paard met open bekken en alternatieve geneeswijze?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:15

Gossa de meest ellende heb ik gezien bij natuurlijk bekappen.En niet omdat het bekappen op zich zo slecht gebeurd maar de halstarigheid van die mensen vaak wel.Natuurlijk bekappen bestaat in principe niet want onze paarden leven niet zoals wilde paarden.Ze leven op een heel andere ondergrond in heel andere omstandigheden eten heel andere dingen.boven dien worden ze niet bekapt en als ze een hoefprobleem hebben dan hebben ze pech en sterven ze,heel natuurlijk,dat dan wel weer.

Op zich heb je meer aan een goede smid die open staat voor alles.Mijn eigen paard heeft wegens een probleem op ijzers gestaan en na een aantal jaar zei mijn smid ik denk dat ze nu zonder ijzers kan.en Voila ze loopt nu al weer een paar jaar zonder.Dan heb je een goede smid,één die mee denkt met je paard en niet één die het zo nodig vind dat het natuurlijk moet zijn.

Idem snap ik niet dat je nog steeds in die kliniek gelooft waar je loopt.Ik geloof best dat je het beste voor hebt met je paard,maar soms moet je je oogkleppen daar voor afnemen

Ragdollcat

Re: paard met open bekken en alternatieve geneeswijze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:19

Mooi gezegd beatje.

En er wordt niet gereden op de paarden die in de vrije natuur leven.........dat maakt het ook weer anders.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:23

Hij heeft gewoon wat last van slappe kniebanden, iets wat vaker bij friezen voorkomt. Verder loopt ie niet kreupel en galoppeert ie veel te makkelijk voor SI problemen.

U wordt dus serieus genaaid...............

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:23

Inderdaad, beatje. Hier gelukkig ook zo'n hoefsmid.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:25

gossa4ever schreef:
sorry ik ben nu eenmaal overgegaan op natuurlijk bekappen en zou niet anders meer willen,

)

Jij niet maar je paard wel! Je bent je paard zelf aan t slopen. En die holistische kwakzalvers helpen je erbij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:43

Als je alles zo graag natuurlijk wil voor je paard dan gooi hem in een natuurgebied de rest van zijn leven. Holistisch, natuurlijke bekapper, kan best wel goed zijn maar waar als je je daar blind op staart hoeft het niet altijd in het voordeel van een paard te zijn.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:01

Wonderbaarlijk hoe al die bokkers zonder het paard in het echt te zien kunnen bepalen dat hier dier speciaal beslag nodig heeft, slappe banden heeft en nog zo een paar diagnoses. Het valt vast en zeker dood neer als je niet direct, liefst vanavond nog, naar de kliniek gaat en daar zegt dat jij helemaal niets weet van je paard en dat de lieve bokkers zeggen dat de kliniek die banden en ijzers maar moet regelen :wow: :wow:
Over halstarrig gesproken :roll: >;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:02

Waarom denk je eigenlijk dat die 'kliniek' gelijk heeft met die vreemde zware diagnoses ipv de dierenartsen te geloven die aangeven dat het zijn knieen zijn?
Wil je graag dat je paard een ernstig probleem heeft?

Ga je wel of geen foto's laten maken?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:15

Waratje schreef:
Wonderbaarlijk hoe al die bokkers zonder het paard in het echt te zien kunnen bepalen dat hier dier speciaal beslag nodig heeft, slappe banden heeft en nog zo een paar diagnoses. Het valt vast en zeker dood neer als je niet direct, liefst vanavond nog, naar de kliniek gaat en daar zegt dat jij helemaal niets weet van je paard en dat de lieve bokkers zeggen dat de kliniek die banden en ijzers maar moet regelen :wow: :wow:
Over halstarrig gesproken :roll: >;)

Het paard was door een reguliere DA toch gediagnostiseerd met slappe kniebanden?

Als ik me daar in vergis dan neem ik het terug en zeg ik ga naar een reguliere paarden DA en laat hem nakijken.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:17

Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig naar die bekken Zou je een foto kunnen plaatsen waar je paard mooi vierkant staat en dan van af de achterkant genomen Zijn billen zeg maar En om het echt goed te kunnen beoordelen Een filmpje van de achterkant in stap en draf gwn rechtuit zoals op een klinische keuring omdraaien na circa 25 mtr en weer terug draven en stappen Verder zou ik met dit paard veel rechtte stukken trainen stap is ook training Liever niet aan de longe te belastend voor de achterhand nog Vind hem ook niet heel kreupel Idd slap van achter !!!! Een paard wat echt pijn heeft loopt niet zo ontspannen met zijn neus aan de grond aan een losse longe (in min ogen in ieder geval )

Hoewel het mij wel verstandig lijkt om contact met een kliniek te zoeken

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:35

Ik blijf bij mijn eerdere statement.
Ga naar een gewone dierenarts en zoek door tot je een bevredigend antwoordt hebt.
je paard is nu 4.5 nu is er nog wat te doen, nog even en hij groeit niet meer en dan wordt het een stuk lastiger.
Ik zal hem in ieder geval van kop tot teen op de foto laten zetten, want ik vind hem niet heel fijn lopen en daarbij jouw verhaal...
een second opinion kan geen kwaad, liever nu dan over een paar weken of maanden. Is er niks te vinden ok, is er wel wat aan de hand dan sla je jezelf voor je kop dat je niet eerder bent gegaan.

Van een bult foto's en een onderzoek bij een reguliere dierenarts veranderd er eerst niks en wat anderen al zeiden je bent er zelf nog altijd bij.

Dus ga nu gewoon een afspraak maken, niet voor jezelf maar voor je paard.
Hij is je toch alles waard?

Suz1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:40

Misschien moet er ook bij verteld worden dat deze ruin bij 1,5jaar al bijgezet aan de longeerlijn liep, en bij 2,5jaar al onder het zadel was.
Vol aan de arbeid of niet. Je belast het paard. En dat is niet met 10kg!
Dan word er natuurlijk gezegt dat het moest van de DA toen hij 2,5 was omdat het paard teveel aan energie had. Maar als je er zoveel kg's aan voer in gooit ontploft hij wel een keer.
Beginnen met een jong paard betekend niet zadel erop,rijden, of bijgezet longeren.
Een jong paard nieuwe dingen leren!

En ja! Ik heb het hiet over dezelfde ruin..gossa!
Laatst bijgewerkt door Suz1984 op 24-09-14 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:44

Jij kent dit paard en de eigenaar?

Suz1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:57

Ja anders zou ik dit niet typen

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 04:59

Oh dit is idd wel veel op jonge leeftijd Slecht advies gekregen dan Zeker voor een fries is dit echt veel te vroeg

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:44

Wat mij aan het hele verhaal ontbreekt, is een beeldvorming voor de juiste diagnostiek.. In je openingspost schrijf je dat hij al meerdere griffelbeentjes gebroken heeft. Hoe is die diagnose gesteld?

En waarom ga je met die voorgeschiedenis niet meteen naar de kliniek voor beeldvorming als je weet dat hij zo'n zwak beendergestel heeft en zo'n ontzettendde klapper maakt? Ook voor zijn schouder. Zijn rug kan nog steeds gewoon op de röntgenfoto net als zijn schouder. Gewoon staand zonder narcose.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:56

Er werd hier helemaal niet om een mening gevraagd, enkel om ervaringen.
Ik heb mezelf altijd voorgenomen me afzijdig te houden van het fenomeen "Bokt"
Een leuk forum om onze passie met elkaar te delen.
Hier is de passie kennelijk heel wat anders.
Ga er allemaal iets leuks van maken met jullie paardjes, steek daar je energie en tijd in.het leven is te kort om je tijd te verdoen aan dit soort discussies die hoogst waarschijnlijk nergens eindigen.

Suz1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:12

Dan moet je al helemaal geen topic erover openen!

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:14

Ben benieuwd wie jij bent Fjeldi,
Laat je masker eens vallen

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:15

Vrees dat ik t wel weet

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:17

Festeropre schreef:

:+ dat moet jij zeggen.

Het topic krijgt wel rare wending.. terwijl meeste bokkers er wel overeen zijn dat paard gewoon het beste naar een reguliere kliniek zou nagekeken horen te worden...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:18

TS vraag in de OP of ze misschien beter naar een reguliere arts kan en foto's zal laten maken.

De meesten hier zeggen daarop: JA

En vervolgens heet dat bemoeizuchtigheid :?

Suz1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:19

Ik heb ermee op een stal gestaan, ze heeft het paard van een vriendin van mij gereden. Nu weet zij vast wel wie ik ben. De stal waar iedereen dit heeft zien gebeuren. In een bericht moet je eerlijk wezen! Zeker als je om ervaningen vraag. En het zou zomaar eens het probleem kunnen zijn dat dat paard op vroege leeftijd begonnen is, goed is het in ieder geval niet! Maar festeropre......moet je haar dekking geven? Is ze haar vingers verloren om te typen?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:20

Festeropre schreef:
Ben benieuwd wie jij bent Fjeldi,

Pot verwijt de ketel?

Heb je je helemaal geregistreerd om alleen in dit topic te reageren?
Het zal je dan vast hoog zitten, belang bij de "genezing " van dit paard toevallig?

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:24

Fotos maken dat neemt al een heel stuk onzekerheid weg, kans is groot dat je dan een goed oblectief beeld krijgt.