Beschadigde meniscus

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:28

Gaat nog steeds heel goed. Maandag weer prikken. Van de week had hij ineens een hele dunne knie. Dat is nu weer terug naar 'normaal' dik. Maar ik hoop dat er weer een sprongetje aan zit te komen. Ik wou dat inspuiten in ieder geval 5 x doen. Wordt nu de 3de x.

Hij is nog steeds niet kreupel, opstaan gaat steeds beter en hij gaat inmiddels samen met zijn vrienden het gras op. Als ze de paddock weer in gaan, zet ik hem wel weer apart.

Maar het gaat zó goed, dat ik er stiekem aan denk dat ik er volgend jaar misschien wel weer eens op kan. Het zal nooit meer helemaal goed worden, maar stap en drafritjes moet kunnen. Als je hem nu door zijn weitje ziet denderen, zou je niet zeggen dat hij ergens last van heeft.

Ja, die goudkorrels....wie had dat ooit gedacht? Maar ik ben er blij mee *\%/*

StarbreezeJarig

Re: Beschadigde meniscus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 08:31

Goed om te horen :)

DenB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 19:29

Super dat hij nog steeds vooruit gaat +:)+

DenB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 07:41

Hoi Fabster,
Hoe gaat het nu?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:12

Zo n 6 weken geleden was hij zo goed als nieuw. De knie blijft wel dikker, maar hij had er geen last meer van. Bij Laarakker heb ik toen ook zijn rug laten nakijken en zijn SI gewricht zat vast. Logisch na zoveel tijd zijn been ontlasten. Maar met het lostrekken verloor Beau zijn evenwicht en sprong opzij. Net verkeerd dus, want de volgende dag was zijn knie weer zo dik als een voetbal.

Inmiddels is dat weer netjes, maar hij bleef toch minder goed. En dan merk ik dat ik 'bedrijfsblind' ben geworden, want ik was alleen maar met die knie bezig. Blijkt dat zijn urinebuis vol bonen zat (ik maak zijn schacht regelmatig schoon, maar wist dus niet dat er ook troep ín zijn urinebuis kon zitten) en dat hij dus buikpijn had. Dat viel me een paar weken geleden pas op.

Nu zitten we weer in rustig vaarwater. Ik zal straks even een filmpje op youtube zetten van Beau in actie met zijn vrienden. Het is niet zo mooi als het was, 6 weken geleden. De linker galop lukt hem niet en met spelen houdt hij daar goed rekening mee. Hij mag nu in de ochtend samen met zijn vrienden op het gras. Daarna zet ik hem wel weer apart. Maar ik kan hier goed mee leven. In overleg zijn we gestopt met het inspuiten van de knie. Hij is vrolijk en loopt goed (genoeg).

Gisteren trok hij ineens wel weer met zijn been. Het is hier ook heel nat. Dus misschien toch weggegleden ofzo. Na de winter ga ik eens kijken hoe de zaken er dan bij staan. Misschien dat ik dan wel weer eens op hem kruip voor een stapritje ofzo. Als het tenminste goed blijft gaan. Zie met hem wel op tegen de (natte) winter. Maar ja, die komt er natuurlijk gewoon aan.

We zijn inmiddels wel weer gewoon in training. Dus niet meer alleen apporteren, maar ook in de loswerkbak en aan de hand. Wel alles in stap. Dat gaat best goed. Dus voor nu ben ik tevreden.

StarbreezeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:14

Fijn joh dat het over het algemeen gezien zo veel beter gaat! Geniet er maar lekker van :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:26

http://youtu.be/KDQEOmuDmG8

Je ziet op het filmje wel, dat hij een handicap heeft. Maar hij houdt er keurig rekening mee. Ik vind het er niet slecht uit zien. Ben hier al heel tevreden mee.

DenB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 22:24

Sjonge wat een energie heeft hij! Tegen ze zeggen dat ze rustig aan moeten doen heeft echt geen zin he. Jammer dat hij nadat hij zo goed ging toch weer pech had. Blijft kwetsbaar allemaal.
Wel goed dat je grondwerk in stap met hem doet denk ik. Dan verstevig je zijn spieren en wordt dat gewricht iets minder zwaar belast.

Tsja maar hopen dat de winter niet zo nat wordt....

Die bedrijfsblindheid herken ik wel. Dat paardje dat ik nog heb was voordat hij bij mij was heel vaak geblesseerd aan zijn voorbenen. Dus bij hem ligt mijn focus daar (en stiekem gluur ik ook nog naar alle paardenknieen die ik tegenkom). Toen ik ter controle een kreupelheidsonderzoek liet doen (hij liep prima) bleek hij vocht bij zijn spronggewricht te hebben. Was mij helemaal niet oogevallen 8)7

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 00:06

Ja, zo gaat dat dan. Zó druk met de details, dat het geheel je ontgaat. Betrap ik mezelf toch regelmatig op, zo met Beau.

En dat rustig aan doen....tja. Ik laat m ook lekker plezier maken. Hoort er ook bij. Hij voelt zelf ook wel of het gaat of niet. En ik hoop maar dat hij het niet nog meer sloopt. Maar tegenhouden kan je het toch niet.

Op de stal waar ik vroeger mijn paarden had staan, liet de stalhoudster na het werk haar merrie even los in de bak. Gaat rollen, bokken en kan daarna niet meer lopen: bekken gebroken. Geloof je toch ook niet. Er kan altijd wat gebeuren. Ik hoop maar dat het goed blijft gaan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 14:07

Heeft Beau toch weer een flinke terugval :( .Hij loopt goed kreupel, knie toch weer wat dikker en beetje warm. Ik baal zo (en hij ook, hij ziet er echt sip uit). Ik laat m dinsdag weer even checken, maar ik kan niet heel veel meer doen, dan dat er al gedaan wordt. En de winter moet nog komen. Ik maak me echt zorgen. Hoop dat het weer beter wordt.... ;(

DenB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 19:07

Ach wat ontzettend knudde voor jullie :( Waardeloos dat hij toch weer zo'n terugval heeft. Lastige is ook dat ze zo gek kunnen doen _-:( en leg ze dan maar eens uit dat dat ze dat beter niet kunnen doen.....
Ik duim voor je dat het meevalt. Heel veel sterkte!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:00

Tnx, hoop ook dat het beter wordt. Eergister was hij heel beroerd. Gisteren iets beter, masr vandaag weer minder. Hij heeft ook verhoging. Dus hij is echt niet lekker.

DenB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 21:07

Die verhoging is wel gek, dan zou je denken dat hij een ontsteking heeft. Kan hij niet toevallig een hoefzweer hebben?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:04

Hoefzweer denk ik niet. Het is ook geen echte koorts. Maar hij heeft normaal zo n 37,4 en nu was het van de week al 38,3. Zakte gisteren wel weer tot 37,8. Vanmiddag weer 38,1 en zojuist weer 37,9. Dus geen echte koorts en het schommelt een beetje. Maar misschien zit het inderdaad niet in zijn knie. Dinsdag hoor ik, hopelijk, meer.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:36

helaas hier ook al voor de 3 de x de meniscus kapot ( scheurtjes) Het geneest steeds goed na 3/4 mnd rust Het gaat met heeeel langzaammm opbouwen steeds weer mis :( Heb besloten haar met pensioen te sturen En nog eens af en toe een bosrit stappen Heb er alles aangedaan het heeft niet zo mogen zijn We genieten nu op een andere manier van elkaar Maar baal er ontzettend van

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:40

Wat ontzettend balen van Beau! Hopelijk knapt hij weer snel op. Wellicht is het een idee om hem gelatine door zijn eten te geven, Odinn werd daar soepeler van en ging er beter van lopen.
In ieder geval heel veel succes vandaag bij de dierenarts!

@dresjoepie: balen dat je haar met vervroegd pensioen hebt moeten doen maar wel superfijn dat ze die kans krijgt! En op andere manieren kun je ook nog genoeg plezier eruit halen, lekker wandelen, clickertraining enz.

Om ook nog even een positieve draai aan het geheel te geven, Odinn loopt op het moment geweldig!
Hij staat sinds een paar maanden aan huis dus ik kan hem goed in de gaten houden en heb nu ook meer tijd om hem beweging te geven. Ook komt er een vriendin van mij iedere week mee om een bosrit te maken, 2 uur houdt hij prima vol en hij is super enthousiast en vrolijk!
Hij staat 24/7 buiten, constante gedoseerde beweging doet wat dat betreft echt wonderen!

O, en hij zit ook vol goede grappen..ergens verbaasd het me niks dat hij een gat in zijn meniscus heeft met al die rare streken die hij uithaald.. :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:56

Haha! Ik heb zelf ook zo n grapjas staan. Moet ook altijd alles aan de onderkant bekijken. Blij dat Ofin het zo goed doet.

Vandaag hoop ik dus een uitslag te krijgen. Donderdag krijgt hij nog een cranio behandeling. Beau is eigenlijk al met pensioen. Ik doe wat spelletjes en gehoorzaamheidsoefeningen met hem, maar alles is in stap. Maar hij voelt zich niet fijn hoor. Hij is erg sip, eet niet met smaak en blijft verhoging houden. Het moet niet erger worden dan dit, want zo komen we de winter niet door. Heb ook een deken voor hem gekocht. In de hoop dat dat ook wat goeds doet. Ik heb er nog 1 x op gezeten, gewoon omdat ik het niet kon laten. Dat voelde helemaal niet goed. Zijn hele beweging wat schokkerig. Helemaal niet soepel. Toen liep hij trouwens niet kreupel. Maar toen wel besloten omdat niet meer te doen.

Maar we wachten de behandelingen en uitslagen eerst maar weer af.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:02

dresjoepie schreef:
helaas hier ook al voor de 3 de x de meniscus kapot ( scheurtjes) Het geneest steeds goed na 3/4 mnd rust Het gaat met heeeel langzaammm opbouwen steeds weer mis :( Heb besloten haar met pensioen te sturen En nog eens af en toe een bosrit stappen Heb er alles aangedaan het heeft niet zo mogen zijn We genieten nu op een andere manier van elkaar Maar baal er ontzettend van

Zonde is dat, hè! :(:) Ik voel echt met je mee. Hier zijn ook de opties zo n beetje op. Alles geprobeerd. Hij mag wel met pensioen, maar hij moet zelf nog wel plezier hebben in het leven. Zo ziet hij er nu niet uit. Daar baal ik nog het meest van.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:06

Snap ik fabster moeilijk is dat Die van mij heeft verder ook geen dikke knie en is verder nog super fit maar ze loopt gwn niet goed De ene dag doe ik een drafje en loopt ze "goed" en de andere dag kan het zomaar weer zijn dat ik denk o ja stappen maar weer Het is een vervelende blessure iig Heel veel sterkte

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:52

Afbeelding

Wel zijn nieuwe jas binnen gekregen. Daar lijkt hij wel blij mee, alhoewel het nog niks oplost. Morgen kont de uitslag (hoop ik) en de behandeling. Ben benieuwd.

DenB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 21:14

Fabster hoe was de uitslag?

Dat zal trouwens een flinke jas zijn die hij heeft :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:24

Grootste maat die er is :D .

De uitslag was buikpijn. Zijn brok was niet goed voor hem. Mee gestopt en hij is inderdaad flink opgevrolijkt. Zijn knie nog dik en nog steeds kreupel. Wil 'back on track' benaderen on te zien of ze wat kunnen verzinnen om daar omheen te doen. Smeer t nu in met Voltare Emulgel. Maar doet nog niet veel. Moet wel zeggen, dat hij er, buiten zijn knie, wel weer goed en vrolijk uit ziet. Dus we wachten de winter maar af, denk ik zo.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:33

Gisteren voor het eerst in lange tijd weer een klein stukje met Beau gewandeld. Dat vond ik echt heel leuk! Hij kijkt weer vrolijk, nu hij ander voer krijgt. En zijn knie is ook weerminder slecht. Het draven is nog niet fantastisch, maar al een stuk minder slecht. Dus ik durfde het wandelen wel weer aan. Heel leuk om weer iets actiefs te doen met hem. :)

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:20

Goed om te horen dat het weer wat beter met hem gaat! :)
Wat kun je dan blij zijn met zoiets eenvoudigs als wandelen hè?!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:09

Ja! Heel blij! Ben je toch een beetje met m weg! :)