Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Bonny_CT schreef:wie weet heeft hij wel last gehad van het feit waarvoor jij hem hebt laten opereren en is het nu wegprobeer positief te blijven
angelaatjuh schreef:Wat dapper dat je dit aangedurfd heb zeg!
En voor het wandelen;
Persoonlijk zou ik 'gewoon' voor een halster gaan, veel snoepjes/wortels of iets anders lekkers in je zak doen. Jij kent je paard natuurlijk het beste, misschien iemand anders die aan de andere kant naast hem kan lopen? Persoonlijk zou ik er niet een hoofdstel in hangen of hengstenketting gebruiken, gezien hij nog niet echt ingereden is. Is het rustig bij jou op stal?
Wat misschien ook nog wel kan werken is een rustig paard mee laten lopen en hem daarachter zetten, kan je hem mooi in zijn/haard kont parkeren.

DDDara schreef:NU MOET IK ECHT WAT VERTELLEN ne het is SLECHT NIEUWS........
Ik lees net me PB's en nu blijkt dat dit paard al ruim een halfjaar zadelmak is.......... ik ben dus gewoon dubbel opgelicht
De vorige eigenaar heeft hem terug naar de handelaar gebracht omdat het paard gewoon niet te rijden was zo bang en schrikkerig.......
IK VOEL ME ZOOOO GENAAID!!!!!!!
Nu heb ik dus een paard laten opereren dat misschien wel nooit normaal te rijden is.......
Bij het (wat ik dacht) zadelmak maken leek hij heel braaf....... maarja hij leek braaf voor een onbeleerd paard (de handelaar verkocht hem mij als onbeleerd) Maar voor een paard dat al ruim half jaar onder het zadel is.......... DAN WAS HET DUS ECHT GEEN MAKKELIJKE........
Ik voel me zo ontzettend opgelicht........
Ik ben in totaal gewoon richting de €4500 kwijt aan een paard dat dus eigenlijk een probleem paard is..........
R12312 schreef:angelaatjuh schreef:Wat dapper dat je dit aangedurfd heb zeg!
En voor het wandelen;
Persoonlijk zou ik 'gewoon' voor een halster gaan, veel snoepjes/wortels of iets anders lekkers in je zak doen. Jij kent je paard natuurlijk het beste, misschien iemand anders die aan de andere kant naast hem kan lopen? Persoonlijk zou ik er niet een hoofdstel in hangen of hengstenketting gebruiken, gezien hij nog niet echt ingereden is. Is het rustig bij jou op stal?
Wat misschien ook nog wel kan werken is een rustig paard mee laten lopen en hem daarachter zetten, kan je hem mooi in zijn/haard kont parkeren.
Hoe verziek je je paard........
Aan t halster en eisen dat hij luistert. Niet aan een hoofdstel, niet zijn kop vastbinden aan een longeerhulp. Gewoon simpel stappen. Als het je niet lukt een ervaren persoon voor hulp inschakelen.
russel schreef:Ga iemand zoeken die ervaring heeft met probleempaarden. Het is niet de dwang, maar inspelen op het paard zijn paardenpsyche en deze mensen doen dat met gevoel, ervaring, en beleid.
Dit komt echt wel goed hoor, maar ga niet experimenteren..je wil dat hij jouw volledig gaat vertrouwen, je leiding wil gaan volgen....en dat kan echt zeker wel, maar zet er geen verkeerde signalen en ervaringen in.
Zoek niet naar iemand die bruutheid en cowboy Johnny uithangt, maar iemand met gevoel, rust, beleid..
Geloof mij maar, dan komt het echt wel goed! En dan heb je een kei van een paard.
De moeilijksten zijn de besten, maar waarom is hij moeilijk, die deur kan jij niet openen, maar een goede well,.
Op de juiste manier aankloppen en de deur gaat open...