Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Ik kreeg net dit bericht doorgestuurd....
Lieve mensen,
Ik kreeg net een telefoontje van onze dierenarts Aldo Doveren.
Vorige week is er bij hem op stal thuis in de Wijdewormer een paard overleden.
Dit paard is mishandeld. Er is een gat gemaakt in haar baarmoeder en het arme dier, drachtig en wel, is doodgebloed.
Zo een zelfde geval is er ook in Ursem voorgevallen. Beide paarden liepen nog s nachts buiten. De beul , want anders kan ik hem niet noemen, durft nog niet het erf op.
Er komt nu een politie persbericht uit en waarschijnlijk zal het nu landelijk worden vermeld, omdat dit al een tijdje aan de gang is zoals jullie allen op fb vaak kunnen lezen.
Het komt alleen nu heel erg dichtbij.
De vraag van Aldo is om dit bericht zo snel mogelijk door te geven aan alle paardenliefhebbers die je maar kent.
Hoe meer mensen ervan af weten des te beter we opletten.
Dit is verschrikkelijk nieuws.....
Citaat:Vorige week dondernacht/ vrijdagochtend heeft iemand Joyner mijn oude merrie van 25 jaar mishandeld. De foto is 2 dagen later gemaakt, toen de wond en de zwelling een stuk minder waren. Ze hebben met een voorwerp in haar vulva gestoken. Ik heb nog nooit zoveel bloed gezien ik dacht dat ze kapotgesneden was. Gelukkig is ze er nog, een ander paard in de noordbeemster was minder gelukkig en nog een ander paard is zwaar gewond. De politie is zeer alert!!!
jumerenik schreef:ik ga zoiezo contact opnemen met andere eigenaren (mijn ouders teminste) aleen wij kennen deze mensen niet persoonlijk. weten niet precies wwaar ze wonen. het enige dat we hebben is facebook. aleen ik heb ze een vriendschapverzoek verstuurd. maar ze acseptern hem nog niet. ga ook met mijn ouders overlegen wat aangifte betreft.
Bonny_CT schreef:Wat een zieke idioot, las het net ook... Wat ik me afvraag is hebben die mensen geen slot op de stal, dat alles gewoon open geschoven kan worden.. Anders wordt het toch lastig.. Of geen afsluitbaar hek?
Hoe gaat het nu met jumper?
) Eileen_ schreef:Maar mishandeling kon tocg niet, omdat t zo diep was? Is t niet gwn oo een 1 of andere manier gescheurd oid (als dat ooit mogelijk is)