arme jumper. nog geen twaalf uur geleden was alles noormaal.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Re: arme jumper. nog geen twaalf uur geleden was alles noormaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:05

fijn dat alles goed lijkt te gaan :)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 21:44

nou, ik ben me toch zojuist dood geschrokken toen ik deze berichten op facebook las.

Citaat:
Ik kreeg net dit bericht doorgestuurd....

Lieve mensen,

Ik kreeg net een telefoontje van onze dierenarts Aldo Doveren.
Vorige week is er bij hem op stal thuis in de Wijdewormer een paard overleden.
Dit paard is mishandeld. Er is een gat gemaakt in haar baarmoeder en het arme dier, drachtig en wel, is doodgebloed.

Zo een zelfde geval is er ook in Ursem voorgevallen. Beide paarden liepen nog s nachts buiten. De beul , want anders kan ik hem niet noemen, durft nog niet het erf op.

Er komt nu een politie persbericht uit en waarschijnlijk zal het nu landelijk worden vermeld, omdat dit al een tijdje aan de gang is zoals jullie allen op fb vaak kunnen lezen.

Het komt alleen nu heel erg dichtbij.

De vraag van Aldo is om dit bericht zo snel mogelijk door te geven aan alle paardenliefhebbers die je maar kent.
Hoe meer mensen ervan af weten des te beter we opletten.

Dit is verschrikkelijk nieuws.....

en deze

Citaat:
Vorige week dondernacht/ vrijdagochtend heeft iemand Joyner mijn oude merrie van 25 jaar mishandeld. De foto is 2 dagen later gemaakt, toen de wond en de zwelling een stuk minder waren. Ze hebben met een voorwerp in haar vulva gestoken. Ik heb nog nooit zoveel bloed gezien ik dacht dat ze kapotgesneden was. Gelukkig is ze er nog, een ander paard in de noordbeemster was minder gelukkig en nog een ander paard is zwaar gewond. De politie is zeer alert!!!

lijkt toch we heel erg veel op jumper zijn verhaal, en dit is op nog geen 5 km veddeeop. mischien toch maar even aangifte doen.

Nicolien84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:02

Ja ik zag het ook op facebook voorbij komen. Wat is jouw woonplaats? Dezelfde regio?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:55

Verdorie zeg, dat komt wel erg dichtbij ineens, Wijdewormer... Ik denk maar een alarm te zetten op de stal voor de nacht. Wat een zieke gasten zijn er toch :-(.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:01

Ik denk dat je idd even met je behandelende DA moet overleggen of het niet mogelijk toch mishandeling was.
Als ik dit zo lees, en het is allemaal zo dicht in de omgeving... krijg ik toch een heel naar gevoel erbij...

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 09:37

de da in emmeloord dacht dat het aleen mishandeling kon zijn. wij dachen van niet aangezien we thuis waren en er nooit ongezien iemand op ons erf komt. ik woon in middenbeemster. dat is op nog geen 5 minuten afstand van 1 geval. et heeft eigelijk precies dezelfde kenmerken, als mijn geval. Ursem is nog geen 15 minuten rijden. wijdewormer nog geen half uur... |(

wie doet nou zoiets, ik heb er geen woorden voor.. :? :x |o

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:48

He bah! Woon ook in die buurt! Hopelijk knapt jouw maatje snel weer helemaal op!

Nicolien84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:52

Ja ik zou er toch een telefoontje met de politie aan wagen. Elke informatie die je kan delen, kan misschien helpen

galatasaray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:54

Sterkte !.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:26

Jeetje. Gelukkig gaat het met Jumper wat beter.
Misschien zou je in contact kunnen komen met de eigenaren/dierenartsen van de andere paarden. Misschien is er een overeenkomst wat wonden betreft (grote diepte enz),

Ook zou ik alsog de politie bellen... Baat het niet, schaadt het niet.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:41

Ik moest ook direct hieraan denken toen ik het voorbij zag komen op Facebook. Hij schijnt ook al in de Noordbeemster te hebben toegeslagen...

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 10:43

ik ga zoiezo contact opnemen met andere eigenaren (mijn ouders teminste) aleen wij kennen deze mensen niet persoonlijk. weten niet precies wwaar ze wonen. het enige dat we hebben is facebook. aleen ik heb ze een vriendschapverzoek verstuurd. maar ze acseptern hem nog niet. ga ook met mijn ouders overlegen wat aangifte betreft.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 10:44

lilskie schreef:
Ik moest ook direct hieraan denken toen ik het voorbij zag komen op Facebook. Hij schijnt ook al in de Noordbeemster te hebben toegeslagen...

hij of zij. darom dat is dus nog geen 5 km afstand.....

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:46

Wat een zieke idioot, las het net ook... Wat ik me afvraag is hebben die mensen geen slot op de stal, dat alles gewoon open geschoven kan worden.. Anders wordt het toch lastig.. Of geen afsluitbaar hek?

Hoe gaat het nu met jumper?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:51

Wat afschuwelijk allemaal zég!! :(

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:55

Het schijnt vooral bij paarden te gebeuren die 's avonds nog op het land staan.... En je kan bij ons gewoon landjes hoppen.. Zo breed zijn de sloten niet..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:19

jumerenik schreef:
ik ga zoiezo contact opnemen met andere eigenaren (mijn ouders teminste) aleen wij kennen deze mensen niet persoonlijk. weten niet precies wwaar ze wonen. het enige dat we hebben is facebook. aleen ik heb ze een vriendschapverzoek verstuurd. maar ze acseptern hem nog niet. ga ook met mijn ouders overlegen wat aangifte betreft.

Misschien kan je ze een bericht sturen via facebook? Misschien dat ze daar wel op reageren?

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 11:24

Bonny_CT schreef:
Wat een zieke idioot, las het net ook... Wat ik me afvraag is hebben die mensen geen slot op de stal, dat alles gewoon open geschoven kan worden.. Anders wordt het toch lastig.. Of geen afsluitbaar hek?

Hoe gaat het nu met jumper?

als het bij ons is gebeurd dan zijn zij op klaarlichte dag over het hek heen geklommen. bij de andere gevallen savond op het land...

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:12

Bonny_CT schreef:
Wat een zieke idioot, las het net ook... Wat ik me afvraag is hebben die mensen geen slot op de stal, dat alles gewoon open geschoven kan worden..

Slot op de stal wordt weinig gedaan, gezien het risico bij brand.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:38

bahbah wat een rot situatie allemaal,
tegenwoordig kun je niemand meer vertrouwen!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:16

Dat wel, maar wij hebben toch echt alle schuifdeuren dicht bij ons op stal.. Zijn van binnen heel simpel open te maken, maar van buiten niet

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 18:20

maar dit gebeude bij ons in de padock ik ge geen gevangenis onheining maken. gewoon een hek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:39

Ik wordt hier zo boos van... Wat is het leuke aan het mishandelen van paarden? Het slaat helemaal nergens op, hoop dat ze ze opsluiten als ze worden opgepakt.

Wel fijn, dat het alweer beter gaat met je paardje! Het zal wel even schrikken zijn geweest. Wens Jumper beterschap van mij! :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:42

Maar mishandeling kon tocg niet, omdat t zo diep was? Is t niet gwn oo een 1 of andere manier gescheurd oid (als dat ooit mogelijk is :+)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 18:49

Eileen_ schreef:
Maar mishandeling kon tocg niet, omdat t zo diep was? Is t niet gwn oo een 1 of andere manier gescheurd oid (als dat ooit mogelijk is :+)

het klopt dat ze zeiden dat het niet kon. maar wat de da er gelijk bij zij is dat het eigelijk niets anders kon zijn. het is volgens de da nog nooit voorgekomen dat het op een andere manier gebeurd is dan trauma.
jumper doet het weer beter, maar we vinden achteraf gezien dat het niet zo goed met hem ging. hij was heel duf. toen mijn vader het 3 dagen geleden zag dacht hij meteen aan mediceinvergiftegin. hij lag heel vaak.(ook in zijn stal. dit deed hij vroeger nooit) gelijk van de mediceinen af. nu vraag ik me allen af of je dat niet af hed moeten bouwen??? het waren mediceinen ter prefentie