Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manumol schreef:Je hebt ook droog shampoo, is gewoon voor mensen...... zit in een spuitbus. Misschien is dat iets voor op de hele vieze plekken..... er op spuiten en dan er voorzichtig uit borstelen??
AdnerB schreef:manumol schreef:Je hebt ook droog shampoo, is gewoon voor mensen...... zit in een spuitbus. Misschien is dat iets voor op de hele vieze plekken..... er op spuiten en dan er voorzichtig uit borstelen??
dit zou ik dus echt niet doen
al helemaal niet bij zwakke dieren..
het is 'troep' voor mensen..niet voor paarden..
hoofvision schreef:ik ben het echt met geerke eens, wees ajb voorzichtig als je het advies van de DA krijgt om wormenkuur te geven, te veel in 1x kan bij verwaarloosde dieren echt de dood betekenen. dus luister naar geerke ze heeft er echt ervaring mee en ik helaas ook, de verwaarloosde shetlandpony overleed de nacht na het geven van de wormenkuur nadat ze zich helemaal leeg gescheten had met bloedwormen hele bossen. snachts dus darmbeschadiging en de dood als gevolg. niet om je bang te maken maar om je duidelijk te maken dat echt voorzichtigheid geboden is. beter wat onderdoseren en toewerken naar een volgende ontworming. als in 1 x alles dood en paardje ziek.
verder vind ik het super dat je deze paardjes een kans gaat geven en wil ik dat even gezegd hebben.
hoofvision schreef:ikzelf niet ik geloof dat ze equest pramox gebruikt hadden....
AdnerB schreef:manumol schreef:Je hebt ook droog shampoo, is gewoon voor mensen...... zit in een spuitbus. Misschien is dat iets voor op de hele vieze plekken..... er op spuiten en dan er voorzichtig uit borstelen??
dit zou ik dus echt niet doen
al helemaal niet bij zwakke dieren..
het is 'troep' voor mensen..niet voor paarden..
hoofvision schreef:ikzelf niet ik geloof dat ze equest pramox gebruikt hadden....
pien_2010 schreef:hoofvision schreef:ikzelf niet ik geloof dat ze equest pramox gebruikt hadden....
Als paardje zichtbaar bloedwormen heeft zoals de verwaarloosde minipaardjes bij mijn vriendin dan heel voorzichtig met kleine beetjes beginnen. Zij heeft wel pramox gedaan maar wel goed onder gedoseerd en totaal een jaar of twee er over gedaan. Onlangs hebben we de paardjes "redelijk" worm vrij verklaard maar het was een hele klus dat kan ik je wel vertellen. Paardjes gaan nu goed gelukkig en zien er goed uit.
[pien_2010] schreef:Sientje mijn kennis van de pramox is en ik heb dit van mijn dierenarts, dat dit een kuur is die de rode bloedwormpjes ook meeneemt. De Ivecmectine enkel doet dit niet. Vandaar dat wij zelf in het voor- en najaar de pramox geven en verder de kuren met Ivecmectine. Ook mijn paardje heeft ooit bloedwormpjes gehad (bleek uit mest onderzoek) waarop de equest pramox werd voorgeschreven en vanaf dat moment heb ik het geven van wormenkuren in eigen hand genomen tezamen met de dierenarts want vertrouwen was beschaamd. Ik doe dus gewoon zoals de dierenarts het mij geleerd heeft want zij heeft me altijd goed geholpen en ik vertrouw haar kennis.
Mijn vriendin gaf dus de pramox onder gedoseerd vanwege de roden bloedwormpjes want ook zij gaf aan dat de pramox de rode bloedwormpjes erbij pakt.
Sientje schreef:geerke schreef:praziquantel...tegen lintworm.Komt vaak voor schijnt.
Kun je ook gewoon met Equimax behandelen...
pien_2010 schreef:Dat verhaal van de ingekapselde bloedwormpjes kende ik en wij wilden voorkomen dat deze zich een weg gingen banen door de darmwand want dan heb je een nog groter probleem vandaar de voorkeur voor pramox.