Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Wat mij altijd bevreemd is dat vrijwel iedere alternatieve behandelaar tot en met osteopaten aan toe, nier- en leverproblemen diagnosticeren. Oh, en baarmoederellende als het een merrie betreft.
Terwijl nier- en leveraandoeningen bij paarden zeer, zeer zeldzaam zijn.
Janneke2 schreef:Meet je tegelijkertijd regulier voor leven/nierziekten, dan krijg je doorgaans redelijke, laag/normale waardes. De lever etc. is dus zelf niet ziek, maar de afvalstoffen kunnen bijv. wel een hoestprobleem geven, jeuk, etc.
Ook bij mensen: volgen bezoeken aan longarts, dermatoloog - en wat kan helpen is een goede zuiveringskuur.
Janneke2 schreef:Natuurgeneeskunde is geneigd, te spreken van een niet/ leverprobleem, als het lichaam./ het bloed niet correct wordt gezuiverd van afvalstoffen.
Meet je tegelijkertijd regulier voor leven/nierziekten, dan krijg je doorgaans redelijke, laag/normale waardes. De lever etc. is dus zelf niet ziek, maar de afvalstoffen kunnen bijv. wel een hoestprobleem geven, jeuk, etc.
chikohaa schreef:Ik denk nog steeds dat ook de reguliere geneeskunde het liefst wil om dieren en mensen te genezen, als er een bewezen manier is omdat te doen door de alternatieve geneeskunde in te schakelen, dan zullen ze dat zeker doen. Echter is dat na 200 jaar nog steeds niet bewezen en zie ik alternatieve geneeskunde als zakkenvullerij en kwakzalverij.
Einder schreef:Heb jij eigenlijk een idee wat er in het lichaam gebeurt met afvalstoffen wanneer de lever en de nieren normaal werken? Als je lever normaal werkt, en je krijgt last van afvalstoffen in je bloed, dan zou ik toch eens een echte dokter gaan bezoeken in plaats van een zuiveringskuurtje te nemen.
Jannepauli schreef:Nee Marietje 1000, uitgescholden ben je nergens.
Je wordt wel kritisch benaderd en daar is ook alle reden voor. Je website info vertoont een aantal belangrijke lacunes: aan welk instituut heb je je opleiding gehad bv? Gezien de vele pret-opleidingen lijkt het me van belang dat je wel zou vermelden waar je die opeiding genoten hebt. Je vermeldt ook nergens of je geregistreerd bent bij een van de organisaties die de belangen behartigen van therapeuten en hun patienten. Daarbij is ook je KvKnummer niet actueel, vermeld als uitgeschreven. En het feit dat je alles per pb wil doen en zelfs mensen (ongevraagd?) benadert met adviezen die soms lijnrecht tegen adviezen ingaan die door échte medici gegeven worden, is - laat ik het vriendelijk zeggen - zeer bedenkelijk en bovendien uitermate on-etisch. Misschien dat je Bokt een handige manier vindt om klanten te werven - gezien de bezoekersaantallen van je site kan ik me daar wat bij voorstellen.. maar je zegt het zelf al : " En die aandacht levert weer leuke pb's op " en hoe je het ook wendt of keert: je doel is toch klanten te werven. Die 85/90% tevreden klanten die jij noemt zijn waarschijnlijk van een relatief laag aantal gezien het feit dat je - desgevraagd - slecht twee referenties kon noemen en dat waren toevallig nog bokkers ook.
Janneke2 schreef:Zo'n 20 jaar terug gebeurde er iets zeer opmerkelijks, waar ik erg blij mee ben.
2 artsen ontdekten, dat een maagzweer (de oudst bekende psychosomatische aandoening) werd veroorzaakt door een bacterie.
Homerisch gelach.
Een van de arsten heeft zelf de heliobacter ingeslikt, om te bewijzen dat het toch echt zo was en na vele jaren volhouden is het inmiddels geaccepteerd geraakt.
Het aller, alleropmerkelijkste is, dat de 2 mensen die er mee zijn begonnen, er ook nog zelf de credits voor hebben gekregen.![]()
![]()
![]()
Ibbel schreef:Janneke2 schreef:Natuurgeneeskunde is geneigd, te spreken van een niet/ leverprobleem, als het lichaam./ het bloed niet correct wordt gezuiverd van afvalstoffen.
Meet je tegelijkertijd regulier voor leven/nierziekten, dan krijg je doorgaans redelijke, laag/normale waardes. De lever etc. is dus zelf niet ziek, maar de afvalstoffen kunnen bijv. wel een hoestprobleem geven, jeuk, etc.
Leg eens uit, hoe je (laag-)normale leverwaardes (SGOT, SGPT, gamma GT) kunt hebben bij een lever die 'niet goed zuivert'? Oh, en laagnormaal bij leverwaardes is klinisch niet significant. Dan doet je lever het beter dan gemiddeld.
Ibbel schreef:Janneke2 schreef:Zo'n 20 jaar terug gebeurde er iets zeer opmerkelijks, waar ik erg blij mee ben.
2 artsen ontdekten, dat een maagzweer (de oudst bekende psychosomatische aandoening) werd veroorzaakt door een bacterie.
Homerisch gelach.
Een van de arsten heeft zelf de heliobacter ingeslikt, om te bewijzen dat het toch echt zo was en na vele jaren volhouden is het inmiddels geaccepteerd geraakt.
Het aller, alleropmerkelijkste is, dat de 2 mensen die er mee zijn begonnen, er ook nog zelf de credits voor hebben gekregen.![]()
![]()
![]()
Wat heeft dat met alternatieve genees'kunst' te maken?
Ibbel schreef:Semmelweiss heeft 100 jaar eerder precies hetzelfde gedaan met de kraamvrouwenkoorts. Nog voordat we wisten dat het een bacterie was.
Ibbel schreef:En de eerste anaesthesie met ether is ook door de bedenker op zichzelf uitgeprobeerd.
Ibbel schreef:Dit verhaal bewijst (sic!) alleen maar dat dat je met goed bewijs de reguliere artsenwereld kunt overtuigen van de werking (of de oorzaak) van iets. Daar hebben we het toch al die tijd over hier?
Anya schreef:Of er is een andere reden voor jeuk die helemaal niets met leverwaarden te maken heeft en zeker niet opgelost kan worden door een reinigingskuur o.i.d. Ik weet uit ervaring dat jeuk een neuropathie kan zijn.
Anya schreef:Toch wil je niet weten hoe vaak mij is geadviseerd toch vooral een reinigingskuur te doen.
Anya schreef:Ja, vlstrekt logisch!Maar in de praktijk verdween mijn jeuk met een voldoende langdurige dosis antibiotica
Sientje schreef:Ashley5760 schreef:Edit; heb dit bij mezelf ook gehad stond onder uitslag/handen waren alleen maar wonden, dermatholoog kon niks vinden 25 medicijnen gehad uiteindelijk "allergisch voor dieren en planten" "leer er maar mee leven". Toen op aanrade van klasgenoot ook alternatief gegaan, voeding aangepast, bepaalde therapie en binnen 4 weken was de allergie/wonden weg. En tot op heden niet terug gekomen.
Ik ben een allergie-klant, en kreeg ongeveer 20 jaar geleden van mijn dermatoloog (gewoon, in het ziekenhuis dus) al een lijst met voedingsmiddelen die ik moest vermijden...Aardbei, tonijn, tomaat, ananas, varkensvlees, kreeft/krab, cholcoade, franse kaas, wijn, en zo nog een stuk of 15. Komt 't je bekend voor? Omdat ze histamine-verhogend werken. En omdat van huis uit mijn histamine-productie al verhoogd was, wat eea. aan reactie teweeg bracht, zaten we daar niet op te wachten. Kwam jouw dermatoloog daar niet mee? Dat is jammer, maar zie het dan wederom in de categorie 'makkelijk scoren' van de alternatieven...
Ben trouwens benieuwd wat die 'bepaalde therapie' was... Zou je die willen delen?
Anya schreef:Maar Janneke waarom is er dan zo ontzettend weinig onderzoek dat significant verschil aantoont bij alternatief. Ik kan me niet voorstellen dat er in die hoek geen mensen zitten die niet in staat zijn een goed onderzoek op te zetten.. We hadden er in dit topic met zijn allen al eentje bedacht voor bioresonantie..?
marietje1000 schreef:Jannepauli schreef:Nee Marietje 1000, uitgescholden ben je nergens.
Je wordt wel kritisch benaderd en daar is ook alle reden voor. Je website info vertoont een aantal belangrijke lacunes: aan welk instituut heb je je opleiding gehad bv? Gezien de vele pret-opleidingen lijkt het me van belang dat je wel zou vermelden waar je die opeiding genoten hebt. Je vermeldt ook nergens of je geregistreerd bent bij een van de organisaties die de belangen behartigen van therapeuten en hun patienten. Daarbij is ook je KvKnummer niet actueel, vermeld als uitgeschreven. En het feit dat je alles per pb wil doen en zelfs mensen (ongevraagd?) benadert met adviezen die soms lijnrecht tegen adviezen ingaan die door échte medici gegeven worden, is - laat ik het vriendelijk zeggen - zeer bedenkelijk en bovendien uitermate on-etisch. Misschien dat je Bokt een handige manier vindt om klanten te werven - gezien de bezoekersaantallen van je site kan ik me daar wat bij voorstellen.. maar je zegt het zelf al : " En die aandacht levert weer leuke pb's op " en hoe je het ook wendt of keert: je doel is toch klanten te werven. Die 85/90% tevreden klanten die jij noemt zijn waarschijnlijk van een relatief laag aantal gezien het feit dat je - desgevraagd - slecht twee referenties kon noemen en dat waren toevallig nog bokkers ook.
Uitgescholden ben ik wel, en met name door jou. Maar dat mag allemaal op bokt hoor.
Ik zie dit wederom een afzeiktopic worden en daar bedank ik voor. Ik zit hier niet om klanten te winnen (gezien de tijd die ik erin investeer zou dat niet echt lonend zijn) maar om mensen te helpen. Referenties heb ik niet gegeven en geef ik niet, gezien de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
Dat mijn posts door een bepaalde groep niet worden gewaardeerd is prima, maar ik laat me niet meer afzeiken. Het zijn immers altijd dezelfden: Focussed, Russel (waar blijft die trouwens?), Jannepauli en EsterHegt.
Iedereen die info wil over bioresonantie (ik werk niet met de bicom, by the way) kan me een pb sturen en krijgt antwoord, behalve de 4 eerder genoemden. En verder laat ik dit topic aan mij voorbij gaan. Veel plezier verder.
Janneke2 schreef:SGOT en SGTP als bloedtest ken ik als een marker voor "echte schade" aan de lever, zoals bijv. bij hepatitis.
Voor ALAT, ASAT en LDH geldt idd, dat je maar liever lage waardes ziet, want dan ben je gezond.
Focussed schreef:Janneke2: De operaties met "naalden als verdoving" bleken later compleet fake....
Focussed schreef:En ook bij die studies (indien dubbelblind placebo gecontroleerd) scoort zowel acupunctuur als homeopathie niet beter dan de placebo.
Focussed schreef:Dan blijft er dus nog een ethisch vraagstuk over: Moet/mag je een placebo inzetten als therapie?
Anya schreef:Overigens gelden de zeer strenge eisen m.b.t. de wet op de privacy alleen voor wettelijk geregistreerde hulpverleners. Daaronder vallen alternatief therapeuten niet, tenzij ze onder die eerste groep vallen. Daarnaas is het altijd mogelijk met consent van de betrokken klant om een testimonial te vragen en wereldkundig te maken.
Ibbel schreef:Janneke2 schreef:SGOT en SGTP als bloedtest ken ik als een marker voor "echte schade" aan de lever, zoals bijv. bij hepatitis.
Voor ALAT, ASAT en LDH geldt idd, dat je maar liever lage waardes ziet, want dan ben je gezond.
SGOT en SGPT zijn andere afkorting voor ALAT en ASAT. Dat zijn dus precies dezelfde enzymen.
Dus wat is het nu?