Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:08

Ik heb je pb gestuurd.

wilmatj schreef:
Omdat ik denk dat dit een leerzaam en informatief onderwerp is, wil ik hier graag mijn ervaringen delen in dit ‘volg’ topic.

Even om het verhaal duidelijk en volg baar te houden begin ik even bij het voorstellen bij mijn paard en te vertellen waar we vandaan komen en wat er nu aan de hand is.

Mij pony heet Shirley, een nrps merrie van 21 jaar oud. Shirley is sinds de zomer van 2012 van mij. Sinds ik Shirley ken hoest ze al, af en toe eens meestal als je begint met het rijden. Hier zag ik geen gevaar in omdat het niet vaak was, ook gaf de oude eigenaar (waar ik nog veel contact mee heb) aan dat ze dit al jaren zo af en toe deed. Toen de winter eraan kwam ging het mis, het hoesten werd erger. Ik zetten haar een tijdje op rust en ging er vanuit dat het kwam door het rare weer.

Helaas bleek het erger te zijn, het hoesten hield niet op. Wel was het heel on regelmatig, de ene keer 1 hoestje en de andere keer veel meer. Haar van het stro af gehaald, op vlas gezet. Haar hooi laten weken. Ja het hielp iets maar nog maar minimaal, nu had ze ook wel een beetje een muffe stal. Het plan kwam al snel om buitenstallen te gaan bouwen. Nu nog bedenken hoe en van welk geld.. De tijd ging door en eigenlijk zag ik het nog steeds niet minder worden, de dierenarts werd gebeld.
Klein onderzoekje gedaan, eerst een poging op de ventipulmin. Geen resultaat!! Weer de dierenarts erbij gehaald, de keuze, of nog een keer ventipulmin of een kuur predniselon.. Uhm ventipulmin hielp niet, dus ga ik niet nog een keer proberen. De predniselon sloeg aan, maar toen ik weer moest afbouwen was ik terug bij af.

Op bokt een topic geopend en ik werd doorverwezen naar homeopathie. Dit heeft het helaas toen tijdelijk erger gemaakt maar niks verminderd. Mijn geloof in homeopathie was al laag, maar nu helemaal weg!

Ik besloot de oude eigenaar helemaal uit te horen, nu bleek zij dit eerder gehad te hebben toen ze 16 jaar oud was. Er zijn vele onderzoeken geweest op de kliniek. Enige uitkomst: overgevoeligheid op de
Luchtwegen. Behandeling: stof vermijden, veel buiten. Hm had ze dit niet eerder kunnen vertellen?
Naja schiet ik niks mee op.. Dierenarts geïnformeerd, alle gegevens van toen door gespeeld. DA vertelde het volgende: Je kunt allemaal onderzoeken gaan doen en veel geld uit geven maar je gaat op hetzelfde uitkomen. Daarbij blijft de behandeling dan alsnog bij predniselon.
Shirley staat hierom nu elke dag op de predniselon. Geen top oplossing omdat het zoveel gevaren met zich mee brengt, maar het helpt.!

Weer te vroeg gejuicht, Shirley begon met dit warme weer veel meer te hoesten, dit keer ook zwaar te ademen en alle klachten van dampigheid waren aanwezig.. DA: Wij kunnen niets meer voor u doen behalve predniselon blijven geven en met dit weer afwachten.

Dit kan ik mijn beestje NIET aandoen, er werd weer een topic geopend hier op bokt en ik werd weer geholpen, homeopathie werd alweer genoemd maar NEE dat ga ik niet nog een keer doen.
Toen wees iemand mij op homeopathie & bioresonantie een combinatie hiervan. Ik was niet echt enthousiast vanwege mijn eerdere ervaringen. Toch bleek dit misschien mijn laatste redmiddel te kunnen zijn. Uiteindelijk dus contact opgenomen en informatie uitgewisseld.
(Ik weet niet of ik de site mag noemen maar die kan altijd via pb gegeven worden.)
Ik kreeg de opdracht een stukje manen uit te trekken en deze op te sturen. Ik vond/vind dit een beetje raar maar ik dacht nog steeds wie niet waagt wie niet wint. We gaan het gewoon proberen.

Vandaag kreeg ik de uitslag van de meting, de volgende dingen constateerde zij:
- kokken-infectie, raar dat ze dit heeft want de predniselon zou dit tegen moeten gaan.
- urineweginfectie, waarschijnlijk door de predniselon gekomen.
- hormonaal probleem

3 problemen maar het rare eraan vond ik nog wel dat ik hier nog geen oorzaak van het hoesten en benauwdheid in kan ontdekken.
Toch gaan we een behandeling proberen, na de behandeling kan ik in overleg met de DA de predniselon afbouwen.

Donderdag 8 augustus sochtend’s komt ze langs voor Shirley haar eerste behandeling. Ik zou hier sowieso wekelijks maar probeer regelmatiger een update te plaatsen.
Sorry voor het lange verhaal, maar wil het graag duidelijk en informatief houden!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:16

Ben benieuwd of de TS op die pb reageert. Ik heb haar gevraagd om het webadres van de behandelaar ( tenslotte bood zij dat aan dat per pb bekend te maken zoals in haar eerste post vermeld is) maar.. geen reactie.
Vreemd hoor.. :))

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:28

Dames sorry maar wat zijn jullie kinderachtig bezig met jullie persoonlijke mening door te duwen... dat andere topic is op slot gegaan omdat ts geen zin meer had om openlijk te reageren en er een discussie/ ruzie ontstond over regulier of alternatief. Mensen waren van mening dat ts niet goed bezig was en bleven daarover doorzeuren. Je kunt je mening onderbouwt geven en het dan ook laten rusten.

Laat ieders keuze nou eens gewoon in zijn waarde. Wie zijn wij om te besluiten dat iemand een onjuiste keuze maakt!? Het is niet jullie verantwoordelijkheid! Het is die van de ts. Haar bedoeling is om de vorderingen van de behandeling te plaatsen, niet om te horen hoe fout ze in de ogen van sommigen bezig is! Als we nou allemaal ophouden met doordrammen komen we er van zelf achter of deze methode werkt! Leven en laten leven! Het lijkt hier wel een kleuterklas

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:51

Neon schreef:
Dames sorry maar wat zijn jullie kinderachtig bezig met jullie persoonlijke mening door te duwen... dat andere topic is op slot gegaan omdat ts geen zin meer had om openlijk te reageren en er een discussie/ ruzie ontstond over regulier of alternatief. Mensen waren van mening dat ts niet goed bezig was en bleven daarover doorzeuren. Je kunt je mening onderbouwt geven en het dan ook laten rusten.

Laat ieders keuze nou eens gewoon in zijn waarde. Wie zijn wij om te besluiten dat iemand een onjuiste keuze maakt!? Het is niet jullie verantwoordelijkheid! Het is die van de ts. Haar bedoeling is om de vorderingen van de behandeling te plaatsen, niet om te horen hoe fout ze in de ogen van sommigen bezig is! Als we nou allemaal ophouden met doordrammen komen we er van zelf achter of deze methode werkt! Leven en laten leven! Het lijkt hier wel een kleuterklas

_/-\o_

wilmatj

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 11:00

Ik wil jullie heel even laten weten dat ik wel nog werk buiten mijn leven op bokt.
Dat ik voor me paarden ga zorgen in plaats steeds onzin discussies houden.
En bovendien gaat het om de gezondheid van MIJN paard. Als zij zorg nodig heeft kies ik dat boven hier een bericht plaatsen of op pb's reageren.
En ja ik lees de berichten wel, maar reageeer als ik tijd heb :)

Vandaag of morgen belangrijke update :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:06

wilmatj schreef:
Ik wil jullie heel even laten weten dat ik wel nog werk buiten mijn leven op bokt.
Dat ik voor me paarden ga zorgen in plaats steeds onzin discussies houden.
En bovendien gaat het om de gezondheid van MIJN paard. Als zij zorg nodig heeft kies ik dat boven hier een bericht plaatsen of op pb's reageren.
En ja ik lees de berichten wel, maar reageeer als ik tijd heb :)

Vandaag of morgen belangrijke update :D

hoe kom je er trouwens bij dat prednison zou helpen tegen een kokken-infectie???En wat voor kokken?
Ik lees dat nu pas...

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:52

Belangrijke update met een smiley? Dan verwacht ik wel wat goeds hea! ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:00

Moderatoropmerking:
TS heeft al meerdere malen aangegeven dit topic te hebben geopend om de vorderingen van haar paard te vermelden en niet om een discussie over alternatief op gang te brengen. Vanaf hier het verzoek om ontopic te reageren en niet verder te discussiëren over het wel of niet kiezen voor en de werking van alternatieve behandelingen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:36

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 17:43

Update

Nou hier de beloofde update.
We beginnen bij het goede nieuws. Aan Shirley haar gedrag is goed te zien dat ze opknapt. Ze is vrolijker, drukker, weer ongeduldig en weer zoals ik Shir ken. Al was het me eigenlijk niet opgevallen dat ze zo sloom geworden was.
Verder zie je qua uiterlijk weinig veranderen, zit nog steeds goed in haar vacht, nog goed in conditie. Al merk ik dat door al dat stil staan haar uithoudingsvermogen wel aan het minderen is.
Ander goed nieuws is dat haar neus vaak schoon is, af en toe heeft ze wat waterig snot erin zitten. En echt heel af en toe nog een klodder wat dikker snot. Maar hey?! Het is niet meer groen of geel! 
Ook het hoesten is duidelijk minder, nog wel aanwezig maar nu weer de droge kuchjes in plaats van die harde pijnlijke hoestbuien zoals ze de laatste tijd had.

Omdat goed nieuws nooit zonder slecht nieuws kan ook mindere puntjes, Shirley is de laatste tijd heel erg benauwd, je hoort haar duidelijk adem halen en ziet haar ook ademhalen.

Verder heb ik vandaag contact gehad met de dierenarts, om mijn kuur prednison te laten aansluiten op de behandeling had ik een aantal capsules te kort. In overleg met de dierenarts ga ik deze niet meer geven, ik maak mijn laatste capsules op. Dat zij er nog 4. Dus nog 4 dagen 1 per dag. En daarna geen prednison meer.

Ik ben haar weer fenegriek gaan geven om dat droge hoestje wat te verzachten, al blijf ik denken dat het niet werkt. Maar goed als ik haar keel wat kan verzachten wat me voor dat zware ademhalen ook wel fijn lijkt.

Iemand andere ideeën wat ik kan geven om haar keel wat te verzachten? Dierenarts zij: fenegriek of knoflookfenegriek of tijm kruiden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:45

voor de keel? tijmsiroop. Op een boterham o.i.d.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:46

fijn dat het iets beter gaat!
Wat verlichtend werkt is Dampo in de neus smeren,niet diep maar net in de neusschelpen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 17:48

geerke schreef:
Wat verlichtend werkt is Dampo in de neus smeren,niet diep maar net in de neusschelpen.

kan dat geen dan? bij mensen prikt dat toch? _/-\o_

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:55

Niet alles gelezen, maar op de dampo wilde ik toch even reageren.
Ik gebruikte dat bij mijn oude pown ook, die chronisch benauwd was, alleen niet in de neusschelpen gesmeerd, ik zou denken dat dat een reactie op de slijmvliezen kan geven. Dierenarts adviseerde mij om een emmertje te gebruiken.
Emmertje dat om neus heen past, niet te groot, niet te klein, en de bodem met vicks/ dampo insmeren, met strotouwtje aan halster vast maken en dampen maar, want door een eigen adem ontstaat er een vluchtige dampsel van de vicks. Natuurlijk per paard verschillend of ze dit accepteren, die van mij was gelukkig heel braaf

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:58

- heb alleen de berichten van TS gelezen -
Wat fijn te horen dat het de goede kant op gaat! Ik volg je even, want die bioresonantie blijkt (ook in onze omgeving) toch veel resultaat te boeken, zowel bij mens als dier.
Succes verder!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 17:59

cobelens schreef:
Ik gebruikte dat bij mijn oude pown ook, die chronisch benauwd was, alleen niet in de neusschelpen gesmeerd, ik zou denken dat dat een reactie op de slijmvliezen kan geven. Dierenarts adviseerde mij om een emmertje te gebruiken.
Emmertje dat om neus heen past, niet te groot, niet te klein, en de bodem met vicks/ dampo insmeren, met strotouwtje aan halster vast maken en dampen maar, want door een eigen adem ontstaat er een vluchtige dampsel van de vicks. Natuurlijk per paard verschillend of ze dit accepteren, die van mij was gelukkig heel braaf

hmm daar ga ik eens kijken of ik een eigen creatie kan maken. zou een pollennetje ook kunnen werken? _/-\o_

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:59

wilmatj schreef:
geerke schreef:

nee,je moet het niet te diep smeren maar net aan de binnenkant waar nog wat haar zit zegmaar.Daar zitten geen slijmvliezen.
Een tip die ik altijd onthouden heb van mijn studie 30 jaar geleden :D En een keer gebruikt heb bij een paard van een vriendin...het werkt.Ze krijgen er meer lucht door.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:08

Misschien zou je dan beter luuf kunnen gebruiken, dat gebruikte ik bij mijn kinderen als baby op aanraden van de huisarts omdat dampo net wat sterker was.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 18:09

geerke schreef:
wilmatj schreef:

nee,je moet het niet te diep smeren maar net aan de binnenkant waar nog wat haar zit zegmaar.Daar zitten geen slijmvliezen.
Een tip die ik altijd onthouden heb van mijn studie 30 jaar geleden :D En een keer gebruikt heb bij een paard van een vriendin...het werkt.Ze krijgen er meer lucht door.

oke die ga ik proberen!!!!! :D

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:59

cobelens schreef:

Ik heb precies hetzelfde gedaan toen mijn ponie zo ziek was. Maar dan met een echte pariboy (vernevel aparaat) met fysiologisch zout en eucalyptus olie heel verdund..

Zelf zou ik dampo niet direct in de neus smeren, t is best heftig spul. Als ik het onder mijn neus smeer val ik er van om...

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:16

Het is een geweldig resultaat na slechts 1 behandeling bioresonantie. En dat terwijl ze ook nog aan de prednisolon staat. Op naar de 2e behandeling.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:43

marietje1000 schreef:
Het is een geweldig resultaat na slechts 1 behandeling bioresonantie. En dat terwijl ze ook nog aan de prednisolon staat. Op naar de 2e behandeling.

Ik hoop dat het werkt en dat het paard opknapt!
Ik hoop dat ze goed gaat zonder prednison.....jij gaat er van uit dat ze beter gaat,dat hoop ik uiteraard ook,maar dat is even afwachten.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:58

Ik geef Franse mosterd aan paarden met geprikkelde luchtwegen, of dampigheid, een kneepje uit de fles over het voer. Kan níet aantonen dat het werkt, want is altijd in combinatie met andere dingen, maar ben ik gaan doen nav. een verhaal van een oud-stalgenootje over een benauwd renpaard, waar het bij had geholpen. Nogmaals, of het werkt weet ik niet, of ze het lusten is ook altijd maar de vraag. Ik timmer altijd op diagnose, etc, maar goed, die had ik dus al, en kreeg deze tip, en heb toch het idee dat het wel íets doet, al staat mosterd, qua werking, vooral bekend om het ondersteunen van maag-darmproblemen...

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:04

Nou, voor een groot deel toch verbetering! Goed hoor! Ik hoop dat je iets vindt dat tegen het benauwde helpt!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:49

Mag ik er moeite mee hebben dat het 'benauwde' door reageerders als bijkomstigheid wordt gezien, maar dat er kennelijk wel verbetering zou zijn, omdat paard in de omgang wakker toont? Medisch gezien, vind ik benauwd, zoals TS het omschrijft, eigenlijk niet zo leuk en dan druk ik me voorzichtig uit.... ;)