Ik heb je pb gestuurd.
wilmatj schreef:Omdat ik denk dat dit een leerzaam en informatief onderwerp is, wil ik hier graag mijn ervaringen delen in dit ‘volg’ topic.
Even om het verhaal duidelijk en volg baar te houden begin ik even bij het voorstellen bij mijn paard en te vertellen waar we vandaan komen en wat er nu aan de hand is.
Mij pony heet Shirley, een nrps merrie van 21 jaar oud. Shirley is sinds de zomer van 2012 van mij. Sinds ik Shirley ken hoest ze al, af en toe eens meestal als je begint met het rijden. Hier zag ik geen gevaar in omdat het niet vaak was, ook gaf de oude eigenaar (waar ik nog veel contact mee heb) aan dat ze dit al jaren zo af en toe deed. Toen de winter eraan kwam ging het mis, het hoesten werd erger. Ik zetten haar een tijdje op rust en ging er vanuit dat het kwam door het rare weer.
Helaas bleek het erger te zijn, het hoesten hield niet op. Wel was het heel on regelmatig, de ene keer 1 hoestje en de andere keer veel meer. Haar van het stro af gehaald, op vlas gezet. Haar hooi laten weken. Ja het hielp iets maar nog maar minimaal, nu had ze ook wel een beetje een muffe stal. Het plan kwam al snel om buitenstallen te gaan bouwen. Nu nog bedenken hoe en van welk geld.. De tijd ging door en eigenlijk zag ik het nog steeds niet minder worden, de dierenarts werd gebeld.
Klein onderzoekje gedaan, eerst een poging op de ventipulmin. Geen resultaat!! Weer de dierenarts erbij gehaald, de keuze, of nog een keer ventipulmin of een kuur predniselon.. Uhm ventipulmin hielp niet, dus ga ik niet nog een keer proberen. De predniselon sloeg aan, maar toen ik weer moest afbouwen was ik terug bij af.
Op bokt een topic geopend en ik werd doorverwezen naar homeopathie. Dit heeft het helaas toen tijdelijk erger gemaakt maar niks verminderd. Mijn geloof in homeopathie was al laag, maar nu helemaal weg!
Ik besloot de oude eigenaar helemaal uit te horen, nu bleek zij dit eerder gehad te hebben toen ze 16 jaar oud was. Er zijn vele onderzoeken geweest op de kliniek. Enige uitkomst: overgevoeligheid op de
Luchtwegen. Behandeling: stof vermijden, veel buiten. Hm had ze dit niet eerder kunnen vertellen?
Naja schiet ik niks mee op.. Dierenarts geïnformeerd, alle gegevens van toen door gespeeld. DA vertelde het volgende: Je kunt allemaal onderzoeken gaan doen en veel geld uit geven maar je gaat op hetzelfde uitkomen. Daarbij blijft de behandeling dan alsnog bij predniselon.
Shirley staat hierom nu elke dag op de predniselon. Geen top oplossing omdat het zoveel gevaren met zich mee brengt, maar het helpt.!
Weer te vroeg gejuicht, Shirley begon met dit warme weer veel meer te hoesten, dit keer ook zwaar te ademen en alle klachten van dampigheid waren aanwezig.. DA: Wij kunnen niets meer voor u doen behalve predniselon blijven geven en met dit weer afwachten.
Dit kan ik mijn beestje NIET aandoen, er werd weer een topic geopend hier op bokt en ik werd weer geholpen, homeopathie werd alweer genoemd maar NEE dat ga ik niet nog een keer doen.
Toen wees iemand mij op homeopathie & bioresonantie een combinatie hiervan. Ik was niet echt enthousiast vanwege mijn eerdere ervaringen. Toch bleek dit misschien mijn laatste redmiddel te kunnen zijn. Uiteindelijk dus contact opgenomen en informatie uitgewisseld.
(Ik weet niet of ik de site mag noemen maar die kan altijd via pb gegeven worden.)
Ik kreeg de opdracht een stukje manen uit te trekken en deze op te sturen. Ik vond/vind dit een beetje raar maar ik dacht nog steeds wie niet waagt wie niet wint. We gaan het gewoon proberen.
Vandaag kreeg ik de uitslag van de meting, de volgende dingen constateerde zij:
- kokken-infectie, raar dat ze dit heeft want de predniselon zou dit tegen moeten gaan.
- urineweginfectie, waarschijnlijk door de predniselon gekomen.
- hormonaal probleem
3 problemen maar het rare eraan vond ik nog wel dat ik hier nog geen oorzaak van het hoesten en benauwdheid in kan ontdekken.
Toch gaan we een behandeling proberen, na de behandeling kan ik in overleg met de DA de predniselon afbouwen.
Donderdag 8 augustus sochtend’s komt ze langs voor Shirley haar eerste behandeling. Ik zou hier sowieso wekelijks maar probeer regelmatiger een update te plaatsen.
Sorry voor het lange verhaal, maar wil het graag duidelijk en informatief houden!