We zijn geweest..
Het was best wel schokkend voor ons.
De dierenarts vond haar erg mager, bijna geen spierweefsel.
Hart geluisterd en hier geen afwijkingen aan gehoord.
Daarna de endoscopie, Fay haar rechterneusgat, bij de overgang naar de luchtpijp zit een extra schot in, hier kan ze dus eigenlijk maar half door ademen, en elke keer dat ze ademt geeft het een trilling(de knor die je hoort) zodat het even een momentje volledig dichtklapt.
Dan te beseffen dat dit haar goede kant was...
Toen naar haar linkerneusgat, hier zit totaal geen doorgang naar de luchtpijp, het is volledig dicht.
Dus eigenlijk ademt ze met 1 half neusgat, ze krijgt dus serieus zuurstoftekort altijd.
Ook zaten er voedselresten in de neus.
Nu de opties, Fay is een zeer zeldzaam geval, Dr. Picavet had dit enkel in de literatuur gelezen en zelf nog niet tegengekomen.
Ze kan een operatie beginnen, maar deze is zeer heftig, plus dwangvoederen, infuus en een erg lang herstel, en daarbij, zegt ze zelf garantie heb ik niet, totaal niet, of ze het aankan is al de vraag.
Ze zou sowieso door een volledige screen van alle organen moeten, omdat ze symptonen heeft van zwakkere organen nu al.
En mocht dit allemaal lukken, dan is het nog de vraag hoe ze er psychisch doorkomt, omdat ze nu al flink zuur gedrag vertoond.
Dan kunnen ze ook nog een gat in haar luchtpijp maken, dan ademt ze in feite zo, nadeel is, dit is voor altijd, en is altijd een gat, dus vergt veel verzorging en altijd oppassen, mogen geen vliegen op komen, niet wild mee spelen enz enz.
De optie inslapen...ze was er zeker van dat Fay in zekere zin het zwaar heeft, natuurlijk is ze niet beter gewend, en maakt ze er het beste van, maar zwaar is het zeker.
Inslapen zou ze zeker niet afraden.
Fay woog overigens 125 kg , ze is nu 5 maanden.
we hebben gevraagd of we foto's van de endoscopie mogen krijgen, die gaan ze ons dus nog doorsturen.
Zo gauw ik die heb zal ik ze plaatsen.
Het is zo dubbel, ze was zo blij om terug thuis te zijn, gelijk terug heerlijk aan het grazen met de oortjes naar voren.
Ze is zo sterk, wetende dat ze zo weinig lucht krijgt.
Operatie zien wij niet zitten, we denken dat dit teveel is, het is een hele lijdensweg en dan de vraag of alles goed komt.
Inslapen is het meest eerlijke, maar het minst leuke ...