Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Gini schreef:Nogmaals, ik had het alleen over de paarden die aan de neurologische variant leiden. Maar dat had ik in een voorgaand bericht al gezegd.

smurffie schreef:Renate dan is jou da niet zo best op de hoogte.
Paardendokters zwaanshoek heeft dit bericht gedeeld, het gaat over 3 door hun behandelde paarden in aerdenhout (1 dood 2 onder behandeling).
Heel raar dat je da het niet weet eigenlijk.
Met 39 graden had ik zeker wel gebeld, zeker in deze tijd van het jaar. En regelmatig checken, ook s'nachts.
Anya schreef:En verder heb ik niet zoveel zin om vriendelijk te blijven. Ik tik mijn vingers uit mijn lijf (en geloof me dat is zeer pijnlijk als je chronische ziekte van lyme hebt) en jij blijft in je eigen straatje herhalen wat je herhaalt. Nu is dat geen probleem als het tenminste gestoeld zou zijn om een statische berekening o.i.d. Maar dat is niet aan de orde. Het is gestoeld op 'je roept maar wat, omdat je dat goed uitkomt om dat te geloven".
smurffie schreef:Renate dan is jou da niet zo best op de hoogte.
Paardendokters zwaanshoek heeft dit bericht gedeeld, het gaat over 3 door hun behandelde paarden in aerdenhout (1 dood 2 onder behandeling).
Met 39 graden had ik zeker wel gebeld, zeker in deze tijd van het jaar. En regelmatig checken, ook s'nachts.
Vitaquilla schreef:smurffie schreef:Renate dan is jou da niet zo best op de hoogte.
Paardendokters heeft dit gedeelt omdat het in hun behandel gebied is en deze paarden in aerdenhout ook in behandeling heeft. Een dierenarts uit een andere regio heeft hier echt geen boodschap aan..
Altijd die paniek om rhino.. Hou je lekker met je eigen dieren bezig en als je in contact ben geweest met andere paarden, doe dan ff je handen wassen en desnoods je kleren wassen. Ieder paard draagt rhino met zich mee hoe goed je er ook voor zorgt, als de weestand even wat minder is door bijvoorbeeld dit wisselende weer kan bij ieder paard en iedere stal rhino uitbreken.
Sientje schreef:renate85 schreef:had het idd voorbij zien komen op Facebook... maarja dat is Facebook dus hoeveel is daarvan waar
Maar 1 geval dus.. deze 3 paarden.
Gaat dit om de paarden die op de weide staan? Facebook
Het verspreide bericht is door de behandelende kliniek zelf op facebook gezet, dus je kunt ervan uitgaan dat alle info die daar in staat klopt. Het gaat inderdaad om een groepje van 3 paarden dat op een afgelegen weide (met schuilstal) in Aerdenhout staat, waarvan er 1 is overleden.
@wortelsussie: Doel je met Haarlem op de bovenstaande situatie? Zo ja, check dan de volgende keer de feiten.
smurffie schreef:waarom precies niet? als het actief is en uitbreekt horen ze dat te weten. Maakt niet uit in welke regio.
Elke uitbraak zou ze bekent moeten zijn, anders zijn degene dichtbij ze wellicht ook niet bekent.
Daarnaast draagt volgens mij slechts 30/40% van de paarden rhino met zich mee niet ieder paard? maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben?
smurffie schreef:Paarden staan geïsoleerd en zijn nagekeken. Das imo behandeling van de rhino die op stal was/is.
t is maar net hoe je het opvat
Sientje schreef:renate85 schreef:had het idd voorbij zien komen op Facebook... maarja dat is Facebook dus hoeveel is daarvan waar
Maar 1 geval dus.. deze 3 paarden.
Gaat dit om de paarden die op de weide staan? Facebook
Het verspreide bericht is door de behandelende kliniek zelf op facebook gezet, dus je kunt ervan uitgaan dat alle info die daar in staat klopt. Het gaat inderdaad om een groepje van 3 paarden dat op een afgelegen weide (met schuilstal) in Aerdenhout staat, waarvan er 1 is overleden.
@wortelsussie: Doel je met Haarlem op de bovenstaande situatie? Zo ja, check dan de volgende keer de feiten.
wortelsussie schreef:Ik hoef geen feiten te checken aangezien ik het gehoord heb van mijn baas die in de omgeving een manege heeft. Zelfde dag dat ik t hoorde zag ik dit topic dus melde ik het alleen even. Ik weet dus niet welke paarden of hoeveel paarden besmet zijn.
Verder: Inderdaad, in de omgeving. Want Haarlem is niet hetzelfde als Aerdenhout. Voor diezelfde omgeving maakt het wel uit of het gaat om het allang bekende Aerdenhout-verhaal, of er misschien ook iets in Haarlem zou zijn. Kan zomaar een km of wat tussen zitten. 
wortelsussie schreef:Ik hoef geen feiten te checken aangezien ik het gehoord heb van mijn baas die in de omgeving een manege heeft. Zelfde dag dat ik t hoorde zag ik dit topic dus melde ik het alleen even. Ik weet dus niet welke paarden of hoeveel paarden besmet zijn.