Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Barvrouwke schreef:Wat ik op de filmpjes zie muv de jongste is dat hij het rechter achterbeen onder de massa slingert
en daardoor rechtsom soms kruislings gaat om weer weg te kunnen komen. Linksom zie je dit niet.
Nu is inderdaad de vraag waarom hij dat doet.
terpentijn schreef:Juist een jong dier moet weten hoe zich "overeind te houdenb", jammeer dat je DAAR geen filmpje van hebt. Zou graag een zeer recent filmpje willen zien van Muis... hou voor ogen: hij is nog piepjong, Dus niet meteen wanhopen....
Ik blijf dit volgen!
terpentijn schreef:Overigens zou ik hem gewoon (laten) drogeren als hij niet niet op te laden is, IEDER paard, ook al willen ze niet, zeg ik maar even keihard, ook paarden die naar de slacht moeten en nog nooit een trailer hebben gezien en niet willen, gaan er TOCH heen.
terpentijn schreef:Overigens heb ik er nog nooit van gehoord dat men van UV Kliniek Utrecht je paard met een vrachtwagen zelf komt ophalen, (iemand hier wel?), en dat je dan ook om een vrachtwagen ipv een trailer kan vragen ook nog. Heel apart. En wat moet dat niet kosten dan, want ze zijn dan onverrichterrzake weer teruggereden, hebben ze niet van te voren gevraagd of dat veulen verlaadbaar was?
Ik neem aan dat jij die rekening voor de loze rit dan nu krijgt.... ik vind dat minstens heel erg merkwaardig.
terpentijn schreef:Hoe dan ook: het is nog maar een jonge GUP, je wil weten wat er aan de hand is, thuis kom je er niet achter. In de kliniek wel! Ik weet het kost weer een hoop geld, maar hoe veel gaat 't kosten als je zo door blijft modderen? Als hij structurele problemen heeft in bouw of bewegingsapparaat weet je ook waar je staat, en of je er doelgericht iets mee kan (trainen op termijn) of niet.
dees21 schreef:Maar het komt vaak voor bij veulens. Meen dat ze er overheen kunnen groeien dat ik ooit eens heb horen zeggen.
Het filmpje ziet er niet goed uit. Wens je veel sterkte! Fjjn dat het in elk geval een kans krijgt maar blijf wel denken vanuit een paardwaardig bestaan!![]()
Sterkte en veel ducces!
scooby14 schreef:
terpentijn schreef:TS: dan was het- althans werd hij beschouwd als- een "study-case", waar men hem op kwam halen omdat het een interessant bestuderingsgeval was. Voor de studenten/stage lopers daar.
Gebeurt vaker, Utrecht is een onderzoeksinstituut, niks mis mee.
Echt jammer dat hij niet te verladen viel, want nu weet je nog niets.
Hoe wil je nu verder met hem?
scooby14 schreef:Hij is pas net 8 maanden he, kunnen ze dan al spat hebben? Spat is toch gewoon artrose? Bedankt iig voor het meedenken!
Dat denk ik wel. Die van mij moet het ook al op jonge leeftijd gehad hebben, want vanaf dat ze onder het zadel is gegaan heeft ze nooit klachten gehad en is ze volop in de sport geweest. Ik weet ook dat wij vroeger een twenter op stal hadden staan met spat.
geerke schreef:Een paard kan ook goed zijn evenwicht bewaren als hij zijn benen iets uit elkaar kan zetten.Wat in deze trailer makkelijk kan.
Ik denk dat je heel voorzichtig bochten moet nemen,dat zal zeker schelen.
Lovelincoln schreef:Trailer huren?
Zammie schreef:Ik wil je even mijn compimenten geven voor jouw manier van werken! Echt toppie wat je voor deze scheet over hebt! Blijf je topic natuurlijk volgen.
Lovelincoln schreef:En over de snelweg? kan je er niet naartoe fietsen/lopen? Klinkt heel vaag maar opzich zou het wel kunnen..
Lovelincoln schreef:Ik wil je btw ook de complimenten geven hoor!