Veulentakel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:01

Afbeelding

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:10

zandvangers schreef:
Misschien kun je bokker @ bakkabouter eens een pb sturen .
Zij heeft ooit eens een takel/harnas voor een pony gemaakt .
[VVDD] Pony gered, ons pennyverhaal *overleden*
Wie weet kan zij jouw tips geven om het te maken .

Ik zie dat Gimli's topic al genoemd is, maar lees ook dat dit inmiddels niet meer van toepassing is. Het systeem zoals wij het toen hadden zou ik aan niemand aanraden. Ondanks hulpmiddelen moet je nog altijd een heel stuk zelf heffen, en dat lijkt me niet te doen met een pony die groter is dan Gimli (shet van zo'n 90-95cm). Wij waren helaas beperkt in de plaats die we hadden, dus alles waarvoor je een "sterk" takelpunt nodig had, zoals bijvoorbeeld die koeienlift, was voor ons geen optie. Bij een paard op stal heb je wat dat betreft veel meer opties, dus kan je ongetwijfeld iets veel beters verzinnen dan wij hadden.
Heel goed dat hij nu in Utrecht staat, dat is uiteindelijk de beste plaats voor zo'n dier. De reden dat wij het niet gedaan hebben, is omdat Gimli die rit nooit had overleefd, of daar in zo'n slechte staat zou zijn aangekomen dat hij niet meer te redden zou zijn.
Doorligwonden had Gimli ook, en nog geen beetje. Stukken huid die gewoon 'loskwamen', en met geen mogelijkheid schoon te houden waren. Ook hier, wat dat betreft heb je geen betere plek voor je paard dan de kliniek.

Ik hoop met iedereen hier mee dat alles in orde komt en je straks heel positief nieuws krijgt :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 09:11

bakkabouter, ff alle post lezen ;) Veulen is thuis uit Utrecht, hond ligt in Utrecht. Veulen lijkt flink op te knappen though.

Maar bedankt voor je medeleven!

Tinnews: Het lijkt wel of hij nu weer slaap middel heeft gehad. Of gewoon is uitgeput van de hele nacht proberen je hok door de war te schoppen.

Shirley

Re: Veulentakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:52

Ik heb ook net even bij Tin gekeken, hartverscheurend om je dier er zo bij te zien liggen , he :(:)

Hier draaien de duimen ook overuren voor jullie !
Volhouden +:)+

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:27

Utixo schreef:
Ahum, ik zit nu vol spanning op het telefoontje van Utrecht te wachten (komt vrees ik vanmiddag pas), want hij lijkt vannacht wel een ommezwaai gemaakt te hebben. Heeft de handdoek van zijn kop gegooid en probeerde op te staan. En ik heb geen spasmes meer gezien... Maar nu wil ik dat een arts mij verteld dat dat idd zo is :=

Voor de geinterreseerden:
http://www.cameramanager.com/telepet/index.php#
inlog: goldman
ww: tintin

Wat zijn ze lief voor hem, hij wordt lekker geaaid en geknuffeld terwijl ze slangetjes wisselen. Hij ziet er alert uit.

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:47

Ja, klopt. Hij probeerde te staan en de slangen door te bijten. Hij lijkt ook alert te reageren. Wat jij net zag is -volgens mij- toedienen van een tranquillizer omdat hij niet wilde blijven liggen . Hij is natuurlijk erg verzwakt en dan ineens zo druk. Volgens mij slaapt hij nu weer.
Beelden zijn hoopvol maar idd eerst telefoontje afwachten.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:48

Agossie, ja, zo te zien is hij nu weer "onder invloed", schattig dat oortje wat nu hangt. Beelden zijn idd hoopvol, maar ik duim nog even door voor jullie knappe vent!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:54

Sterkte Utixo, net even op de camera gekeken (en weer netjes uitgelogd). Wat kijkt je hond veel om, dat viel me op. Zag dat ze net ook het infuus controleerden. Heb dit topic niet geheel doorgelezen maar ik wens je mega veel sterkte met het veulen en je hond. Heeft de hond geen last van heimwee? Die van mij kwijnde in de kliniek steeds verder weg en werd steeds zieker omdat ze ons destijds 2 dagen niet zag omdat ik de artsen niet in de weg wilde lopen. Ze ging nog redelijk de kliniek in maar was toen ik op bezoek kwam er heel slecht aan toe. Toen ik na 2 dagen langs kwam begon ze spontaan weer te eten. Ik zat toen aan 3 bezoekjes per dag (kliniek gelukkig in de buurt).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:00

:(:)

Wat een toeters en bellen zeg..

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:08

heb deze paar pagina's even gelezen, maar wat een pech zeg!
Veulentje problemen, hond 1 dood en hond 2 ligt daar met allerlei toeters en bellen.
Ik wens jullie heel veel sterkte!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 14:08

Bravura, het is een kruising mechelaar, extreem baasgericht en neurotisch. Ik vrees dat hij ons wel mist, maar neurotisch gedrag is nu ook niet ok. Liever een weekje heimwee dan steeds weer heimwee.

hok is leeg en word ontsmet. Ik wil bijna stuiteren, maar moet nog even wachten tot ik mag bellen. Ik heb geen nagels meer!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:13

kan niet meer wachten...................

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:14

Spannend ...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:36

Jeetje, wat een verhaal! Heel veel sterkte met veulen en hond.

Wat ik me afvraag, de ivermectine is toch een paardenwormmiddel. Denk je dat iemand ze er mee vergiftigd heeft of kan het doordat ze paardedrollen hebben gegeten hebben?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:39

Wij hebben ook een keer zon zwakke gehad en we schoven er hooipakjes of stropakjes onder. Was veiliger en lag hij mooi hoog zacht en warm. Raakte met zijn hoefjes de grond en kon zo af en toe zijn buik opliften en zo meer kracht ontwikkelen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 14:52

Hij lijkt het te gaan redden! Heeft nu alleen nog erg last van wobbler, kopschudden. Daar zijn ze nu met medicatie mee bezig, maar voorzichtig positief.

Gaat naar een groter hok, straks weer op de cam.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:00

Klinkt goed +:)+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:00

Afbeelding

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:04

Wat een (voorzichtig) goed nieuws..!!! Als nu ook de kopschudden weggaat dan ziet het er een stuk beter uit denk ik voor hem. Mooie hond trouwens.. En het veulen laat ook nog steeds vooruitgang zien?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 18:59

He's back on cam!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:03

Hij heeft lekker veel ruimte nu !
Kan hij nog niet zelfstandig staan/lopen eigenlijk ?
Heb 'm tot nu toe alleen maar zien liggen ...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:04

Wat is het toch een mooie hond... zo sterk, maar toch zo zwakjes nu met al die draadjes eromheen. De beelden van eerder vandaag heb ik niet gezien want ik kom net pas online, is de toestand wat verbeterd? Tintin lijkt nu rustig te slapen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:05

Oh kijk!! oortjes bewegen en hij keek op!

Edit: anders spam ik straks nog het hele topic vol..
Iemand was door het dossier aan het bladeren dat voor de kooi ligt, Tintin heeft een tijdje met de oortjes naar voren aandachtig naar die persoon zitten kijken :) sterk dier!

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:14

Ja, hij is attent. Vanmorgen probeerde hij wel op te staan maar de ruimte was te klein.
Ik vind hem overigens vrij rustig met zijn kop.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:55

Wanneer horen jullie weer meer van hem? Of moeten jullie morgenmiddag weer bellen??

Hoe gaat het eigenlijk met Hero??