Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BigBen schreef:Nee, het is veel genuanceerder.
Prof. Smolders zegt dat er voor het grootste gedeelte van de medische handelingen
die artsen uitvoeren geen epidemiologisch bewijs bestaat.
Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, maar hoe dan ook,
voor die handelingen bestaat er wel degelijk wetenschappelijk (experimenteel) bewijs.
De reguliere geneeskunde steunt (grotendeels) wél op wetenschappelijk bewijs,
en dat is niet te vergelijken met de handelingen van homeopaten, osteopaten, edm.,
die alleen op zelf verzonnen dogma's gebaseerd zijn.
irmaz schreef:De kans dat een patiënt tot de groep behoort waarop bewezen is dat de handeling werkt is buitengewoon klein, er is dus in de meeste gevallen geen enkel bewijs dat de betreffende handeling ook voor die patiënt werkt.
Focussed schreef:Ik hoef geen anekdotes. Het meervoud van anekdotes is namelijk geen data! Het zegt dus helaas niets over de werking of betrouwbaarheid.
Ik wilde graag een reactie op wat ik vroeg. Namelijk of alles wat nu over magneettherapie is onderzocht dan bullshit is? Dat al die onderzoeken waarin een nep therapie (placebo) het even goed deed als de echte therapie dan zo slecht zijn dat ze niet betrouwbaar zijn?
En nu opeens is het geen magneettherapie meer maar iets paranormaals!? Waarom opeens die carrière switch?
BigBen schreef:Op een paar (bekende) uitzonderingen na zijn mensen genetisch, fysiologisch, en zelfs emotioneel kopieën van elkaar...
Air schreef:Focussed schreef:Ik hoef geen anekdotes. Het meervoud van anekdotes is namelijk geen data! Het zegt dus helaas niets over de werking of betrouwbaarheid.
Ik wilde graag een reactie op wat ik vroeg. Namelijk of alles wat nu over magneettherapie is onderzocht dan bullshit is? Dat al die onderzoeken waarin een nep therapie (placebo) het even goed deed als de echte therapie dan zo slecht zijn dat ze niet betrouwbaar zijn?
En nu opeens is het geen magneettherapie meer maar iets paranormaals!? Waarom opeens die carrière switch?
Hij geeft je geen direct antwoord omdat het verspilde moeite is aan iemand die heilig vertrouwd op onderzoeken.
Je wil horen dat hij die onderzoeken bullshit vind? Waarom? Wat heeft dat voor meerwaarde?
Hij schrijft anekdotes op zodat iedereen voor zich kan bepalen wat je er van vind. Hij dringt niemand iets op, vind ik een positief iets eigenlijk.
Citaat:ik ben zo'n "alternerneut", al noem ik mij liever magnetiseur. Ik behandel mensen en sinds kort ook paarden dmv mijn paranormale gave.
Mando schreef:Ik zeg altijd, mensen met gaves en kunde hoeven zich niet te profileren en aan iedereen te laten zien hoe goed ze zijn...
gohya schreef:Ik heb ook gave's,heb al veel dieren genezen.Bokkers kloppen bij me aan,omdat de D.A. het niet meer weet.
De laatste keer een paard dat 'aanvallen' kreeg.Ik heb de foto bekeken en zag dat het paard spier vekramping en verzuring had.De eigenaresse heeft toen de D.A daarop laten testen,en idd. het was verzuring van de spieren.De bokker was superblij dat ze eindelijk wisten wat het paard mankeerde.
Ik heb hier nooit geld voor gevraagd,bij niemand niet,en heb er al vele geholpen via bokt.
Dat er mensen zijn die er hun beroep van hebben gemaakt,prima,ik doe dat niet.
Voor mij is een gave hebben bedoeld om mens en dier te helpen.
p.s. stuur me a.u.b. geen PB's,want ik stop voorlopig met readings en foto's lezen.
Dan kan je ook bij 'pmagnetiseur' terecht,hij kan hetzelfde wat ik kan.Maar als je er niet in gelooft? prima ieder zijn/haar eigen keus.
Wat ik hiermee wil zeggen:er zijn ook eerlijke paragnosten,die het wél kunnen.
gohya schreef:Maar ik zeg ook niet dat ik dit paard heb genezen.De D.A. kon nix vinden,en nu weten ze in ieder geval waar ze moeten zoeken en wát ze moeten behandelen.