Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Maar als een paard/mens/hond/ erg ziek is, ook al weet je nog niet wat het is en ze vermageren, is het juist belangrijk om te zorgen dat ze blijven eten.
Ze moeten een achterstand in lopen en dat gebeurd niet in een paar dagen tijd.
Het vermageren gaat veel sneller dat het er weer bij krijgen.
Ik kan me indenken dat je er niet onbeperkt brok in gooit, maar hoogwaardig en onbeperkt ruwvoer zeker.
En inderdaad zorgen dat ze het niet koud krijgt.
Als je haar een regendeken opgooit, let er op dat de deken niet koud doorslaat. Dat gebeurt nog al eens met die dekens.
Imo kun je haar dan beter binnen zetten of er een fleecedekentje onder doen.
nynke55 schreef:Dat was ik, die zei dat je niet bij moest gaan voeren.![]()
Ik zag trouwens dat Russel adviseerde om hooi te geven van maximaal 8 weken oud. Dat moet je dus noooooit doen, hooi moet 8 weken liggen voordat je het voert, het broeit dan nog en daar kan je paard behoorlijk last van krijgen.
Wat betreft de mensen die twijfelen, een gezond paard die de hele dag in de wei loopt en nog wat brok bijgevoert krijgt, word niet in 4 dagen zo mager, daar is wat aan de hand.
xxsalinaxx schreef:Ze gaat trouwens 1 augustus een halve maand een wei op met 3 hectare gras, dus daar kan ze zich echt goed rond eten want de paarden daar zijn tonnetje rond! Haha en dan zullen we ook vast wel weten wat het is geweest!
nynke55 schreef:Wat betreft de mensen die twijfelen, een gezond paard die de hele dag in de wei loopt en nog wat brok bijgevoert krijgt, word niet in 4 dagen zo mager, daar is wat aan de hand.
fransje23 schreef:xxsalinaxx schreef:Ze heeft een allergie voor teveel eiwit. Daarom zijn we van biks naar vipagraan gegaan
In Vipagraan zit eigenlijk net zoveel of zelfs iets meer eiwit dan in brok..zelfs sportbrok.
xxsalinaxx schreef:Op de zak zelf staat dat er minder in zit dan op ons biks. (Basisbrok kreeg ze eerst)
Er zitten minder eiwitten in maar wel iets waardoor ze voorwaarts blijven (staat erop)