Dikke boon uit z'n fluit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:09

Maxielover schreef:
Die boon zou dus zitten onder de ''voorhuid'' van de penis ? Onderaan bij zijn plasbuis dus of ergens anders ? Ik kon daar niks vinden bij die van mij, alleen een klein beetje smeer.

een boon zit links en rechts naast het plasgaatje....als hij er zit ;)
sommige hebben er meer last van,mijn twee hengsten hebben nooit boontjes,mijn ruin wel.
en die vind het zoooo fijn als ik er aan zit...maar niet heus :D

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:34

Arrabel schreef:
Ik meen het SERIEUS!!!
Hoe maak ik deze piemel schoon? :')

Afbeelding
In dit geva kan je het beste je DA bellen, die spuit er een spierontspanner in en hij zal 'm na verloop van tijd voor je uitschuiven.
Daarna kan je 'm weer keurig laten glimmen....

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:32

geerke schreef:
Maxielover schreef:
Die boon zou dus zitten onder de ''voorhuid'' van de penis ? Onderaan bij zijn plasbuis dus of ergens anders ? Ik kon daar niks vinden bij die van mij, alleen een klein beetje smeer.

een boon zit links en rechts naast het plasgaatje....als hij er zit ;)
sommige hebben er meer last van,mijn twee hengsten hebben nooit boontjes,mijn ruin wel.
en die vind het zoooo fijn als ik er aan zit...maar niet heus :D

Hmm dan heb ik op het goede plekje gezocht dus. Laatst kwam daar wel een grijze klont uit maar nog nooit iets geels gezien.

@ HolyPope : die van mij heeft ook vaak van die vieze frummeltjes en gele korstjes aan zijn l*l hangen. Ik pluk ze er altijd voorzichtig af (vindt hij niet leuk) alleen dan wordt het soms best wel rood omdat zijn l*l voor een deel roze is. Het wordt vaak ook een beetje droog. Volgens mij zitten er ook gewoon wat huidplooien oid op die je lekker met rust moet laten.

mrie

Re: Dikke boon uit z'n fluit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 13:33

@maxilover, beetje babyolie (geen zwitsal dat vinden paarden over het algemeen heel erg vies) doet wonderen.
@arabel, Jre kunt de veearts laten komen. Maar je kunt het eerst ook zelf proberen. We doen er lollig over, maar hem grijpen als je de kans hebt is toch echt de manier. Veel paarden schachten uit als ze na het werk weer de stal in mogen, zorg dat je spullen bij de hand hebt. Heel handig zijn van die billendoekjes voor baby's doordat daar lotion op zit komen de schilfers en schubben makkelijk los zonder dat je je beest pijn doet. Blijf tijdens de operatie zo veel mogelijk naast het voorbeen van je paard staan. Dus de kans dat je paard uithaalt en je raakt een stuk kleiner en je kunt makkelijk wegwezen als dat nodig is. Bij ocho is een duidelijk NEE of EH als hij zijn been optilt voldoende om hem te laten weten dat zijn beweging niet gewaardeerd wordt. Ik vind het zelf prettig niet in de stal te zijn maar met het paard aan de hand te hebben. Dan heb ik wel maar een hand over en dat is dan wel weer onhandig, maar misschien kan iemand je helpen. Het paard blijft dan rustiger omdat hij niet opgesloten is en kan bewegen, jij beweegt gewoon met het paard mee.
Lukt het niet in een keer, dan doe je het in twee keer.
Al je paard merkt dat het verder niet pijnlijk is zal hij op den duur makkelijker worden. Twee keer per jaar schoonmaken is al genoeg....

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:16

Bedankt voor je antwoord mrie!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:59

Ga het vanmiddag ook proberen. Eerst poetsen dan komt "hij" eruit en hoop ik dat ik hem kan schoonmaken. Maken jullie ook de binnenkant van de koker schoon?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:06

Nou mijn vent is dus zo preuts als het maar kan.. plassen doet hij niet in mijn bijzijn.. dat houd hij echt op.. Al ben ik 5 uur met hem bezig, wat in het weekend nog wel eens gebeurd.. hij plast alleen op de weide, eerst een sprintje naar achter en dan heel vlot in en uit..
Kan er wel gewoon aankomen,kan ook de voorkant/ randje van zijn koker schoonmaken met een doekje of de warme tuinslang een stukkie naar binnen :+ .. maar echt uitschachten doet hij niet.. en om hem daar nou sedering te gaan geven... ik weet het niet :n .. maar heb het natuurlijk wel graag schoon daar :D

iemand een tip voor mijn preutse man?

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:11

newmom schreef:
whahahah
t mooist is met twee handen vast grijpen en vast houden en een tweede persoon boenen.... :-|

_/-\o_

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:28

@Rchell; zo'n preutsie heb ik ook. alleen plast hij wel bij mijn bijzijn. Alleen als hij alleen ziet dat ik weer iets bij zn pielemans moet, trekt ie em gauw weer op.
Wel kan ik de voorkant wat schoonmaken.
Eerste keer toen ik wat verder in de koker voelde zaten daar allemaal zwarte opgedroogde stukjes.. blegh!

Maar die van mij schuift hem dus ook niet uit.. al tijdje bezig geweest met belonen maar helpt niet.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:30

Denk toch dat ik het maar ga bijhouden als ik sommige berichten lees..

fijn is het niet , maar liever paar keer je handen vuil maken dan een prop of ontsteking of iets.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:31

Romanoff schreef:
Maar die van mij schuift hem dus ook niet uit.. al tijdje bezig geweest met belonen maar helpt niet.

Maar je hebt toch snickel training....?......
Of hoe noemen jullie dat..?

KLIKKER-training! Sorry... :o

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:42

Ik volgde dit topic al even en wat wil nu het feit?
Mijn poown had een dikke koker.. DA erbij, gesedeerd (moest wel want meneer schacht hem sowieso niet uit waar wij bij zijn).
Hij was erg schoon zei de DA, op de holte waar de plasbuis eindigt na, hier kwam gedroogd smegma uit, 'de boon' zoals jullie hem noemen?)

Ik dacht, nu de DA er toch is vraag ik direct even waar je hem nu het beste mee wassen kan (mede door dit topic). Hij zei: Betadine scrub, dat is een zachte zeep. Ik verbaasde me er best over eerlijk gezegd. Dacht niet dat dit heel geweldig was voor daar maar oke.

Oh, en de dikke koker kwam vermoedelijk door dazenbeten, die hij verder op zijn buik ook had zitten.. :+

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:53

IMJ schreef:
Ik volgde dit topic al even en wat wil nu het feit?
Mijn poown had een dikke koker.. DA erbij, gesedeerd (moest wel want meneer schacht hem sowieso niet uit waar wij bij zijn).
Hij was erg schoon zei de DA, op de holte waar de plasbuis eindigt na, hier kwam gedroogd smegma uit, 'de boon' zoals jullie hem noemen?)

Ik dacht, nu de DA er toch is vraag ik direct even waar je hem nu het beste mee wassen kan (mede door dit topic). Hij zei: Betadine scrub, dat is een zachte zeep. Ik verbaasde me er best over eerlijk gezegd. Dacht niet dat dit heel geweldig was voor daar maar oke.

Oh, en de dikke koker kwam vermoedelijk door dazenbeten, die hij verder op zijn buik ook had zitten.. :+

ik heb ook dat advies gekregen, alleen daan met betadine oplossing, paar druppels in volle emmer water....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:04

Misschien dat ik dat voortaan ook maar zo ga doen, of de scrub in een emmertje lauwwater oplossen.
Ik doe er overigens gewoon een paar van die rubber (dokters)handschoenen bij aan. Vind het persoonlijk helemaal niet zo erg hoor.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:11

HolyPope schreef:
Romanoff schreef:

*\o/* _O- _O-

Nou ik doe aan clickertraining, maar als hij hem nooit laat zien als ik erbij ben valt dr ook weinig te trainen hahaha..

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:32

Ik had een vraag, het valt mij op dat de laatste paar dagen mijn ruin ook zijn ding wat meer ingeschoten heeft, maar hij oogt heel erg schoon? Is er reden om me zorgen te maken? Kan het misschien ook komen doordat mijn merrie hengstig is?

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:35

Buffelo schreef:
Ik had een vraag, het valt mij op dat de laatste paar dagen mijn ruin ook zijn ding wat meer ingeschoten heeft, maar hij oogt heel erg schoon? Is er reden om me zorgen te maken? Kan het misschien ook komen doordat mijn merrie hengstig is?

Ik bedoelde uit geschoven hi hi, en als ik eraan probeer te zitten trekt hij hem op. Zijn benen zijn wel wat vies, en er zitten wat zwarte dingetjes bij zijn ding.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:43

HolyPope schreef:

:') Mwha. Ja clickertraining. Kan ik ook nog proberen :D
Maar meneer vind het gewoon niet fijn als ik er aan zit.
Zag hem vandaag in het weiland gewoon plassen en zn pielemans zag er zo ik kon zien niet ernstig smerig uit.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:41

Wow, die foto op deze pagina ziet er wel eng uit :')

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:42

Heel interessant topic.
Ik heb zelf voornamelijk merries, maar ook 1 ruin en 1 hengst.
Mijn ruin laat alles toe en ik kan alles schoonmaken. Hij heeft altijd gele vellen en zwarte smurrie. Zo'n boon heb ik nooit gezien.
Mijn henhst is wel wel heel schoon (dekhengst), maar toch maak ik hem af en toe schoon. Zeker aan het begin van het dekseizoen. Na de winter zitten er wel vaak vellen op en dat kan de merrie een fikse ontsteking bezorgen.
Mijn hengst is niet gediend van gefrummel aan zijn fluit, maar het is gelukkig maar een pony van 1.20m, dus ik kan hem wel in de houtgreep houden.
1 van mijn merries heeft altijd troep tussen haar uiers. Gelukkig vindt zij het geweldig als ik er aan zit. Ze tilt haar been zelfs op zodat ik er beter bij kan. Die staat echt te genieten.

Hengst heeft 1 keer een ontsteking gehad. Toch kwam er rozige smurrie uit en was het ook pijnlijk. Toen wel onder verdoving schoon gemaakt. Heeft hij gelukkig maar 1 keer gehad.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:53

Net dierenarts laten komen voor mijn eigen gerustheid (het is mijn eerste paard en heb nog niet zoveel ervaring met "mannenzaken" hihi, alles zag er keurig uit, niks ontstoken. Heb me dus weer druk gemaakt om niks, maargoed liever 10 keer een dierenarts voor niks dan 1 keer te laat, toch? Wil er namenlijk niet zelf aan gaan knutselen. Heb een middel gekregen waar ik hem een beetje mee kan verdoven en op advies dit 1 a 2 keer per jaar herhalen, helemaal opgelucht!!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:19

Tja ik ben gewoon echt heel bang dat ik een stoot voor mn harses krijg als ik mijn pony zn excaliber vastpak :o

Hij is nu 2 jaar maar ik ben al zo lang moed aan het verzamelen
van wat ik zie als hij hem er toevallig uit steekt is niet veel op aan te merken

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:25

Ex-caliber? is hij gecastreerd dan? Anders is het Caliber. :P

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:34

z'n zwaard bedoeld ze denk ik!

maar gebruik liever geen parfum of alcohol houdende goedjes op de edele delen van je paard dames!

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:47

Had nog een vraag, is het normaal een paard zijn ding er vaak half heeft uit hangen? Nu ik er op let valt het me op dat hij er heel vaak half uit is tot aan het eerste deel zeg maar.