Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Balada schreef:Nu moet ik er toch even aan toevoegen, dat de andere paarden , van mijn kennissen dus, allemaal op stal gehouden worden en er een paar uurtjes per dag los mogen.
Ook overvoedt, te weinig lichaamsbeweging, zelfs een paar verkeerde training, Slechte hoeven en veel ijzer erop etc.......
Dus heeft niks met behandelingswijze in geval van ziekte te maken.
Ik vind eerder dat ze niet-paardvriendelijk op stal worden gehouden...... en dit creeërt stress en andere gevolgen. Bijgevolg lagere weerstand, is logisch.
Balada schreef:Maar voor mij : feit is, kruiden en homeopathie geven geen bijwerkingen.
Balada schreef:dus Esther: je bent heel bekend met Sint jacobskruid... Wil je nou eens weten dat ik het hier- op de Azoren- nog nooit wild ben tegengekomen? Verbaast me eigenlijk... nog nooit over nagedacht.
Balada schreef:Ok, ik moet hier echt wel opletten wat ik schrijf blijkbaar.
@ estherhegt: kruiden geven niet ZOVEEL bijwerkingen als reguliere medicijnen.... misschien bij sommige mensen wel, die er heftiger op reageren. Dat heb ik al gepost....
Maar echte bijwerkingen , zoals in een bijsluiten van een regulier medicijn, dat heb je niet. Je hebt wel altijd een vermelding dat men rekening moet houden met bepaalde factoren alvorens met zomaar snel een kruiden-fytotherapie product koopt.
Bedankt voor die link, ga die straks eens bekijken....
Balada schreef:dus Esther: je bent heel bekend met Sint jacobskruid... Wil je nou eens weten dat ik het hier- op de Azoren- nog nooit wild ben tegengekomen? Verbaast me eigenlijk... nog nooit over nagedacht.
Balada schreef:Ok, ik moet hier echt wel opletten wat ik schrijf blijkbaar.
@ estherhegt: kruiden geven niet ZOVEEL bijwerkingen als reguliere medicijnen.... misschien bij sommige mensen wel, die er heftiger op reageren. Dat heb ik al gepost....
Maar echte bijwerkingen , zoals in een bijsluiten van een regulier medicijn, dat heb je niet. Je hebt wel altijd een vermelding dat men rekening moet houden met bepaalde factoren alvorens met zomaar snel een kruiden-fytotherapie product koopt.
Bedankt voor die link, ga die straks eens bekijken....
Balada schreef:Een regulier middel helpt bij iedereeen en heeft bijwerkingen. Hoofdpijn? Neem aspirine ofzo en men zoekt niet naar de oorzaak. Enkel het symptoom en de klacht van het moment.
sanne83 schreef:Daarnaast vraag ik me af waar men hier precies zo fel op is? Wat is alternatief? Is chiropractie of osteopathie al alternatief (valt daar voor mij niet echt onder eigenlijk)? of hebben we het dan echt over readings, chakra's, edelstenen, handoplegging en dat soort dingen?
russel schreef:Het is jammer dat het jkk zo explosief is gezaaid, afgelopen zomer heeft het ook explosief gegroeid...het is een plant dat eigenlijk op het zand groeit, maar al zo aangepast is dat het zelfs in mijn vette klei groeit..
EstherHegt schreef:sanne83 schreef:Daarnaast vraag ik me af waar men hier precies zo fel op is? Wat is alternatief? Is chiropractie of osteopathie al alternatief (valt daar voor mij niet echt onder eigenlijk)? of hebben we het dan echt over readings, chakra's, edelstenen, handoplegging en dat soort dingen?
Hier mag je niet om lachen , dan wordt je topic verbannen naar de huiskamer. [HK] alternatief genezen of niet? Er is wel een pol over maar nu dus onvindbaar.