Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Visitor schreef:Cyntje schreef:Ik zit momenteel ook aan de AciclovirMaar ernstig,... kheb gewoon regelmatig een koortslip
Sorry, verkeerhd uitgelegd, ik heb het zelf nu ook, aciclovir zalf voor mijn oog. Maar ik bedoelde dat je het voor mensen ook in pilvorm hebt. Is wat heftiger.
WhySoWhite schreef:Zeeland zijn ook al stallen besmet. Bij Tiel ook hoorde ik, zit allemaal naast de deur nu!
Zit te twijfelen mijn drachtige merrie ( half april) nu te laten fascineren of juist niet.. Aangezien ze wel gevoelig is nu, en vorig jaar ook een miskraam gehad heeft. O wat lastig dit.. Andere paard staat ergens anders in pension dus moet naar 2 verschillende stallen, Ook rond om die andere stal heerst het er komen ook paarden van buitenaf
WhySoWhite schreef:Zeeland zijn ook al stallen besmet. Bij Tiel ook hoorde ik, zit allemaal naast de deur nu!
Zit te twijfelen mijn drachtige merrie ( half april) nu te laten fascineren of juist niet.. Aangezien ze wel gevoelig is nu, en vorig jaar ook een miskraam gehad heeft. O wat lastig dit.. Andere paard staat ergens anders in pension dus moet naar 2 verschillende stallen, Ook rond om die andere stal heerst het er komen ook paarden van buitenaf
wittepit schreef:WhySoWhite schreef:Zeeland zijn ook al stallen besmet. Bij Tiel ook hoorde ik, zit allemaal naast de deur nu!
Maar, zonder dollen, dit is echt niet het tijdstip om te vaccineren, daarmee creeer je juist een dip in de weerstand, en dat is wat ze gevoelig maakt voor het virus. Misschien is jouw merrie al drager, je weet het niet, maar het is iets waar ze nooit vanaf komen. Ze kunnen er alleen jarenlang geen klachten van hebben.
Naomi_Star schreef:Voor enten ben je echt te laat hoor, tuurlijk zegt die arts dat! Lekker geld eruit kloppen. En tegen deze soort van rhino helpt enten nooit. Maar als je het topic doorleest had je dat al geweten.
robeer schreef:Daarnaast kan niet geënt worden tegen de abortus vorm.
Ik begrijp dat het om de neurologische variant gaat? Is meteen ook de vervelendste. Het virus trekt zich namelijk terug in het ruggenmerg nadat de paarden besmet en ziek zijn geweest. Bij verminderde weerstand steekt het virus dan toch weer in mindere of meerder mate de kop op. Zelfs ataxie kan een blijvend gevolg zijn van besmetting.
Ik vind het heel erg vervelend voor iedereen die er mee te maken heeft of in de gevarenzone zit. Vooral de onzekerheid en angst lijken me verschrikkelijk. Ik wil iedereen die het nodig heeft dan ook veel succes toewensen.