pony aangevallen door honden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: pony aangevallen door honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:25

Jeetje zeg, wat een verhaal en die foto met die wonden, wat een narigheid zeg!! Zo'n kleine pony tegen 2 honden, geluk dat jullie erbij waren en de honden hebben kunnen opsluiten.... Anders had het veel erger kunnen zijn geweest, bah, daar wil je ook niet aan denken! Wat fijn dat je met goednieuws terug uit de kliniek bent gekomen en ze geen breuk vermoeden. Een hele opluchting! Ik hoop dat alles goed en snel geneest, arm klein ding. En jij ook een dikke knuffel van alle stress, zenuwen en zorgen.... :(:) :(:)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:42

nou ts wat een geluk voor je.heb je ook al wat gehoord van het stamboek of heb je daar nog gen contakt mee gehad.ben wel benieuwd wat hun hier mee doen,of ze toch gewoon naar de keuringen kan hier na,of hoe ze het oplossen.verder heel veel sterkte en knuffel je beestje maar veel wat een sterke pony

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:48

Oooh super! Ik heb veel aan jullie gedacht.
Heel veel beterschap en een dikke knuffel voor jou en voor ziekie.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:55

gelukkig dat de porgnose meevalt!

@Simon1234 van het ergste uitgaan is soms makkelijker zodat wanneer het minder erg is het meevalt.
als je met het minste rekening houd en het is echt erg tsja... dat valt flink zwaarder uit dan

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:57

Super zeg, dat is een hele opluchting! veel succes ermee! +:)+

Marisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:31

Gelukkig is het meegevallen, wat zal je blij en opgeluchtt zijn!
En wat ontzettend lief dat ze zich zo goed gedroeg ondanks alles wat ze heeft meegemaakt, hopelijk geneest het allemaal voorspoedig zodat ze snel minder pijn heeft.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:35

Oh wat een geluk dat het allemaal mee valt! En nu maar duimen dat het snel opknapt +:)+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:39

poeh gelukkig maar dat het mee lijkt te vallen, dan is het dus "gewoon" een kwestie van goede verzorging en tijd...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:44

Dat is fijn om te lezen. Ik hoop dat je pony snel weer helemaal opknapt.

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:49

Heel veel sterkte met je pony. Hoop dat ze spoedig herstelt zowel lichamelijk als geestelijk.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:52

jeetje wat een verhaal! Ik vind het een pittige aanval voor 2 hondjes bij toch evengoed een stevige shet.

Gelukkig is alles goed en kunnen de eigenaren goed meepraten! Heel veel beterschap voor de kleine meid!

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:04

Wat fijn dat het meeviel !

Veel succes met het verdere herstel, echt top hoe je voor haar zorgt, en ook knap van haar dat ze zich zo goed houdt !

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:10

Fijn om te lezen dat het allemaal goed is!!

Je kleine meisje gaat er helemaal bovenop komen met jou goede zorgen +:)+

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:22

Kei fijn dat er geen fractuur is in haar snuit! Hopelijk helen de wonden voorspoedig. Krijgt ze na die 5 dagen AB nog een vervolgkuur, of is dat niet nodig?

Ik vraag t alleen omdat hier ergens gesuggereerd werd dat het met een week genezen is. En dat zou heel mooi zijn, maar gezien de ernst van de wonden, zal t wat langer duren.
Mocht je na de AB-kuur van 5 dagen de wonden niet vertrouwen, neem dan weer contact op met de DA. Zij kunnen dan de kuur verlengen.

(vaarzen van mijn vader zijn ooit aangevallen door 3 honden, net als jouw pony ernstige wonden. Voornamelijk aan hoofd, oren, kossem, keel en mond. Zij hebben enkele weken aan de AB gezeten, omdat de wonden behoorlijk waren geinfecteerd. Wel weer heel mooi genezen. Afgezien van de afgebeten oortjes dan. Die groeiden helaas niet meer aan. Helaas waren ze drachtig tijdens de aanval, maar ze hebben alle 3 verworpen daarna).

Is je pony trouwens ook nog drachtig? Houd er dan rekening mee met de schadevergoeding die je van de verzekering krijgt, dat ze misschien zou kunnen verwerpen van de schrik, stress en pijn. Hoeft helemaal niet zo te zijn, maar misschien verstandig om toch door te geven als je pony drachtig zou zijn.

Heel veel beterschap met je pony en met jouw goede zorgen, komt het helemaal goed!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:47

Fijn dat je `goed` bericht hebt gehad. Gaat vast helemaal in orde komen met die kleine bikkel.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 00:00

bedankt allemaal voor de lieve berichten! :D

ik kreeg meteen een smile van oor tot oor op m'n gezicht toen de veearts zei dat er toch niks heel ernstigs aan de hand was:P wat een opluchting zeg jeetje!ik had meteen weer honger want heb de afgelopen dagen heel slecht kunnen eten van de spanning haha xD

de brief voor de verzekering is al de deur uit, heb het stamboek net pas even gemaild, was het door alles een beetje vergeten(A)heb ze ook foto's gestuurd zodat ze er een beetje een beeld bij kunnen vormen.
ziekie loopt nu ook wat stijfjes omdat ze in haar achterbeen ook is gebeten maar daar valt de wond mee dus komt goed. even afwachten wat ze me terugsturen en dan wordt die mail gewoon uitgeprint en ook weer opgestuurd naar de verzekering.
wordt even wat tijd en zorg om alles goed te laten helen maar dat heb ik allemaal over voor mijn kleine ziekie, ben allang dolblij dat alles goed komt met d'r!
we hebben zelf 2 honden waarvan 1 superbraaf met paarden is dus die wordt gewoon als therapiehond ingezet over een tijdje als alles een beetje is 'gezakt':P

hehe nu lekker m'n bedje in en weer gerust en heerlijk kunnen slapen haha heb ik de afgelopen dagen wel gemist:P

nou nogmaals bedankt allemaal! +:)+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 06:08

Wat fijn zeg dat het "meevalt". Het blijft natuurlijk vreselijk voor haar, maar wat een opluchting dat het niet gebroken is of zo! Heel veel succes en beterschap!
Enne wat een kanjer zeg, dat ze zo braaf was.

tinkervrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:00

wat een heerlijk bericht ... nu maar duimen dat alles goed geneest ,,, top meid veel kracht met de verzorging ...kus aan ziekie x

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:14

Pffffffffffffffft wat een opluchting.

Ik zou idd gaan behandelen met Mesitran

http://veterinairewondzorg.nl/welkom.php deze meneer gebruikt dat ook veel.

Ik heb het zelf gebruikt toen de wond na amputatie van mijn teentje (paard op gestaan) zwaar ontstoken was en zwart begon te worden.

Na twee dagen was de ontsteking zo goed als weg. Mesitran is gewoon in de apotheek te koop en kost ca. 12 euro per tube.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:47

gelukkig dat het allemaal goed komt:)

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:02

Wauw, wat een goed nieuws!! Ik wens je veel succes bij de verzorging! Ik blijf meelezen hoe de vorderingen gaan!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:04

yvonnedv schreef:
Pffffffffffffffft wat een opluchting.

Ik zou idd gaan behandelen met Mesitran

http://veterinairewondzorg.nl/welkom.php deze meneer gebruikt dat ook veel.

Ik heb het zelf gebruikt toen de wond na amputatie van mijn teentje (paard op gestaan) zwaar ontstoken was en zwart begon te worden.

Na twee dagen was de ontsteking zo goed als weg. Mesitran is gewoon in de apotheek te koop en kost ca. 12 euro per tube.

Dit wilde ik ook zeggen, gebruik mesistran!!

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 11:47

heeft iemand dat ooit bij die site besteld?ga het vanmiddag even bestellen;)
de grote wond begint echt te stinken nu..dalijk ziekie weer even temperaturen en de wond schoonspoelen. ze is kwa gedrag wel weer helemaal zichzelf, lekker bitchen tegen het veulen dat erbij staat, aandacht trekken alsof haar leven ervanaf hangt haha:P dat is wel fijn om te zien, de eerste dagen was ze echt een hoopje ellende. de medicijnen op brood werkt niet meer dat pakt ze niet meer aan de heks, dus doe ze nu door de zemelen alleen als ze dat eet loopt er ook weer een deel door de wond eruit..
moet zeggen dat een aantal wonden toch nog flink wat wondvocht lekken. ga dalijk weer even alles op m'n gemak nakijken en schoonmaken, een aantal wonden ziet er al wat beter uit en een aantal kleinere wondjes zijn weer opengegaan...ze heeft nu ook wat minder pijn en die wondjes jeuken natuurlijk ontzettend dus zal ze wel zelf open hebben geschuurd denk ik XD

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:14

ZiekieLove schreef:
heeft iemand dat ooit bij die site besteld?ga het vanmiddag even bestellen;)

Bedoel je Mesitran? Dat kun je gewoon bij elke humane apotheek halen.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:35

Ik kan me voorstellen dat de wonden flink lekken. Een hondebeet gaat eigenlijk altijd flink ontsteken. Zorg dus ook dat je lang genoeg antibiotica geeft. Houd haar temperatuur goed in de gaten.
Fijn dat ze zich weer beter lijkt te voelen.