Wazige type`s op stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:12

Jha ik vindt het paard op het filmpje inderdaad wel een idioot en had hij inderdaad wel even rust kunnen nemen, dat ben ik zeker met je eens.
Ik heb echter in mijn omgeving al veel behandelingen van hem gezien/gehoord en zeg 90 tot 95% van de paarden zijn er echt daadwerkelijk door opgeknapt.
En eigenlijk bij de behandelingen die ik gezien heb is er geen eentje zo geflipt als die merrie.
Mijn merrie kreeg wel een ketting in de mond maar daarin is niet gerukt oid want die de staleigenaar vast en die houdt daar helemaal niet van en ik ook niet.
MAar dit wordt zowiezo al gedaan voor de zekerheid.
Mijn merrie is overigens gekraakt en geaccupuntuurd en na de behandeling had ze al geen last van de rug meer. Ik moest wel nog een aantal dagen wachten met rijden en dan rustig oppakken.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:13

papagroom schreef:
Deze mafketel is hier aleen paar keer op stal geweest......niet normaa lmeer,de behandelde paarden moesten een weekbij komen.

Wat doet die vent... En ik vind het ook een beetje een dom paard... Die van mij had hem allang de stal uitgetrapt als ik het al niet had gedaan...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:14

Benfan schreef:
Ow kom even kyrkelover, je hebt het filmpje niet gekeken? Ik vind het eerlijk gezegt lariekoek. Je paard vliegt alles bij elkaar voor een simpele spuit, maar laat deze idioot wel met een naald in hem onsteken alsof hij aan het naald vilten is. Sorry, maar ik twijfel erover, hoe kan een weldenkend diergeneeskunde studerende meid dit nou goedkeuren, zie je dat paard niet dan??

1 ik studeer geen diergeneeskunde
2 ik heb deze man al zien behandelen sinds ik een jaar of 8 was.
3 hier geen flippende paarden zegt wellicht ook wat over de merrie.
4 hier zijn ontzettend veel paarden in de buurt geholpen waar de gewone dierenartsen niets meer voor konden betekenen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:19

Dan nog, wat deze man doet kan gewoon niet. Er zijn meer slechte berichten over deze man dan goeie, hoe verklaar je dat?

Zie hier het verschil, heb geen een filmpje verder kunnen vinden op youtube met flippende paarden. De reactie die volgens de kwakzalver slecht waren, waren volgens deze mensen juist goed. Ze rammen niet met naalden maar deze worden er rustig in gedaan, paarden worden niet in de mond gerukt, er heerst een volledige ontspannen zweer rond de dieren. Kwakkie de naalden man, ramt maar wat, drukt maar een beetje op het lichaam en vervolgens totaal ergens anders, en rampt maar een beetje met een naald op verschillende plekken. Kan wel kotsen over zo'n gast, dat je uberhaubt het voor hem opneemt maakt.. krijg gewoon een ranzige smaak in mijn mond.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:22

Hier in de omgeving juist zeer goede verhalen.
En ja ik geloof best dat hij af en toe maar wat gedaan heeft of dingen heeft gedaan die niet kunnen.
Maar zo vind je over elke dierenarts,homeopaat tandarts whatever goede en slechte verhalen.
Ik zie hier paarden die weer aan de slag kunnen terwijl ze normaal ingeslapen hadden kunnen worden door ernstige blessures ed.
Toch is deze man niet de 1e persoon waar ik naar toe zou gaan voor behandeling maar meer de laatste als de gewone dierenartsen niets meer kunnen betekenen.

Mijn merrie stond er bij het accupuntureren ook zo bij allen het kraken vond ze niet zo.

Benfan

Re: Wazige type`s op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:27

Zulke verschillende verhalen zijn er niet, zeker niet zulke verschillende reacties. Deze man jast er zo hard een naald in op lukrake plekken die niks te maken hebben met wat hij doet. Hij zegt 'slecht reactie' waar een goeie reactie te zien is, hij stresst het dier compleet uit. Dat zie je toch wel?? Niemand die af en toe 'maar wat doet' dat doet geen enkele dierenarts, tandarts of homeopaat wat dan ook. Kijk nou eens voor de gein na het verschil tussen de behandelingen van de verschillende filmpjes, en oordeel dan nog eens.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:30

Ja wat er op DAT filmpje op pagina 1 gebeurt vindt ik ook echt niet kunnen.
MAAR zo heeft hij mijn merrie en de paarden hier in de omgeving NIET behandelt.
OVerigens als hij wel als zo'n debielo bij mijn merrie was bezig geweest hadden we zeker de behandeling gestopt omdat als mijn merrie over de zeik gaat smijt ze zichzelf tegen muren en zo.
Daar moet ik overigens wel bij zeggen dat het al een aantal jaar geleden is.
Recentelijk heb ik hem niet meer bezig gezien dus ik weet niet of de geldkoorts naar zijn hoofd gestegen is.
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 24-10-11 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:31

papagroom schreef:
nee dat ben je niet...de voorstanders gaan er van uit,dat er nieuw blod wordt aangemaakt,waardoor het toxine gehalte daald.......als de oorzaak echter niet wordt aangepakt,wordt er gewoon weer nieuw aangemaakt,en ben je terug bij af,met een zwakker paard als waar je mee begon,want 10liter nieuw bloed aanmaken vergt heel wat van het paarden gestel.

Lijkt me sowieso dat een zwak paard dat verzwakt is en weinig voedingstoffen binnen krijgt (bevangenheid begint immers met een probleem in de darmen) heel langzaam nieuw bloed aanmaakt. De concentratie van de toxines zal weinig dalen, de val in bloeddruk bied misschien wel verlichting maar is dan toch symptoom bestrijding.

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:37

Het paard op het filmpje ziet er alles behalve rustig uit, ocharm!!
Kan niet anders dan dat het er een trauma aan over gehouden heeft!

Ik kan me niet voorstellen dat een paard hier rustig onder kan blijven kyrkelover.
Ze krijgen niet voor niets een ketting door de mond, ocharm!!! Schandalig!!
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat je liegt o.i.d. en ik sta zeker voor veel open,
maar dit gaat me toch echt te ver.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:41

Omg... Kan me niet voorstellen dat zoiets goed kan zijn voor je paard?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:43

Inderdaad, als het met rust is gedaan vanwaar die ketting? ik liet dat echt niet toe bij mijn eigen paard hoor! dat 2e filmpje is gewoon zoals het hoort te gaan, en zo ken ik het ook, want heb het nog geen maand geleden gezien bij een stalgenoot van me!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:43

jha ik vint ook dat het in het filmpje veel te ver gaat.
En eerlijk gezegd ziet die behandeling uit als het tegenovergestelde van hoe het hier ging.
Maar zoals gezegd mijn merrie is al een aantal jaar geleden behandeld en ik moet zeggen dat ik tegenwoordig steeds meer slechte verhalen over hem hoor.
Maar wellicht is gewoon de geldkoorts naar zijn hoofd gestegen.
OFtewel zo snel mogelijk paarden "behandelen"of als je eigenlijk niks kun betekenen maar wat er op los doen en geld vangen.

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:44

Hoe kàn een paard ook rustig blijven als iem. naalden in je lichaam ramt, zou ik ook niet kunnen!!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:45

Je hebt wel wazige verhaaltjes ja, soms werken ze, soms werken ze niet. Maar niet geprobeerd is altijd mis. Wij hebben ook eens in de zoveel tijd een masseur voor de paarden, niemand zit helemaal recht en geen paard is helemaal recht dus het helpt vaak wel.
Ik moet zeggen dat ik sommige ook niet geloof, maar een masseur is nog redelijk normaal :P
Het filmpje laadt hier niet, dus die kan ik niet kijken zondar dat de hele boel vastloopt.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:52

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:58

0152141488 schreef:
Miss jouw paard, mijn paard staat weer angsitg te kijjken als die man weer er aan komt hoor...
En mij lijkt het ook niet fijn om een naald ik je buik ge prikt te worden....

Maar ja, elke paard is anders... ene gevoeliger dan een ander

Hoe lang terug heeft hij jou paard behandeld?

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:03

.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:05

.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:08

Als hij jou paard niet behandeld heeft hoe kan ze dan WEER!! angstig staan te kijken als hij in de buurt is.
En het zou fijn zijn als je iets beter je best deed om een fatsoenlijk bericht te plaatsen en niet een half onleesbaar.
Daarnaast kun je verschillende behandelmethode niet zomaar door elkaar gooien.
Accupunctuur wordt namelijk gewoon wereldwijd toegepast en hier heeft hij het ook op een rustige fatsoenlijke manier gedaan wat hij bij die merrie doet weet ik ook allemaal niet maar ok.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:16

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:19

0152141488 schreef:
kyrkelover schreef:
Als hij jou paard niet behandeld heeft hoe kan ze dan WEER!! angstig staan te kijken als hij in de buurt is.
En het zou fijn zijn als je iets beter je best deed om een fatsoenlijk bericht te plaatsen en niet een half onleesbaar.
Daarnaast kun je verschillende behandelmethode niet zomaar door elkaar gooien.
Accupunctuur wordt namelijk gewoon wereldwijd toegepast en hier heeft hij het ook op een rustige fatsoenlijke manier gedaan wat hij bij die merrie doet weet ik ook allemaal niet maar ok.

Dat WEER gedoe.. kan ik gewoon van mijn paard aflezen... Ze is zeer gevoelig voor zwepen, sporen enz.. dus als iemand met een naald een een ketting door de mond word gerukt begrijp ik dat ze harstikke bang er van word...

Dt moet de rest van de wereld hoe zij hun paarden willen behandelen, ik kan daar niet voor beslissen XD

Sorry maar dat vind ik zo'n grote onzin.
Misschien als hij zo zou behandelen zoals op het filmpje dan zeg ik ja.
Hoe hij mijn merrie heeft behandeld niks aan de hand terwijl dat echt absoluut geen ik laat alles toe merrie is.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:25

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:28

Ik denk dat alternatief een goede aanvulling kan (!!) zijn op de reguliere geneeskunde.

Mijn eigen grote meneer is nu 13 jaar. Loopt al vanaf 4 jaar in de telgang in stap, zelfs aan lang teugeltje. Is op gras alleen niet dik te krijgen (moet flink wat kilo's bijgevoerd krijgen om hem net niet rijp voor DB te hebben). Hij loopt in een kudde met 24/7 keus om binnen met zijn kont in een dikke laag stro te liggen of buiten grasjes of voordroog te eten. Aankomen duurde laaaaang, afvallen (afbreuk van de weinige spieren die erop zitten?) kan in 2 dagen. Rijden deed ik amper. Na de eerste galopsessie verzuurde hij compleet en in stap altijd telgang.

Hij krijgt elk jaar 1-2 behandelingen van de osteopate, daar knapt hij ook elke keer goed van op.

Heb meermaals een veearts erbij gehad voor bloedonderzoek, wormonderzoek etc, omdat hij zo schraal bleef, ondanks genoeg voer, beweging, frisse lucht etc. Hier kwam nooit iets uit. Afgelopen zomer een homeopaat met zo'n antenne erbij. Ikzelf was ook erg sceptisch. Want ik geef toe, het ziet er onnozel uit en eerst maar zien dan geloven. De homeopaat vroeg nog welke problemen ik had. ik in mijn onnozelheid nog aangegeven dat we geen echte problemen hebben (aangezien ik mijn problemen als rijtechnisch onkunde beschouwde). Nou hij wist feilloos te vertellen waar ik tegenaan liep en niet alleen rijtechnisch.

Paardlief heeft 3 weken lang homepatische druppels gekregen. Binnen 2 (!!) weken stond er een paard blakend van gezondheid op de wei. Voor zijn doen is ie moddervet (voor een ander paard gewoon lekker in het vlees). Hij is soepeler, lijkt rustiger in zijn hoofd. Ik herken mijn eigen paard niet meer. Telgang is er nagenoeg uit, en ik kon ineens zonder verzuring galoperen, zelfs nadat ik hem een tijd niet gereden had.

Ik heb mijn paard 11 jaar, hij staat al dik 5 jaar op deze stal. Zowel mijn stalhouder als ikzelf staan met onze mond vol tanden. we staan versteld dat dit op zo'n korte termijn te realiseren was, daar waar dierenartsen aangaven dat dit gewoon "het type paard was" en ik er maar mee moest leren leven. En ik heb niet meer betaald dan wat ik normaal aan het bloedonderzoek kwijt was.

Dus ik ben niet per definititie tegen alles dat alternatief is (dat was osteopathie vroegah toch ook?). Maar ben ook niet per definitie voor. Ik vind wel dat het een aanvulling moet zijn op regulier. En dan nog moet je opletten wat je met je paard doet. Die man op het filmpje zou niet mijn keus zijn namelijk!
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 24-10-11 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:29

nee jij trekt conclusies uit 1 filmpje terwijl je de persoon in kwestie nog nooit ontmoet hebt.
Ja zoals hij op het filmpje te werk gaat mag hij nog niet eens in de buurt van mijn paarden komen.
Echter ik ken hem zo niet maar zoals gezegd wellicht is hij tegenwoordig verandert.
Maar om maar gelijk wat in de rondte te gaan schreeuwen.

smurfje

Re: Wazige type`s op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:33

ik ken het persoon op het filmpje persoonlijk.
en zoals hier geschreven word over hem, zo sta ik ook tegenover hem.
het is imo een beul en persoonlijk komt hij met geen 1 vinger aan mijn dieren.

hij verkoopt ook kruiden in poedervorm. hier zit geen etiket op, en word zomaar geadviseerd
wat je moet voeren. doordat er geen etiket op zit weet je ook niet precies wat je voert.