Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

amigootje

Re: Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:44

Er kan echt wel foto's worden gemaakt van een bovenbeen !!
Ik zie niet echt verschil.. Of ze nu in der stal staat met pijn of op de trailer...

Pijn heeft ze !

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:43

ben ik met je eens, nu kijk je het misschien nodeloos heel lang aan, ik zou toch echt willen weten wat er aan de hand is.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:45

Ze wil het ook echt wel weten, maar heeft op dit moment de mogelijkheden niet om met zo'n röntgenapparaat aan de haal te gaan...
Als de DA zegt dat je even rustig moet afwachten dan krijg je van zijn kant verder ook niet veel back-up om iets te regelen, dan kun je verder niet veel doen dan afwachten toch?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:14

Je kan dan altijd naar een ander gaan als je dat zou willen, als veearts zegt afwachten hoef je dat niet altijd te doen.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:16

Dat is zo, meerdere opinies kunnen ook verhelderend werken ja...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:17

Als er zulke twijfels zijn,en dan bedoel ik dat er geen echte duidelijkheid is, dan zou ik zelf geen rust hebben en zou ik willen weten wat er aan de hand is.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 11:17

gisteren waren duidelijk de pijnstillers uitgewerkt en ze blijft nu weer op stal liggen en staan gaat niet meer achter Marijke aan zoals ze doet. Met de dag word ze magerder en magerder. De dierenarts weer gebeld dat het slecht met haar gaat. Hij heeft aangegeven dat hij de hoop ook heeft opgegeven. pijnstillers enontstekingsremmers zouden echt het werk moeten doen om haar op te laten knappen. Je kunt het niet in gips of wat dan ook zetten om het te laten rusten. Ze kan nu moeilijkop links en rechts staan. Alsik foto's zou laten make zou er toch uit komen dat er eenbotsplinterzouzitten of toch iets gebroken zou zijn en een operatie zouden we niet kunnen betalen. We hebben besloten om maandag het paardenfonds te bellen en te vragen wat zij er van vinden.Zij hebben ook adressen waar sommige paarden nog aan verkocht kunnen worden zij haar misschien kunnen opknappen en het allemaal wel kunnen betalen

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:22

nah....kom op zeg.....we zijn niet allemaal gelijk he?
Anders zou de wereld er een stuk saaier uit zien hoor :+

TS....hoe is het nu?

edit, je was me voor.........
Met alle respect.....dit paard kan je niet meer laten vervoeren denk ik.
Vermageren doet ze nu denk ik van de pijn.
Ik denk dat je haar dan beter uit haar lijden kan verlossen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:24

Ik weet niet of iemand zo,n paard wil hebben,als je echt weet wat ze mankeert dan pas weet je wat je moet doen.Ik ben bang dat alsik het zo lees dat het einde paard is.Mede door dat jullie geen geld hebben.Een pijnloos einde is hier meer op z,n plaats, is wel zo eerlijk voor het dier.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 11:27

Maar volgens de dierenarts moet sowieso het paardenfondshaar even gezien hebben voordat ze ingeslapen word. We hebben in iedergeval besloten dat er maandag iets gedaan word. Het gaat gewoon niet meer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:29

Maar je wil niet eerst weten wat ze heeft,dat is te duur?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:29

:(:) wat rot voor je, maar misschien nu even de beste keuze voor je paard.
Ik ben totaal niet bekend met een paardenfonds.
Nou...wie weet hoe het nog loopt...
Laat je het nog even weten????

Ik ben wel blij dat je nu in gaat grijpen hoor.

sterkte voor maandag vast

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 11:34

en als ik weet wat het is...... kan ik haar niet laten opereren. Het kan niet. We moeten nu wat besluiten want we kunnen haar niet nog 3 dagen zo laten lopen. Het kan gewoon niet.We zijn echt super verdrietig. Maar als de dierenarts zegt dat de pijnstillers en de ontstekingsremmers in ieder geval iets hadden moeten doen. ook al ging ze iets minder liggen of een beetje meer er op staan. Maar dat doet ze niet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:43

ik neem aan dat je dr nu weer op pijnstillers hebt?
je kijkt het nu bijna 2 weken aan, zorg svp dat er nu snel een beslissing wordt gemaakt.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 11:50

ja ze heeft nu iets gekregen

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:13

appiesjappie schreef:
Maar volgens de dierenarts moet sowieso het paardenfondshaar even gezien hebben voordat ze ingeslapen word. We hebben in iedergeval besloten dat er maandag iets gedaan word. Het gaat gewoon niet meer.

Ben je mal. Als een veearts beslist dat een dier ingeslapen wordt, beslist de veearts dat... en niet het paardenfonds.
Ons paardje werd gewoon ingeslapen door veearts, op ons verzoek. En er ging een verklaring met handtekening van veearts naar de verzekeraar. Ons paard was eveneens niet te transporteren in een trailer, zo ernstig ziek was het dier. De ernst van deze ziekte maakte dat de verzekeraar ook nog eens 100% uitkeerde: immers dier kon niet naar een eventuele slager, want was niet vervoerbaar.

Ons dier kreeg ook een vermoedelijke diagnose, wat ze precies gemankeerd heeft zijn we nooit te weten gekomen. Als een dier zwaar lijdt, en veel ligt en niet binnen paar dagen herstelt, is het inderdaad einde verhaal..... met of zonder heldere diagnose.

Maar al bij al, ik vind het een ultiem raar verhaal over het wel hebben van een paard maar niet het geld. Laat het dier maandag inslapen, dat lucht niet alleen op voor het paard.... maar ook voor jou.
Deze issue lijkt mij te vallen onder het kopje "onnodig lijden".
Laatst bijgewerkt door SamCo op 04-09-11 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:16

ik vind niet dat TS hier zich hoeft te verdedigen TO mensen die niet begrijpen waarom er wel een paard is maar geen geld :(
Financiele situaties kunnen veranderen dat weet je niet en dat hoeft ook niet zo maar even op het internet komen te staan he?
Het zal wel mens eigen zijn om gelijk maar te oordelen zonder het naadje van de kous te weten of zo........bah

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:19

quartel schreef:
ik vind niet dat TS hier zich hoeft te verdedigen TO mensen die niet begrijpen waarom er wel een paard is maar geen geld :(
Financiele situaties kunnen veranderen dat weet je niet en dat hoeft ook niet zo maar even op het internet komen te staan he?
Het zal wel mens eigen zijn om gelijk maar te oordelen zonder het naadje van de kous te weten of zo........bah

Klopt, maar het wel of niet hebben van geld mag nooit tot gevolg hebben dat een dier onnodig lijdt. En in deze issue lijkt het dat dit dier onnodig lijdt. Inderdaad .... bah....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:22

imo heeft dit dier de tijd gekregen om eventueel wat op te knappen.
Er is geroeit met de riemen die er zijn.
Als DA dit advies geeft zal het niet voor niets zo gegeven zijn he?

nah....ik ga niet eens meer in discussie

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:44

TS, het zijn harde en heel moeilijke beslissingen die je moet maken... maar ze moeten gemaakt worden...
Ik hoop dat als ze uit haar lijden verlost wordt jij ook meer rust krijgt... het kan gewoon niet anders.

(Een dierenarts moet een verklaring naar de verzekering sturen en dan is dat verder in orde... hij heeft er toch meer verstand van dan de verzekering zelf dus als hij vindt dat het einde verhaal is, dan is dat zo. Je hoeft dus niet op ze te wachten)

Veel sterkte

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:49

Wat vreselijk! Heel veel sterkte met het maken van je keuze, het is niet makkelijk en dat zal het ook nooit worden. Maar je kan het wel makkelijker maken. Ik zou ook even het paardenfonds bellen, altijd handig een tweede opinie, en als zij hem wel beter kunnen maken kan je hem in ieder geval nog een keertje zien.
Succes!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:04

Ik vind het ook een hele nare gedachte dat het paard een aantal dagen langer moet lijden omdat er zonodig geld moet komen van de verzekering.
Persoonlijk zou ik zeggen: dan keert de verzekering maar niet uit, om hoeveel geld zou het gaan? Vast geen groot bedrag.

En natuurlijk hoeft de TS zich hier niet te verdedigen, maar ik heb het verhaal wel met grote verbazing en een hele hoop vraagtekens gevolgd.
Toch heel veel sterkte voor TS en voor het paard natuurlijk in de eerste plaats.

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:07

Ik heb mijn eerste paard ook bij een paardenfonds verzekerd en die gaan echt niet kijken waar ze bijv een operatie wel kunnen betalen, deze paarden gaan allemaal naar de slacht!!! Dit is een groot verschil met een reguliere verzekering, waar je je paard op kunt geven en dus met een da-verklaring je geld krijgt, dit werkt dus niet zo bij een fonds!! Als je ze belt, dan maken ze een afspraak met je om te komen kijken en dan komen er een stuk of wat slagers mee en dan wordt het dier per opbod verkocht en dan moet je maar afwachten wat er mee gebeurd... Ik wist ook niet goed wat het fonds inhield, maar vond de reguliere verzekering behoorlijk prijzig, maar dit is een keuze die ik nooit meer zou maken, aangezien je daar je paard ziet staan waar ze met 5 man in lopen te prikken en er dan geboden wordt (alsof het een auto is die in de verkoop staat) en vervolgens nog 4 maanden op de wei heeft gestaan met een gescheurde pees in haar voorbeen, om flink vet te mesten.

Evengoed snap ik dus wel waarom het financiele gedeelte het probleem voor TS is, niet iedereen heeft een potje (en ja dat zou iedereen moeten hebben met dieren blablabla) dit is niet te voorzien en als je midden in een verbouwing etc zit, tja dan gaat daar het geld aan op!!

Ik heb ook foto's laten maken van mijn merrie bij de mobiele paardenkliniek en ik was voor zeven foto's incl voorrijdkosten 195 euro kwijt, dus dat valt mee, misschien dat je daar even naar kunt bellen?
Verder sluit ik me volledig bij Quartel aan!!!

Nou meid heel veel sterkte ermee en ik hoop voor je dat je er vrede mee zult hebben met welk besluit je ook neemt!!!

Probeer je niet te druk te maken over andere mensen, de beste stuurlui staan aan wal...

Nogmaals heel veel sterkte!!

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:17

Ben benieuwd wat je dan maandag wil laten gebeuren? paardenfonds laten kijken, da laten kijken?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:40

Als het paard een flinke kneuzing heeft, dan is dat in 1 week niet over. Om dus na 1 week al te besluiten om in te laten slapen vind ik persoonlijk wel erg snel. Geef het nog wat langer, een flinke bloeduitstorting kan ook op de zenuwen drukken en ook dat heeft langer dan een week nodig om weg te gaan. het is ook bekend dat een kneuzing vaak veel meer pijn doet dan een breuk en je er langer last van hebt.
Haal haar, mits ze zich daar fijn voelt en de mogelijkheid er voor is, op stal zodat ze het been zo veel mogelijk rust kan geven.
Eventueel een paar uurtjes buiten en s 'nachts binnen?
Soms ziet het er hopeloos uit en is het zo ineens weer een stuk beter.
Hoe naar het ook is je paard pijn te zien lijden, zou ik voor minimaal nog 1 week gaan.
Maar wat jullie ook besluiten...sterkte!