Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aerdenhout1 schreef:Zou allemaal kunnen natuurlijk aisie, we houden het dan ook heel goed in de gaten!
Als dit warme weer aanhoud zullen we denk ik ook niet ontkomen aan de eczeem deken.
Maar elke dag zonder is meegenomen voor het paard.
Frisse lucht is voor elke vorm van wond vorming het beste en dit zijn natuurlijk ook wondjes... op zijn hoofd in elk geval.
VivaLaVida... deze heeft geen manen meer. `Maar het hoofd ziet er inderdaad hetzelfde uit.
juleke schreef:Misschien een vreemde opmerking, maar misschien kan er toch nog wat anders meegespeeld hebben dan 'alleen' zomereczeem:
Hij heeft nu duidelijk minder last, ondanks dat hij zonder deken staat. Voorheen stond hij altijd (?) met een deken en had hij opmerkelijk veel last, ging hij ook veel schuren terwijl hij het deken nog op had. Kan het dan ook niet deels aan een gevoeligheid voor het deken of eventueel allergie voor het wasmiddel of de stof gelegen hebben?
Overigens top dat het zo goed gaat!!
Mindim schreef:Ik heb een eczemer, je mag hem best even lenen hoor![]()
Nou, ik hoop voor jullie dat het geen ZE is en dat er een andere reden voor de jeuk in het spel is. ZE wens je geen enkel paard toe. Fijn dat ie zonder jeuk staat.
@miccamaaike, veel eczemers vinden de eczeemdeken niet erg hoor, sommigen steken zelfs hun hoofd er zelf doorVoor hen is het vaak een opluchting, ze hebben het liever te warm op zonnige dagen, dan jeuk, liever een deken op dan jeuk. Jeuk is erger dan pijn zeggen ze.
Ik stond met mijn eczeemdeken in de hand, me eigenlijk af te vragen of het al weer dekentijd was dit jaar. Mijn paard steekt zijn neus in de deken en strekt zijn hals naar voren, zodat ik de slurf over zijn hals kan trekken. Als ze een verschikkelijke hekel aan het ding hebben, is het vreselijk onhandig om aan te doen, ze moeten met veel deken hun hoofd door een slurf.
aerdenhout1 schreef:Je zou toch denken dat er meer onderzoek moet komen naar ZE. Als ik alleen al naar al de mailtjes kijk van de mensen die paarden hebben waar ze eigenlijk geen raad meer mee weten!
ZE komt zoveel voor. testen op het paard heeft duidelijk weinig zin, waarom dan niet onderzoeken waar het vandaan komt?
Ga eens kijken naar bomen, planten, bemesting enz.
Of ben ik nu heel blond?