is mijn paard gewoon overbouwd of blijft dit zo??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 17:22

ik zal jullie laten weten als de osteopaat langs is geweest en hoe het veder gaat

ik was even op internet aan het kijken naar foto's van paarden die naar een osteopaat waren geweest (ik verveelde me een beetje)
en kwam ik deze foto tegen

Afbeelding

zodiacje

Re: is mijn paard gewoon overbouwd of blijft dit zo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:26

het paard heeft zn hoofd/hals op de eerste foto hoger dan op de tweede
dat scheelt sowieso al.
Verder geeft het wel een hoopvol beeld.
Hoe staat jouw paard er nu bij? Heb je een recente foto?
Wanneer komt de osteo?

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 17:29

zodiacje schreef:
het paard heeft zn hoofd/hals op de eerste foto hoger dan op de tweede
dat scheelt sowieso al.
Verder geeft het wel een hoopvol beeld.
Hoe staat jouw paard er nu bij? Heb je een recente foto?
Wanneer komt de osteo?

15 november komt de osteopaat ik zal zaterdag een foto maken

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:44

ts heel goed dat je er iemand bij haalt.want ook ik zie dat dit niet goed is.zo wie zo zou ik haar ook pas echt laat gaan belasten dus pas rond een jaar of 5 inrijden,wel kun je haar misschien inspannen en er veel mee werken aan de lange lijnen.ik ben erg benieuwd wat de osteopaat gaat zeggen.en sterkte er mee.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:00

Dank je, ben benieuwd!
Hoop ook echt dat de osteo jullie kan helpen :j

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 18:10

zodiacje schreef:
Dank je, ben benieuwd!

ja dat hoop ik ook
ik zeg ook de hele tijd:
ik heb liever dat ik pas met 5 jaar kan beginnen met trainen dan met 3 jaar en tevroeg begin dat de rug helemaal niks meer mee kan

ik zal zeker laten weten wat de osteo heeft gezegt als ze langs is geweest
ik duim iedere dag voor haar
ook al kan ik er niks mee ze zal altijd bij me blijven ik laat haar niet meer gaan

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:18

en ts zou je niet kunnen rijden(maar daar zou ik even niet van uit gaan),maar dan kun je altijd nog gaan mennen met haar
140509 schreef:
zodiacje schreef:
Dank je, ben benieuwd!

ja dat hoop ik ook
ik zeg ook de hele tijd:
ik heb liever dat ik pas met 5 jaar kan beginnen met trainen dan met 3 jaar en tevroeg begin dat de rug helemaal niks meer mee kan

ik zal zeker laten weten wat de osteo heeft gezegt als ze langs is geweest
ik duim iedere dag voor haar
ook al kan ik er niks mee ze zal altijd bij me blijven ik laat haar niet meer gaan

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 19:54

we gaan het zien

niemand kan nu nog wat zeggen
want er is nog niemand langs geweest :o
dus we gaan het horen

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:52

140509 schreef:
ik zal jullie laten weten als de osteopaat langs is geweest en hoe het veder gaat

ik was even op internet aan het kijken naar foto's van paarden die naar een osteopaat waren geweest (ik verveelde me een beetje)
en kwam ik deze foto tegen

Afbeelding

Ik wil je niet ontmoedigen, maar geloof me... Wat krom is krijg je nooit meer goed recht. Je paard heeft last van twee dingen, een weke rug (ofwel badkuipmodel) en een lichtelijk karperrug. Dit is nu eenmaal haar bouw, en dat zal nooit veranderen, je kan het alleen maar goed houden door goed te trainen (buikspieren) haar nooit laten veulenen, en haar ook niet te dik laten worden, dat is allemaal meer belast aan haar rug...

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:56

Ik kom even binnenvallen, lees al een hele tijd mee.
Maar ik vind de rug op de 2e foto ook niet echt fijn eruit zien. Ik heb zelfs sterk het idee dat de foto ge-fotoshopt is. Het paard staat PRECIES op dezelfde plek, en de tweede rug ziet er heel raar uit.
Waar heb je die foto gevonden? :+

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:24

Inderdaad, precies dezelfde plek, alleen een ander zonne straaltje.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:49

die foto klopt idd voor geen meter!! laat je niet gek maken daardoor.
ze hebben het dier waarschijnlijk een goede por onder de buik gegeven om de rug te laten bollen.

Erg holle ruggen worden meest veroorzaakt door vreselijk gespannen en vooral pijnlijke rugspieren. Paard staat dan ook meest met de hals omhoog. Een ostheopaat kan hier niks aan veranderen, dat moet een goede masseur los masseren.

Ik zelf ben van het ras American quarterhorses gewend dat deze nogal eens overbouwd kunnen zijn in de groeiperiode en dit trekt meest wel bij maar dat ziet er wel heel anders uit dan het paard van de TS want deze toont ook een aardige schoft. Ik vind het er niet fijn uit zien en vraag me af of dit paard als rijpaard geschikt zal zijn!? Het is dan wel een topic van enige tijd geleden maar zie dat ze nog steeds bezig is met een ostheopaat dus ik ga er van uit er weinig veranderd is in de stand van de rug!

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 15:02

we gaan het 15 november horen
en dan zien we het wel
we kunnen nog alle kanten op want ze is pas 2,5 jaar

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:59

Daarbij heeft het paard op de voorbeeldfoto "enkel" een holle rug, en niet zoals jouw paard gecombineerd met een karperrug.
Het spijt me om te zeggen, maar ik blijf erbij dat je paard dus NIET nog alle kanten op kan gaan omdat ze PAS 2,5jr is.
De groeispurt heeft ze al gehad, die is verkeerd uitgepakt.
Ik ben wel benieuwd naar een bewegingsfilmpje, want ik kan me werkelijk niet voorstellen dat jouw paard vanuit de schouder en los door de rug kan bewegen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:15

Die voorbeeldfoto is echt nep zeg :')
Vandaar dat het paard er ook niet helemaal op staat 8-)
Nu kun je de hand onder de buik die de rug laat bollen niet zien :+

@svdijk
Dat een paard geen goed ruggebruik kan hebben met een rug als deze ben ik het niet mee eens
Het bewijs staat hier.. inmiddels al 20 jaar oud 1.85 hoog en kan zelfs verzameld galopperen (nog steeds 8-) )
Heeft al die jaren ook nog nooit iets gemankeerd
Is wel altijd goed bijgehouden qua wervels en spieren (happy-athlete + manueel)

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:19

Hier een stille meelezer.
Ben benieuwd of de osteopaad wat voor je paard kan doen.
Ik zal voor je duimen!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 00:37

Hoi,

Ik lees al een tijdje mee. Veel succes bij de osteopaat. Hoop dat je dan een duidelijk antwoord krijgt en een advies. Want als mensen zeggen lekker tot zijn 5e jaar op de wei zetten, dan schudden ze dan ook uit hun mouw. Wellicht dat een DA juist adviseerd om veel eerder het trainen van de rugbespiering op te pakken door lange lijnen werk, voorwaarts neerwaarts etc.

Hoop echt voor je dat er een goed behandel plannetje uit komt en dat de schade dan beperkt blijft. Wellicht kun je er nog iets mee later, maar vestig daar niet al je hoop op. Des te harder komt het aan als je naar nieuws krijgt.

Veel sterkte.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 08:57

bedankt allemaal

ik laat jullie zeker weten hoe het is afgelopen
we hopen en duimen

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:40

Jeetje, schrok echt van die foto's! Denk eerlijk gezegd dat je op dit moment te laat bent met proberen te verbeteren, want haar grootste groeispurt heeft ze inderdaad al gehad zoals hierboven gezegd werd...
Zou echt zsm naar een goede kliniek gaan met foto's, niet eens tot november wachten, maar deze week nog gaan!

Vraagje voor de mensen die voorbeeld paarden noemen die in de sport lopen met zo'n rug:

Zagen diezelfde paarden er als JAARLINGEN (!) ook al zo uit?

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:56

Die foto van de osteopaat kan ook zo gemaakt zijn dat er net bepaalde spieren in zn bil ingeknepen worden, dat hij zijn rug opbolt.Ik weet niet precies waar ze zitten, maar ik weet toen ik nog bij iemand op stal reed, dat toen de paarden masseuze kwam ze in bepaalde spiertjes kneep waardoor hij leerde zijn rug meer op te bollen

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:00

Ik vind het ook geen optimale rug {zacht uitgedrukt} maar er wordt wel erg dramaitsch over gedaan. Laat dat dier gewoon uitgroeien en niet te vroeg inrijden. Optimaal zal het nooit worden, maar met juiste training kun je een hoop.
Ooit wel eens foto's van de hengsten kigali en Maestro gezien? Die hebben beide ook een behoorlijk gezonken rug en toch lopen beide op Grand prix nivo.
Laat je niet gek maken. Gewoon afwachten.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:33

sliert schreef:
Ik vind het ook geen optimale rug {zacht uitgedrukt} maar er wordt wel erg dramaitsch over gedaan. Laat dat dier gewoon uitgroeien en niet te vroeg inrijden. Optimaal zal het nooit worden, maar met juiste training kun je een hoop.
Ooit wel eens foto's van de hengsten kigali en Maestro gezien? Die hebben beide ook een behoorlijk gezonken rug en toch lopen beide op Grand prix nivo.
Laat je niet gek maken. Gewoon afwachten.

Heb je een foto van Kigali als 2,5 jarige of als jaarling? Ben wel benieuwd of die inderdaad net zo'n rug had op die leeftijd...erg apart dat ie dan toch goedgekeurd is?? Ik geloof er niets van dat die er op die leeftijd zo uitzag. :n

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:41

Volgens mij zijn beide op latere leeftijd pas goedgekeurd op basis van hun sportprestaties! In ieder geval Maestro. Als je beide hengsten nu bekijkt op stand, terwijl ze dus op dit moment super in de spieren zitten omdat ze nog op grand prix nivo lopen, dan zie je bij beide een behoorlijk gezonken rug. Dat zal er als tweejarige ook niet fraai uitgezien hebben.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:47

Maar het lijkt me erg sterk dat ze er zoals het paard in de openingspost uitzagen. Dan waren ze nooit in training gezet voor GP!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:10

sliert schreef:
Volgens mij zijn beide op latere leeftijd pas goedgekeurd op basis van hun sportprestaties! In ieder geval Maestro. Als je beide hengsten nu bekijkt op stand, terwijl ze dus op dit moment super in de spieren zitten omdat ze nog op grand prix nivo lopen, dan zie je bij beide een behoorlijk gezonken rug. Dat zal er als tweejarige ook niet fraai uitgezien hebben.
en je wil ook niet weten wat er uitgegeven word aan zulke paarden om dat niveau te laten blijven lopen ;)

wat verwachten jullie nu eigenlijk, dat een osteopaat de rug weer recht kan toveren?? en dat dit verder voor altijd goed blijft staan terwijl het al 2,5 jaar zo is?