Doodziek paard, en ik kan niks voor haar doen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:40

Wat vervelend zeg dat ze nog niet is opgeknapt...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:42

Pff echt niet tof... ;( echt vreselijk dat de benen alleen maar dikker worden.

Ik duim voor jullie in de hoop dat het gauw weer wat opknapt... -O-

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:44

Pfoeh, alles gelezen en wat zal jij je machteloos voelen. Sterkte en ik duim mee!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:46

heel veel sterkte hopelijk knapt ze snel weer op
mijn vorige paard heeft dit ook gehad 4 dikke olifanten benen
kon geen stap meer verzetten dit bleek een virus te zijn
waar die heftig op reageerde

ik heb toen ook poeders en zo gehad voor door het voer te doen gelukkig knapte die op na 4 dagen.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:47

Hoi hoi, wat vreselijk dit! Ik ga voor je duimen hoor...Nog een vraagje, mijn pauze is voorbij dus ik kan net alle pagina's lezen (alleen eerste 2 en laatste) en weet niet of hier al over is gevraagd. Zijn haar benen zo dik dat er ook troep uitgeperst wordt? Serum bedoel ik dan? Kleverige doorzichtige rommel? Of nog niet zo erg? Die van mij heeft dat bij zijn hakken gehad en vervolgens ook bij 1 been tot helemaal boven...en ook nog bobbels overal. Leek bij ons ook eerst een allergie, maar er waren maar 2 paarden die het hadden, de rest gewoon helemaal niet! Ook dat is goedgekomen...ook allerlei spuiten gehad en we moesten de plekken wassen met betadine shampoo, en koelen maar niet met water omdat er waarschijnlijk accuut een bacterie bij is gekomen die zich daar heerlijk op die benen uitleefde. We kregen zalf mee om te smeren....hielp heel goed. Ik vond het ook vreselijk om mijn paard met zo'n been te zien, het was echt alsof zijn binnenkant door poriën eruit gedreven werd....dit verdween wel gauw na die spuiten (vochtafdrijvers geloof ik).

Nu ja, heel erg veel succes!! Mocht dit je erg bekend voorkomen, dan kan ik altijd vragen wat wij toen gekregen hebben natuurlijk. Ik weet niet of die van ons toen ook een virus hebben gehad (was in augustus) maar het zou me, nu ik alle reacties lees, niet verbazen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:07

Is er al weer een hopelijk goede update?

Nixxs

Re: Doodziek paard, en ik kan niks voor haar doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:35

Ben een stille meelezer,
ontzettend veel sterkte !!

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:37

Jeetje dat klinkt niet best.
Heb je al contact gehad met een andere kliniek bv utrecht?

Succes met je paard.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:37

Hier ook een stille meelezer....
Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat je paardje snel beter word !!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:47

Ik zat ook gelijk aan einschuss (vertopping aan de lymfebanen)te denken. Mijn merrie had het laatst aan 2 benen, ze heeft aan 1 been mok. Da was bang dat het naar de buik zou gaan doorzetten. Dus ze heeft iets ingespoten gekregen, waardoor de zwelling van de benen zou afnemen. Omdat de druk in de benen zo zeer doet, dat lopen zo pijnlijk wordt. De benen werden niet echt slanker, dus na een week heeft ze weer injecties gehad. Toen knapte het op. Ik zou er toch even naar vragen, het kan nooit kwaad natuurlijk.
Ik had de korstjes er ook afgeweekt en met antibiotische zalf ingesmeerd. Bllek dat het vuil er dan uit kan, maar er in de staltijd ook makkelijk vuil in kan. Ik hen niets meer aan dat been gedaan en nu is het goed.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:54

Heel veel sterkte, hier wordt ook geduimd voor jullie.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:55

Meis laat je nou niet gek maken. Natuurlijk kan het zijn dat je paard zo ziek is dat het niet goed gaat komen. Maar het hoeft niet.

Allebei mijn paarden zijn om verschillende redenen zo ontzettend ziek geweest, dat voor hun leven werd gevreest. Allebei hebben ze het gehaald.

Mijn merrie had equine virale artritis. Zijn kon dus ook niet meer lopen. Alle gewrichten gaan zo ontzettend pijn doen dat ze geen stap meer wilde verzetten. Ze had zeer hoge koorts en ook zeer dikke benen (alle vier) vocht onder haar buik en roze ogen. En ze had ook nog een veulen aan de voet. Als ze liep een paar passen leek ze atactisch, ze zwabberde echt en had moeite te blijven staan.
Een aantal dagen achter elkaar zijn ze langsgeweest voor koortsremmers en secundair antibiotica. Ze heeft ook een vochtremmer gekregen. Het heeft dagen geduurd maar ze knapte op. Ze is weken lang meer dan slap geweest, leek nog steeds atactisch. Maar ze werd sterker en weer helemaal gezond. En voor mensen gaan roepen dat dit waarschijnlijk Rhino is geweest, nee, het was EVA, overgebracht door een DA die het veulen kwam checken en van een paard met EVA kwam. Zo heeft mijn merrie het gekregen (en is mijn hengstveulen een tijd drager geweest, tot hij werd gecastreerd).

Datzelfde veulen is dood- en doodziek geweest toen hij 3 jaar oud was. Ook hier was sprake van een besmetting via een kliniek, waar hij voor een kleine ingreep heen moest. Hij bleek een teek-gerelateerde ziekte te hebben, maar ook hij is met 41 graden koorts in de kliniek beland en heeft het gehaald.

Ik wil daarmee niet zeggen dat ieder ziek paard het gaat halen, maar dat dat zeker ook wel tot de mogelijkheden behoort!
En stevige koorts duurt doorgaans echt een paar dagen. Eten (wat je er ook maar in krijgt. desnoods snoepjes) en drinken (wat je er ook maar in krijg) is daarbij heel belangrijk.

Nogmaals heel veel sterkte!

x_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:22

Heeel veel sterkte voor jullie!!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:46

hoe is het nu met je meisje?

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:26

Ben inderdaad ook wel heel benieuwd hoe het met je merrie gaat?
Laat je niet gek maken door alle verhalen, zo heeft iedereen zijn eigen verhaal he!
Het kan zomaar zijn dat je over een weekje een heeeeel mooi verhaal heb voor ons, dus houd de moed erin!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:34

Is er al naar het hart geluisterd? ( doe maar een wilde gok ). Paarden die iets aan het hart hebben krijgen ook dikke benen, andere ademhaling, zou misschien een ontsteking kunnen zijn.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:37

Krijgt je paard intussen ook vocht via een infuus? De kans is namelijk groot dat ze nu niet meer genoeg drinkt.
Verder hier ook nog nooit zoiets mee gemaakt, en ook geen verhalen over zoiets van vriendje gehoord, zal straks een vragen of hij zoiets al eens heeft gezien.

Sterkte...

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:46

Wat een ellende voor je paard en voor jou, ik duim met de rest mee dat het snel beter gaat.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:00

hoe gaat het er nu mee? heb er vandaag regelmatig aan moeten denken.............

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 21:56

Wat ontzettend veel lieve reacties, heel erg bedankt daarvoor!

Ik wil als eerste even zeggen dat ik de moed helemaal nog niet opgegeven heb hoor, ik ben zelfs vrij positief ingesteld! Maar uiteraard maak ik me ontzettend veel zorgen en heb ik met haar te doen.

We hebben vandaag contact gehad met de kliniek en er schijnen veel paarden ziek te zijn op het moment. Ook is er Rhino geconstateerd in de regio maar ook een ander virus waar koorts en dikke benen bij horen. Als Amelle morgen ochtend nog zo ziek is gaan we kijken naar een andere optie om te testen op rhino en andere virussen.

Ook een lichtpuntje.. ze heeft na veel aandringen en wel met moeite een klein stukje gelopen!! Hier ben ik echt heel blij mee, wil niet te snel juichen, maar het is wel positief dit!

Verder zal ze morgen inderdaad aan een vochtinfuus moeten als ze niet beter gaat drinken, ze drinkt wel maar zeer weinig.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:05

Ik hoop dat ze morgen weer beter is dan vandaag, en dat anders de bloeduitslag een oplossing bied.

Drinkt Amelle beter als er een smaakje aan het water zit? Een beetje aanmaaklimo, koude smaakjes thee of kamillethee desnoods wat druivensuiker toevoegen.
Ik lees weer mee.

En hoe is het met jou? heb je een beetje geslapen?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:07

Meis dat is echt positief. Dat meen ik.. ze is er nog! En koorts alleen gaat een mens/dier niet dood van. Koorts is een natuurlijke reactie van het lichaam op een ziekteverwekker. Dus ze houdt het tot nog toe maar mooi vol. Ze drinkt kennelijk nog wel! Te weinig misschien, maar ze drinkt nog. Ook een goed teken. En een klein stukje lopen is fantastisch. Probeer zelf maar eens uit bed te komen met een echt zware griep. dan sta je ook te tollen op je benen van slapte en spierpijn.

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 22:13

Bluestar, als we een emmer onder haar neus houden drinkt ze een paar slokken dus dit doen we regelmatig. Zal je tip onthouden, top! Zelf een beetje geslapen maar heel onrustig, nu wel bekaf (net pas thuis) dus hopelijk gaat dat vanacht beter. Weet gelukkig dat ze super in de gaten gehouden wordt en ze bellen gelijk zodra er wat veranderd.

Anya, ik denk er ook zo positief over hoor! Maar ik ben pas echt blij als ze morgen ochtend een beetje beter is als de pijnstiller en koortsremmer weer uit gewerkt is.

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:14

Super dat ze ging een beetje lopen. Zorg ook voor jezelf, moeilijk als dat is, maar als je ook ziek wordt kan je haar ook niet hulpen. Ik hoop dat jullie allebei een rustige nacht hebben de dat morgen ze veel beter wordt. Sterkte, ik duim voor jullie.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:15

oh ik duim zo met je mee dat het goed komt!!
heeft dat virus trouwens een naam? want moet eerlijk bekennen dat ik me dan wel afvraag of het op meerdere plaatsen uit gaat breken.