healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:47

zigranta schreef:
@EstherHegt
Dat is te triest voor woorden dat ze je zulke readings stuurt.
En dat vind ik dus ook niet kunnen!
Gelukkig zijn mijn ervaringen anders,maar die opdringerige types ben je niet klaar mee.

Ja heel erg zijn die dingen

alexbrander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:22

wij hebben ooit eens een reading van ons paard laten doen, gewoon omdat we meer van haar wilden weten, wat haar zoals bezig houdt etc.
Kwamen hele herkenbare dingen uit die je misschien met een beetje paardenkennis ook zou kunnen bedenken, maar ook dingen die ze echt niet kon weten, bijvoorbeeld hoe de smit er uit zag etc. Gaf een behoorlijk gedetailleerde beschrijving van de smit!
Vertelde ook wat onze dochters zoal met haar deden en wat het paard hiervan vond, vooral wat ze leuk vond
Ze heeft van ons niets te horen gekregen, alleen bericht via email!
Het leukste was dat ons paard haar "vertelde"dat ze een zoon had gehad.
Voor ons op dat moment het idee dat het toch een hoog "uit de duim gezogen"gehalte had!
Maar verder klopte alles vrij behoorlijk.
Tot we er 2 jaar geleden achter kwamen dat ons paard dus echt een zoon had gehad, de beschrijving van de hengst en het veulen klopte precies! Vader Darco, zoon Urioso
Later heeft dezelfde persoon nog een reading van ons zieke konijn gedaan en ook nu klopte het helemaal.
We hebben er niets meer aan kunnen doen, maar wel het lijden kunnen bekorten dankzij deze reading.
Voor mij hebben beide readings toch wel mijn ogen geopend!

zigranta

Re: healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:34

@alexbrander
heb je dan voor je konijn ook gewoon de da benaderd of aan de hand van de reading het beestje in laten slapen zonder verdere gedachtenwisseling met de da?(beetje kromme zin geloof ik maar weet het even niet duidelijker te formuleren)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:29

MissPK schreef:
Hmm ik ben eigenlijk wel benieuwd of naar de dwingende toon in de getoonde berichten of daar idd niets mee te doen is...en nee idd bij artsen ligt dat natuurlijk anders, gelukkig!
Een veroordeling of iets zal idd te hoog gegrepen zijn maar...wellicht zijn er wel andere wegen, ik zal als ik tijd heb me daar eens in verdiepen.

Het valt mij wel vaker op dat veel mensen met een 'zogenaamde' gave zich nogal dwingend kunnen opstellen maar dat zelf helemaal niet zo zien...best apart :j

Ja het is inderdaad vreemd hoe mensen zo dwingend kunnen zijn en het zelf ook helemaal niet zo zien, ik heb zelfs medelijden gevoeld naar haar hoe tegenstrijdig dat ook klinkt.
Ik zal een foto neerzetten hoe mijn paard was en wie ze was, en daarna de foto waarop er een ongevraagde reading kwam. De tweede foto maakt het des te schrijnender.
Zoals ze echt was
Afbeelding

Daarom stoort het me dus enorm dat ik niet mee mag praten van topicstarter, ik heb immers advies niet opgevolgd van de reader!

Zoals ze was toen ik ineens bedolven werd onder de ongevraagde readingen
Afbeelding

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:06

maikeltje schreef:
Hier sluit ik me volledig bij aan. Vaak zie je dan ook nog dat zoiemand op bokt echt " slachtoffers" gaat zoeken. Dus inspringt op berichten van jongeren die dan schrijven dat ze denken dat er iets aan de hand is met hun paard/pony maar dat de ouders niet gelijk voor ieder wissewasje een DA erbij laten komen. En daar wordt dan handig op ingespeeld door dit soort readers die dan tegen een vergoeding een reading verkopen, diagnose stellen en kind in kwestie vervolgens allerlei kruidenrotzooi aansmeren waar dan volgens eigen zeggen het probleem als sneeuw voor de zon mee verdwijnt.

Ronduit walgelijk vind ik dat. Misbruik maken van iemand anders' wanhoop. :r

Slachtoffers zoeken is niet zo moeilijk , zeker niet op een forum als bijvoorbeeld Bokt en dan met name natuurlijk in de medische lijn !
Potentiële slachtoffers zijn er immers genoeg want er bestaat in paardenland een hele boel wanhoop.
Wat bijvoorbeeld te denken van zomer/staart/manen-eczeem ?

Nu moet je je alleen voorstellen dat er legio jongeren zijn zonder al te veel kennis maar dol op hun paard/pony die zich helaas elke zomer kapot schuurt....
En dan komen ze al lezend de berichten van een "reader" tegen die letterlijk (het is een citaat) het volgende beweert :

Citaat:
en ik beweer dat ik exceem kan genezen, volledig, zowel fysiek als mentaal
en het is niet de eerste die ik op weg heb geholpen...

einde citaat

Daarmee haal je zo'n kind dus echt wel over om dat dan uiteindelijk ook maar te proberen, want er is immers toch niets anders dat echt helpt/geneest.(hoogstens onderdrukt)

Tja.... en als dit soort "op de man spelende" mensen dan de indruk mogen geven dat ze zo iets bijzonders kunnen in een medische lijn .... dan is het maar goed dat die zelfde jeugd ook ons soort tegen komt die daar net zo hard tegen in gaat ;)

Ik vind het eigenlijk niet meer dan een poging reclame te maken voor de 0909 nummers die dit persoon bezit, het heeft niets met medisch te maken maar is in mijn ogen slechts een vreemde hobby van wat vreemd denkende mensen....

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 01:26

Tja... ik ken al die regeltjes hier niet dus dit zal misschien niet mogen wat ik nu wil gaan doen.
Toch zou ik graag een antwoord zien van de topic starter, want het is gewoon een vraag als reactie op openbare gegevens over de topicstarter.

Er wordt hier immers om ervaringen gevraagd en die zijn bij een behoorlijk aantal mensen hier niet erg positief zo is te lezen.
Een van de oorzaken daarvan is volgens mij het niet open en eerlijk zijn tegen over andere mensen , de "klanten" en natuurlijk ook het wantrouwen in hun kunnen.
Hoe kom ik daar nu zo op ?

Wel... als ik zo een begin bericht zit te lezen probeer ik me voor te stellen wat topic starter nu eigenlijk wil weten of bereiken.
Ik bekijk dan uiteraard niet alleen het bericht maar zoek ook naar de persoon achter het bericht.
Nu moet ieder voor zich weten hoe men zich bij een forum inschrijft, ik ben wie ik ben en verschuil me nergens achter omdat ik niets te verbergen heb maar dat is mijn keus.

Waar ik me dan wel over verbaas is als een persoon zoals TS die zich bezig houd met zaken die al zo gewantrouwd worden, zichzelf zo raar inschrijft hier en zich eigenlijk via via verbergt achter rara zaken.

In het profiel van de topic-starter is openbaar te lezen dat dit een man is.
Toch wordt er in een andere lijn een advertentie van een site van dit persoon gezet waarin melding gemaakt wordt dat "hij" daar werkt onder de naam van een vrouw. Waarom die lijn gesloten is is me onduidelijk trouwens.

Even verder kijken in "zijn" , of is het toch "haar" ??? profiel en er is te zien dat deze persoon wel 3 site's heeft met de daarbij benodigde 0909 nummers.
De laatste is nog in opbouw.

De linken naar die eerste 2 site's volgend zie je steeds de zelfde personen op duiken met dezelfde namen die allen het zelfde werk doen maar onder afwisselend box nummertje.
Dat lijkt me nogal verwarrend.... tenzij men er maar gewoon in een ruimte zit met 8 telefoons voor zijn/haar neus en men gewoon de eerste de beste pakt die rinkelt.

Ik vind dit soort persoon-verwissel-zaken dus erg vreemd over komen.
Niet echt iets om met vertrouwen een reading bij een van deze personen te laten doen bijvoorbeeld.
Kan de topic starter mij eens duidelijk maken waarom dit soort "namen-wisseltruukjes" nodig zijn ?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-12-10 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen en links verwijderd

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 02:56

Delaja schreef:
Grappig was trouwens dat die mevrouw als eerste zei dat mijn paard het niet zo nodig vond om dit te doen maar omdat wij het zo graag wilden werkte ze wel mee, dat is echt typerend voor mijn paard :o

Dat is helemaal niet typerend voor je paard.
Paarden hebben nu éénmaal geen gevoel voor humor.

Alleen (zoals nagenoeg iedereen) zou jij het best prettig vinden,
en ook wel trots zijn, als jouw paard een heel bijzondere, aparte eigenschap had.
Zoals gevoel voor humor bijvoorbeeld.

Daar heeft jouw zgn. reader heel handig op ingespeeld.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 03:23

Juut schreef:
@ Bigben; trek ook de readers niet allemaal over 1 kam; ja dr zitten 'Chars' tussen die aan live scrabble doen, maar er zijn ook mensen die wel degelijk met dingen komen die ze niet konden weten. Maar ook hier zit er héél veel kaft tussen het koren

In dit geval is er geen koren.
Er zijn geen 'goede' of 'slechte' readers.
Readen, dwz een vorm van telepatisch contact tussen mens en dier, bestaat eenvoudigweg niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:29

BigBen schreef:
Delaja schreef:
Grappig was trouwens dat die mevrouw als eerste zei dat mijn paard het niet zo nodig vond om dit te doen maar omdat wij het zo graag wilden werkte ze wel mee, dat is echt typerend voor mijn paard :o

Dat is helemaal niet typerend voor je paard.
Paarden hebben nu éénmaal geen gevoel voor humor.

Alleen (zoals nagenoeg iedereen) zou jij het best prettig vinden,
en ook wel trots zijn, als jouw paard een heel bijzondere, aparte eigenschap had.
Zoals gevoel voor humor bijvoorbeeld.

Daar heeft jouw zgn. reader heel handig op ingespeeld.

Je leest niet BB, de reader heeft niet gezegd dat ie gevoel voor humor had.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:36

NickAltena schreef:
Tja... ik ken al die regeltjes hier niet dus dit zal misschien niet mogen wat ik nu wil gaan doen.
Toch zou ik graag een antwoord zien van de topic starter, want het is gewoon een vraag als reactie op openbare gegevens over de topicstarter.

Er wordt hier immers om ervaringen gevraagd en die zijn bij een behoorlijk aantal mensen hier niet erg positief zo is te lezen.
Een van de oorzaken daarvan is volgens mij het niet open en eerlijk zijn tegen over andere mensen , de "klanten" en natuurlijk ook het wantrouwen in hun kunnen.

Wel... als ik zo een begin bericht zit te lezen probeer ik me voor te stellen wat topic starter nu eigenlijk wil weten of bereiken.
Ik bekijk dan uiteraard niet alleen het bericht maar zoek ook naar de persoon achter het bericht.
Nu moet ieder voor zich weten hoe men zich bij een forum inschrijft, ik ben wie ik ben en verschuil me nergens achter omdat ik niets te verbergen heb maar dat is mijn keus.

Waar ik me dan wel over verbaas is als een persoon zoals TS die zich bezig houd met zaken die al zo gewantrouwd worden, zichzelf zo raar inschrijft hier en zich eigenlijk via via verbergt achter rara zaken.

Toch wordt er in een andere lijn een advertentie van een site van dit persoon gezet waarin melding gemaakt wordt dat "hij" daar werkt onder de naam joyce ( [EA-CO] Fotoreading van je dier!Tevens healing,magnetiseren,reiki... )
Ik werk zelf als Joyce. zo staat daar in kleine lettertjes te lezen.
Waarom die lijn gesloten is is me onduidelijk trouwens.

Even verder kijken in "zijn" , of is het toch "haar" ??? profiel en er is te zien dat deze persoon wel 3 site's heeft met de daarbij benodigde 0909 nummers.

De linken naar die eerste 2 site's volgend zie je steeds de zelfde personen op duiken met dezelfde namen die allen het zelfde werk doen maar onder afwisselend box nummertje.
Dat lijkt me nogal verwarrend.... tenzij men er maar gewoon in een ruimte zit met 8 telefoons voor zijn/haar neus en men gewoon de eerste de beste pakt die rinkelt.

Oke... joyce hadden we al gezien....
http://www.animalreadings.nl/pagina14.html
die dus ook weer op de 2de site te vinden is:
http://www.mediumforyou.nl/consulent08.php

maar hij/zij blijkt dus op een andere site van hem/haar ook onder de naam Ans te werken ?
http://www.mediumforyou.nl/
Die dan dus ook weer op eerst genoemde site te vinden is:
http://www.animalreadings.nl/pagina11.html

Niet echt iets om met vertrouwen een reading bij een van deze personen te laten doen bijvoorbeeld.
Kan de topic starter mij eens duidelijk maken waarom dit soort "namen-wisseltruukjes" nodig zijn ?

En wat ik ook zo vreemd vind is dat je daar geen enkel antwoord op vragen naar bv achtergrond/ medische kennis/opleiding krijgt. En de TS is toch meerdere malen online geweest sinds ik mijn vragen daar heb neergezet...

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:29

Citaat:
nou neen
dat vraag JIJ
deze reactie had ik a verwacht
die vertelt en bevestigt mij steeds meer dat ik op het juiste spoor zit
okbret heeft er wat in te vertellen
zij wil bij jou blijven maar dan zal je er echt naar moeten luisteren
en aangezien jij dat niet doet en ik wel wil dat het dier blijft leven zal ik er ALLES AAN DOEN want IK wil NIET machteloos toezien terwijl een dier lijdt en terwijl dat niet hoeft!

drie flesjes, 1 telefoontje, wat maakt het verschil? da ze niet meer ziek is en weer blij rond kan rennen

maar neen, jij blijft in die emotie zitten, en dat ach en wee voelt wel erg lekker
er is een code waarin er staat: wanneer je elk levend ween een handje kunt helpen, moet je dat doen
en dat doe ik
ik heb je nu gewaarschuwd: wanneer je het niet doet, wordt de toestand weer kritiek, en dat kan sneller gebeuren dan jij denkt...

daarna nog deze en het hield niet op.

Citaat:
haar hele systeem ligt overhoop, en de DA weet het ook en al helemaal niet meer want hij weet niet dat dit paard er alles aan zal doen om al haar leed en pijn te verbergen.
en dit doe ik niet voor jou!
dit doe ik voor het paard want die wil zo graag bij jou blijven.
ze heeft er 1 keer voor gevochten, dat is je gunst en dat is je laatste kans, hopelijk niet, maar ik zou er errug goed over na gaan denken nu...

Zelf krijg ik het idee dat deze "reader" wel heel erg in zich zelf geloofd, zo erg dat hij/zij zich geroepen voelt om dit soort dingen te schrijven. Wat op zich niet erg slim is.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:32

Readen, dwz een vorm van telepatisch contact tussen mens en dier, bestaat eenvoudigweg niet.[/quote]

Is dat zo???? En waarom kan dat niet?

Lees een paar berichten terug van alexbrander, een overtuigend bericht.

Of is dit allemaal verzonnen?

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:50

ThreeFingers schreef:
Readen, dwz een vorm van telepatisch contact tussen mens en dier, bestaat eenvoudigweg niet.

Is dat zo???? En waarom kan dat niet?

Lees een paar berichten terug van alexbrander, een overtuigend bericht.

Of is dit allemaal verzonnen?

Hoezeer ik er ook in wil geloven ik vrees dat het slechts een menselijke "wens" is om zo met dieren te kunnen overleggen.

Ik zit bij dit soort gedachtes altijd met een vraag:

Hoe communiceert men dan met een dier dat onze taal niet kent ?

En daaruit volgt dan een volgende vraag:
Is bijvoorbeeld een paard dan zo intelligent dat het in alle talen van de wereld kan "denken" ?

Als dit zo zou zijn komt mijn volgende vraag:
Waarom kletst die dan niet gewoon met iedereen en de hele tijd zoals wij, zodat er bijvoorbeeld minder communicatie problemen zijn ?

Zijn dan ook alle dieren readers ?
Waarom kunnen dan niet alle mensen dit ook ?

Tja... ik ben een nuchter denkend mens, sorry daarvoor, maar zie hier dan graag overtuigende antwoorden op.
Laatst bijgewerkt door NickAltena op 02-12-10 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:54

Dat vind ik wel iets om over na te denken..... :P :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:07

Dit zijn mijn antwoorden NickAltena, hoe ík het ervaar. :)

NickAltena schreef:
Hoe communiceert men dan met een dier dat onze taal niet kent ?

Via beelden en basis emoties zoals paniek bv. De reader interpreteert die en zet het om naar "mensentaal"

Citaat:
En daaruit volgt dan een volgende vraag:
Is bijvoorbeeld een paard dan zo intelligent dat het in alle talen van de wereld kan "denken" ?

Neen, het kent zelfs geen enkele taal behalve de eigen taal. Maar ze zien wel dingen en hebben basis emoties die geinterpreteerd kan worden. Een paard weet niet dat een borstel "borstel" noemt. Maar ze kunnen wel het voorwerp tonen en daar een emotie aanplekken. Heel simpel voorbeeld: een paard met angst voor borstels, zal een borstel laten zien en daar een angstig gevoel aan vast hangen. De reader interpreteerd dan dat het dier dus bang is voor die borstel.

Citaat:
Als dit zo zou zijn komt mijn volgende vraag:
Waarom kletst die dan niet gewoon met iedereen en de hele tijd zoals wij, zodat er bijvoorbeeld minder communicatie problemen zijn ?

Omdat dat dus niet kan, hoewel een boel problemen ook zonder reden gezien zouden kunnen worden als je gewoon op let. Een paard verteld heel veel maar de meeste luisteren simpelweg niet.

Citaat:
Zijn dan ook alle dieren readers ?

Beslist, oa paarden en honden zijn bv meersters in het aflezen van lichaamstaal en het aanvoelen van bepaalde emoties zoals bv spanning/stress. Het al om bekende "als jij bang bent zal je paard ook bang zijn"[/b]
Waarom kunnen dan niet alle mensen dit ook ? [b]alle mensen kunnen het. De meeste hebben gewoon niet de discipline of genoeg interesse in hun medemens om het ook te gebruiken/ontwikkelen. Hoe graag iedereen ook geloofd dat ze zo geïnteresseerd zijn alles rondom hen, de droevige waarheid is dat het zeldzaam is, dat iemand daadwerkelijk dingen op merkt bij zijn medemens omdat ze gewoon te veel met zichzelf bezig zijn.

Citaat:
Tja... ik ben een nuchter denkend mens, sorry daarvoor, maar zie hier dan graag overtuigende antwoorden op.

Niks om sorry voor te zeggen, iets om trots op te zijn!

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:45

Ik kan een heel eind met je mee in gedachte....maar blijf toch wel hier en daar hangen hoor.
Want erg gedetaileerd is dat overbrengen dan dus niet, terwijl sommige wel een zeer gedetaileerde reading geven.
Eigenlijk is het dan (in mijn ogen dus) alleen maar de gedachtes van de reader die beschreven worden zoals die een "plaatje" interpreteert ?

En das dan wel een gevaarlijke om daarop een (medisch) oordeel aan te hangen en er medicatie voor te schrijven ....want dat plaatje interpreteren kan vast op vele manieren.

Volgend stuk zit ik ook nog even mee

Beslist, oa paarden en honden zijn bv meersters in het aflezen van lichaamstaal en het aanvoelen van bepaalde emoties zoals bv spanning/stress. Het al om bekende "als jij bang bent zal je paard ook bang zijn"

In MIJN beleving en kennis reageren dieren op angst van andere door bijvoorbeeld normaal zichtbaar gedrag (geluiden, weghollen, knipperen met of sluiten van de ogen enz.enz.) of geur....het angstzweet en heeft het zodoende weinig tot niets te maken met oversturende gedachte-plaatjes ?

Ook het volgende zit me nog niet lekker:

Waarom kunnen dan niet alle mensen dit ook ? [b]alle mensen kunnen het. De meeste hebben gewoon niet de discipline of genoeg interesse in hun medemens om het ook te gebruiken/ontwikkelen. Hoe graag iedereen ook geloofd dat ze zo geïnteresseerd zijn alles rondom hen, de droevige waarheid is dat het zeldzaam is, dat iemand daadwerkelijk dingen op merkt bij zijn medemens omdat ze gewoon te veel met zichzelf bezig zijn.

Ik ben namelijk wel gemotiveerd, zou het dolgraag willen kunnen om zo dieren te helpen en heb er heel veel interesse in....maar het lukt me toch maar niet.
Het wichelen niet, het pendelen niet.... het zien van plaatjes niet, het zien van aura's niet.... Niks dus eigenlijk wat ik ook probeer.
Alleen wat ik rechtstreeks zie aan het dier en mijn daarop gebaseerde aangeleerde kennis uit boeken enzo brengt me iets verder om het dier te helpen.
Al die andere zaken dus niet, hoe graag ik het ook wil.
Ik vind dus niet dat je bovenstaand zomaar kan zeggen dat er niet genoeg discipline of zo is en dus ook niet kan zeggen dat dat de oorzaak is dat maar een enkeling dit kan.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:52

ThreeFingers schreef:
Zelf krijg ik het idee dat deze "reader" wel heel erg in zich zelf geloofd, zo erg dat hij/zij zich geroepen voelt om dit soort dingen te schrijven. Wat op zich niet erg slim is.

Ja daarom zal ik ook blijven waarschuwen, zolang er dit soort mensen rondlopen moet je blijven waarschuwen. Op de tweede foto kan ook iedereen zien dat je geen reader hoeft te zijn om te zien dat het paard doodziek is.
Walgelijk dus om van dit soort situaties misbruik te maken en dan nog druppeltjes voor te schrijven ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:55

NickAltena schreef:
Want erg gedetaileerd is dat overbrengen dan dus niet, terwijl sommige wel een zeer gedetaileerde reading geven.
Eigenlijk is het dan (in mijn ogen dus) alleen maar de gedachtes van de reader die beschreven worden zoals die een "plaatje" interpreteert ?

En das dan wel een gevaarlijke om daarop een (medisch) oordeel aan te hangen en er medicatie voor te schrijven ....want dat plaatje interpreteren kan vast op vele manieren.

Klopt.
Een reader kan wel voelen/zien, maar het interpreteren ervan is dus reader-afhankelijk.
Daarom moet de reader daar ook objectief iets over zeggen. "Ik zie (of voel of ruik) dit en dat, en zòu dit of dat kunnen betekenen."
N.a.v. daarvan kan iemand er dan een DA bijhalen om op die specifieke plek/orgaan/whatever verder te onderzoeken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:56

NickAltena schreef:
Ik kan een heel eind met je mee in gedachte....maar blijf toch wel hier en daar hangen hoor.

Het gaat inderdaad om een interpretatie. Onze gewone gesprekken gaan ook via interpretaties dus da's in die communicatie niet anders. Maar er zijn wel meer "gevaren" wb verkeerd interpreteren ja. Emoties kunnen je heel veel vertellen. Een dier kan ook een situatie laten zien die het niet "vergeten" heeft. (zoals bv het overkop gaan van de draver. Dat zijn dingen die via beelden door kunnen komen) :) Daarom dus dat een reader NOOIT maar dan ook echt NOOIT medisch advies mag geven. Hoogstens "misschien zou je dit eens kunnen laten nakijken door een dierenarts" maar meer niet. En een reden waarom controle-vragen als "Hoe oud is mijn paard" of "hoe lang heb ik mijn paard" zinloos zijn, een paard houdt geen rekening met "onze" tijd. Een paard kan geen kloklezen en heeft al evenmin een kalender. :)

Citaat:
Volgend stuk zit ik ook nog even mee

Beslist, oa paarden en honden zijn bv meersters in het aflezen van lichaamstaal en het aanvoelen van bepaalde emoties zoals bv spanning/stress. Het al om bekende "als jij bang bent zal je paard ook bang zijn"

In MIJN beleving en kennis reageren dieren op angst van andere door bijvoorbeeld normaal zichtbaar gedrag (geluiden, weghollen, knipperen met of sluiten van de ogen enz.enz.) of geur....het angstzweet en heeft het zodoende weinig tot niets te maken met oversturende gedachte-plaatjes ?

Ze voelen de sfeer aan. Ik kan dat eigenlijk enkel uitleggen via weer een voorbeeld. Vergeef me als het onduidelijk is want ik vind het vaak erg moeilijk om zulke dingen uit te leggen. :) Soms kom je op plekken waar je je niet fijn voelt, er hangt dan spanning in de lucht bv of je "voelt" dat er iets niet goed zit. Dat gaat niet via plaatjes en beelden maar toch merk je het. Ook al doen de mensen die er zijn heel normaal. Weet niet of je dat al hebt gehad?
Daar mee kan je het vergelijken. Het paard bemerkt die onrust. Op een foto met neutrale uitdrukking, kan iemand tóch iets treurigs in zijn of haar blik hebben. Geen lichaamstaal om af te lezen en toch kan je dergelijke dingen oppikken... :) Ook als je je heel bewust bent van je lichaamstaal, je het perfect verbergt, tóch zal een paard voelen dat je angstig bent bv.

Citaat:
Ook het volgende zit me nog niet lekker:
Ik ben namelijk wel gemotiveerd, zou het dolgraag willen kunnen om zo dieren te helpen en heb er heel veel interesse in....maar het lukt me toch maar niet.
Het wichelen niet, het pendelen niet.... het zien van plaatjes niet, het zien van aura's niet.... Niks dus eigenlijk wat ik ook probeer.
Alleen wat ik rechtstreeks zie aan het dier en mijn daarop gebaseerde aangeleerde kennis uit boeken enzo brengt me iets verder om het dier te helpen.
Al die andere zaken dus niet, hoe graag ik het ook wil.
Ik vind dus niet dat je bovenstaand zomaar kan zeggen dat er niet genoeg discipline of zo is en dus ook niet kan zeggen dat dat de oorzaak is dat maar een enkeling dit kan.

Waarom wil je het? Wil je het omdat het je interesseert, oprecht interesseert of omdat het makkelijker zou zijn om het dier te helpen?
Wichelroedes doe ik persoonlijk niet aan net als pendelen. Pendelen heeft trouwens weinig met het paranormale/readen te maken. Pendelen werkt puur via je onderbewustzijn. ;)
En nogmaals "maar een enkeling" is gewoon niet waar, iedereen kan het. :) Niet iedereen zal het even goed kunnen misschien, maar iedereen kan het. Krijg het idee dat je veel hulpmiddelen zoekt terwijl het gewoon van uit jezelf moet komen. Begin met je intuïtie te vertrouwen ipv pendelen en wichelroedes en van daaruit kan je verder ontwikkelen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:58

Ayasha schreef:
alle mensen kunnen het. De meeste hebben gewoon niet de discipline of genoeg interesse in hun medemens om het ook te gebruiken/ontwikkelen. Hoe graag iedereen ook geloofd dat ze zo geïnteresseerd zijn alles rondom hen, de droevige waarheid is dat het zeldzaam is, dat iemand daadwerkelijk dingen op merkt bij zijn medemens omdat ze gewoon te veel met zichzelf bezig zijn.

Deels eens, deels oneens.
Het is waar dat wij onze "antenne" (intuïtie, heldere vermogens) niet allemaal open hebben staan, zeg maar, vanwege wat jij aangeeft.
Maar.., niet iedereen ìs zover (in dit leven).
Ken je het boek "Bewust zijn"? Dat boek geeft veel inzicht in de ontwikkeling van onze ziel (als je daar in gelooft).

Ayasha
Blogger

Re: healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:00

De meeste "kunnen" het niet omdat ze denken dat ze het niet kunnen. Dan kan je inderdaad stellen dat er nog een les is die geleerd moet worden. :) Als je denkt dat je het niet kan, dan kan je het niet. Dat geld voor alles. :) Da's pure psychologie. Zolang je jezelf blijft wijsmaken dat je het "waarschijnlijk niet kan" kan je het niet. ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:32

MissPK schreef:
Belachelijk dat dit topic nog steeds op medisch staat! Ik tem in ieder geval even :j

Ervaringen heb ik wel een paar jaar terug met een fotoreading van toenmalige pony, zomaar voor de lol! Het was een leuke en grappige ervaring! Klopte wel wat en zat ook niet :+

Zolang het leuk en grappig is prima maar het moment dat er enige medische waarde gehecht gaat worden aan dit soort dingen voor mij een grote NoGo! :n

tja kan ik ook hoor. :+ Hierbij ff een reading van mijn kant...
Je hebt een donker(bruine) pony. Zonder of met weinig aftekeningen.
Je pony heeft wat last van een drukplek achter zijn oren, en wil soms daarom niet altijd vanuit de schoft naar benee. Wel lijkt de pony over een actief voorbeen en achterbeen te beschikken..Maar toon dat niet altijd. De pony kon heel nuchter overkomen, maar schiet soms wat overdreven in de stress. Wel vond de pony het plezierig om aan de slag te mogen, maar is soms wat snel afgeleid omdat de training niet altijd past bij de intelligentie van het dier...

Kijk iedereen KAN hier wat in herkennen (en als je graag wilt geloven misschien nog wel meer...). gewoon maar vaak genoeg melden dat het KAN en SOMS is.. Bovendien wordt het noemen van positievere eigenschappen van het paard (bv intelligentie), de eigenaar wat toegankelijker in het geloven in die onzin.

effin...Kan ik nog ergens afrekenen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:37

NickAltena schreef:

Toch wordt er in een andere lijn een advertentie van een site van dit persoon gezet waarin melding gemaakt wordt dat "hij" daar werkt onder de naam joyce ( [EA-CO] Fotoreading van je dier!Tevens healing,magnetiseren,reiki... )
Ik werk zelf als Joyce. zo staat daar in kleine lettertjes te lezen.
Waarom die lijn gesloten is is me onduidelijk trouwens.

Oke... joyce hadden we al gezien....
http://www.animalreadings.nl/pagina14.html
die dus ook weer op de 2de site te vinden is:
http://www.mediumforyou.nl/consulent08.php

maar hij/zij blijkt dus op een andere site van hem/haar ook onder de naam Ans te werken ?
http://www.mediumforyou.nl/
Die dan dus ook weer op eerst genoemde site te vinden is:
http://www.animalreadings.nl/pagina11.html

Je hebt helemaal gelijk; het was me ook al opgevallen. Ik vind het ook niet erg betrouwbaar overkomen.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:39

:D Knert ik betaal niet hoor! Het klopt ook voor geen meter, beter in mijn profiel kijken/zoeken de volgende keer :))

Maar toch vaag dit...over de voor gaande posten vraag ik me wel weer dingen af..
Ik vertrouw al heel lang, en vaak op mijn eigen intuitie en dat werkt prima voor mij en m'n situatie over het algemeen maar ik heb toch intuitief ook heel weinig vertrouwen in readers of andere mensen die zichzelf heel overtuigend een gave vinden hebben...
Ben ik nu paranormaal begaafd volgens jullie of heb ik gewoon een goede intuitie voor situaties en gewoon een hekel aan mensen die mij willen doen geloven dat ze het beste met me of mijn dier voor hebben maar ondertussen gewoon zo vol van zichzelf zijn dat ze zelfs belachelijk arrogant worden? :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:41

MissPK schreef:
:D Knert ik betaal niet hoor! Het klopt ook voor geen meter, beter in mijn profiel kijken/zoeken de volgende keer :))

Maar toch vaag dit...over de voor gaande posten vraag ik me wel weer dingen af..
Ik vertrouw al heel lang, en vaak op mijn eigen intuitie en dat werkt prima voor mij en m'n situatie over het algemeen maar ik heb toch intuitief ook heel weinig vertrouwen in readers of andere mensen die zichzelf heel overtuigend een gave vinden hebben...
Ben ik nu paranormaal begaafd volgens jullie of heb ik gewoon een goede intuitie voor situaties en gewoon een hekel aan mensen die mij willen doen geloven dat ze het beste met me of mijn dier voor hebben maar ondertussen gewoon zo vol van zichzelf zijn dat ze zelfs belachelijk arrogant worden? :?

arrogantie/vol van zichzelf zijn en enkel het beste voor hebben met een ander zijn dier gaan niet samen. ;)