Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Gulpje schreef:Zullen we eerst wachten tot er inderdaad iets officieel bevestigd wordt? Niemand wordt beter van indianenverhalen van 'een verdacht geval in Twente' of een veearts die zegt dat er gevallen in Ierland/Engeland/Duitsland zijn. dat zal dan toch ergens officieel te vinden zijn? Tot nu toe vind ik het een best geval van paniekzaaierij, niet persoonlijk bedoeld. Met paarden preventief enten is niets mis, maar om elkaar op de kast te jagen met hear say's schiet niemand veel op
edti: toch nog even mijn eerdere vraag; is je paard 100% beschermd als zij/hij wordt ge-ent?
Dyonne schreef:Bericht met speculaties verwijderd. Graag de vraag om absoluut geen speculaties te plaatsen of op andere manier paniekzaaierij. Als er bevestigde gevallen zijn is het wat anders natuurlijk.
Jolo schreef:Niezel schreef:Kortom; Twee gevallen van West Nijl Virus bevestigd in Ierland.
Moet je er ook even bij zeggen dat beide paarden recent in Algarve, Portugal zijn geweest.
Dus paarden met WNV in Ierland; ja.
Maar is het WNV in Portugal of Ierland is dan nog de vraag?
Niezel schreef:Aangezien mijn vorige bericht is verwijderd dan nog maar een keer;
Het is geen kwestie óf het WNV komt, het is de vraag wanneer. Ik geef liever dit jaar een paar euro uit voor de kat z'n viool dan dat ik te laat ben met enten, onze paarden worden aankomende week geent omdat wij simpelweg het risico niet willen lopen.
Citaat:Moet je er ook even bij zeggen dat beide paarden recent in Algarve, Portugal zijn geweest.
Dus paarden met WNV in Ierland; ja.
Maar is het WNV in Portugal of Ierland is dan nog de vraag?
Citaat:Aangezien mijn vorige bericht is verwijderd dan nog maar een keer;
Het is geen kwestie óf het WNV komt, het is de vraag wanneer. Ik geef liever dit jaar een paar euro uit voor de kat z'n viool dan dat ik te laat ben met enten, onze paarden worden aankomende week geent omdat wij simpelweg het risico niet willen lopen.
Niezel schreef:Gulpje schreef:Zullen we eerst wachten tot er inderdaad iets officieel bevestigd wordt? Niemand wordt beter van indianenverhalen van 'een verdacht geval in Twente' of een veearts die zegt dat er gevallen in Ierland/Engeland/Duitsland zijn. dat zal dan toch ergens officieel te vinden zijn? Tot nu toe vind ik het een best geval van paniekzaaierij, niet persoonlijk bedoeld. Met paarden preventief enten is niets mis, maar om elkaar op de kast te jagen met hear say's schiet niemand veel op
edti: toch nog even mijn eerdere vraag; is je paard 100% beschermd als zij/hij wordt ge-ent?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3927761.stmDyonne schreef:Bericht met speculaties verwijderd. Graag de vraag om absoluut geen speculaties te plaatsen of op andere manier paniekzaaierij. Als er bevestigde gevallen zijn is het wat anders natuurlijk.
Confirmed betekent toch echt niet speculatief.
Het was voor jou makkelijker geweest dit te checken dan mijn vorige bericht te verwijderen.
Kortom; Twee gevallen van West Nijl Virus bevestigd in Ierland.
MarijeR schreef:Maar WNV is al járen in Spanje en meer Europese landen.
Maar nu er een geregistreerde entstof is, wordt er paniek gezaaid?
Vlogen al die vogeltjes dan eerder om Nederland heen? Worden ze nu gesponsord door Fort Dodge om naar NL te vliegen ofzo?
. Lovely schreef:Er zijn trekvogelroutes van Portugal/Spanje die naar Nederland leiden en daarom is deze mogelijke dreiging voor ons vrij reeel. Reeler in elk geval dan verspreiding vanuit het oosten of het westen.