Balou_k schreef:hier ook Rhino,op misschien een km afstand
![]()
en een meisje gaat daar nog naar de manege ook, mijn hart hou ik vast.
heb het nu via 2 lesgeefmensen te horen gekregen
maar nog niet bevestigd gekregen via een der da's ..
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Caesar schreef:Otje schreef:Precies en morgen is er weer een groot concours op de Berg ... je kent het wel een paar 100 trailers staan hutje mutje tegen elkaar aan, paard komt van de trailer af, kijkt wat rond, briest eens flink ... en ja hoor, de buurman zit onder het snot
En dan moet iedereen zijn verantwoordelijkheid nemen. De organisatie om af te lassen, de deelnemers om niet te starten en geen toeschouwers om verspreiding te voorkomen....
Zolang dit gewoon nog doorgaat... kan men zich diep schamen als er weer een geval ontdekt is!
pasdedeux schreef:Snap ook niet waarom mensen uberhaupt een risico nemen (hoe klein dan ook) voor een proefje. Als je goed kunt rijden rij je die paar punten ookwel een volgende keer. Oke op de berg is dan wel een selectie, maar toch, is dat zo belangrijk???
AronenLoutje schreef:De lessen bij het bgv zijn vorige week dond. voor het laatst geweest maar tijdens die lessen komt er niemand in de buurt bij de manegepony's.
Op iedere wedstrijd loop je het risico dat je paard wat oploopt dat is niet te vermijden en de mensen die daar op stal staan komen sowieso nergens meer, wat moet je dan allemaal maar thuis blijven als je daar 3 weken geleden een keer bent geweest en niet eens met andere paarden in contact bent geweest? Dan mag iedereen in zuid-holland wel thuis blijven want op een andere stal in de buurt heerst droes en daar hoor je helemaal niks over, is ook geen pretje.
Nou ben benieuwd hoe dat gaat lopen op de berg, ik ben er nog niet over uit of ik ga of niet.
AronenLoutje schreef:De lessen bij het bgv zijn vorige week dond. voor het laatst geweest maar tijdens die lessen komt er niemand in de buurt bij de manegepony's.
Op iedere wedstrijd loop je het risico dat je paard wat oploopt dat is niet te vermijden en de mensen die daar op stal staan komen sowieso nergens meer, wat moet je dan allemaal maar thuis blijven als je daar 3 weken geleden een keer bent geweest en niet eens met andere paarden in contact bent geweest? Dan mag iedereen in zuid-holland wel thuis blijven want op een andere stal in de buurt heerst droes en daar hoor je helemaal niks over, is ook geen pretje.
Nou ben benieuwd hoe dat gaat lopen op de berg, ik ben er nog niet over uit of ik ga of niet.
Caesar schreef:AronenLoutje schreef:De lessen bij het bgv zijn vorige week dond. voor het laatst geweest maar tijdens die lessen komt er niemand in de buurt bij de manegepony's.
Ik snap jou niet. Blijkbaar heb daar de afgelopen 3 weken nog gelest en twijfel je of je naar de wedstrijd gaat?
Ook met schoeisel kun je het verplaatsen en ik neem aan dat er geen 2 aparte bakken zijn voor manegelessen en clublessen?
Maar goed, ieder zijn prioriteit. Mijn paard gaat boven alles en is er maar een geringe kans op een dergelijke ziekte dan meld ik me af. Ik ga het niet aanhalen. Vergeef het mezelf nooit als mijn paard door mijn gemakzucht zoiets oploopt als ik het had kunnen weten.
moet eerlijk zeggen dat ik ook ff niet meer weet wat ik nou moet denken, de een zegt dit de ander dat weet niet meer van wiens mening ik nou het beste uit kan gaan ik neem maar gewoon het zekere voor het onzekere kan er ook nooit gezegd worden dat ik ergens geweest ben waar ik beter niet had kunnen komen toch? nickyu schreef:nee , die is er niet
er is namelijk geen meldingsplicht in nederland
(weer een rede waarom chip/volksgezondheid en uitbraak ziektes nog geheel wassen neus verhaal zijn)
En de rhino waarschuwingen hier gingen over België.. (die van mij is vandaag geënt en daar was ze NIET blij om
)
Otje schreef:de leden zijn met hun paarden en pony's wel tot aan maandag geweest om te komen lessen op die stal.