bij 2 uurtjes 1/2 kilo en bij 4 uurtjes werken krijgt ze 1,2 kilo ( vole schep )
we doen langeafstandsritten ( niet op wedstrijd ) , dus nee ponylief hoeft géén 4 uur ''saai''
bakwerk te doen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
o0melis0o schreef:mijn friese ruin van 11 krijgt 2x daags 3/4e schep muesli van Marstall (eczem-muesli) (dus geen brokken meer(brok wat hij kreeg was basisbrok) en dit bevalt echt Super, dit nu sinds bijna 1,5 jaar) en tussendoor eens een appeltje/worteltje/mandarijn/etc.. En 2x daags hooi (smorgens en 's avonds voor de nacht ook) als ze overdag de hele dag op de wei staan. Staan ze wat meer binnen, krijgen ze ook meer hooi. (in ieder geval nooit te kort aan hooi)
Hij wordt 3-4 in de week zo'n 45min intensiever gereden en daarnaast nog eens gelongeerd op eventuele andere dagen en in de zomermaanden buitenritten erbij (maar dan is het intensieve bakwerk wel iets minder). In de zomermaanden krijgt hij overigens minder muesli ivm dat hij dan echt Genoeg heeft aan gras/hooi en een beetje muesli (dan krijgt hij een kwart tot een halve schep ongeveer)
nine1987 schreef:o0melis0o schreef:mijn friese ruin van 11 krijgt 2x daags 3/4e schep muesli van Marstall (eczem-muesli) (dus geen brokken meer(brok wat hij kreeg was basisbrok) en dit bevalt echt Super, dit nu sinds bijna 1,5 jaar) en tussendoor eens een appeltje/worteltje/mandarijn/etc.. En 2x daags hooi (smorgens en 's avonds voor de nacht ook) als ze overdag de hele dag op de wei staan. Staan ze wat meer binnen, krijgen ze ook meer hooi. (in ieder geval nooit te kort aan hooi)
Hij wordt 3-4 in de week zo'n 45min intensiever gereden en daarnaast nog eens gelongeerd op eventuele andere dagen en in de zomermaanden buitenritten erbij (maar dan is het intensieve bakwerk wel iets minder). In de zomermaanden krijgt hij overigens minder muesli ivm dat hij dan echt Genoeg heeft aan gras/hooi en een beetje muesli (dan krijgt hij een kwart tot een halve schep ongeveer)
Appels e.d. Werden mij door de DA afgeraden ivm de vele suikers die erin zitten.. Ik kan t wiebe gelukkig weer voeren omdat hij hier in t kustgebied geen last meer heeft van zijn ZE..
. De muesli is wel een stuk duurder, maar heeft veel verbetering getoond dus da's het belangrijkste.
Sinds hij die Marstall muesli krijgt en de deken opheeft(en nu ook een deken heeft waar niet zo snel gaten in komen hihi
) in het seizoen is het goed onder controle te houden gelukkig.
Zolang dat goed blijft gaan, ben ik tevreden
En ik ben begonnen met bloedonderzoek laten doen telkens in het seizoen, om te kijken of dat in orde blijft aangezien daar vaker afwijkingen te zien zijn bij eczemers. Maar dat was bij hem goed afgelopen zomer, kwam niks geks naar boven. Sharona95 schreef:Mijn paard krijgt inmiddels anderhalve kilo sportbrok op een dag, 2 keer een schep lucerne, extra veel kuil en als hij heeft gewerkt nog een schep maismeel. De enige manier om hem op gewicht te houden!
Kim_Evendi schreef:Susyb schreef:Ow en de poedertjes begin ik nog niet over![]()
Knoflook, magnesium en (ik kan even niet op de naam komen) een poeder voor spieren in de vorm van kleine zwarte balletjes ..
Myoplast?
En ik zit 700km van mijn paard af dus kon ik niet even kijken haha