Grote wond geneest dankzij MESITRAN (verslag+foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

assy

Re: Grote wond geneest dankzij MESITRAN (verslag+foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:48

Ik vind het goed dat je er zoveel tijd en aandacht aan besteeds.. je verdien een pluim Knipoog

het duurt laang maar het ziet er al super uit zeg.. ga zo door zou ik zeggen

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:56

Ik had zelf een wond tot bot toe open en met speudomonas erin. Ik deed gewoon op de wond de mesitran.

Deze week de zalf gebruikt bij mijn paard die twee wondjes had van een val van paar maanden geleden die niet wilde helen. Na een paar dagen al gelijk rustig en mooi.

Gewoon super spul en van jullie super dat je je zo inzet voor deze merrie.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 00:02

Impilixus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:22

ik en mijn moeder hebben het hele tpoic plus alle berichten gelezen.

en wij hebben veel respect voor jullie (degene die het opnemen voor dit paard en het helpen te genezen) en voor de staleigenaar dat hij dit alles wil betalen. en natuurlijk de mensen die nog meer mee helpen jullie verdienen een dikke pluim!

en de wond geneest echt heel mooi, het duurt lang maar het eind resultaat is mooi.
En vergeet niet dat dit dier zelf niets kan doen. en jullie hiervoor VOOR AALTIJD heeeel heeeel heeeel erg DANKBAAR zal zijn, en jullie aaltijd als VRIENDEN zal zien als zijn beste maatjes , als mesnen die hij kan vertrouwen en waarop hij kan rekenen.
een dier is niet gek en zeker niet als je een dier helpt , hij snapt dat jullie om hem geven, dat zie je terug op de fotos waar hij vol blijdschap zijn oortjes naar voren heeft en die blik in zijn ogen toont zoveel liefde , respect, en dankbaarheid.

Echt onvoorstelbaar. Ge-Wel-Dig wat jullie doen!

als je verder nog foto's erbij plaats '' wij houden dit topic zeker in de gaten''.

het raakt je toch wel op een of andere manier.. en het raakt je goed.

xx

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 12:00

Bedankt Lovers

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:03

Verbijsterd heb ik de topic doorgelezen en de foto's bekeken...... Geweldig wat jullie voor Philly doen!!!!! Hulde aan degene die zorgen voor Philly en ook zeker aan de staleigenaar.

En voor Monique, tja ik heb er geen woorden voor. Als je geen geld, zin of tijd meer hebt voor je paarden kun je er toch op een andere manier afstand van doen. Gewoon niet meer naar ze omkijken is volgens mij niet de manier. Paarden zijn bij de meest grove handelaar nog in betere handen dan in de handen van Monique. Ik hoop maar dat niemand ooit nog in Monique's gladde praatjes trapt en dat ze nooit meer de zorg voor een paard (van een ander) krijgt.

Ook vraag ik me echt af hoe ver iemand moet gaan voordat er stappen kunnen worden ondernomen om dit een halt toe te roepen. Volgens mij heeft Monique in de regio Noord Holland een redelijk spoor achtergelaten bij diverse stalbedrijven waar zij nog stallingsgeld schuldig is. Om nog maar niet te spreken over het sportpaard / krotpaard verhaal.

Ik wens jullie in elk geval veel sterkte bij de verzorging van Philly en ik hoop dat zij nooit meer in handen van Monique valt.

Groetjes,
Sacha

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 13:05

Ik snap haar inderdaad ook niet. Op zoveel stallen is ze paarden 'kwijtgeraakt' omdat ze er niet meer naar om keek, waarom blijft ze nieuwe paarden kopen en ze achter laten?
Wat is daar nou leuk aan?
Maargoed, ik snap dat hele mens niet, heb haar ook nooit gemogen & als ik haar zag alleen ruzie gehad met 'r.

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:23

Ik ben bang dat dat vaak niet haar eigen paarden waren maar paarden van een ander of "handelspaardjes". Dat ze dus zo diep gezonken is zelfs haar eigen paarden zo achter te laten verbaasd mij toch nog enigzins.... en dat terwijl ik dacht dat niets aan Monique mij nog kon verbazen. Ik denk dat het deze dame allemaal boven haar hoofd is gegroeid. Verplichte therapie zou wellicht een goede oplossing zijn.
Ik denk dat je goede mensenkennis hebt Haha! .

bory

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:28

ik heb respect voor je dat je dit doet.
ik zal denk ik het zelfde doen als ik een paard zo al een tijd zie staan je bent top

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:37

Josca! Wat een top werk meid! Echt super Lovers

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:56

Wat gaan er veel petjes voor ons af en wat krijgen we veel pluimpjes zeg haha. Leuk dat iedereen zo geintresseerd is in hoe wij bezig ijn met Phil's wond. Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:14

Moderatoropmerking:
Offtopic reacties en reacties die gaan over de eigenaresse van het paard verwijderd.
Ik verzoek iedereen dringend om daar verder niet op in te gaan en dit topic uitsluitend over de medische kant te houden.
Bij speculeren of zwartmaken van personen (ongeacht of die dit wel of niet verdienen) gaat dit topic op slot en het zou verschrikkelijk zonde zijn als we het succes van Joscaa niet meer kunnen volgen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 17:43

Hailey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:02

Wat loopt ze goed zeg op het filmpje en wat ziet ze er gelukkig uit die al heel blij dat ze zo veel aandacht van jullie krijgt. goed gedaan

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 21:40

Bedankt. Misschien dat ik er morgen wel eventjes op klim Schijnheilig
Uiteraard met foto's.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:47

Pfoe wat een vreselijke wonde was dat zeg! Mijn jaarling heeft ook ooit een wonde gehad op die plaats, maar bijlange zo groot niet hoor.
Ik moest alle dagen het wild vlees eraf krabben met een mesje en dan insmeren met zalfjes, ik ben wel even de naam ervan vergeten.
Het heeft uiteindelijk 2 1/2 maand geduurd voor de wonde volledig dicht was, daarvan lijkt het bij jullie dus wel een stuk sneller te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:50

Wat een leuk paard, jammer toch dat ze zo een paard zomaar in de steek laat.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 10:21

Jullie hebben goed je best gedaan zeg, wat een lelijke plek was dat. triest dat iemand zomaar een paard aan z'n lot overlaat.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 16:58

Go jij! Go jij! Hyper! Party!! Go jij! Go jij! Hyper! Party!! Go jij! Go jij! Hyper! Party!!
JAAAAAAAAAAAAAAAA!
Vandaag op Phil gereden Bloos! Go jij! Go jij!
Wat een paard joh, SUPER GEWOON!

Citaat:
HET GING SUPER !
JEUM, wat een beest Bloos!
Gewoon helemaal geweldig Lovers Ben echt zo blij.
Een perfect paard onder het zadel joh, en dat terwijl ze sinds Juli niet meer gereden is. Bloos!
De eerste 2 rondjes was voor ons beide even wennen, ze heeft zo'n ruime stap, en ze liep met haar hoofd recht vooruit. Ik had verwacht dat we het hele ritje zo zouden gaan, je kan natuurlijk niks verwachten van een paard wat sinds juli stil gestaan heeft.
En toen ineens ging ze me hand opzoeken, en ze heeft de hele tijd netjes gelopen. Hoef alleen in 1 teugel een kneepje te geven en ze neemt stelling, hoef alleen íets gewicht te verplaatsen en ze gaat afwenden, 1 keer voorzichtig been geven, en ze draaft voorwaarts aan, en blijft heel de tijd uit zichzelf in het zelfde tempo lopen.
ECHT, het was gewoon helemaal geweldig. Verdrietig Lovers Go jij! Go jij! Echt, gewoon WAUW Lovers

Ik heb filmpjes, even kijken of ik ze kan omzetten in ander bestand oid, anders kan ik niet uploaden...

Hailey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:57

Wat goed zeg en dat terwijl de eigenaresse altijd heeft gezegd dat zij er alleen op kan rijden omdat ze anders gevaarlijk wordt haha. vind het echt helemaal top wat je voor haar doet heb er gewoon geen woorden voor hoop dat het paard straks net zo een baas krijgt als dat jij nu voor haar bent.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 20:40

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:27

Woow echt petje af voor jullie! Geweldig hoe jullie haar verzorgt hebben, begrijp ik dat ze nu onofficieel van jou is?
Maar in de verhalen die je schrijft begrijp ik dat je de eigenaar kent?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 11:20

Nee, ze is niet van mij Knipoog Ik verzorg haar alleen. Lachen

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:39

WAUW wat super!
Je ziet hem echt heel snel vooruit gaan.
Petje af voor jullie!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:50

Bewondering voor jullie.
Gewoon een paardje helpen die niet van jezelf is. Toppie.
En wat erg die wond.

Super hoor Haha!