Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

klotshtiduj

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:20

Neonlight schreef:
Scubadoo, de vorige eigenaren hebben zelf het paard gebracht, en hem verkocht aan _eenmalig_. Dit omdat ze de kosten voor de behandeling niet wilden of niet konden betalen. Omdat ze het paard zo lange tijd hebben laten staan is er sprake van mishandeling, mishandeling in de vorm van het niet geven van de nodige medische zorg, en dit is tevens verwaarlozing. Er wordt nergens de conclusie getrokken dat de de kaakfractuur door toedoen van de vorige eigenaar is ontstaan.

Dit wordt niet gespeculeerd, dit is gezegd in het topic door _eenmalig_. De enige die nu zit te speculeren ben je zelf door dit te zeggen en de waarheid compleet te verdraaien.

TS heeft zelf geschreven dat de er onder een SA wordt geopereerd omdat de vorige eigenaren niet mogen weten waar het paard is.... Lijkt mij dus niet dat de vorige eigenaren het paard zelf hebben gebracht!!!

Dit even ter correctie.
Ook bij mij blijft de vragen rijzen hoe TS wel aan dit paard is gekomen...

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 09:20

Op de echo (scan) zien ze de zachte weefsels, op rontgen zien ze alleen de botten.
Rontgenfoto's zijn van de week al gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:23

judith (tenminste je naam achterste voren denk ik dat je zo heet)
ik heb een opvang hondje gehad, eigenaar heeft hem afgestaan...maar toch was ik blij dat die niet wist waar ik woonde...want morgen denken ze weer anders over hun afstaan.
Als het dan van dat volk is wat je wel ff op komt zoeken...nee daar zou ik toch ook voor passen Lachen
Wij weten niet wat er achter steekt... waarom dan die speculaties?

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:23

Ik volg dit topic al vanaf het begin en wil toch even wat zeggen.

Eenmalig: Ik vind het echt geweldig wat je allemaal over hebt voor Canjer. Hij heeft ontzettend veel geluk gehad dat hij bij jou terecht is gekomen. Iemand die hem nog een hele goede kans geeft op een mooi leven. Hij kan weer een beetje genieten en ik duim heeel hard mee, dat je vandaag een goede uitslag van de scan ga krijgen.
Ik vind het jammer dat er mensen zijn, die niet goed lezen en dan een conclusie trekken uit een half verhaal.
Ook als hij het niet red, dan nog sta ik volledig achter de beslissing die je hebt genomen om hem nog een kans te geven. Hij is nu al zo opgeknapt. Is het niet lichamelijk, dan zeker in zijn koppie.
Succes en ik blijf lezen.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:24

Wat een heftig verhaal! Fijn dat het al wat beter gaat met Canjer! Gaat de goede weg op... Petje af voor de TS voor alle goede zorgen voor dit paardje! Ga zo door!! Velen zouden een voorbeeld aan je moeten nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:24

nairtje schreef:
Ik volg dit topic al vanaf het begin en wil toch even wat zeggen.

Eenmalig: Ik vind het echt geweldig wat je allemaal over hebt voor Canjer. Hij heeft ontzettend veel geluk gehad dat hij bij jou terecht is gekomen. Iemand die hem nog een hele goede kans geeft op een mooi leven. Hij kan weer een beetje genieten en ik duim heeel hard mee, dat je vandaag een goede uitslag van de scan ga krijgen.
Ik vind het jammer dat er mensen zijn, die niet goed lezen en dan een conclusie trekken uit een half verhaal.
Ook als hij het niet red, dan nog sta ik volledig achter de beslissing die je hebt genomen om hem nog een kans te geven. Hij is nu al zo opgeknapt. Is het niet lichamelijk, dan zeker in zijn koppie.
Succes en ik blijf lezen.

Juist. Daar ben ik het helemala mee eens!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:25

runningkawa schreef:
ik heb een opvang hondje gehad, eigenaar heeft hem afgestaan...maar toch was ik blij dat die niet wist waar ik woonde...want morgen denken ze weer anders over hun afstaan.
Als het dan van dat volk is wat je wel ff op komt zoeken...nee daar zou ik toch ook voor passen Lachen

Precies. Volk dat een paard zo laat creperen zal niet het meest frisse volk zijn dat er bestaat. Daar wil je echt geen contact mee lijkt me. Stelletje asocialen. Dan moet er toch iets niet goed in je hoofd zitten wil je dit voor elkaar krijgen.

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:26

Neonlight schreef:
Scubadoo, de vorige eigenaren hebben zelf het paard gebracht, en hem verkocht aan _eenmalig_. Dit omdat ze de kosten voor de behandeling niet wilden of niet konden betalen. Omdat ze het paard zo lange tijd hebben laten staan is er sprake van mishandeling, mishandeling in de vorm van het niet geven van de nodige medische zorg, en dit is tevens verwaarlozing. Er wordt nergens de conclusie getrokken dat de de kaakfractuur door toedoen van de vorige eigenaar is ontstaan.

Dit wordt niet gespeculeerd, dit is gezegd in het topic door _eenmalig_. De enige die nu zit te speculeren ben je zelf door dit te zeggen en de waarheid compleet te verdraaien.

Waar staat dat? Dat de vorige eigenaren het paard hebben gebracht? Want dan had de TS toch gewoon even kunnen vragen hoe het paard aan zijn verwondingen is gekomen?

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 09:28

ja, en het antwoord was geeeeeeeen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:30

Dus de eigenaren weten waar het paard nu staat. Dus is er eigenlijk geen SA nodig toch? Niet dat half bokt al weet wie TS is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:31

Nou ik weet het niet hoor Faye.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:31

Als de moddies toestemming gaven voor een SA zal er heus wel een valide reden achter zitten.
Daar hoeven wij bokkers onze hoofdjes echt niet over te breken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:32

Is er eigenlijk door het mod team bij de kliniek gecontroleerd of dit waar is en of er überhaupt een toekomst voor dit paard is? De naam van bokt hangt inmiddels wel aan eventuele donaties dus dat lijkt me geen onbelangrijk detail.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:32

runningkawa schreef:

Ik speculeer niet, ik corrigeer alleen een stuk tekst van neonlight die beweerd dat de vorige eigenaren het paard zelf hebben gebracht. TS heeft eerder aangegeven dat dit niet zo is!
Ik snap best dat TS geen contact wil met de vorige eigenaren. Maar ik heb het idee dat daar meer achter zit dan alleen dat ze de kosten niet wilde betalen voor dit paard. Ik vraag hier verder niet om een uitleg, maar probeer voor mezelf te begrijpen waarom TS zo handeld.
Als ik een paard in die toestand aangeboden zou krijgen dan had ik de trailer laten doorrijden... Klinkt misschien heel hard, maar we hebben genoeg nutteloze grasmaaiers die om wat voor reden dan ook weer in de handel terecht komen.
Wat als TS om wat voor een reden (financieel, gezondheid) niet meer voor Canjer kan zorgen????? Waar gaat ie dan naartoe???? Wel makkelijk om nu te zeggen dat ie nooit meer weggaat....

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 09:35

Weer een speculatie.
Er werd gevraagd of ik niet had kunnen vragen hoe hij aan die verwondingen is gekomen. Ja dat heb ik gedaan, lijkt me wel logisch niet, en of het de eigenaar zelf is geweest, of misschien wel de DB of wie dan ook doet nu even niet ter zake.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:35

misschien heeft ts wel een paar ton op de bank staan...weet jij veel. Haha!
Dus om dan te bedenken wat als ze het niet meer kan betalen oid...
Dan moet ik mijn oude paard ook maar slachten?...heeft artrose..ik heb geen paar ton op de bank en ben ziek...wat als??

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:37

runningkawa schreef:
Dan moet ik mijn oude paard ook maar slachten?...heeft artrose..ik heb geen paar ton op de bank en ben ziek...wat als??

Ik weet meer dan jij denkt!!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:37

*zet negeer-modus aan*

Eenmalig, ik wens je succes vanmiddag met de scan en ik duim voor positief nieuws! Na alle moeite hebben jullie wel verdiend dat hij gezond en pijnvrij oud moet kunnen worden!!!

*zet negeer-modus weer uit, echt triest hoe kinderachtig mensen door kunnen zeuren, niets beters te doen?*

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:38

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 09:38

klotshtiduj, Ben jij dan misschien wel de dochter van de eigenaar!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:39

Dus omdat misschien de TS over zoveel jaren Canjer niet meer kan bijhouden moet ze hem nu maar in de steek laten. Dan mag niemand geen enkel mishandelt of wantrouwig paardje bij zich nemen om terug te laten genezen, omdat hij/zij misschien het paard ooit wel eens moet verkopen...
Als iedereen zo gaat denken dan zullen veel mensen hun paardjes moeten weg doen.
Ik vind het super dat de TS dit doet en als ze ( zoals nogietshtiduj denkt ) problemen krijgt dan zal Canjer dan wel naar een heel erg goed baasje gaan.
Laatst bijgewerkt door Kirrr op 15-07-08 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:40

klotshtiduj schreef:
runningkawa schreef:

Ik weet meer dan jij denkt!!

en moet ik nu zeggen proficiat? Haha!
en meer weten dan je denkt...tja...misschien denk je wel verkeerd..of volg je het roddel cirquit te veel. Dan denken mensen vaak ook alles precies te weten Lachen

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:41

_eenmalig_ schreef:
klotshtiduj, Ben jij dan misschien wel de dochter van de eigenaar!

Dit is best spannend (neemt er wat popcorn bij)

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 09:41

maar goed, ik ga de paarden doen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:41

Ik snap werkelijk waar niet dat iedereen op klotsgeval blijft reageren, zet haar in je foes lijst en je ziet haar berichten niet meer Tong uitsteken