Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Ik was dus in de Boerenbond en zag het voer van LT liggen, dat kost dus bijna 18 euroWaarom moet dat zo duur zijn? Wat zit er in? Hebben de ingredienten van die zak al in dit topic gestaan? Ben wel benieuwd.
russel schreef:Best wel weer veel nieuwe info. Graag.
Nu nog een vraagje als we zo ver off-topic mogen afdwalen. Maar mijn paard is weer ontzettend in de rui, kan dat wel? In april liep hij al zonder deken buiten en was hij al zo goed als door de rui, alles stond nog onder winterdeken. Toen kwam er een stressvolle periode voor hem, zijn conditie zakte snel en helaas is hij toen ook in 2 weken tijd sterk vermagerd door de stress. We hebben toen iets voor hem kunnen veranderen waardoor hij rustig werd. Kan het zijn dat het laatste stukje rui nog moest komen? Of zijn er meer paarden die mid-zomer ineens gaan ruien. Volgens mij was dat vorig jaar ook maar dan niet zo erg. Overigens een zwart paard dat snel last heeft van de warmte.
Franka_Vosje schreef:russel schreef:Ik was dus in de Boerenbond en zag het voer van LT liggen, dat kost dus bijna 18 euroWaarom moet dat zo duur zijn? Wat zit er in? Hebben de ingredienten van die zak al in dit topic gestaan? Ben wel benieuwd.
bij deze:
Berekende gehaltes per kg:
EW-PA 0.93 e.
Ruw as 56 g
Ruw eiwit 105 g
Ruwe celstof 74 g
Ruw vet 42 g
Zetmeel 431 g
VREp 82 g
Calcium 7,9 g
Fosfor 4.0 g
Na. 4.8 g
Magnesium 1,2 g
Biotine 150 mcg
Toegevoegde gehaltes per kg:
Vit. A 16920 I.E. Vit. D3 3384 I.E.
Samenstelling:
Haver, Tarwe, Gerst, Tarwegries, Natriumchloride, Koolzure voederkalk, Luzernemeel, Zonnebloemzaadschroot, Monocalciumfosfaat, Palmolie, Calciumformiaat, Calciumpropionaat, Calciumcitraat, Magnesiumoxide, Spelt, Milocorn.
Van sommige dingen geen idee wat het is. Wat me wel opvalt: Er zit hier dus 43,1 % zetmeel in. Dat zal wel komen door al die granen. Dat is dus meer dan in die Nature's Best van Pavo.
De calcium/fosfor verhouding is hier wel in orde. Er zit behalve de granen ook een soort brokje doorheen, daar zullen al die toevoegingen dan wel inzitten.
De paarden lusten het graag, ik geef het alleen in de winter, en ik hou er nu dus mee op omdat er aan granen (zoals het lijkt) teveel nadelen zitten.
Ik ben hiermee begonnen in de tijd dat we ook met zijn kuren in de weer waren.
Ik maak op wat we nog hebben en dan ga ik over op de Pavo.
Franka_Vosje schreef:russel schreef:Ik was dus in de Boerenbond en zag het voer van LT liggen, dat kost dus bijna 18 euroWaarom moet dat zo duur zijn? Wat zit er in? Hebben de ingredienten van die zak al in dit topic gestaan? Ben wel benieuwd.
bij deze:
Berekende gehaltes per kg:
EW-PA 0.93 e.
Ruw as 56 g
Ruw eiwit 105 g
Ruwe celstof 74 g
Ruw vet 42 g
Zetmeel 431 g
VREp 82 g
Calcium 7,9 g
Fosfor 4.0 g
Na. 4.8 g
Magnesium 1,2 g
Biotine 150 mcg
Toegevoegde gehaltes per kg:
Vit. A 16920 I.E. Vit. D3 3384 I.E.
russel schreef:![]()
Moet zijn toch? Maar op de webpagina is er het te vinden en email antwoord niet.