Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

henny_w

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:51

Sorry Djilan,

Ik moet je de tabel nog even schuldig blijven.

Ik meen dat het in een bepaalde syllabus stond van dit voorjaar maar waarschijnlijk is het al van eerder ook over essentiele vetzuren.
Het was een tabel waar een aantal olien keurig met het aantal procent Omega 3, 6 en 9 vermeld stond.

Je houd het nog tegoed van me, ik moet even wat intensiever zoeken want de boel staat hier op de kop nav. een interne verbouwing.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:57

Joh ik zie het wel verschijnen! Op de site die ik gisteren gevonden heb staat iig al welke olieën welke omega's bevatten. De percentages komen dan nog wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:09

Best wel weer veel nieuwe info. Graag.

Nu nog een vraagje als we zo ver off-topic mogen afdwalen. Maar mijn paard is weer ontzettend in de rui, kan dat wel? In april liep hij al zonder deken buiten en was hij al zo goed als door de rui, alles stond nog onder winterdeken. Toen kwam er een stressvolle periode voor hem, zijn conditie zakte snel en helaas is hij toen ook in 2 weken tijd sterk vermagerd door de stress. We hebben toen iets voor hem kunnen veranderen waardoor hij rustig werd. Kan het zijn dat het laatste stukje rui nog moest komen? Of zijn er meer paarden die mid-zomer ineens gaan ruien. Volgens mij was dat vorig jaar ook maar dan niet zo erg. Overigens een zwart paard dat snel last heeft van de warmte.

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:10

russel schreef:
Ik was dus in de Boerenbond en zag het voer van LT liggen, dat kost dus bijna 18 euro Bloos! Waarom moet dat zo duur zijn? Wat zit er in? Hebben de ingredienten van die zak al in dit topic gestaan? Ben wel benieuwd.

bij deze:

Berekende gehaltes per kg:

EW-PA 0.93 e.
Ruw as 56 g
Ruw eiwit 105 g
Ruwe celstof 74 g
Ruw vet 42 g
Zetmeel 431 g
VREp 82 g
Calcium 7,9 g
Fosfor 4.0 g
Na. 4.8 g
Magnesium 1,2 g
Biotine 150 mcg

Toegevoegde gehaltes per kg:
Vit. A 16920 I.E. Vit. D3 3384 I.E.

Samenstelling:
Haver, Tarwe, Gerst, Tarwegries, Natriumchloride, Koolzure voederkalk, Luzernemeel, Zonnebloemzaadschroot, Monocalciumfosfaat, Palmolie, Calciumformiaat, Calciumpropionaat, Calciumcitraat, Magnesiumoxide, Spelt, Milocorn.

Van sommige dingen geen idee wat het is. Wat me wel opvalt: Er zit hier dus 43,1 % zetmeel in. Dat zal wel komen door al die granen. Dat is dus meer dan in die Nature's Best van Pavo.
De calcium/fosfor verhouding is hier wel in orde. Er zit behalve de granen ook een soort brokje doorheen, daar zullen al die toevoegingen dan wel inzitten.

De paarden lusten het graag, ik geef het alleen in de winter, en ik hou er nu dus mee op omdat er aan granen (zoals het lijkt) teveel nadelen zitten.
Ik ben hiermee begonnen in de tijd dat we ook met zijn kuren in de weer waren.
Ik maak op wat we nog hebben en dan ga ik over op de Pavo.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:11

Heel veel paarden verharen op het moment. Mijn arabier en de Fjord van een vriendin van me ook. Is vast vanwege de hitte.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:12

We gaan inderdaad wel aardig offtopic zo trouwens...

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:14

russel schreef:
Best wel weer veel nieuwe info. Graag.

Nu nog een vraagje als we zo ver off-topic mogen afdwalen. Maar mijn paard is weer ontzettend in de rui, kan dat wel? In april liep hij al zonder deken buiten en was hij al zo goed als door de rui, alles stond nog onder winterdeken. Toen kwam er een stressvolle periode voor hem, zijn conditie zakte snel en helaas is hij toen ook in 2 weken tijd sterk vermagerd door de stress. We hebben toen iets voor hem kunnen veranderen waardoor hij rustig werd. Kan het zijn dat het laatste stukje rui nog moest komen? Of zijn er meer paarden die mid-zomer ineens gaan ruien. Volgens mij was dat vorig jaar ook maar dan niet zo erg. Overigens een zwart paard dat snel last heeft van de warmte.

Ik denk dat het met de warmte te maken heeft Cool Mijn paard verliest de laatste tijd ook weer meer haar. Ze verharen volgens mij voordurend, alleen dan zo rustig dat je het niet zo merkt. Nu gaat het weer even wat harder...Ik zou me er niet teveel zorgen om maken...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:15

Het ruien is begonnen omdat de langste dag al is geweest en de dagen korten. Je kan het vergelijk met de rui die je vaak hebt in januari, terwijl het toch heel koud is. Dan is de rui omdat de dagen weer gaan lengen.... Niets bijzonders dus Haha!

Luzernemeel? Nog nooit van gehoord.

Brokjes in de granen zijn vaak de geperste vitamine brokjes.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:16

Nou, mijn paard verhaarde in juli normaal gesproken echt nog niet. Dat begint pas in augustus. Dus ik denk dat het nu toch echt wel vooral met de temperatuur te maken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:35

Franka_Vosje schreef:
russel schreef:
Ik was dus in de Boerenbond en zag het voer van LT liggen, dat kost dus bijna 18 euro Bloos! Waarom moet dat zo duur zijn? Wat zit er in? Hebben de ingredienten van die zak al in dit topic gestaan? Ben wel benieuwd.

bij deze:

EW-PA 0.93 e.
Ruw as 56 g
Ruw eiwit 105 g
Ruwe celstof 74 g
Ruw vet 42 g
Zetmeel 431 g
VREp 82 g
Calcium 7,9 g
Fosfor 4.0 g
Na. 4.8 g
Magnesium 1,2 g
Biotine 150 mcg

Samenstelling:
Haver, Tarwe, Gerst, Tarwegries, Natriumchloride, Koolzure voederkalk, Luzernemeel, Zonnebloemzaadschroot, Monocalciumfosfaat, Palmolie, Calciumformiaat, Calciumpropionaat, Calciumcitraat, Magnesiumoxide, Spelt, Milocorn.

Van sommige dingen geen idee wat het is. Wat me wel opvalt: Er zit hier dus 43,1 % zetmeel in. Dat zal wel komen door al die granen. Dat is dus meer dan in die Nature's Best van Pavo.
De calcium/fosfor verhouding is hier wel in orde. Er zit behalve de granen ook een soort brokje doorheen, daar zullen al die toevoegingen dan wel inzitten.

De paarden lusten het graag, ik geef het alleen in de winter, en ik hou er nu dus mee op omdat er aan granen (zoals het lijkt) teveel nadelen zitten.
Ik ben hiermee begonnen in de tijd dat we ook met zijn kuren in de weer waren.
Ik maak op wat we nog hebben en dan ga ik over op de Pavo.

Ik ben niet onder de indruk van de ingredienten, volgens mij nog algemeen ook. De prijs zal wel te maken hebben met de vergoeding die LT ook moet krijgen.

Dat ik off-topic ging was eigenlijk meer omdat ik dacht dat hij een tekort had opgelopen door de stress, maar als meerdere paarden daar last van hebben, is het oké.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:45

Franka_Vosje schreef:
russel schreef:

bij deze:

EW-PA 0.93 e.
Ruw as 56 g
Ruw eiwit 105 g
Ruwe celstof 74 g
Ruw vet 42 g
Zetmeel 431 g
VREp 82 g
Calcium 7,9 g
Fosfor 4.0 g
Na. 4.8 g
Magnesium 1,2 g
Biotine 150 mcg

Wat ik in deze opsomming mis en minstens net zo belangrijk vind Haha!
Hoeveel Koper, Zink, IJzer, Mangaan, Cobalt, Vit E, B vitamines enz. enz. zit er in het voer. Daar zitten nl. vaak tekorten bij zomereczemers.
Zeker bij een speciaal voer is dat wel handig om te vermelden.
Dat vind ik zo mooi van het Hippolyt voer. Staat van elk voer exact beschreven wat en hoeveel erin zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:49

Zou best Hippolyt eens willen proberen, maar Haaksbergen verkoopt het he? Das zo ver van ons vandaan en ik heb de duitse site gemaild voor overige verkooppunten maar geen antwoord helaas. Weet jouw voederman geen collega-verkoper in brabant? Misschien heeft hij een telefoonlijst van Hippodealers of zo.

Tot nu toe vind ik hun voer het enige wat mij interesseert.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:58

Rene Wielens is de enige importeur in NL, maar hij kan je wel vertellen welke zaken in NL het verkopen. Hij levert nl weer aan de verschillende voerzaken in NL. Ik neem iig aan dat er wel andere zaken zijn die het verkopen. Bijv, Hoving bij Emmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:11

Dus wel meerderen, maar Emmen is ook weer zo ver op de fiets. Clown
Brabant zou mij wel gerieven, anders wordt het wel duur voeren.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:12

Haha, Emmen is ver fietsen ja Clown
Er is vast wel een verkooppunt in Brabant (of meerdere).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:56

Haha! Haha! Moet zijn toch? Maar op de webpagina is er het te vinden en email antwoord niet.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:31

op de bulderweg in nijkerk verkopen ze ook hypolyt,

ik vind het geweldig voer, en mijn paardjes ook

sas

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:54

russel schreef:
Haha! Haha! Moet zijn toch? Maar op de webpagina is er het te vinden en email antwoord niet.

Nee klopt. Rene is al 2 jaar bezig met een site, maar online is hij nog steeds niet Clown
Bellen werkt nog het beste Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:57

oke Knipoog

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:11

Het onderwerp is al een tijdje niet meer actueel op Bokt geweest toch heb ik even een vraag.
Zijn er Boktlezers die weten of er gedupeerden zijn die een rechtszaak hebben aangespannen tegen Leen Taal of verwikkeld zijn in een rechtsprocedure omdat ze een aanklacht van LT hebben gekregen via een advocaat.

Je mag het ook per pb antwoorden Knipoog

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:10

Het is een poosje stil geweest rond Dhr. Leen Taal en op het paardengebied lijkt hij niet meer actief.
Intussen blijkt hij zich samen met een cosmetisch arts op 'de mens' gericht te hebben. Aanstaande zaterdag komt er een groot verhaal in de 'Gelderlander', onderdeel van Wegener, over de handel en wandel van Leen Taal en de cosmetisch arts waar hij mee samenwerkt.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:26

Heeft iemand de Gelderlander, ik ben namelijk wel geinteresseerd om het stuk te lezen.
Overigens snap ik niet dat er nog geen officieel onderzoek is gedaan naar deze man. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat alleen de paardenwereld klachten over hem en zijn producten had/heeft.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:30

Hij is wel een interessant onderwerp voor een programma als Radar of Opgelicht...

Mistic: dat kan ik me ook niet voorstellen...Zijn reputatie is hem meestal voor en toch gebeurt er niets.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:32

ja ik heb de gelderlander, ik zal het lezen, me verbijsteren waarschijnlijk en zal t inscannen!!

Er heeft wel een stuk in de Bit gestaan over zijn reilen en zeilen toch?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:35

Alvast bedankt Josefien.

Ik vraag me af of Radar of Opgelicht hier wel iets mee zou willen doen. Na alle bedreigen die zijn geuit kan ik me voorstellen dat een programma niet zo veel tijd in het onderzoek willen steken.

We hebben hier al een hoop onderzocht, maar dat zal lang niet genoeg zijn om een statement/beschuldiging te maken.