Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vera schreef:Neusnetje geeft verlichting, hoera! Nog een paar kleine knikjes maar geen wild zwaaien meer, neus over de grond of wat dan ook.
Maar goed, dit is symptoombestijding.... hoe nu verder?
Veel vragen spoken door mijn hoofd en de grootste vraag is natuurlijk "Wat veroorzaakt het?"
Rijtechnisch? Dan zou hij toch het hele jaar er last van moeten hebben en niet alleen maar in ja/feb/mrt en okt/nov. Daarnaast doet hij het ook als ik er niet op zit, wel minder maar dat wijd ik dan aan de slijmvliezen die door het rijden actiever worden.
Tuigage? Het maakt niet uit met wat ik rijd; westernzadel met normaal bit, met shank, met Parelli halster...geen verandering. Boomlooszadel met alle optomingen geeft ook geen verschil. Tegenwoordig train ik zonder zadel maar ook dat maakt niet uit.
Allergie? Zou kunnen, zeker ook omdat hij het alleen in bepaalde maanden doet.
Wind? Ja dat heeft wel degelijk invloed, vraag me alleen niet waarom.
Tanden? Nee, die worden 2x per jaar nagekeken.
Herpes? Zou kunnen, dat is bij hem vastgesteld en schijnt verband te kunnen hebben met HS. Maar waarom alleen in die maanden?
Zon? In de zomer heeft hij totaal geen last....
Stalstrooisel of hooi? Maakt hem niks uit; op stal heeft hij geen last en buiten wel.
Afwijking aan het skelet? Zou kunnen, heb ik nog niet laten nakijken. Maar moet hij dan ook niet het hele jaar hebben?
Zo kan ik eindeloos doorgaan met vragen stellen zonder dat ik het antwoord echt krijg.
En welke kan ga ik nu op? Antoine de Both? Osteopaath? Homeopaath? Allergietest? Acupunctuur? Andere afwijkingen laten opsporen woor reguliere geneeskunde?
Je kunt je portomonee zo leeggieten....dat begint al met een neusnetje van €49,95 (dat is altijd nog zo'n slordige Dfl. 110,-!! Voor een stukje gaas en wat klittebandjes)....
singasong schreef:Ik neem aan dat je wel de oorzaak wilt weten?? En er dan ook wat geld aan uit wilt geven?? Of helemaal niet?
vera schreef:singasong schreef:Ik neem aan dat je wel de oorzaak wilt weten?? En er dan ook wat geld aan uit wilt geven?? Of helemaal niet?
Uiteraard wil ik de oorzaak weten.
Maar ik wil niet als een dolle allerlei therapieen achterna rennen omdat het misschien zou helpen.. Het beste is inderdaad de oorzaak achterhalen en allergie staat bovenaan mijn lijst.
Ik ben erg benieuwd naar jouw allergietest want voor zover ik weet wordt er in de regulieren geneeskunde nog geen gebruik gemaakt van allergie-testen op paarden.
Geld uitgeven heb ik al heel veel gedaan; bv. een homeopathe die hem heeft "genezen" voor € 290,= ....
vera schreef:Neusnetje geeft verlichting, hoera! Nog een paar kleine knikjes maar geen wild zwaaien meer, neus over de grond of wat dan ook.
Maar goed, dit is symptoombestijding.... hoe nu verder?
Veel vragen spoken door mijn hoofd en de grootste vraag is natuurlijk "Wat veroorzaakt het?"
Rijtechnisch? Dan zou hij toch het hele jaar er last van moeten hebben en niet alleen maar in ja/feb/mrt en okt/nov. Daarnaast doet hij het ook als ik er niet op zit, wel minder maar dat wijd ik dan aan de slijmvliezen die door het rijden actiever worden.
Tuigage? Het maakt niet uit met wat ik rijd; westernzadel met normaal bit, met shank, met Parelli halster...geen verandering. Boomlooszadel met alle optomingen geeft ook geen verschil. Tegenwoordig train ik zonder zadel maar ook dat maakt niet uit.
Allergie? Zou kunnen, zeker ook omdat hij het alleen in bepaalde maanden doet.
Wind? Ja dat heeft wel degelijk invloed, vraag me alleen niet waarom.
Tanden? Nee, die worden 2x per jaar nagekeken.
Herpes? Zou kunnen, dat is bij hem vastgesteld en schijnt verband te kunnen hebben met HS. Maar waarom alleen in die maanden?
Zon? In de zomer heeft hij totaal geen last....
Stalstrooisel of hooi? Maakt hem niks uit; op stal heeft hij geen last en buiten wel.
Afwijking aan het skelet? Zou kunnen, heb ik nog niet laten nakijken. Maar moet hij dan ook niet het hele jaar hebben?
Zo kan ik eindeloos doorgaan met vragen stellen zonder dat ik het antwoord echt krijg.
En welke kan ga ik nu op? Antoine de Both? Osteopaath? Homeopaath? Allergietest? Acupunctuur? Andere afwijkingen laten opsporen woor reguliere geneeskunde?
Je kunt je portomonee zo leeggieten....dat begint al met een neusnetje van €49,95 (dat is altijd nog zo'n slordige Dfl. 110,-!! Voor een stukje gaas en wat klittebandjes)....
vera schreef:Zij is in maart geweest en toen heeft hij allerlei druppels gekregen. Hij was er toen slecht aan toe, duf, futloos en zielig maar geen aanwijsbare echte reden. Volgens haar was het de herpes en daar is hij voor behandeld. Ik moet zeggen dat hij enorm was opgeknapt daarna, hij had er weer zin in. Vervolgens hield de HS ook op maar ik wist natuurlijk niet of dat door haar behandeling kwam of omdat "zijn" pollen uit de lucht waren.
Nu schudt hij dus weer..... daar heeft het dus niet voor geholpen.
Maar jou tip over Calciplex ga ik zeker even voorleggen want dat is wel interessant.
Weet jij ook waarom kalkgebrek tot allergie leidt? Daar ben ik nl. wel benieuwd naar.
Momenteel krijgt Digger Noni Equine als supplement en dat werkt goed voro zijn algehele gestel. Het is erg duur maar toen ik er mee stopte zag ik hem minder worden. HS gaat er niet van over maar ik denk dat het ook voor hem erg belangrijk is dat hij goed in zijn vel zit.
mickydo schreef:Lang leve bokt.
Mijn paard schud ook met zijn hoofd. Alleen schud hij steeds "nee" , zeg maar. In de meeste gevallen die ik hier doorgelezen heb ( lang nog niet alles ) schudden de paarden "ja"
Ik was op het punt dat ik dacht , hij neemt me in de zeik. Hij doet dit om onder het werk uit te komen .
Maar als ik hem helemaal los gereden heb is dat hoofdschudden ook over. Het hoofdschudden duurt bij hem ook nooit langer dan een minuut of 20.
En daarna merk ik ook dat hij echt wel wilt werken want hij doet ontzettend zijn best.
Na het doorspitten van dit topic , merk ik dat ik mijn gevoel toch achterna moet gaan en verder moet zoeken naar een oorzaak.
Inmiddels is de DA geweest en weten we dat er een aantal tanden getrokken moet worden , hier ga ik zo snel mogelijk een afspraak voor maken. Ik hoop hiermee het probleem voor Kane opgelost te hebben.
Ik hou dit topic in de gaten en hou jullie op de hoogte
twister42 schreef:>>>knip>>> wat ik de laatste tijd wel merk is dat hij altijd vieze kortjes in zijn neus heeft. >>knip>>
singasong schreef:twister42 schreef:>>>knip>>> wat ik de laatste tijd wel merk is dat hij altijd vieze kortjes in zijn neus heeft. >>knip>>
Als je paard er veel bij briest is het gewoon opgedroogd slijm/snot.
twister42 schreef:weet iemand of je met een netje wedstrijden mag rijden?