Hier toch ook weer iets harder gevroren als ik graag het zand in de paddock zie, maar ik kreeg de bonken nog kapot met lopen, dus dat zal Boon dan ook wel lukken.
De elastieken van mijn hooiroosters moesten ook weer even 'ontdooien' en de sluitingen gingen ook wat moeizamer. Daar had ik met de droge vorst weer geen problemen mee.

)
En té fanatiek met op pad gaan is ook wel een dingetje ja. Wel goed teken als ze zich zo goed voelen!
Snap je gedachten en angsten wel hoor, ik heb ook vaker dan eens gedacht dat het klaar zou zijn… 
(kunnen wel de hele paddock gebruiken). Ik geef ze vanaf begin december supplementen en heb vanmorgen bij mijn grote een halve Zenn Flash spuit toegediend. Ze staan nu rustig te eten zag ik. De doffe knallen wennen ze wel wat aan, maar nu al het knetter en gil spul eruit komt is het minder grappig. Afgelopen 2 jaren waren ze minder gestrest de dagen vooraf volgens mij. En rende mijn grote ook minder rondjes door stal dan de jaren ervoor. Ik hoop dat het weer zo gaat, dat ze aardig rustig blijft, maar ik ben een beetje bang voor een overload aan vuurwerk 'want de laatste keer'
Hoeveel nuttigs hadden 'we' daar niet mee kunnen doen...