Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caily schreef:Detox bij drachtige merrie wordt echt afgeraden. Niet doen dus!
Wat de merrie extra nodig heeft zijn bepaalde vit/min en eventueel eiwitten. Die eiwitten kan je wel voeren op het oog, zowel van merrie als veulen. Een fijne eiwit is gemicroniseerd lijnzaad. Maar ook bepaalde (veganistische) eiwit moeders waar sporters shakes van maken kan je prima aan je paard voeren.
Als vervanger van merriebrok is pavo podo care een optie. Rond de 75 gram per dag geven.
De behoefte van een merrie neemt in de laatste 3 maanden van de dracht toe, en vanaf dat het veulen 3 maanden is weer af. Na de geboorte verdubbelt de behoefte ongeveer.
Niets geven is echt onverstandig en behoorlijk achterhaald
Serenity350 schreef:*Kruipt onder de meeleessteen vandaan*
De meeste van de vragen die ik heb/had worden vaak al beantwoord hier terwijl ik mee koekeloer, maar ditmaal laat ook ik toch ook een keertje wat van me horen. Ik kom er namelijk niet meer goed uit en wordt een beetje gek van de tegenstrijdige info op de verkoopwebsites.
- Voor mijn 6-jarige hengst (kruising PRE/Fries), flink gespierd en rechthoekig gebouwd, zoek ik de juiste maat. Eerder had hij een deken in de maat 185, maar nu twijfel ik of ik voor een 195 moet gaan. Hij heeft een enorm brede schouderpartij, en is een stuk gespierder geworden. Ook heeft hij een flinke hals, en bij zijn vorige deken konden de bovenste twee sluitingen bijvoorbeeld al niet dicht (die had ik toen maar gewoon afgeknipt). Of loop ik dan het gevaar dat de deken te lang gaat worden vanwege zijn relatief korte rug?
- En indien je je in het bovenstaande herkent, welk deken gebruik jij? Ik had voorheen de Rambo *nogwat* maar die ligt inmiddels in reepjes in de prullenbak.
casperzazoe schreef:Serenity350 schreef:*Kruipt onder de meeleessteen vandaan*
De meeste van de vragen die ik heb/had worden vaak al beantwoord hier terwijl ik mee koekeloer, maar ditmaal laat ook ik toch ook een keertje wat van me horen. Ik kom er namelijk niet meer goed uit en wordt een beetje gek van de tegenstrijdige info op de verkoopwebsites.
- Voor mijn 6-jarige hengst (kruising PRE/Fries), flink gespierd en rechthoekig gebouwd, zoek ik de juiste maat. Eerder had hij een deken in de maat 185, maar nu twijfel ik of ik voor een 195 moet gaan. Hij heeft een enorm brede schouderpartij, en is een stuk gespierder geworden. Ook heeft hij een flinke hals, en bij zijn vorige deken konden de bovenste twee sluitingen bijvoorbeeld al niet dicht (die had ik toen maar gewoon afgeknipt). Of loop ik dan het gevaar dat de deken te lang gaat worden vanwege zijn relatief korte rug?
- En indien je je in het bovenstaande herkent, welk deken gebruik jij? Ik had voorheen de Rambo *nogwat* maar die ligt inmiddels in reepjes in de prullenbak.
Gewoon een hoop bestellen. Verschillende merken en maten. Elke maat van een merk valt weer anders dus als je paard een lastige maat heeft weet je het nooit. Ik heb 6 dekens besteld in 2 verschillende maten en er was er maar eentje die goed past. Nu heb ik een kleine dus maakt 10cm verschil in lengte heel veel uit.
Je kan bij bv Agradi gratis bezorgen en ook weer gratis retour doen.
casperzazoe schreef:Gewoon een hoop bestellen. Verschillende merken en maten. Elke maat van een merk valt weer anders dus als je paard een lastige maat heeft weet je het nooit. Ik heb 6 dekens besteld in 2 verschillende maten en er was er maar eentje die goed past. Nu heb ik een kleine dus maakt 10cm verschil in lengte heel veel uit.
Je kan bij bv Agradi gratis bezorgen en ook weer gratis retour doen.
Ninx schreef:Dat vind ik niet zo netjes. Meet liever je paard goed op of kijk of je even iets kunt lenen ter referentie.
Dat lukraak maar bestellen en terugsturen is een enorm probleem.
MarliesV schreef:Mijn haf ik ook kort en breed. Zou qua ruglengte 175 moeten hebben maar heb standaard 185 omdat de breedte te compenseren.
Werkt hier prima.
Ik heb een Rambo Sweet Itch hoody maar die van mij heeft een korte hals waardoor het past. Als ze een wat langere hals had gehad, kan hier de deken ook niet dicht. Nu kan ik wat omhoog schuiven.
Humpiedumpie schreef:Wat doen jullie als het paard met de eczeemdeken niet meer herkent wordt en door de draad gejaagd wordt?
Unseen schreef:Hier sinds 3 dagen eindelijk de deken op. Het is de Bucas geworden, helaas ook 2 keer moeten terugsturen ondanks correct opmeten van de pony zoals het op de website stond aangegeven... vervolgens was de bijgeleverde buikflap formaat postzegel. Mijn pony is buikig maar zeker niet te dik, maar die kwam zo ongeveer tot halverwege haar buik.
Dacht ik ergens een losse buikflap voor sweet itch te kunnen bestellen, krijg ik de buikflap van de BuZz off thuisgestuurd... Verkeerd gelezen door mij, maar zijn de sweet itch buikflappen nergens los te kopen?
Ik was er helemaal klaar mee en heb nu die buzz off buikflap er maar aan gezet, wilde de pony inmiddels wel eens onder de deken hebben voor het te laat was
Anyway, hij past.
[ [url=m/ztCxrb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sting schreef:@Serenity: Ik heb in Haren evt wel een 195 Sweet itch te passen. Ligt nu ter reparatie bij mijn moeder, maar als hij af is...
Hier heeft meneer vanaf vrijdag zijn stoffen eczeemdeken weer op. Het is niet anders. Zijn Sweet Itch was kapot, maar valt nog te repareren. Was alleen wel vies, dus wilde het mijn moeder niet aandoen om dat in huis te halen. Nu, buiten, gaat het wel