Moonlight17 schreef:Nammie schreef:Ik kan maar niet iets uit mijn hoofd krijgen , en gooi het even op jullie bordje...
Ik ben met dat nieuwe paard van mij , nouja ze is nog steeds niet officieel van mij , die met die slappe pezen , naar ''iemand'' geweest afgelopen zaterdag.
Die ''iemand'' was nogal...zweverig![]()
Maargoed , ik zie toch al heel duidelijke veranderingen...
Nou zei die persoon een paar dingen , zoals , dat Erin toch wel een erg dikke wintervacht aanmaakt [absoluut geen krullen , maar inderdaad ze zit veel dikker in haar vacht dan de andere paarden]
En dat ze aardig ontregeld was met haar hormonen...en toen![]()
![]()
![]()
Ze is 10 jaar , zal ik haar laten testen op ppid?
Is EMS dan niet logischer vanwege de leeftijd???
Geen idee.
Ze heeft niet de specifieke hals , wel aan de achterkant van haar achterbenen , en voor de rest is ze de afgelopen 5 jaar op alleen hooi en gras gehouden. Het is wel een easy keeper , ze wordt zomers echt bijna een plofkip.
Swinters is de voedselinname wat beter te reguleren , dus meestal valt ze dan weer netje af.
Ik zal me eens verdiepen in ems , want daar weet ik eigenlijk niet zoveel van.

... Nammie was dat dat weekgekote paardje ? Is ze in goede conditie?Ik zie vaak paarden die niet goed op gewicht zijn dik in hun vacht zitten....buiten cushing om.Hier gelukkig nooit last gehad van hoesten,dikke benen,plofkop,slecht genezende wondjes,depressie.... Ja ikzelf...van mijn paard.Een angstaanval,toen was ik gelukkig net in de stal...zoniet had ik het op de camera gezien .Dat is wel handig,ik kan prcies zien wat hij doet.
met een beetje gelukt heb ik een DA gevonden die nog Pergolide voorschrijft, ga hem morgen bellen
Volgens mij weten de dierenartsen het ook nog niet voor 100%.