Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YazhiSien

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:17

jihaaaa!! Go Desert!…
Sandra, erg herkenbaar qua kosten…voor het geld wat Dana me al gekost heeft kan ik meer bulletjes kopen of een mini (gek genoeg bijna hetzelfde)

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:29

Heerlijk om weer goed nieuws te lezen! Positief t nwe jaar in met veel liefde, gezondheid en knuffels!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:39

Op naar een positief 2014!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:41

Wat goed zeg! Dat geeft hoop en een goed begin van 't nieuwe jaar!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 21:14

lieve mensen,wij wensen jullie een goede jaarwisseling en alleen maar positieve dingen voor het nieuwe jaar!!!

Het was een jaar vol emoties in dit topic,maar ik ben echt dankbaar voor jullie steun en alleen maar positieve reacties....
Door Desert zijn er ook veel vriendschappen ontstaan die ik koester.
Wat het nieuwe jaar ook zal brengen,dit nemen ze mij niet meer af en mede door jullie steun komen wij er wel....

Happy New Year ook namens Desert

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:21

Voor alle lieverds hier, gelukkig nieuwjaar alvast!

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:27

Ook ik en Seluutje wensen iedereen hier een gelukkig nieuwjaar, veel liefde en geluk en veel plezier met de paardjes! Fijn om te horen dat Desertje het zo goed doet en wat is Rene toch een schat van een man hé! Zo'n lief kado!!! Toppie gewoon!!! xxx

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:00

Ook vanuit Drenthe de beste wensen toe gewenst natuurlijk, en dat 2014 vele malen beter mag zijn dan 2013. Go for it Desert!!!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:33

De beste wensen! Dat het maar een mooi jaar mag worden! Vooral gezond!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:34

Eindelijk weer eens de tijd en de moeite genomen om bij te lezen. Jeetje wat laat dat paardje jullie elke keer weer verrassen. Er is weer veel gebeurd met haar en met jullie.
Ik las een mooi gedichtje wat zeker ook voor jullie geldt:
Onthoud van het oude jaar
alleen de beste dagen.
En spring met nieuwe moed
het onbekende tegemoet.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 11:22

Dank jullie wel en Jullie ook allemaal de beste wensen :*

Misty,zeker mooi gedichtje...

Hier heeft Desert weer een terugslag en loopt moeilijker,dus even aan het puzzelen wat er veranderd is qua voer,ik ben langzaam weer op gaan bouwen en ik neig naar de peen,ook al krijgt ze niet veel...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:08

Krijgt ze soms ook appel Sandra? Dat geef ik whizz nu echt niet meer, in de week voor zijn laatste operatie gaf ik hem sinds tijden weer een appel per dag. Heb er met terugwerkende kracht spijt van gehad.. Peen zie ik bij hem niet zoveel reactie op.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 22:06

@fargo,nee appel had ik al van het menu geschrapt en gelijk heel de kudde gestraft....
Maar ik twijfelde aan de peen,maar had vandaag nog een optie,ik heb haar magnesiumcapsules gegeven als aanbeveling voor hoefbevangen,volgens voorschrift mag ze er 4 per dag,ik ben begonnen met 1 en sinds afgelopen week 2,maar kreeg vandaag alarmbelletjes na ik wederom heel de bijsluiter heb nageplozen,dat er iets staat ivm nieren....en daar is ze mee begonnen alhoewel haar waardes nu goed zijn,kan t misschien wel de trigger zijn voor bevangenheid?

Iemand ervaring met peen,of magnesium en hoefbevangen??????

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:52

Magnesium zet ik in bij gevoelige paarden en verzuring van de spieren. Iris haar springpony krijgt het voor en na een SGW-wedstrijd.
Mijn oudje kreeg na zware arbeid moeite met het afvoeren van afvalstoffen en hij drinkt altijd al weinig, maar dan helemaal niet. Door veel natte pap te geven aangevuld met een siroop waar onder meer magnesium aan is toegevoegd gaf dat hem verlichting. Nu is ie met pensioen dus dat is niet meer aan de orde. De verhouding magnesium/calcium is wel iets waar je heel alert op moet zijn.
Peen krijgen ze hier eigenlijk alleen bij hoge uitzondering.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:59

Ik heb een haflinger gehad die in het begin zat van hoefbevangenheid door teveel peen.
Hier krijgen ze heel zelden een klein stukje.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:58

sandra3235 schreef:
@fargo,nee appel had ik al van het menu geschrapt en gelijk heel de kudde gestraft....
Maar ik twijfelde aan de peen,maar had vandaag nog een optie,ik heb haar magnesiumcapsules gegeven als aanbeveling voor hoefbevangen,volgens voorschrift mag ze er 4 per dag,ik ben begonnen met 1 en sinds afgelopen week 2,maar kreeg vandaag alarmbelletjes na ik wederom heel de bijsluiter heb nageplozen,dat er iets staat ivm nieren....en daar is ze mee begonnen alhoewel haar waardes nu goed zijn,kan t misschien wel de trigger zijn voor bevangenheid?

Helaas niet(of misschien maar gelukkig) niet

Hoe is het vandaag?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:07

sandra3235 schreef:

Magnesium is juist een hulp om bevangenheid te voorkomen, helpt namelijk met de suiker en vethuishouding. Is goed tegen stress en bij spierspanning en bijvoorbeeld mensen met suikerziekte of paarden met cushing hebben vaak een tekort aan magnesium.

Er zit wel suiker in peen, de meningen zijn vgsl mij een beetje verdeeld of je het bijvoorbeeld wel of niet mag geven aan bevangen paard. De meeste paarden worden er van af gehaald..

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:48

Toch weet ik bij het lezen van de "bijsluiter van magnesium" dat je het beter niet kan geven aan dieren met slechte nieren, alleen in overleg met DA/therapeut

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 17:16

Caballos schreef:
Toch weet ik bij het lezen van de "bijsluiter van magnesium" dat je het beter niet kan geven aan dieren met slechte nieren, alleen in overleg met DA/therapeut

Klopt helemaal dat is ook de reden waarom ik gestopt ben,rare is dat ik zelf ook magnesium slikte en het gevoel had dat het bij mij averechts werkte ;)

Bedankt allemaal weer voor t meedenken _/-\o_
Iig nu met bijna geen peen en geen magnesium liep ze vandaag stuk beter,het kan toeval zijn,maar ik ga zeker verder puzzelen :j

En over peen zijn idd heel veel verschillende meningen,maar bestaat niet komt niet in mijn woordenboek voor.Zo heeft ze ook steeds iets of een terugval na ontwormen,ze reageert iig erg op dit soort dingen naar mijn idee.Enten heb ik ook weer overgeslagen bij haar....

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:33

mijn paardjes krijgen elke dag een of twee penen, tot nu toe hebben ze er geen last van en vinden ze het heerlijk, magnesium slik ikzelf voor de fibro, dat helpt zeker , bij mij dan, ik had ze laatst op en een dag vergeten , drie dagen spierkramp gehad -O-

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 00:00

Jolanda,de rest van de kudde hier krijgt ook meer peen zonder problemen,gelukkig ;)
en ik ben zelf ook al tig jaar fibromyalgie en ME patient gevalletje :+ ,maar ik reageer ook anders dan de standaard mensen ,vandaar dat ik open minded wil blijven voor in dit geval Desert.Ik weet hoe het voelt als je te horen krijgt in eerste instantie dat iets niet kan en na testen dat het wel zo blijkt te zijn.

Haha komt die spiegel weer te voorschijn...... :')

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:29

Ik kan in het andere topic niet reageren dus wil het even hier doen,omdat iedereen hier ook meeleest.
Wat een verhalen van iedereen! Iedereen die het kan gebruiken een dikke knuffel!! Wat super om alles met elkaar te delen en wat een verhalen erachter! Zelf ook de enige problemen met de gezondheid helaas,maar 'fijn' om te lezen dat je niet alleen staat! Hier depressief, anderhalf jaar geleden een dubbele,massale longembolie met blijvende gevolgen en astma.
Dieren zijn hierbij een grote steun en afleiding! Fijn om ook bij iedereen dit weer terug te lezen! Er is niets mooier dan op een slechte dag een knuffel te krijgen of te geven aan een trouwe viervoeter!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 22:33

Xjessie74,thanks voor je reactie en persoonlijke bijdrage,ik heb je even gequote en in het topic neergezet ;) niet iedereen van daar leest hier mee geloof ik? ik maak wel weer een gewoon topic aan daar,kan iedereen weer mee reageren.... :j

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:38

Je hebt helemaal gelijk xjessie74....dieren zijn je grootste vriendjes en steunen je onvoorwaardelijk

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:15

Ik ben een stille meelezen van het topic, geweldig om te zien hoe je verbonden ben t met haar, en constant inspeelt op haar behoeftes!!

Ik zit zelf met m'n handen in het haar om mijn wijze dame... Maar ik wilde je topic niet zomaar ' gebruiken' dus heb zelf een topic aan gemaakt, alle tips en adviezen zijn meer dan welkom...

[MD] Da / kliniek weten het niet meer... Iemand nog ideeën??