dat is een sleezy 
Ik heb een halsdeken gemaakt van een oude eczeemdeken en heb ook zelf een sleezy gemaakt.
Even wat foto's;
Deze foto is van 2 jaar geleden. Hoewel hij nu een stuk forser is geworden past de deken nu een stuk beter vreemd genoeg. Fijne van deze deken (een oude Meulenkamp deken van mijn haflinger) is dat de hals niet afzakt en ik er dus niet perse een masker/halster bij om hoef te doen, bij de Pagony-dekens wel.
Toch gebruik ik deze eigenlijk nooit, stalgenootje gebruikt hem wel af en toe omdat haar paard in de zomer op de wei dikke bulten krijgt van de vliegen.

De lycra halsdeken, gemaakt voor mijn haf maar huidige paard past hem dus ook.
Lycra verstikt wel sneller dan een eczeemhalsdeken.

Was nog een conceptversie, past nog niet helemaal lekker op het hoofd.
De halsdeken die ik normaliter gebruik kan ik zo even geen foto van vinden dus die houd je nog tegoed.
Ik heb gisterochtend Wisse's manen, buik en staart gewassen met teershampoo.
Heb de hele ochtend met hem rondgetut en geen moment het idee gehad dat hij reageerde op vliegjes ofzo, dus het zal er wel aan gelegen hebben dat de bijrijdster aan het rijden was rond vliegjes-tijd.
Heb vliegenspray, dazenspray en vliegenmutsje klaargelegd voor als ze weer 'savonds gaan rijden, denk dat het dan wel over is.
Had nog een lege fles dazenspray en daar heb ik wat Derfen ingedaan, zo kon ik gemakkelijk onder de buik sprayen. Misschien een idee voor meer mensen die onder de buik smeren, normaliter smeer ik met mijn hand maar dan mors ik toch best wat. Nu sprayde ik en smeerde ik het uit met mijn andere hand.
Heb bij de paardendrogist nieuwe Derfen besteld want dit wa shet laatste beetje. Ook gelijk teatree-shampoo meebesteld. Wilde ook vliegenspray bestellen maar dat werd al niet meer verkocht, ik dacht dat de nieuwe wetgeving pas per 1 juli in zou gaan? Zal vanmiddag even kijken bij de welkoop hier of er nog wat staat.