[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xTesske

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 01:23

misschien zon borstbeschermer met hals? Van lycra

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 05:33

dat is een sleezy :)
Ik heb een halsdeken gemaakt van een oude eczeemdeken en heb ook zelf een sleezy gemaakt.
Even wat foto's;

Deze foto is van 2 jaar geleden. Hoewel hij nu een stuk forser is geworden past de deken nu een stuk beter vreemd genoeg. Fijne van deze deken (een oude Meulenkamp deken van mijn haflinger) is dat de hals niet afzakt en ik er dus niet perse een masker/halster bij om hoef te doen, bij de Pagony-dekens wel.
Toch gebruik ik deze eigenlijk nooit, stalgenootje gebruikt hem wel af en toe omdat haar paard in de zomer op de wei dikke bulten krijgt van de vliegen.

Afbeelding

De lycra halsdeken, gemaakt voor mijn haf maar huidige paard past hem dus ook.
Lycra verstikt wel sneller dan een eczeemhalsdeken.

Afbeelding

Afbeelding

Was nog een conceptversie, past nog niet helemaal lekker op het hoofd.

De halsdeken die ik normaliter gebruik kan ik zo even geen foto van vinden dus die houd je nog tegoed.

Ik heb gisterochtend Wisse's manen, buik en staart gewassen met teershampoo.
Heb de hele ochtend met hem rondgetut en geen moment het idee gehad dat hij reageerde op vliegjes ofzo, dus het zal er wel aan gelegen hebben dat de bijrijdster aan het rijden was rond vliegjes-tijd.
Heb vliegenspray, dazenspray en vliegenmutsje klaargelegd voor als ze weer 'savonds gaan rijden, denk dat het dan wel over is.
Had nog een lege fles dazenspray en daar heb ik wat Derfen ingedaan, zo kon ik gemakkelijk onder de buik sprayen. Misschien een idee voor meer mensen die onder de buik smeren, normaliter smeer ik met mijn hand maar dan mors ik toch best wat. Nu sprayde ik en smeerde ik het uit met mijn andere hand.
Heb bij de paardendrogist nieuwe Derfen besteld want dit wa shet laatste beetje. Ook gelijk teatree-shampoo meebesteld. Wilde ook vliegenspray bestellen maar dat werd al niet meer verkocht, ik dacht dat de nieuwe wetgeving pas per 1 juli in zou gaan? Zal vanmiddag even kijken bij de welkoop hier of er nog wat staat.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:34

Zit te vaak hier te kijken geloof ik, droomde laatst dat paardlief d'r hele staart eraf geschuurd had... %) leek zo echt, dus de vroege ochtend meteen kijken, niks aan de hand. Staat mooi onder de vliegendeken. _/-\o_
Zit erover te denken om d'r oude te verknippen en daar een buikflap van te fröbelen. Ik had hem vannacht af (na 23.00 uur) en vanochtend half 6 stond ze al weer te schudden en de stampen, dus maar weer snel omgedaan. Zal nu nog een paar plekjes insmeren met Derfen en dan blijft de deken gewoon dag en nacht om.

De echte exceemdekens zijn vaak ook UV werend toch?gaan ze dan niet een vitD tekort of iets krijgen omdat ze helemaal ingepakt staan?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:46

mijn ouders willen mijn pony geen deken geven, maar eerst gewoon knoflook door zijn muesli mengen, wie doet dit ook?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:45

Nou ben benieuwd... Morgen of de dag erna gaat de deken af bij mijn zwartje, graasmasker blijft op dus dan wordt het spannend. Gaat er geschuurd worden of niet??? De zware excemer bij ons op stal staat al met zijn RSIH op, maar die zag ik van de week aan zijn buik bijten. Kan ook gewoon kriebels zijn uiteraard.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:55

Fennadev, als je ouders geen deken willen voor je pony, kunnen ze beter hun geld steken in Derfen (bij paardendrogist en vidoma). Knoflook door het voer gaat je nl helaas niet helpen tegen ZE.
Cavalesse door het voer vind ik wel werken. Ik heb nog steeds geen exzeem bij mijn paard! *\o/*

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:21

:j esmir invlechten en cowboy magic werkt super onder de deken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:54

Ik vlecht als de manen lang genoeg zijn ook vlechten onder de deken, samen met een glad makend middeltje.

@opisopshop, maak je dat allemaal zelf? Dat vind ik wel enorm knap, ik zelf ben een ramp met naald en draad. Ik ben nu zelf bezig een fijnmazige vliegendeken te maken zoals ik het wil hebben. Zodat tijdens de hete dagen toch wat verlichting is en toch ook weer de manen beschermd zijn. Maar ik doe het handmatig, wegens gebrek aan een naaimachine en dat is best veel werk :D

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:42

Vliegenmiddel uit de handel?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:59

ja, bij paardendrogist stond bijna alles al op de 'verboden' lijst.

Mindim, heb er een naaimachientje voor gekocht, sowieso handig om scheuren te repareren in je eczeemdekens. De lycra halsdeken heb ik gemaakt n.a.v een patroon dat ik gekocht heb op internet, gewoon overtrekken en alles vastnaaien met de machine, echt niet moeilijk hoor!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:26

Oh wat balen, kan je t dan alleen bij dierenarts nog hale?

Shets vandaag allemaal gewassen, ze shet ff zonder deken op laten drogen maar was geen optie, gelijk schuren, dus derfen erop, rih weer op en niet meer jeuken...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:38

ben van plan er zelf 1 deken te gaan kopen van mijn eigen geld nu, bedoelen jullie Derfen lotion? Die vinden mijn ouders te duur, dus, gaat 'm niet worden.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:55

ik stond ook al raar te kijken dat veel vliegensprays uit de handel gehaald zijn,vooral die bremse was wel fijn :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:59

waarom zijn ze eigenlijk uit de handel gehaald?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:19

veerust ook? Ik vond het al zo vreemd dat ik bij divoza niets kon vinden.
Edit, veerust blijft!!! Gelukkig.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:21

Fennadev het is jammer dat je ouders er geen geld aan uit willen geven, mijn pony heeft ook eczeem en zonder deken en antimug enzo schuurt ze zichzelf tot bloedens toe open. Ik weet natuurlijk niet hoe erg jouw paard het heeft maar voor mij was het vreselijk om aan te moeten zien hoe mijn pony stond te lijden.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:33

Hier zitten de manen in vlechtjes onder de deken met anti klit ook op de deken om hem net wat gladder te maken.

Fennadev, je kan ook al een goedkope vliegendekken met hals opdoen. dat scheelt soms ook al een hele wereld.

Maar hier doet de dame het met deken super, vanmiddag even kleine shoot gehad zover een hoogzwangere dame er zin in had
Inc, al haar haar. :o
Afbeelding
een stand (zie nu dat ze verkeerd om staat om manen te showen :7 )
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:37

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:56

Fennadev schreef:
http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... sourceid=0 geschikte prijs deken gevonden, maar weet niet of ie ook goed is?

Hier is een topic over dekens: [HAR] Prijsverschil eczeemdekens

Ik heb zelf een deken van epplejeck en pagony. De pagonydeken is nu in de aanbieding bij divoza. De deken op jou foto heeft openingen. Dat kan bij mijn pony niet. Die moet echt helemaal ingepakt staan. Er staat een foto van hem in mijn profiel. Daar heeft hij zijn deken op.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:11

Pagony is helaas te groot voor mijn shetlander van stokmaat 86.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:38

Laatst bijgewerkt door tjady op 19-05-12 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

spike2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:41

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:56

die bucas zijn volgens mijn ouders te duur..

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 23:07

@momo_lover, je hebt een prachtig paard...wauw <3

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:35