Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sassy4barrel schreef:slokkie schreef:Een idee voor de KNHS om een kaartje met de getroffen plekken, de quarantaine gebieden en de quarantaine tijd aan te geven.
Nu moet een ruiter op wedstrijd eerst alle getroffen gebieden googlen en met een kaart beslissen of er een route tussen de quarantaines geplanned kan.
http://www.wedstrijdplatform.nl/index.p ... -groesbeek
Mossel schreef:Loetie84 schreef:Er gaan wel mee roddels in andere topics... Ook over plaatsen die ik hier nog niet voorbij heb zien komen. Zolang het roddels zijn, zijn het roddels. Zie nog steeds geen officiele meldingen van uitbraken ergens anders.
Ook niet elke stal meld het
quarterH schreef:in duitsland is Rhino enten ook verplicht op iedere wedstrijd.
MissAmazone schreef:hoe lang zit er nu tussen vandaag en de laatste uitbraak? De kansen worden toch steeds kleiner dat er nog meer gevallen bijkomen? Volgens de dierenarts moet je binnen een paar dagen na besmetting al symptomen gaan zien, dus verkoudheid/koorts, zwalken of dikke achterbenen..
Ze hebben het wel steeds over die 5/12 dagen of langer maar de dierenartsen zeggen dus gewoon binnen enkele dagen.
Loetie84 schreef:Enten tegen Rhino is helemaal niet zo makkelijk als sommigen het doen voorstellen. Zeker niet op een hele grote stal waar zeer veel wisselingen zijn. Dat is gewoon niet houdbaar. Op een grote pensionstal, waar de kosten worden gedragen door de eigenaren van de paarden, is het financieel misschien wel haalbaar, maar wat als je zelf 50+ paarden hebt? Dan is de financiele overwegen om 2x enten (of zelfs 4x als je fokmerries hebt) toch echt van een andere orde dan 'een paar tientjes' Dat ondervang je niet door 'een keer geen dekje te kopen'.
Wat je dan alleen kunt doen is de stal dichtgooien bij een uitbraak, zelfs al is dat meer dan 50 km van stal...
xChantal94 schreef:MissAmazone schreef:hoe lang zit er nu tussen vandaag en de laatste uitbraak? De kansen worden toch steeds kleiner dat er nog meer gevallen bijkomen? Volgens de dierenarts moet je binnen een paar dagen na besmetting al symptomen gaan zien, dus verkoudheid/koorts, zwalken of dikke achterbenen..
Ze hebben het wel steeds over die 5/12 dagen of langer maar de dierenartsen zeggen dus gewoon binnen enkele dagen.
Mijn paard stond vandaag ineens met dikke achterbenen... Nouja, zeg maar het stuk onder z'n bil (aan de zijkant gewoon). Beide kanten maar 1 kant was toch wel echt opvallend.. Had er overigens 0,0 last van en loopt helemaal goed.. Nu maak je me wel ongerust..
cashlee schreef:Ook ik heb een vraag naar aanleiding van de rhino, hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn paardje staat gestald in winssen, op een privestalling waar ik de enige pensionklant ben. Nu heb ik afgelopen zaterdag te horen gekregen dat ik helaas op zoek moet naar een andere stalling, met het verzoek zsm te verhuizen. Gelukkig komt mijn paard nu niet in contact met andere paarden en hebben we hier (nu) geen rhino. Het liefste zou ik nu ook zsm verhuizen en gaan rondkijken op andere stallen in de omgeving. Wanneer is het voor mij, maar vooral ook voor anderen veilig om meerdere stallen te bezichtigen? En natuurlijk om mijn paardje te gaan verhuizen? (mochten jullie nog tips hebben over stallingen in de buurt van Beuningen/wijchen/Nijmegen dan hoor ik deze graag via pb om niet te veel offtopic te gaan)