Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:01

@ Gerner:

Dank je, het is ook een hele opgaaf daar en erg intensief en slopend. Plus dat het emotineel en financieel een klap is want tegen epidemien is niet te verzekeren. Maar ze vangen het erg goed op en doen al het mogelijke eraan. Alleen beetje irritant dat dan iemand zich bij dit forum aanmeld om hier in dit rhino forum onterechte onrust veroorzaakt want het is gewoon niet waar. Zoals het nu overkomt lijkt het alsof daar gewoon nog mensen rijden en zelf met een eigen paard maar dat is echt niet het geval.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:18

Laatst bijgewerkt door Dyonne op 29-02-12 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd van eerdere reactie die verwijderd is.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:19

Er gaan wel mee roddels in andere topics... Ook over plaatsen die ik hier nog niet voorbij heb zien komen. Zolang het roddels zijn, zijn het roddels. Zie nog steeds geen officiele meldingen van uitbraken ergens anders.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:27

Sassy4barrel schreef:
slokkie schreef:
Een idee voor de KNHS om een kaartje met de getroffen plekken, de quarantaine gebieden en de quarantaine tijd aan te geven.
Nu moet een ruiter op wedstrijd eerst alle getroffen gebieden googlen en met een kaart beslissen of er een route tussen de quarantaines geplanned kan.

http://www.wedstrijdplatform.nl/index.p ... -groesbeek

+:)+
Had ik toch met me neus gekeken.
O:)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:28

Loetie84 schreef:
Er gaan wel mee roddels in andere topics... Ook over plaatsen die ik hier nog niet voorbij heb zien komen. Zolang het roddels zijn, zijn het roddels. Zie nog steeds geen officiele meldingen van uitbraken ergens anders.

Ook niet elke stal meld het

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:37

Mossel schreef:
Loetie84 schreef:

Ook niet elke stal meld het

Nee, dat begrijp ik. Maar toch zijn er erg veel roddels in omloop die nergens op gebaseerd zijn achteraf. Zo maak je mensen alleen maar onnodig gek. Al zullen er ook gevallen tussen zitten waarbij het achteraf wel blijkt te kloppen. Als stallen er voor kiezen om het niet te melden, hebben ze helaas dat recht. Speculeren draagt niet bij aan een betere/snellere oplossing.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:41

Laatst bijgewerkt door Dyonne op 29-02-12 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd van eerdere reactie die verwijderd is.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:54

quarterH schreef:
in duitsland is Rhino enten ook verplicht op iedere wedstrijd.

En welke organisatie is dit?????? Dat regelboek wil ik nl nog wel even lezen }> Maw niet waar. Het KAN gevraagt worden, maar het is niet altijd een verplichting. De mijne zijn ook niet rhino geent, en ik mag gewoon starten als ik dat wil. Zelfs Tetanus is geen verplichting voor de wedstrijden hier.

Iedereen op de getroffen stallen ontzettend veel sterkte :(:) :(:)

esje01

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:17

Wedstrijd in Uden dit weekend afgelast, verstandig besluit.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:09

Ik hoop ook dat stallen er openlijk voor uitkomen. Je kan dan wel beter opletten. Er wordt al zoveel onrust gezaaid met valse meldingen. Echter kan je natuurlijk niet voorzichtig genoeg zijn op het moment.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:19

ik lees hier dat er een topic is waar roddels gaan over meerdere plaatsen? in welk topic is dat want ik ben daar eerlijk gezegd wel benieuwd naar , wellicht wordt daar een plaats vermeld die korter bij mij in de buurt ligt en dan wil ik toch mn maatregelen treffen , liever onnodig dan te laat......

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:19

dat stukje op de site van de Gelderlander lees ik het nou goed dat het in Kleef is of heb ik het verkeerd?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:20

Op de voorpagina worden all nieuwe, bevestigde, gevallen vermeld.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:24

idd de bevestigde, maar dus alleen degene die door de stal bevestigd zijn ,terwijl er ook zijn die het in de doofpot willen stoppen ,vandaar mijn vraag naar het bewuste topic.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:35

_Kiki_ schreef:
Op de voorpagina worden all nieuwe, bevestigde, gevallen vermeld.

voorpagina van wat?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:37

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:37

Voorpagina van bokt.

Nee in kreiz Kleve zijn ze allert ivm rhino omdat zij tegen de nederlandse grens aanliggen waar de rhino hier is vastgesteld.
Laatst bijgewerkt door karuna op 29-02-12 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:38

Maaike_Ma schreef:
dat stukje op de site van de Gelderlander lees ik het nou goed dat het in Kleef is of heb ik het verkeerd?

Ik lees dat niet hoor... Er wordt gesproken over waakzaamheid naar aanleiding van de 3 bekende gevallen.

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:43

hoe lang zit er nu tussen vandaag en de laatste uitbraak? De kansen worden toch steeds kleiner dat er nog meer gevallen bijkomen? Volgens de dierenarts moet je binnen een paar dagen na besmetting al symptomen gaan zien, dus verkoudheid/koorts, zwalken of dikke achterbenen..
Ze hebben het wel steeds over die 5/12 dagen of langer maar de dierenartsen zeggen dus gewoon binnen enkele dagen.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:54

MissAmazone schreef:
hoe lang zit er nu tussen vandaag en de laatste uitbraak? De kansen worden toch steeds kleiner dat er nog meer gevallen bijkomen? Volgens de dierenarts moet je binnen een paar dagen na besmetting al symptomen gaan zien, dus verkoudheid/koorts, zwalken of dikke achterbenen..
Ze hebben het wel steeds over die 5/12 dagen of langer maar de dierenartsen zeggen dus gewoon binnen enkele dagen.

|o Mijn paard stond vandaag ineens met dikke achterbenen... Nouja, zeg maar het stuk onder z'n bil (aan de zijkant gewoon). Beide kanten maar 1 kant was toch wel echt opvallend.. Had er overigens 0,0 last van en loopt helemaal goed.. Nu maak je me wel ongerust.. :+

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:00

Loetie84 schreef:
Enten tegen Rhino is helemaal niet zo makkelijk als sommigen het doen voorstellen. Zeker niet op een hele grote stal waar zeer veel wisselingen zijn. Dat is gewoon niet houdbaar. Op een grote pensionstal, waar de kosten worden gedragen door de eigenaren van de paarden, is het financieel misschien wel haalbaar, maar wat als je zelf 50+ paarden hebt? Dan is de financiele overwegen om 2x enten (of zelfs 4x als je fokmerries hebt) toch echt van een andere orde dan 'een paar tientjes' Dat ondervang je niet door 'een keer geen dekje te kopen'.
Wat je dan alleen kunt doen is de stal dichtgooien bij een uitbraak, zelfs al is dat meer dan 50 km van stal...

goed lezen ;-) precies wat jij nu zegt staat ook in mijn post over pensionklanten en als je zelf bijv. 50 paarden hebt

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:02

Ook ik heb een vraag naar aanleiding van de rhino, hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn paardje staat gestald in winssen, op een privestalling waar ik de enige pensionklant ben. Nu heb ik afgelopen zaterdag te horen gekregen dat ik helaas op zoek moet naar een andere stalling, met het verzoek zsm te verhuizen. Gelukkig komt mijn paard nu niet in contact met andere paarden en hebben we hier (nu) geen rhino. Het liefste zou ik nu ook zsm verhuizen en gaan rondkijken op andere stallen in de omgeving. Wanneer is het voor mij, maar vooral ook voor anderen veilig om meerdere stallen te bezichtigen? En natuurlijk om mijn paardje te gaan verhuizen? (mochten jullie nog tips hebben over stallingen in de buurt van Beuningen/wijchen/Nijmegen dan hoor ik deze graag via pb om niet te veel offtopic te gaan)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:05

ik zou hem nog zo lang mogelijk laten staan waar hij nu staat, op veel stallen in die buurt zul je niet mogen komen, of je paard er naar toe verhuizen

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:26

xChantal94 schreef:
MissAmazone schreef:

|o Mijn paard stond vandaag ineens met dikke achterbenen... Nouja, zeg maar het stuk onder z'n bil (aan de zijkant gewoon). Beide kanten maar 1 kant was toch wel echt opvallend.. Had er overigens 0,0 last van en loopt helemaal goed.. Nu maak je me wel ongerust.. :+

hoe is het nu met je paard? nog steeds dikke achterbenen of is er al verbetering? ik zou hem extra goed in de gaten houden , en vooral controleren of hij koorts krijgt , ik duim voor je dat het geen rhino is, hou je ons op de hoogte?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:32

cashlee schreef:
Ook ik heb een vraag naar aanleiding van de rhino, hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn paardje staat gestald in winssen, op een privestalling waar ik de enige pensionklant ben. Nu heb ik afgelopen zaterdag te horen gekregen dat ik helaas op zoek moet naar een andere stalling, met het verzoek zsm te verhuizen. Gelukkig komt mijn paard nu niet in contact met andere paarden en hebben we hier (nu) geen rhino. Het liefste zou ik nu ook zsm verhuizen en gaan rondkijken op andere stallen in de omgeving. Wanneer is het voor mij, maar vooral ook voor anderen veilig om meerdere stallen te bezichtigen? En natuurlijk om mijn paardje te gaan verhuizen? (mochten jullie nog tips hebben over stallingen in de buurt van Beuningen/wijchen/Nijmegen dan hoor ik deze graag via pb om niet te veel offtopic te gaan)

kun je m niet nog 2 maanden laten staan of een andere privestal in de buurt van winssen zoeken of bij een particulier thuis zo lang een stal huren ?