Whizz is de nacht goed doorgekomen. Fargo gaat zo naar hem toe. Ik blijf duimen draaien en het kaarsje gaat hier weer aan.
sandra3235
Geplaatst: 09-11-13 11:08
poeh gelukkig,een goed begin dus....die eerste nacht is altijd zo belangrijk... bedankt voor de update en wij duimen hier verder en leven intens mee......
Wat fijn ''goed' nieuws te krijgen! Duimen draaien nog steeds mee.
janouk
Blogger
Geplaatst: 09-11-13 17:26
jemig, heel veel beterschap voor Whizz en een knuffel voor jou
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 22:42
Dank voor al jullie lieve berichtjes!! Update Whizz. Hij is goed de nacht doorgekomen, ben er vanmorgen om 10 uur heen gegaan. Hij had daarvoor al 2 x gemest en aantal keren geplast. Stond er moe bij toen ik kwam maar zag en hoorde me wel en stond te knarsetanden. Heeft gastroguard gekregen voor zijn maag. Daarna mocht ik 10 minuten met hem stappen!! Dat had ik echt niet verwacht. Buiten een rondje gemaakt en toen het ging regenen op het pad naast binnenbak droog verder gestapt. Hij stapte goed door en was alert en goed te pas. Het infuus is vervangen, hij heeft stalbandages achter gekregen omdat zijn benen toch weer wat opliepen (virusje deze week). Vannacht wat lagere witte bloedlichamen - zoals verwacht en vanmorgen het bloed al weer terug naar normaal! Heel positief en snel vlgs DA. Hem nog wat geborsteld en hij was bozig dat ie niet nog weer naar buiten mocht Morgen ga ik weer, geen nieuws is goed nieuws hadden we afgesproken dus ik ben blij met radiostilte van DA. Hij zag er fit en wakker uit na het wandelen. Heb een foto gemaakt van zijn koppie maar snoertje ligt nog in tas op werk - ivm haastige vertrek vrijdag. We duimen door!! En helemaal vergeten in dit relaas, hij had een hele rustige nacht!
Even mijn update van FB die ik zojuist heb geplaatst gekopieerd.
Yellomofoon
Geplaatst: 10-11-13 01:25
Al een geruststelling dat het de goeie kant opgaat fargo! Ik blijf heel hard duimen! Komaan Whizz, you can do it!!!!
Dat klinkt allemaal erg positief Fargo! Dijn hoor. Hopen dat deze lijn zich doorzet!
sandra3235
Geplaatst: 10-11-13 11:51
We duimen gewoon door,dit klinkt iig erg positief... Ik ben erg benieuwd naar de update vandaag. Sterkte
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 15:29
UPDATE Vanmorgen naar Whizzemans geweest, de eerste 48 uur zijn zo'n beetje om! Hij is gisteravond losgekoppeld van zijn infuus en mocht los rondscharrelen in box. In totaal heeft hij 3 x gewandeld. Ik mocht direct even met hem wandelen buiten en in binnenbak, vond ie leuk. Bandages even afgedaan, benen kwamen er slank onderuit, nog even een gastroguard voor zijn maag gekregen en wandelen maar. Hij mag vandaag 3 x halve schep slobber en 1 kg hooi verdeeld over de dag, morgen verder opbouwen. Hij heeft honger, zijn pols en temperatuur zijn prima en zijn wond ziet er goed uit. Hij mest en plast prima. Super trots op hem, hij doet het heel goed en is super braaf. Na het wandelen even gebleven maar hij wil zo graag dat ik hem eten geef of naar buiten meeneem dat ik na uurtje maar weg ben gegaan. Hij snapt het anders niet waarom ik hem bijna niets geef. Goed bezig Whizzemans! Morgen gelukkig weer wat meer eten!
Goed om te horen! Ik heb niet het hele topic doorgelezen ( maak nu een overstapje uit een ander topic) maar heb je enig idee wat de koliek veroorzaakt heeft?
Ik kom even zomaar binnen vallen, maar op welke kliniek staat je paard? want volgens mij, als ik het goed heb, hebben wij vanochtend nog staan babbelen
esje01
Geplaatst: 10-11-13 17:30
Wow fargo, dat was echt schrikken.....gelukkig gaat Whizz weer goed vooruit
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 22:05
Diertjec schreef:
Ik kom even zomaar binnen vallen, maar op welke kliniek staat je paard? want volgens mij, als ik het goed heb, hebben wij vanochtend nog staan babbelen
In Bodegraven en inderdaad hebben wij vanmorgen staan praten, jij hebt de overbuurvrouw van mijn Whizz. Wat grappig je hier ook tegen te komen! Welkom in het topic overigens!! kunnen we hier ook ervaringen uitwisselen
Toevallig zeg! Maar wat fijn dat het goed met hem gaat. Hij toonde vanochtend ook redelijk alert (beter dan vrijdag natuurlijk haha). Ik vind het ook een erg knap paard, ook nu hij er zo ziek uitziet. Mijn paard is sinds vanochtend weer thuis, heeft voor het laatst rond 12 uur gemest en de rest van de dag niet meer. Dit wordt dus weer even aankijken, en anders morgen weer de kliniek bellen.
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 22:18
Dank je wel, het is inderdaad een knapperd , zelfs met een lading verband om zijn nek en een infuus eraan en de grootste schat die je maar kunt verzinnen. Niet te lang aan kijken hoor, liever maar weer terug en op tijd zijn dan toch te lang wachten en achter de feiten aan lopen daar door. Wel fijn dat je weer thuis bent, maar dan moet het wel goed gaan.. Sterkte in ieder geval, de stress als het (nog) niet goed gaat is altijd zo zwaar!
Nee, ik ga het zeker niet te lang aankijken, morgenochtend geen mest is dierenarts bellen, zeggen zij dat ze weer terug moet, dan gaat ze direct terug. Ga niet het risico lopen dat het helemaal fout gaat natuurlijk. En het is zo ook niet best voor mijn nachtrust hahah. Bedankt, jij ook nog sterkte, en ik blijf je volgen. Ben erg benieuwd hoe hij opknapt
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 22:23
Staat ze aan huis? Kun je haar 'snachts voor de zekerheid checken of wordt ze nog in de gaten gehouden op stal? Hoop dat ze helemaal goed opknapt! En je bent natuurlijk welkom om in topic te blijven kletsen hoe het gaat!
Niet bij mij, wel bij de ouders van de staleigenaresse. Er is 's nachts erg weinig toezicht, en zelf ook niet de mogelijkheid om te gaan. Gezellig
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 22:49
Ik ben ontzettend blij en dankbaar met en voor onze staleigenaren, zij wonen op het terrein en horen dus ook als er iets 'snachts niet goed gaat met 1 van de paarden. Hij had vrijdag ook direct door dat het deze keer niet een gewone gaskoliek was en dat er waarschijnlijk dus meer actie nodig zou zijn.
Dat is wel super fijn, vooral als het inderdaad zo'n nood heeft als met dit. Goede, behulpzame en lieve staleigenaren/stalgenoten zijn echt goud waard, dat heb ik ook gemerkt
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 23:03
Klopt helemaal!
sandra3235
Geplaatst: 10-11-13 23:24
fargo,goed nieuws,.... voor whizzyman Gaat vast helemaal goed komen Maar dit laat ons ook even dubbel weer zo goed checken bij onze paarden
Diertjec...ik weet niet wat jou paard heeft natuurlijk,maar wat fargo zegt,niet mesten gelijk terug brengen hoor,wij hebben al teveel gezien en meegemaakt
fargo
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 10:26
HOERAA... Net even gebeld met Bodegraven: Whizz doet het ERG goed, hij barst van de honger en heeft goed gemest. Ze gingen even overleggen wat zijn rantsoen voor vandaag zou worden. Vanmiddag na mijn werk weer bij hem langs. TOPPER