Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MSophie schreef:Naaltje schreef:ik heb er zelf een gemaakten die werkt best wel goed, deze gebruik ik als ik wil gaan rijden
(vooral om de dazen te proberen af te schrikken
)
vliegenspray voor het rijden maak ik ook zelf.. maar veerust spuit ik op de deken rond 4 uur tegen de vliegjes..
de vliegenspray's in de winkel helpen niet lang genoeg.. en als ik het niet gebruik word sophie helemaal panisch
ik ben nog opzoek naar een klein spray flesje die ik op zak mee kan nemen..
Piera schreef:Ik heb ook een eczeempaard en ik heb zowel Subli Zonder als Nature's Best gevoerd (paard was door miscommunicatie per ongeluk overgeschakeld van SZ op NB). Vond ze eigenlijk best wel op elkaar lijken maar ben toch niet helemaal tevreden over het suiker/zetmeel gehalte. Bij het Marstall bestelpunt bij mij in de buurt heb ik net het Exzem supplement besteld en ik zit er nu over na te denken om ook Marstall Naturell te bestellen. Is wel handig als ze het langs komen brengen (heb zelf geen auto). Het is wel iets duurder (als je het omrekent, een paar euro op een zak van 20 kilo) maar aan de andere kant, als dat mijn paard wat jeuk bespaart dan ben ik er blij meeSowieso geef ik hem niet zoveel muesli omdat hij alleen lichte arbeid verricht en mijn plan voor de zomer is op het moment:
- 300-800 gram Marstall Naturell (eventueel meer of minder, ik voer een beetje op het oog)
- Exzem Plus supplement, de aanbevolen hoeveelheid.
- Kompleet Plus supplement van NAF of eventueel Opkikker als ik merk dat het schuren toch weer heel erg wordt.
- Lucerne van Subli, daar zit geen melasse in (dit voer ik altijd bij als het even slecht weer is, vooral bij plotseling veel regen, en hij een extra motortje nodig heeft om zich warm te houden)
Daarnaast heb ik een exceemdeken van everline (de blauwe) en smeer ik Jeuk-stop en uiercreme gemengd met Tea tree olie.