Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:56

faye schreef:
Hij heeft al geen leven.

Ik denk dat zijn leven nu pas begint. Lachen Hij hád geen leven meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:59

Jorine_Falco schreef:
faye schreef:
Hij heeft al geen leven.

Ik denk dat zijn leven nu pas begint. Lachen Hij hád geen leven meer.

Huilen van het lachen
Hoe lang laat je een dier niet paardwaardig lijden om eventueel gras te kunnen gaan maaien?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:00

Scubadoo, de vorige eigenaren hebben zelf het paard gebracht, en hem verkocht aan _eenmalig_. Dit omdat ze de kosten voor de behandeling niet wilden of niet konden betalen. Omdat ze het paard zo lange tijd hebben laten staan is er sprake van mishandeling, mishandeling in de vorm van het niet geven van de nodige medische zorg, en dit is tevens verwaarlozing. Er wordt nergens de conclusie getrokken dat de de kaakfractuur door toedoen van de vorige eigenaar is ontstaan.

Dit wordt niet gespeculeerd, dit is gezegd in het topic door _eenmalig_. De enige die nu zit te speculeren ben je zelf door dit te zeggen en de waarheid compleet te verdraaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:01

Dus als jij een ongeluk krijgt faye, dan ook maar meteen je een spuitje geven want het duurt misschien ook wel te lang voordat jij weer vast voedsel kunt eten en weer wat kunt doen?

Waarom bij een paard wel meteen zo denken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:04

Misschien moet je een paard niet zo vermenselijken RK.
Een mens kun je nog eits uitleggen, een dier niet. Dus is al deze pijn en ellende het waard zodat hij de rest van zijn leven gras kan maaien met kaakproblemen? Kaakproblemen zijn vaak heel hardnekkig.
Juist voor dieren mag je een onbaatzuchtige beslissing nemen. Het feit dat eenmalig zegt dat haar da niet wist wat hij er mee aan moest zegt al genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:04

Inderdaad Runningkawa. Als jij een klap d.m.v een auto en je lit in het ziekenhuis, wil je ook graag beter worden denk ik? Lachen

Nieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:05

Scubadoo schreef:
Waarom gaat iedereen er toch vanuit dat dit paard verwaarloosd en mishandeld is?

Jullie kennen - net als ik - het hele verhaal toch helemaal niet? Er wordt hier maar van alles gespeculeerd en dat wordt voor de waarheid aangenomen. Het kan toch ook heel anders in elkaar zitten?

Ik kan ook speculeren hoor.
Misschien heeft het paard wel een ongeluk gehad en hebben de eigenaren er echt alles aan gedaan om het beest te helpen. Er stond toch al ergens dat het leek of hij een trap van een ander paard tegen zijn hoofd had gehad? Of misschien is dit paard al wel met een misvormde kaak geboren. Het staat toch nergens dat dit moedwillig door iemand gedaan is?

Misschien hebben de eigenaren wel van alles geprobeerd om hem te laten herstellen en hebben ze met pijn in hun hart en in overleg met de dierenarts besloten dat het toch maar beter was om hem in te laten slapen. De vorige eigenaren denken misschien nu wel dat hij vredig ingeslapen is terwijl zo'n pennymeid zonder middelen zo nodig dit paard moet redden. Je wilt niet weten hoe vaak dit gebeurd! Daarom is het ook altijd verstandig om er bij te blijven als je een paard in laat slapen of om achteraf bewijsmateriaal te vragen. Papieren achterhouden is geen garantie dat hij niet toch in de handel komt!

Is het paardwaardig dat zo'n jong paard nu met veel pijn en moeite gered moet worden terwijl het helemaal niet zeker is dat er een toekomst voor hem is?

Ik heb al een aantal malen gelezen dat hij altijd nog grasmaaier kan worden. Er is natuurlijk ook nog een kans dat hij met zijn misvormingen gewoon helemaal geen gras kan eten, of misschien wel alleen maar met heel veel pijn. Misschien gaat hij wel een toekomst tegemoet met vloeibaar voedsel en spijsverteringsproblemen. Misschien was dat wel de reden waarom de vorige eigenaren er voor gekozen hebben om hem in te laten slapen. Nou wat een lol doe je zo'n paard dan zeg!

Nou Penny meiden kom maar weer op met jullie Oh en Ah verhalen. Ik persoonlijk word een beetje misselijk van al die bewondering. Iemand die een beetje kritisch reageerd in dit topic wordt hier meteen afgemaakt. Maar misschien dat hier toch nog mensen zijn die zelf na kunnen denken. De meeste zullen inmiddels al wel afgehaakt zijn.

Is dat niet de bedoeling van advies vragen? Dat je ook advies krijgt? Niet alleen maar positief geslijm maar ook kritische opmerkingen? Zodat je eens aan het denken gezet wordt?

Ik persoonlijk vind het nogal verdacht dat er geen papieren bij dit paard zijn en dat de vorige eigenaren niet even gevraagd kan worden wat er met dit paard gebeurd is en wat de diagnose van de vorige behandelende dierenarts was.

Veel plezier met dit sensatietopic verder!

Je vertelt best wel met zekerheid dat het paard NIET verwaarloosd is.
Maar leg mij dan eens uit hoe hij in hemelsnaam zo mager kan zijn?
Volgens mij heeft ze ook goede begeleiding, en die kunnen echt wél weten wanneer die wel ingeslapen moet worden en wanneer niet.
Jij kan dit nu wel achterje computer zitten typen, en ik weet ook diep in mijn hart dat je ook wel een beetje gelijk heb.
Maar ik voel me wel een beetje 'beledigt' dat je zegt dat we penny meisjes zijn, ik bedoel als er allemaal mensen zoals jij in dit topic zouden zijn, dan wordt eenmalig er écht niet blijer van, kijk nu heeft ze steun, daar kom je veel verder mee dan met alleen maar kritiek.

Nogmaals, je kan gelijk hebben, maar dat kan je ook vriendelijker zeggen, het komt nou echt rot over.
En zeker met die pennymeisjes enzo, heel veel weten dondersgoed wat hun zeggen.
Ik vind het echt rot gezegt, maar dat is mijn mening.[list=][/list]

Fox_xy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:06

Heel veel succes vanmiddag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:08

faye schreef:
Een mens kun je nog eits uitleggen, een dier niet. Dus is al deze pijn en ellende het waard zodat hij de rest van zijn leven gras kan maaien met kaakproblemen? Kaakproblemen zijn vaak heel hardnekkig.
Juist voor dieren mag je een onbaatzuchtige beslissing nemen. Het feit dat eenmalig zegt dat haar da niet wist wat hij er mee aan moest zegt al genoeg.

Dat heeft niets met vermenselijken te maken.
Maar een dier niet zien als wegwerp ding... dat gebeurd namelijk al te veel...oooh het kost geld ipv een sportpaard hebben...hoppa weg ermee...volgende knol...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:08

Succes vanmiddag!

inspiration2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:09

hoi
ik lees dit topic al een tijdje mee, en ik moet zeggen dat ik het verschrikkelijk vind voor het paard, al zoveel meegemaakt in zn korte leventje
en voor de ts heb ik alleen maar respect, vind het alleen jammer van somige reacties, maar die mensen heb je er altijd tussen.

ik wens jou en je paard heel veel sterkte de komende tijd en dat zullen jullie hard nodig hebben

Nieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:10

Neonlight schreef:
Scubadoo, de vorige eigenaren hebben zelf het paard gebracht, en hem verkocht aan _eenmalig_. Dit omdat ze de kosten voor de behandeling niet wilden of niet konden betalen. Omdat ze het paard zo lange tijd hebben laten staan is er sprake van mishandeling, mishandeling in de vorm van het niet geven van de nodige medische zorg, en dit is tevens verwaarlozing. Er wordt nergens de conclusie getrokken dat de de kaakfractuur door toedoen van de vorige eigenaar is ontstaan.

Dit wordt niet gespeculeerd, dit is gezegd in het topic door _eenmalig_. De enige die nu zit te speculeren ben je zelf door dit te zeggen en de waarheid compleet te verdraaien.

Afgod

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 09:10

Dierenbescherming en politie zijn erbij geweest. Verwaarlozing is een vaststaand feit.
Dat de eigenaar dit wist is een feit. Dat de eigenaar verdomde om in te grijpen is een feit. Dat de eigenaar al eerder in aanraking is geweest met DB is ook een feit.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:12

En wat gaat er nu met de oude eigenaren gebeuren?

Amaris

Daar ga je dan Scubadoo....

Nieszje

Idd, succes vanmiddag!
Duimen op een goede uitslag Haha!

Nieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:13

_eenmalig_ schreef:
Dierenbescherming en politie zijn erbij geweest. Verwaarlozing is een vaststaand feit.
Dat de eigenaar dit wist is een feit. Dat de eigenaar verdomde om in te grijpen is een feit. Dat de eigenaar al eerder in aanraking is geweest met DB is ook een feit.

Citaat:
Daar ga je dan Scubadoo....

Inderdaad, en dan spectaculeren wij ?!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:14

faye schreef:

ik ben het met je eens wat betreft vermenselijken, maar wat betreft een mens iets uit te kunnen leggen... wat dan als een mens het niet meer begrijpt? ik heb een hoop mensen leren kennen die een herseninfarct of iets anders met de hersenen hebben gehad. sommige daarvan kunnen niet praten en snappen ook bar weinig. TOCH worden die geholpen waar kan, en krijgen die geen spuitje. zelfs risicovolle, dure operaties worden nog gewoon uitgevoerd. dus dat is niet een goed voorbeeld. PLUS je vergelijkt dan zelf ook mensen met paarden Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:14

Spectaculeren... Nors opkijken

Knipoog

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 09:15

Kusx_Lisa schreef:
En wat gaat er nu met de oude eigenaren gebeuren?

Daar zijn we druk mee bezig. word heel hard aan gewerkt, reken maar!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:16

faye schreef:

Je loopt denk ik een beetje ver op de feiten vooruit. Vandaag wordt er een scan gemaakt en vanuit daar kan er een beslissing worden genomen omtrent zijn leven..........

Jammer dat hetzelfde maar steeds herhaald moet worden. En mens of dier, ieder leven is kostbaar en de moeite waard alles uit de kast te halen voor een mens of dierwaardig bestaan

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:16

Zo, en nou maar hopen dat sommige mensen hier eens leren lezen _eenmalig_. Succes straks ! Ik ga nu werken, hoop op een positieve update deze avond.

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 09:17

Lezen is moeilijk, rellen is blijkbaar leuker.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:18

Nu ben ik een medische nitwit, maar wat zie je precies op een echo?

Als het in dit geval ook om een botvergroeiing kan gaan, zijn rontgenfoto's dan niet ook nuttig?

sowieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:19

heb net alles gelezen, wat een verhaal

hoop dat alle onrust stokende mensen hun mond houden en ergens anders gaan ouwehoeren.

Veel sterkte voor de scan, laten we hopen dat het positief is!