faye schreef:Hij heeft al geen leven.
Ik denk dat zijn leven nu pas begint.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
faye schreef:Hij heeft al geen leven.
Jorine_Falco schreef:faye schreef:Hij heeft al geen leven.
Ik denk dat zijn leven nu pas begint.Hij hád geen leven meer.
Scubadoo schreef:Waarom gaat iedereen er toch vanuit dat dit paard verwaarloosd en mishandeld is?
Jullie kennen - net als ik - het hele verhaal toch helemaal niet? Er wordt hier maar van alles gespeculeerd en dat wordt voor de waarheid aangenomen. Het kan toch ook heel anders in elkaar zitten?
Ik kan ook speculeren hoor.
Misschien heeft het paard wel een ongeluk gehad en hebben de eigenaren er echt alles aan gedaan om het beest te helpen. Er stond toch al ergens dat het leek of hij een trap van een ander paard tegen zijn hoofd had gehad? Of misschien is dit paard al wel met een misvormde kaak geboren. Het staat toch nergens dat dit moedwillig door iemand gedaan is?
Misschien hebben de eigenaren wel van alles geprobeerd om hem te laten herstellen en hebben ze met pijn in hun hart en in overleg met de dierenarts besloten dat het toch maar beter was om hem in te laten slapen. De vorige eigenaren denken misschien nu wel dat hij vredig ingeslapen is terwijl zo'n pennymeid zonder middelen zo nodig dit paard moet redden. Je wilt niet weten hoe vaak dit gebeurd! Daarom is het ook altijd verstandig om er bij te blijven als je een paard in laat slapen of om achteraf bewijsmateriaal te vragen. Papieren achterhouden is geen garantie dat hij niet toch in de handel komt!
Is het paardwaardig dat zo'n jong paard nu met veel pijn en moeite gered moet worden terwijl het helemaal niet zeker is dat er een toekomst voor hem is?
Ik heb al een aantal malen gelezen dat hij altijd nog grasmaaier kan worden. Er is natuurlijk ook nog een kans dat hij met zijn misvormingen gewoon helemaal geen gras kan eten, of misschien wel alleen maar met heel veel pijn. Misschien gaat hij wel een toekomst tegemoet met vloeibaar voedsel en spijsverteringsproblemen. Misschien was dat wel de reden waarom de vorige eigenaren er voor gekozen hebben om hem in te laten slapen. Nou wat een lol doe je zo'n paard dan zeg!
Nou Penny meiden kom maar weer op met jullie Oh en Ah verhalen. Ik persoonlijk word een beetje misselijk van al die bewondering. Iemand die een beetje kritisch reageerd in dit topic wordt hier meteen afgemaakt. Maar misschien dat hier toch nog mensen zijn die zelf na kunnen denken. De meeste zullen inmiddels al wel afgehaakt zijn.
Is dat niet de bedoeling van advies vragen? Dat je ook advies krijgt? Niet alleen maar positief geslijm maar ook kritische opmerkingen? Zodat je eens aan het denken gezet wordt?
Ik persoonlijk vind het nogal verdacht dat er geen papieren bij dit paard zijn en dat de vorige eigenaren niet even gevraagd kan worden wat er met dit paard gebeurd is en wat de diagnose van de vorige behandelende dierenarts was.
Veel plezier met dit sensatietopic verder!
faye schreef:Misschien moet je een paard niet zo vermenselijken RK.
Een mens kun je nog eits uitleggen, een dier niet. Dus is al deze pijn en ellende het waard zodat hij de rest van zijn leven gras kan maaien met kaakproblemen? Kaakproblemen zijn vaak heel hardnekkig.
Juist voor dieren mag je een onbaatzuchtige beslissing nemen. Het feit dat eenmalig zegt dat haar da niet wist wat hij er mee aan moest zegt al genoeg.
Neonlight schreef:Scubadoo, de vorige eigenaren hebben zelf het paard gebracht, en hem verkocht aan _eenmalig_. Dit omdat ze de kosten voor de behandeling niet wilden of niet konden betalen. Omdat ze het paard zo lange tijd hebben laten staan is er sprake van mishandeling, mishandeling in de vorm van het niet geven van de nodige medische zorg, en dit is tevens verwaarlozing. Er wordt nergens de conclusie getrokken dat de de kaakfractuur door toedoen van de vorige eigenaar is ontstaan.
Dit wordt niet gespeculeerd, dit is gezegd in het topic door _eenmalig_. De enige die nu zit te speculeren ben je zelf door dit te zeggen en de waarheid compleet te verdraaien.
_eenmalig_ schreef:Dierenbescherming en politie zijn erbij geweest. Verwaarlozing is een vaststaand feit.
Dat de eigenaar dit wist is een feit. Dat de eigenaar verdomde om in te grijpen is een feit. Dat de eigenaar al eerder in aanraking is geweest met DB is ook een feit.
Citaat:Daar ga je dan Scubadoo....
Een mens kun je nog eits uitleggen, een dier niet. Dus is al deze pijn en ellende het waard zodat hij de rest van zijn leven gras kan maaien met kaakproblemen? Kaakproblemen zijn vaak heel hardnekkig.
Juist voor dieren mag je een onbaatzuchtige beslissing nemen. Het feit dat eenmalig zegt dat haar da niet wist wat hij er mee aan moest zegt al genoeg.
Kusx_Lisa schreef:En wat gaat er nu met de oude eigenaren gebeuren?