Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Katja schreef:Is je paard over de lies gecastreerd Possie?
Die van mij is maandag gecastreerd en moet juist minimaal een uur per dag stappen (of aan de longe, rijden maar hij is pas twee) en mag gewoon naar buiten maar de wond is ook gewoon open.
Miiejs schreef:Even een vraagje..
Ik heb een 3,5 jarige welsh cob.. hengst dus.. hij is nu onwijs braaf en heel lief hijs is alleen best bijterig.
Wat zouden jullie doen.. wachten tot zijn echte hengste streken komen of nu gelijk castreren??
missje schreef:Miiejs schreef:Even een vraagje..
Ik heb een 3,5 jarige welsh cob.. hengst dus.. hij is nu onwijs braaf en heel lief hijs is alleen best bijterig.
Wat zouden jullie doen.. wachten tot zijn echte hengste streken komen of nu gelijk castreren??
wat is het voordeel van wachten??
en wat is het voordeel van niet wachten??
Miiejs schreef:missje schreef:denk dat je lijstje langer kan zijn hoor.
Ja kan hem nog wel een heel eind langer maken maar schiet ik ook niks mee op
Solleke_Noah schreef:@missje: nee, hij wilt niet echt, ik bedoel, natuurlijk reageert hij wel als hij langs merries passeert (krabben met het voorbeen, stoer doen, hinniken), maar hij blijft wel controleerbaar. Hij probeert ook niet te ontsnappen ofzo.
Het was vooral met het oog op later misschien een verhuis, dan ben je erg beperkt als je een hengst hebt. Nu gaat het nog wel omdat hij met mijn ruin kan samenstaan.