rumay schreef:Is het warm als het dikker/voller lijkt?
Kan je eraan zitten zonder dat Willy reactie geeft, en dan bedoel ik flink duwen erop?
Bij een schamptik hoeft het niet zo te zijn dat de huid kapot of beschadigd is, spreek uit ervaring met mijn 4 jarige hengst, zag hem een tik krijgen en de volgende dag had hij ook zo'n plakaat op zijn schouder zonder enige beschadiging dit duurde ruim een week voor het weer minder was.
De ene dag was het warmer dan de andere dag en soms ook gezwollener, na beweging was het minder dik/vol en minder warm.
Een flinke bloeduitstorting voelt soms ook aan als vocht, zou het nog even aankijken maar hem wel tempraturen of hij er last van krijgt.
Het was gisteravond niet echt warm meer. Dag eerder was het wel warmer volgens mij. Eraan voelen mag wel, insmeren met arnica doet ie eerst beetje moeilijk maar dat kan ook aan de geur liggen.
).
. Is het gevoelig voor hem? *leest nu dat je er wel aan kunt komen*
. Net na nieuwjaar met Ivanka begonnen met de AB-kuur voor die rainrot, in eerste instantie 7 dagen. Maar in overleg gerekt na 10 dagen en omdat het toen nog niet over was in overleg naar 14 dagen. Toen was het beduidend minder, maar niet over.
), nergens gevoelig. Vandaag een heel eind op het harde gaan stappen onder het zadel, lijkt wat minder onregelmatig te lopen in draf (even geprobeerd). Maar is nu al ruim een week dat ze niet goed loopt.
. Schone ogen, staan helder. Geen spoortje snot in haar neus te bekennen.
.
. Het probleem een beetje ook is dat alle jeuk onder haar deken zit, dus ik wil het ook niet helemaal dichtsmeren zegmaar.
. Beetje aandacht voor allebei kan nooit kwaad
bijzonder vervelend kwaaltje! op welke manieren heb je het tot nu toe behandelt?
)
huidproblemen regelmatig, kleine kuiltjes boven haar ogen, geen problemen met haar mond/tanden. Ze heeft een goede wintervacht, maar volgens mij is deze niet langer als bij andere paardjes