[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josefien

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:02

probiotica van de groene os is te koop via www.puurnatuur.nl, de paardenmelkcapsules zijn inderdaad voor mensen, maar dat wisten we toch al? paardenmelk is voor veulens maar wordt ook gebruik door mensen die problemen hebben met de huid, darmen, etc. en dus nu kan het misschien helpen bij eczeempaarden, gewoon uitproberen! (jammer dat ik de mijne niet meer heb, die was mooi proefkonijn, hoewel ik em al 4 jaar jeukvrij had..)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 07:51

Josefien schreef:
ik geef tussen maart en oktober etherische olie van knoflook en dat bevalt me goed, minder last van vliegen, wormwerend, conditieversterkend. Toevallig is mijn vorige paard's bloed onderzocht in die periode (na 5 jaar knofolie in het seizoen) en die had prima bloedwaardes. Ik bouw het op tot maximaal 2 maal daags 2 druppels op een stuk pavo koek in de maanden juli en augustus, daarna weer 2 maal 1 en afbouwen in oktober. 1 druppels is gelijk aan 8 teentjes, gaat ditect in de bloedbaan zitten en ik heb dit geleerd op de cursus van de Silverlinde, die weten echt wel waar ze het over hebben. Als je het geeft lijkt het of ze in de bistro hebben gezeten maar daarna ruik je er niks van, tenzij je het aan je hand krijgt en daarna moet werken.. Haha!

Hoi Josefien,

Ik heb nu een paar jaar achtereen dezelfde knoflookdruppels als jij gebruikt.
De zomereczeem werd er niet minder van maar als we gingen rijden en de paarden begonnen flink te zweten dan hielden de dazen het voor gezien. Haha!
Het spul is verschrikkelijk sterk.
Een vriendin van mij heeft een vol flesje in haar auto stuk laten vallen. Je kon in die auto maandenlang niet meer duren Haha!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:11

Misschien dat het al ergens in het topic staat maar 58 pagina's vind ik een beetje veel om door te lezen...

Zijn hier mensen die hun eczeempaarden Subli Sumit geven? Dat is muesli speciaal voor eczeemgevoelige paarden. In samenwerking met een dieet zou het eczeem tot 85% afnemen.

Ben benieuwd!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:25

Subli Semit: vreselijk duur voer. Mijn paarden vinden het niet lekker en het heeft bij de mijne niet geholpen tegen de jeuk.
Ik heb ze nu aan de Equisanum Puur Natuur, wat ze wel heel erg lekker vinden.
Er schijnt ook een nieuwe muesii van Pavo te zijn die goed is voor eczeempaarden.

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:29

Ja, dat heb ik vorig jaar en afgelopen winter gedaan.
Op zich prima voer, alleen het doet niets voor de eczeem. Sterker nog, er zitten nogal veel granen in, en dat zijn koolhydraten, die zijn niet goed voor een eczeempaard. Ik ben er dus inmiddels mee gestopt.
Dat voer was in samenwerking met Leen Taal. Hier is een apart topic over:
viewtopic.php?f=3&t=527301&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Ook een beetje veel paginga's, maar samengevat komt het erop neer dat het niet werkt. Die 85% die ze bij dat voer aanduiden, slaat helemaal nergens op.

Dat voer van Pavo heet Nature's Best. Dat is idd wel aardig goed. Ik heb het nu ook. Ik voer er nog niet veel van, (is nog niet nodig),
Het heeft relatief weinig suikers en zetmeel (koolhydraten dus)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:40

henny_w schreef:
Josefien schreef:
ik geef tussen maart en oktober etherische olie van knoflook en dat bevalt me goed, minder last van vliegen, wormwerend, conditieversterkend. Toevallig is mijn vorige paard's bloed onderzocht in die periode (na 5 jaar knofolie in het seizoen) en die had prima bloedwaardes. Ik bouw het op tot maximaal 2 maal daags 2 druppels op een stuk pavo koek in de maanden juli en augustus, daarna weer 2 maal 1 en afbouwen in oktober. 1 druppels is gelijk aan 8 teentjes, gaat ditect in de bloedbaan zitten en ik heb dit geleerd op de cursus van de Silverlinde, die weten echt wel waar ze het over hebben. Als je het geeft lijkt het of ze in de bistro hebben gezeten maar daarna ruik je er niks van, tenzij je het aan je hand krijgt en daarna moet werken.. Haha!

Hoi Josefien,

Ik heb nu een paar jaar achtereen dezelfde knoflookdruppels als jij gebruikt.
De zomereczeem werd er niet minder van maar als we gingen rijden en de paarden begonnen flink te zweten dan hielden de dazen het voor gezien. Haha!
Het spul is verschrikkelijk sterk.
Een vriendin van mij heeft een vol flesje in haar auto stuk laten vallen. Je kon in die auto maandenlang niet meer duren Haha!

hahahaha, ik heb eens wat laten vallen in de stal, het leek wel of er ergens een gaslek was, ik heb er zand overheen gestrooid maar ook dat hielp niet.. Haha! inderdaad werkt het niet rechtstreeks op zomereczeem maar de lucht die de paarden uitzweten is niet lekker voor vliegende beestjes!!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:45

nikkigioa schreef:
Misschien dat het al ergens in het topic staat maar 58 pagina's vind ik een beetje veel om door te lezen...

Zijn hier mensen die hun eczeempaarden Subli Sumit geven? Dat is muesli speciaal voor eczeemgevoelige paarden. In samenwerking met een dieet zou het eczeem tot 85% afnemen.

Ben benieuwd!

Ik ken iemand die het vorig jaar een tijd gevoerd heeft bij haar eczemer naast de LT. kuren.
Geen verbetering in de zomereczeem gezien Boos!

Persoonlijk denk ik dat de gedachte over Sumit nog niet zo verkeerd is. Redelijk puur voer zonder al te veel onnodige toevoegingen.
Al zou ik liever een uitgebreider aanbod van div. mineralen en spoorelementen in Sumit zien. Echter de vele granen geven koolhydraten die omgezet worden in suikers. En da's nou net wat de meeste eczemers NIET moet hebben.

PatsyDB

HYDROXYZINE HCL - Pfizer - (generic for Atarax) WEG ECZEEM!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:01

!!!!AANDACHT ZOMER ECZEEM!!!!, heb nieuw medecijn geprobeerd met ongelooflijk resultaat!!!

Ik hoop echt eigenaars van paarden met erge zomereczeem hiermee te kunnen helpen.

Mijn volbloed lijdt nu reeds voor de 2de zomer aan HEEL erge zomereczeem. Zo erg dat we na overleg met verscheidene DA's besloten hadden dat het misschien aangenamer was voor hem om dit leven te verlaten.

Hij heeft nochtans sinds April Boett deken op en was op steroide gezet (Dexamethasone en later Prednisolone). Geen van beide gaf echt solaas.
De huid onder het Boett deken was ok, maar zijn benen waren bebloed van het krabben, zijn spronggewrichten lagen open van wrijven tegen afrastering, zijn gezicht opengeschuurd. Kortom alles wat niet onder het Boett deken zat, is/was veretterd, bloed, enz.
Hij begon nu ook te vermageren omdat hij zo druk was met schuren dat hij geen zin meer had in hooi, grazen enz. Kortom een erg geval en steroide was de oplossing niet, omdat we de dosis steeds moesten verhogen en hij daardoor op kantje boordje hoefbevangen werd.

Ten einde raad wou mijn DA toch nog eens een hondengeneesmiddel proberen, die vooral gebruikt wordt bij honden met jeukallergie. Ze zei dat ze het reeds met succes bij zomereczeem paarden had zien gebruiken.

Nou resultaat was indrukwekkend! Binnen de 2 uur na het innemen van de eerste 12 tabletjes: alle jeuk verdwenen, het was bijna een mirakel.
Nu in week 2, benen niet meer veretterd, bloedwondjes in het gezicht aan het genezen en hij is zichtbaar happier.

Ik vermoed dat dit in Ndl onder DA voorschrift ook te verkrijgen valt en wie weet vertel ik hier niets nieuws en kennen jullie dit reeds allemaal.
Indien niet, spreek er over met DA, het is echt het proberen waard.

Enig vervelende zaak : 12 50mg pilletjes AM and 12 50mg pilletjes PM, omdat het een hondenmedicijn is. Waarschijnlijk wanneer dit meer succes kent bij paarden, wordt het ook in poedervorm beschikbaar.

HYDROXYZINE HCL - Pfizer - (generic for Atarax)

Ik weet niet of dit bij alle zomereczeem gevallen zou werken, maar het is het proberen waard, en het is niet duurder dan steroide (althans zo te zien van DA-rekening Ach gut ), wat trouwens zo schadelijk is voor hun gezondheid!
Na 2 dagen geen resultaat, nauw dan werkt het dus niet. Succes iedereen!

http://www.medi-vet.com/detail.aspx~ID~2015
Laatst bijgewerkt door PatsyDB op 12-08-06 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 01:01

Bloos! Dat vind ik nog vrij duur Verward

PatsyDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 01:31

Ja, het hangt er van af hoe je het bekijkt. Wanneer je op het punt staat je paard te laten inslapen omdat niks, maar echt niks helpt, afgezien van hoge hoeveelheden steroide, vaak zelfs IV kuren tussendoor, (ook duur hoor) en die hem dan ook nog hoefbevangen maken (DA kosten hiervoor ook niet leuk), dan vind ik de prijs aannemelijk. Hem laten euthanaseren lag me echt zwaar.
Vandaar in 'erge' gevallen, vind ik het proberen waard (sorry heel persoonlijk opinie).
Het heeft geen zin bij het uitproberen van dit produkt grote hoeveelheden aan te schaffen, gewoon een aantal pillen voor 2 a 3 dagen, is er geen verbetering waar te nemen, dan is het waardeloos en heeft het geen zin daar geld aan uit te geven! DA had me om te proberen ook slechts een zelf gevuld potje met 48 pillen gegeven, want ze wist ook niet of het wel of niet zou aanslaan.

Ik heb geen idee wat het succes percentage is. Het is gewoon meer dan een wonder in het geval mijn paard en ik ga er van uit dat het dus in nog meer gevallen best wel zou kunnen werken.

Ik hoop het slechts tot eind September nodig te hebben, daarna is de temp., muggetjes ed. weer beter.

Het is in principe niets anders dan een soort histamine-blokker. Toch had ik reeds de meest voorgeschreven anti-histamines zoals pyrilamine, guaifenesin, pseudoephedrine geprobeerd, maar dit deed eveneens niks. Trouwens ik denk dat deze laatste meer voor luchtwegen allergies gebruikt worden. Ik ben nu ook niet zo goed thuis in de medecijnenwinkel. Bloos
DA zei als jeuk ten gevolge van allergie is, dan zou dit heus kunnen helpen, en blijkbaar had ze het korrekt.

Hij krijgt ze 's morgensvroeg om 7 uur, en er zijn dagen dat hij in de namiddag zo rond 6 - 7uur opnieuw jeuk vertoond, maar om 8 uur 's avonds krijgt hij de pilletjes opnieuw en die werken ongelooflijk snel. Wel is het zo dat van zodra ik het stopzet, de jeuk dus effectief terugkomt. Zoals ik reeds zei hoop ik in Sept te kunnen stopzetten en dan maar zien volgende lente wanneer de jeuk opnieuw begint.

PatsyDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 02:14

Nou, ik heb er eventjes de laatste rekening bijgenomen. Enkel de 48 pilletjes zijn tot nu toe aangereken en die waren 0.30$ per stuk. Dus dwz dat dit me op maand basis $216 zal kosten (ehm zo ongeveer 170 Euro). Maar dit is slechts voor de zomer maanden. Hij is het ergst getroffen van midden Juni to midden Sept, dus zo'n 3 maand of ongeveer 510 Euro. Wikken en wegen, ik geef het toe. Cremetjes zijn goedkoper, maar ik heb daar ook reeds honderden $'s aan verkwist zonder enig resultaat Sigaar .

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:07

dat is niet alleen een hondengeneesmiddel,ook een mensengeneesmiddel,wat goed dat dat zo helpt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:07

Bij ivy helpt de azijn op haar staart niet vrees ik...

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:50

Helaas ontbreekt me de tijd om alle 59 pagina's door te lezen, maar ik vraag me toch af of overgevoelig reageren op vliegen ook kan duiden op zomerexceem.

Voor de duidelijkheid het hele verhaal maar even Knipoog, dan snappen jullie waarom ik me toch enige zorgen begin te maken over mijn merrie Kate. Vorig jaar zomer lag ze regelmatig in het land haar buik te schuren (rondom de navel), schuurde ze al zittend haar staart en had over het gehele lijf wat jeuk. Sinds ik haar wekelijks was met teershampoo gaat dat een stuk beter, haar navel blijft heel en heeft geen korsten meer. Ook zie ik haar eigenlijk nooit meer zo schuren als vorig jaar. Ze schuurt echter nog wel, met name haar staart (te zien aan het zand en afgebroken haren erin) en buik (afgeschuurde haren op haar koten). Sinds deze zomer is ze naast het schuren hypergevoelig voor vliegen in haar buurt. Ze doet niets anders als schudden met haar hoofd, slaan naar haar buik en stampen. Dit heb ik haar vorig jaar eigenlijk nooit zien doen.

Aan haar eten is eigenlijk niets veranderd, ze krijgt nog steeds onbeperkt hooi, een handje Pavo Vital voor de vitaminen en zo nu en dan mag ze een paar uur grazen. Meer op het gras zetten durf ik haar niet, omdat ik slechts vette weides tot mijn beschikking heb en geen hoefbevangenheden wil uitlokken.

Ik vraag me dus af... is die heftige reactie op die vliegen een aanduiding dat er toch sprake is van (beginnende) zomerexceem?

countrygirl

Re: HYDROXYZINE HCL - Pfizer - (generic for Atarax) WEG ECZEEM!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:21

PatsyDB schreef:
!!!!AANDACHT ZOMER ECZEEM!!!!, heb nieuw medecijn geprobeerd met ongelooflijk resultaat!!!

Ik hoop echt eigenaars van paarden met erge zomereczeem hiermee te kunnen helpen.

Mijn volbloed lijdt nu reeds voor de 2de zomer aan HEEL erge zomereczeem. Zo erg dat we na overleg met verscheidene DA's besloten hadden dat het misschien aangenamer was voor hem om dit leven te verlaten.

Hij heeft nochtans sinds April Boett deken op en was op steroide gezet (Dexamethasone en later Prednisolone). Geen van beide gaf echt solaas.
De huid onder het Boett deken was ok, maar zijn benen waren bebloed van het krabben, zijn spronggewrichten lagen open van wrijven tegen afrastering, zijn gezicht opengeschuurd. Kortom alles wat niet onder het Boett deken zat, is/was veretterd, bloed, enz.
Hij begon nu ook te vermageren omdat hij zo druk was met schuren dat hij geen zin meer had in hooi, grazen enz. Kortom een erg geval en steroide was de oplossing niet, omdat we de dosis steeds moesten verhogen en hij daardoor op kantje boordje hoefbevangen werd.

Ten einde raad wou mijn DA toch nog eens een hondengeneesmiddel proberen, die vooral gebruikt wordt bij honden met jeukallergie. Ze zei dat ze het reeds met succes bij zomereczeem paarden had zien gebruiken.

Nou resultaat was indrukwekkend! Binnen de 2 uur na het innemen van de eerste 12 tabletjes: alle jeuk verdwenen, het was bijna een mirakel.
Nu in week 2, benen niet meer veretterd, bloedwondjes in het gezicht aan het genezen en hij is zichtbaar happier.

Ik vermoed dat dit in Ndl onder DA voorschrift ook te verkrijgen valt en wie weet vertel ik hier niets nieuws en kennen jullie dit reeds allemaal.
Indien niet, spreek er over met DA, het is echt het proberen waard.

Enig vervelende zaak : 12 50mg pilletjes AM and 12 50mg pilletjes PM, omdat het een hondenmedicijn is. Waarschijnlijk wanneer dit meer succes kent bij paarden, wordt het ook in poedervorm beschikbaar.

HYDROXYZINE HCL - Pfizer - (generic for Atarax)

Ik weet niet of dit bij alle zomereczeem gevallen zou werken, maar het is het proberen waard, en het is niet duurder dan steroide (althans zo te zien van DA-rekening Ach gut ), wat trouwens zo schadelijk is voor hun gezondheid!
Na 2 dagen geen resultaat, nauw dan werkt het dus niet. Succes iedereen!

http://www.medi-vet.com/detail.aspx~ID~2015

Hallo, mag ik je er wel op wijzen dat Hydroxyzine een sederende Anti-histamine is en dus absoluut geen medicijn?
Ik begrijp dat je enthousiast bent en deze kennis wilt delen met andere wanhopige SeMe paarden-eigenaren.
Maar ik denk wel dat het zaak is om te weten dat dit dus alleen maar de symptomen onderdrukt en absoluut geen geneesmiddel is!
Buiten dit kan het nogal wat bijwerkingen geven.
Zoek met Google maar eens op dit middel.

Let wel: ik ben niet tegen bepaalde middelen! Maar ik denk wel dat je goed moet uitpuzzelen waar je mee bezig bent voordat je iets in je dier stopt.
Groetjes!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:28

Josefien schreef:
probiotica van de groene os is te koop via www.puurnatuur.nl, de paardenmelkcapsules zijn inderdaad voor mensen, maar dat wisten we toch al? paardenmelk is voor veulens maar wordt ook gebruik door mensen die problemen hebben met de huid, darmen, etc. en dus nu kan het misschien helpen bij eczeempaarden, gewoon uitproberen! (jammer dat ik de mijne niet meer heb, die was mooi proefkonijn, hoewel ik em al 4 jaar jeukvrij had..)

Hallo Josefien, jij schijnt nogal veel te weten van pro-biotica. Daarom een vraag. In het spijsverteringskanaal zitten goede en slechte bacterien die zorgen voor de omzetting, de vertering van voedsel. Dit zijn levende bacterien. Want aan dode bacterien hebben we niets...
Mijn vraag is: hoe kan pro-biotica in poeder, capsule of wat voor vorm dan ook nog levende bacterien bevatten?
En HOE werkt dat dan?

Groetjes!

PatsyDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:52

He Country girl,

Ja klopt, het is een anti-histamine en dit heeft altijd een kalmerende werking. Ik heb er idd ook op gegoogeld en nagevraagd bij DA, maar wanneer je paard reeds meer dan 2 maand op antibioticum staat en steroide omdat het leven anders niet uit te houden is, en dat ook niet volledig helpt, dan zijn de neveneffecten van anti-histamine voor een aantal maanden stukken kleiner dan hoge dosis steroide!
Zoals ik reeds zei : voor erge gevallen, zonder uitkomst! En precies, van zodra je het stopzet is de jeuk terug, dus het GENEEST NIET! Dat is heel duidelijk.
Maar nogmaals, hij heeft er vandaag zijn adem aan te danken, anders was hij nu waarschijnlijk al gecremeerd en in een urne bij mij aan de voordeur afgeleverd!!! Huilen
Mensen die een paard hebben die de staart wat schuurt, nou dan zijn er voldoende andere hulpmiddeltjes om uit te proberen, die trouwens stukken goedkoper zijn, maar als hier nog mensen zijn die er over nadenken hun paard te laten inslapen, vind ik het echt de moeite waard dit eventjes de kans te geven.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:29

misschien een rare vraag, maar mijn fjord schuurt momenteel weer heel erg en heeft op haar hoofd allemaal zwarte bultjes. Dit heeft ze gekregen nadat ze op de wei is gegaan, die de staleigenaar heeft bemest met kunstmest.

Als ze op de paddock staat heeft ze nergens last van en schuurt ze totaal niet, bestaat er ook zoiets als een allergie voor die kunstmest?

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:18

Zou best kunnen, een allergie voor kunstmest. Ik zou er iniedergeval achteraan gaan, zodat deze allergie (met een vraagteken) niet erger word, of dat er wonden ontstaan. Als ze van de wei bultjes krijgt, zou ik haar er voorlopig niet opzetten voordat je weet wat er aan de hand is. Misschien is er in de buurt een wei zonder kunstmest, en kan je testen of ze daar ook bultjes van krijgt?

happyfell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:37

Hoi,

Na maanden tobben met de Pagonydeken, heeft mijn pony sinds gisteren de blauwe deken van Busse op, hij is te koop bij de ijslandershop, maar daar hadden ze alleen nog maar de M, ik had hem besteld en gepast, maar toch te groot. Mijn Fellpony met stokmaat 138 cm, heeft normaal dekenmaat 165.
Ik heb verder gezocht en vond dezelfde deken bij Homeovet, daar hadden ze nog wel de S en hij was nog €10,- goedkoper ook en de verzendkosten waren maar €2,95.
Ik ben echt superblij met de deken, hij zit beter als de Pagony en hij blijft tenminste op zijn plaats, hij zit ook bij zijn buik beter, de Pagony vond ik nogal kort waardoor er een flink stuk bloot lag naast de buikflap.
Daarnaast smeer ik hem in met uiercreme en teatreedruppels en spuit ik hem in met Silitch, hij is redelijk schuurvrij en is daarnaast ook gewoon 's avonds te berijden of voor de marathonwagen te zetten.
Ik weet niet hoe ik foto's kan plaatsen anders had ik er een foto bij gedaan.

Groetjes Francisca

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:37

Ik heb een vraag gesteld in dit topic dat van toepassing is op mensen met een exceem paard:
viewtopic.php?f=22&t=636483

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie antwoorden.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:43

@Desiree, mijn pony heeft zomereczeem, weet alleen niet wie de ouders zijn. Op de vraag of dit erfelijk is, ik weet het niet. Als het wél erfelijk zou zijn, waarom worden er dan tóch veulens geboren met deze overgevoeligheid, terwijl hun ouders dit niet hebben? Andersom geld dit ook. Ik heb geen idee, al weet ik wel dat zomereczeem (...) is Tong uitsteken

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 22:28

Annemijn schreef:
Zou best kunnen, een allergie voor kunstmest. Ik zou er iniedergeval achteraan gaan, zodat deze allergie (met een vraagteken) niet erger word, of dat er wonden ontstaan. Als ze van de wei bultjes krijgt, zou ik haar er voorlopig niet opzetten voordat je weet wat er aan de hand is. Misschien is er in de buurt een wei zonder kunstmest, en kan je testen of ze daar ook bultjes van krijgt?

ze staat nu in een ander weiland bij een vriendin van mij, ze had al een wondje op haar voorhoofd, dus ik heb haar maar even verplaatst. De staleigenaar vindt ook dat ze te weinig gras hebben en voert ze bij met brood en je krijgt het die man (zo'n oud boertje) niet aan zijn verstand dat het niet nodig is Boos!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 23:32

Paarden schijnen brood niet zo goed te kunnen verteren. Daarnaast hebben ze ruwvoer nodig om lang op te kunnen kauwen. Dit omwille van hun maag, maar ook om hun darmen voldoende te prikkelen. Dus i.p.v. brood zou hij er beter aan doen het paard hooi te geven.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 00:34

PatsyDB schreef:
He Country girl,

Ja klopt, het is een anti-histamine en dit heeft altijd een kalmerende werking. Ik heb er idd ook op gegoogeld en nagevraagd bij DA, maar wanneer je paard reeds meer dan 2 maand op antibioticum staat en steroide omdat het leven anders niet uit te houden is, en dat ook niet volledig helpt, dan zijn de neveneffecten van anti-histamine voor een aantal maanden stukken kleiner dan hoge dosis steroide!
Zoals ik reeds zei : voor erge gevallen, zonder uitkomst! En precies, van zodra je het stopzet is de jeuk terug, dus het GENEEST NIET! Dat is heel duidelijk.
Maar nogmaals, hij heeft er vandaag zijn adem aan te danken, anders was hij nu waarschijnlijk al gecremeerd en in een urne bij mij aan de voordeur afgeleverd!!! Huilen
Mensen die een paard hebben die de staart wat schuurt, nou dan zijn er voldoende andere hulpmiddeltjes om uit te proberen, die trouwens stukken goedkoper zijn, maar als hier nog mensen zijn die er over nadenken hun paard te laten inslapen, vind ik het echt de moeite waard dit eventjes de kans te geven.

OK, jij hebt je erin verdiept en weet dus wat je doet. Niet iedere anti-histamine heeft een sederende werking hoor. De wat modernere middelen dus niet. Net zoals ieder mens een andere reactie zal geven, is dit hetzelfde bij dieren. Wat voor het ene paard wel werkt, zal voor de andere niets doen. Het blijft een kwestie van uitproberen en dat heb jij dus gedaan. Het lijkt me dat jouw paard wel in heel ernstige maten SeMe moet hebben, dat zelfs inspuitingen met Cortico Steroïdes niet werken... In jouw geval denk ik dus dat je van alle kwaden, de minst slechte oplossing gevonden hebt en natuurlijk heel erg fijn voor jouw en je paard dat dit tenminste werkt.

Ik begrijp volkomen dat mensen met SeMe paarden zo wanhopig kunnen zijn dat ze serieus overwegen om hun dier te laten euthaniseren.
Erg genoeg, als je er zo aan toe bent.....

Het ging mij erom, omdat dit topic door zoveel mensen gelezen wordt, dat niet iemand snel die tabletten gaat halen en ze erin stopt. Zonder verdere kennisname....
Want het lijkt zo gemakkelijk he?
Succes met je paard en bedankt voor je antwoord!

Groet!