Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Josefien schreef:ik geef tussen maart en oktober etherische olie van knoflook en dat bevalt me goed, minder last van vliegen, wormwerend, conditieversterkend. Toevallig is mijn vorige paard's bloed onderzocht in die periode (na 5 jaar knofolie in het seizoen) en die had prima bloedwaardes. Ik bouw het op tot maximaal 2 maal daags 2 druppels op een stuk pavo koek in de maanden juli en augustus, daarna weer 2 maal 1 en afbouwen in oktober. 1 druppels is gelijk aan 8 teentjes, gaat ditect in de bloedbaan zitten en ik heb dit geleerd op de cursus van de Silverlinde, die weten echt wel waar ze het over hebben. Als je het geeft lijkt het of ze in de bistro hebben gezeten maar daarna ruik je er niks van, tenzij je het aan je hand krijgt en daarna moet werken..
henny_w schreef:Josefien schreef:ik geef tussen maart en oktober etherische olie van knoflook en dat bevalt me goed, minder last van vliegen, wormwerend, conditieversterkend. Toevallig is mijn vorige paard's bloed onderzocht in die periode (na 5 jaar knofolie in het seizoen) en die had prima bloedwaardes. Ik bouw het op tot maximaal 2 maal daags 2 druppels op een stuk pavo koek in de maanden juli en augustus, daarna weer 2 maal 1 en afbouwen in oktober. 1 druppels is gelijk aan 8 teentjes, gaat ditect in de bloedbaan zitten en ik heb dit geleerd op de cursus van de Silverlinde, die weten echt wel waar ze het over hebben. Als je het geeft lijkt het of ze in de bistro hebben gezeten maar daarna ruik je er niks van, tenzij je het aan je hand krijgt en daarna moet werken..
Hoi Josefien,
Ik heb nu een paar jaar achtereen dezelfde knoflookdruppels als jij gebruikt.
De zomereczeem werd er niet minder van maar als we gingen rijden en de paarden begonnen flink te zweten dan hielden de dazen het voor gezien.![]()
Het spul is verschrikkelijk sterk.
Een vriendin van mij heeft een vol flesje in haar auto stuk laten vallen. Je kon in die auto maandenlang niet meer duren
nikkigioa schreef:Misschien dat het al ergens in het topic staat maar 58 pagina's vind ik een beetje veel om door te lezen...
Zijn hier mensen die hun eczeempaarden Subli Sumit geven? Dat is muesli speciaal voor eczeemgevoelige paarden. In samenwerking met een dieet zou het eczeem tot 85% afnemen.
Ben benieuwd!
PatsyDB schreef:!!!!AANDACHT ZOMER ECZEEM!!!!, heb nieuw medecijn geprobeerd met ongelooflijk resultaat!!!
Ik hoop echt eigenaars van paarden met erge zomereczeem hiermee te kunnen helpen.
Mijn volbloed lijdt nu reeds voor de 2de zomer aan HEEL erge zomereczeem. Zo erg dat we na overleg met verscheidene DA's besloten hadden dat het misschien aangenamer was voor hem om dit leven te verlaten.
Hij heeft nochtans sinds April Boett deken op en was op steroide gezet (Dexamethasone en later Prednisolone). Geen van beide gaf echt solaas.
De huid onder het Boett deken was ok, maar zijn benen waren bebloed van het krabben, zijn spronggewrichten lagen open van wrijven tegen afrastering, zijn gezicht opengeschuurd. Kortom alles wat niet onder het Boett deken zat, is/was veretterd, bloed, enz.
Hij begon nu ook te vermageren omdat hij zo druk was met schuren dat hij geen zin meer had in hooi, grazen enz. Kortom een erg geval en steroide was de oplossing niet, omdat we de dosis steeds moesten verhogen en hij daardoor op kantje boordje hoefbevangen werd.
Ten einde raad wou mijn DA toch nog eens een hondengeneesmiddel proberen, die vooral gebruikt wordt bij honden met jeukallergie. Ze zei dat ze het reeds met succes bij zomereczeem paarden had zien gebruiken.
Nou resultaat was indrukwekkend! Binnen de 2 uur na het innemen van de eerste 12 tabletjes: alle jeuk verdwenen, het was bijna een mirakel.
Nu in week 2, benen niet meer veretterd, bloedwondjes in het gezicht aan het genezen en hij is zichtbaar happier.
Ik vermoed dat dit in Ndl onder DA voorschrift ook te verkrijgen valt en wie weet vertel ik hier niets nieuws en kennen jullie dit reeds allemaal.
Indien niet, spreek er over met DA, het is echt het proberen waard.
Enig vervelende zaak : 12 50mg pilletjes AM and 12 50mg pilletjes PM, omdat het een hondenmedicijn is. Waarschijnlijk wanneer dit meer succes kent bij paarden, wordt het ook in poedervorm beschikbaar.
HYDROXYZINE HCL - Pfizer - (generic for Atarax)
Ik weet niet of dit bij alle zomereczeem gevallen zou werken, maar het is het proberen waard, en het is niet duurder dan steroide (althans zo te zien van DA-rekening), wat trouwens zo schadelijk is voor hun gezondheid!
Na 2 dagen geen resultaat, nauw dan werkt het dus niet. Succes iedereen!
http://www.medi-vet.com/detail.aspx~ID~2015
Josefien schreef:probiotica van de groene os is te koop via www.puurnatuur.nl, de paardenmelkcapsules zijn inderdaad voor mensen, maar dat wisten we toch al? paardenmelk is voor veulens maar wordt ook gebruik door mensen die problemen hebben met de huid, darmen, etc. en dus nu kan het misschien helpen bij eczeempaarden, gewoon uitproberen! (jammer dat ik de mijne niet meer heb, die was mooi proefkonijn, hoewel ik em al 4 jaar jeukvrij had..)
Annemijn schreef:Zou best kunnen, een allergie voor kunstmest. Ik zou er iniedergeval achteraan gaan, zodat deze allergie (met een vraagteken) niet erger word, of dat er wonden ontstaan. Als ze van de wei bultjes krijgt, zou ik haar er voorlopig niet opzetten voordat je weet wat er aan de hand is. Misschien is er in de buurt een wei zonder kunstmest, en kan je testen of ze daar ook bultjes van krijgt?
PatsyDB schreef:He Country girl,
Ja klopt, het is een anti-histamine en dit heeft altijd een kalmerende werking. Ik heb er idd ook op gegoogeld en nagevraagd bij DA, maar wanneer je paard reeds meer dan 2 maand op antibioticum staat en steroide omdat het leven anders niet uit te houden is, en dat ook niet volledig helpt, dan zijn de neveneffecten van anti-histamine voor een aantal maanden stukken kleiner dan hoge dosis steroide!
Zoals ik reeds zei : voor erge gevallen, zonder uitkomst! En precies, van zodra je het stopzet is de jeuk terug, dus het GENEEST NIET! Dat is heel duidelijk.
Maar nogmaals, hij heeft er vandaag zijn adem aan te danken, anders was hij nu waarschijnlijk al gecremeerd en in een urne bij mij aan de voordeur afgeleverd!!!![]()
Mensen die een paard hebben die de staart wat schuurt, nou dan zijn er voldoende andere hulpmiddeltjes om uit te proberen, die trouwens stukken goedkoper zijn, maar als hier nog mensen zijn die er over nadenken hun paard te laten inslapen, vind ik het echt de moeite waard dit eventjes de kans te geven.