Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
martientje19 schreef:ik denk dat het gewoon een korstje van een wondje is en nog geen mok.
om het te voorkomen dat het mok wordt zou ik niet meer alleen afspuiten want van water wordt mok wel erger. kijk het even aan, je zou wel kunnen smeren met vetramil, das voor wondjes heel goed maar ook voor mok.....en miss kijken of je wat tegen het aantikken kan doen.
Cil schreef:Update:
Het ging vanaf afgelopen vrijdag (28-09) eindelijk weer de goede kant op met Harka, ze leek de mok eindelijk een beetje de baas te zijn en zondag leek zelfs de mok grotendeels verdwenen!
Alleen gisteravond kwam ik op stal.. ze had wéér 2 dikke achterbenen, helemaal opgezwollen en ze had weer nieuwe mokplekken gekregen in haar kootholte en op haar benen..
Wordt het dan nooit beter?!
Heb de DA weer gebeld maar die was er even niet en ik zou terug gebeld worden.. Afwachten wat hij ervan gaat zeggen.
Richtje schreef:Kl*teEn zo herkenbaar
![]()
Bij mij is het helaas pas beter geworden toen ik haar heb laten opnemen.... Helemaal dun zal het been nooit meer worden bij mijn merrie
Cil schreef:Richtje schreef:Kl*teEn zo herkenbaar
![]()
Bij mij is het helaas pas beter geworden toen ik haar heb laten opnemen.... Helemaal dun zal het been nooit meer worden bij mijn merrie
Mag ik vragen wanneer ze besloten hebben jouw paard op te nemen?
HippoCare schreef:Beste paardenliefhebbers
Wilde jullie even laten weten dat de producten van HippoCAre waaronder ook MOKCARE weer vollop leverbaar zijn en dat de interne personeelsproblemen zijn opgelost en de producten weer naar betaling binnen 7 werkdagen geleverd worden
Vriendelijke groeten Arnold Wemmenhove
tel 06 21588068
http://www.hippocare.com
Richtje schreef:Cil, hoe gaat het nu?
Ook Vief staat helaas weer met lichte mok..... Hoewel dit anders lijkt dan voorheen, ben ik hier absoluut niet blij mee
Cil schreef:Hey, nou gaat nog niet echt veel beter.. Het gaat met pieken en dalen. De ene dag lijkt er verbetering in te zijn en de andere dag weer een terugval en opgezette benen, soms weer een lichte uitbreiding van de mok.
In overleg met de DA is besloten nog even door te gaan met de zalf die ik nu gebruik omdat die de eerste dagen wel heel goed resultaat gaf.. Morgen of overmorgen moet ik hem weer bellen met een update hoe het ervoor staat..
Gisteren waren haar benen licht opgezet, en de mok leek hetzelfde als de dag ervoor.
Dus schiet niet echt op....
Balen zeg dat jouw paard ook weer mok heeft.. hopelijk geneest het snel!
Mag ik vragen wat ze precies bij de kliniek hebben gedaan, toen jouw paard opgenomen werd?
ubertha schreef:Lieve Cil,antibiotica in poedervorm wat je door het voer moet mengen werkt lang zo snel niet als antibiotica injecties.
Ons paard krijgt nu 2 dagen antibiotica injecties en metacam pasta en het been begint aanzienlijk op te knappen.
Vraag je dierenarts om neopen injecties voor 1 week.
Ons paard kreeg bij de vorige eigenaar ook antibiotica in poedervorm maar dat hielp inderdaad niet.
Gewoon erom vragen hoor en je niet laten afschepen met nog meer smeersels.
Succes met de behandeling.