Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vera schreef:Wi heeft er een NET Relief liggen die ik even mag lenen om te kijken of het werkt bij Digger?
Ik vermoed echt dat het allergie is; hij doet het in jan/febr/maart en in okt/nov daartussen helemaal niets.
Voordat ik zo'n duur net aanschaf zou ik graag even willen proberen of het ook voor hem werkt.
Dookie schreef:Ik denk dat ik eindelijk weet wat mijn paard heeft. Het is niet 100% zeker maar wat is dat wel?
Hij overreageert elk jaar op zijn vaccinatie.
Het eerste jaar dat ik hem had, ging hij zelfs in shock, het jaar erna had hij paar dagen koorts (tot 40 graden) en heeft hij nog 2 weken erna last gehad van dikke benen doordat allerlei afvalstoffen niet afgebroken werden.
UIteindelijk erboven opgekomen, paardje terug de oude dacht ik. Nu is er deze week een ostheopaat langs geweest die na hem los te maken, ook een manen staal heeft meegenomen. Daarin vond hij allerlei virussen in de lever, ook hepatit erin (omdat zijn lichaam er probeert tegen te vechten en schimmel in de darm.
Hij had een blokkade bij de achterhand waar de lever ligt, en ook een stijve nek, de hepatit zorgt er geloof ik voor dat de spieren in zijn nek stijf worden en wat verzuren. Nu moet ik hem een kuur geven om hem helemaal te ontgiften. Hij heeft nu terug zijn vaccin gekregen en heeft dankzij dat er een ontstekingsremmer erbij was gegeven, niet gereageerd voorlopig.
Dus nu afwachten hoe het gaat..
Dookie schreef:Nee niet de achterhand, ik weet niet juist hoe die plaats noemt
Mijn ostheopaat heeft aangeraden van een 5-tal dagen te wachten dus die zal het beter wetenHet zijn ook allemaal verschillende pilletjes die hij niet tegelijk krijgt maar eerst alles voor de lever, dan alles voor darmen enzo, mss ligt het aan die volgorde
Dookie schreef:Ik denk dat ik eindelijk weet wat mijn paard heeft. Het is niet 100% zeker maar wat is dat wel?
Hij overreageert elk jaar op zijn vaccinatie.
Het eerste jaar dat ik hem had, ging hij zelfs in shock, het jaar erna had hij paar dagen koorts (tot 40 graden) en heeft hij nog 2 weken erna last gehad van dikke benen doordat allerlei afvalstoffen niet afgebroken werden.
UIteindelijk erboven opgekomen, paardje terug de oude dacht ik. Nu is er deze week een ostheopaat langs geweest die na hem los te maken, ook een manen staal heeft meegenomen. Daarin vond hij allerlei virussen in de lever, ook hepatit erin (omdat zijn lichaam er probeert tegen te vechten en schimmel in de darm.
Hij had een blokkade bij de achterhand waar de lever ligt, en ook een stijve nek, de hepatit zorgt er geloof ik voor dat de spieren in zijn nek stijf worden en wat verzuren. Nu moet ik hem een kuur geven om hem helemaal te ontgiften. Hij heeft nu terug zijn vaccin gekregen en heeft dankzij dat er een ontstekingsremmer erbij was gegeven, niet gereageerd voorlopig.
Dus nu afwachten hoe het gaat..
klomp schreef:ik ben het met je eens dreamstreet!! vaak ligt de oplossing in het rechtrichten, maar dat wil niet iedereen zien, al zijn er een paar paarden tussen die daar niet onder vallen. mensen zouden voor de gein gewoon het eens een tijd moeten proberen en dan bekijken of het echt een medisch probleem is, maar vaak willen mensen de (rijtechnische) fout niet bij zichzelf zoeken.
Dookie schreef:Mijn paard doet het nu al zo'n half jaar, op de wei, in de stal, los, aan het werk, .. Hij sloeg gericht naar zijn hoofd, schuurde de neus over de beton tot het bloeidde, ...
Rechrichten pas ik, al zolang ik hem heb, toe in mijn trainingen.
Het is niet de behandeling alleen van de ostheopaat die geholpen heeft, maar het onderzoek van de manen waarin hij vond dat hij nog altijd virussen en reacties had op de vaccinatie van vorig jaar.
Ik hoef hem wel iedere jaar te enten, hij staat op een stal waar gefokt wordt, beetje verhandeld dus er komen geregeld nieuwe paarden bij, ik kan zo geen risico's nemen
Dookie schreef:Vind het weer een beetje jammer dat sommige mensen maar steeds roepen, kijk bij je rijkunsten als je hier een verhaal komt vertellen.
Sorry, maar in dat half jaar heb ik echt al 100 verschillende manieren van rijden geprobeerd, helemaal losse teugels, strakke teugels, handen hoog, handen laag, ga zo maar door. Het beste loopt hij nog steeds als ik normaal doe (zoals de voorbije 2 jaar toen hij niet schudde) dan ontspant hij lekker, kauwt hij lekker op zijn bitje met zijn labello lipjes
Het is allemaal gewoon niet zo simpel als dat het lijkt
beantsje schreef:klomp schreef:ik ben het met je eens dreamstreet!! vaak ligt de oplossing in het rechtrichten, maar dat wil niet iedereen zien, al zijn er een paar paarden tussen die daar niet onder vallen. mensen zouden voor de gein gewoon het eens een tijd moeten proberen en dan bekijken of het echt een medisch probleem is, maar vaak willen mensen de (rijtechnische) fout niet bij zichzelf zoeken.
Dat vind ik te simplistisch gesteld.
Headshaking is een complex probleem waarin soms meerdere factoren samen de trigger vormen.
bij bij was de eerste aanleiding een oorontsteking (klinisch vastgesteld).
Natuurlijk is scheefheid een factor, dat heb ik zelf ook gemerkt. Maar dat verklaart niet elke reactie.
Neem nu gisteren, met het scheren, heeft Aileen in het begin een aantal forse knikken gegeven.Terwijl ze dat echt nooit doet op de poetsplaats. En dat terwijl ik haar de laatste keren echt schudvrij heb gereden. (zonder netje)
En dat netje is nog een ander argument wat wel aangeeft, dat het niet alleen scheefheid is.