Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:25

Waar ik sta met de paarden gelukkig niet,eind buiten de stad bij een boer en ik denk dat de buren daar niks afsteken want er lopen daar schaapjes en Shetlanders.

Bij mij inde stad nu wel :+
Maar de katten vinden het helemaal prima en ik heb er zelf ook nog niet veel last van.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:28

Ja hier vindt de kat het ook prima. Die is vooral boos omdat ze dan wakker wordt :')

Bij de paarden valt t ook mee, ze staat buitenaf met niet heel veel buren

DubbelFun

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:31

Hier best veel buren (lintbebouwing naar volgende dorp), maar er wonen 6 a 7 mensen met paarden aan huis én een grote pensionstal. Maar ook weer nieuwe mensen met kinderen, dus het is even afwachten hoe dat gaat.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:58

Mijn oudje vind vuurwerk geweldig! Hij staat er ook echt naar te kijken :’) die andere vind het wat minder maar blijft wel rustig omdat Zembla heel chill blijft

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 20:07

Binck8 ach wat een mooierd <3

Queelens fijn dat je weet wat er aan de hand is! Hopelijk knapt je oudje snel op :knuffel:

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 20:09

Ik had een beetje heucobs gemaakt.
En hun portie vitalbiks(ik wil die 2 jonge ezels nu even geen pavoopfokbrok geven ivm vuurwerk en te veel energie).

Eerst heb ik de heucobs in hun bak gedaan(die al in de weide aan de hooibak hangen).
En daarna dus de flesjes erin geschud.
Iris en layka vonden de thee prima.
En dahlia ging direct kijken of toevallig iris en layka niet zo'n drap hadden gekregen _O-
Maar helaas _O-
Dus toen de 200 gram vitalbiks nog erbij gedaan en het werd netjes opgegeten....

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 20:15

Hier gelukkig weinig last, stal is in het bos met weinig buren :) Alleen morgen carbid-schieten in de buurt, maar de doffe knallen kunnen ze vaak wel hebben. Voorheen stond ze aan de rand van het dorp waar behoorlijk geknald werd.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 20:35

Zilfstar schreef:
Binck8 ach wat een mooierd <3

Dankjewel!

Hier is het vuurwerk/carbidschieten ook een beetje begonnen. De paarden reageren er eigenlijk nauwelijks op.
Tijdens is een nieuwe zelf zijn er altijd bij ze. We geven ze extra eten, lampen aan en wij staan in de buurt. Hierdoor verloor het vrij rustig.

Moet wel zeggen dat ik het nu iets spannender vind, ik weet nu natuurlijk dat zijn hart niet best is en dat samen met mogelijk extra vuurwerkoverlast (en nieuwe buren die ik wel verdenk van investeren in vuurwerk) maakt me iets minder gerust.
Zal wel blij zijn als het ergste voorbij is.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:51

Gisterenmiddag had Zembla -na de behandeling- nog wat proppen hooi gemaakt. Maar vannacht niet! *\o/* *\o/* Ik hoop zooo dat dit doorzet :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:13

@Somebitch: ik duim voor je !

Het vuurwerk nu hebben de paarden hier ook niets van... of ze moeten het vlak achter de heg afsteken, maar op oudjaarsnacht is wel een ander verhaal; Boon staat meestal alleen wat te snorken, maar zolang er hooi is is ze wel rustig. Jasmijn heeft er wel meer moeite mee en zou het liefst op schoot komen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:00

Geen proppen is altijd goed *\o/*

Layka is eigenlijk best rustig qua vuurwerk. T zijn eerder de 2 jonkies die toch een reactie geven

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:04

Geen proppen! Goed nieuws, hoop dat het doorzet zo.

Zoals beloofd toch een kiekje van het wit onder de voorpluk wat weergeeft dat hij niet de jongste meer is ;)

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:07

Oooh wat een schattig hoofdje zo <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:22

Lol, zo te zien is zelfs dat oor grijs :) en de deuken boven de ogen verraden ook veel.
Boon begint die nu ook te krijgen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:32

Ik vind het altijd zo mooi zo’n grijs hoofd <3

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:35

Gimme foooodddd

Nog even weer 12 balen hooi
Afbeelding

@bink
Dat is al een mooi grijs hoofdje!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:09

Mooi grijs hoofdje!

En hagelslag weer 12 balen hooi binnen :) Heerlijk!

Zembla heeft van vanochtend tot nu 5 propjes hooi gemaakt.. Het is dus nog niet helemaal weg, was er al bang voor dat ik te vroeg gejuicht had :P Maargoed, de twee weken die de dierenarts zei dat hij nodig zou hebben om aan zijn gebit te wennen zijn nog lang niet om.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:48

Uit de deuken boven de ogen zou je onderhand soep kunnen eten, echt kraters zeg maar :+

Somebitch, niet zoveel propjes naar toch nog wat. Kan me wel voorstellen dat het allemaal wat anders voelt in de mond.

Zo Hagelslag, dat is een hoop nieuwe hooi, grappig dat ze zo alledrie staan te kijken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:53

Ik heb gelukkig nog nooit gebitsproblemen gehad dus geen idee hoelang paarden dan moeten wennen.. Ik hou de 14 dagen maar aan al vind ik dat best lang :o

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:54

Twee weken wennen na een behandeling klopt, was ook het advies van mijn tandarts.
Sakyr zijn kiezen moesten eerst weer goed hun werk doen, voordat alle snijtanden eruit konden vanwege EOTRH.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:36

Ah oké, hopelijk gaat hij nog beter kauwen de komende dagen. :)

hij is iniedergeval grappig genoeg… meneer was weer ontsnapt, doe z’n staldeur open hang er een halstertouw voor zodat hij in z’n stal blijft, nee hoor onder t touwtje doorlopen kan meneer ook :’)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:39

Wat voor sluiting zit er op zijn deur ??

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:45

Stalbaas heeft nieuwe pakken hooi gehaald omdat t eigen arme voordroog op is geraakt. Dit is mooi kort, ruikt goed, ziet er mooi uit. Uit de kruiwagen begon Jippe er van te proeven dus ik hoop dat hij dit goed keurt en goed weg krijgt. Ga t morgen zien.

Ha Binck ook zo’n grijs voorhoofd. Heeft ie van mij inmiddels ook. Gitzwart toen ik hem kocht maar inmiddels slaat ie overal grijs uit. Maar ach ikzelf ook haha

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:05

DubbelFun schreef:
Wat voor sluiting zit er op zijn deur ??

Een lastige, kan het niet uitleggen niemand snapt het ook als ze hier voor het eerst komen :’) maar ik doe de deur altijd open want hij staat altijd zo graag te kijken wat ik aan het doen ben. Nu kan hij ook niet ver wegweglopen hoor haha maar deze had ik even niet aan zien komen :o :+

Klinkt als fijn hooi zilfstar! Hopelijk keurt Jills het ook goed en gaat hij het makkelijk eten. :)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

Hier gaat ook al continue vuurwerk de lucht in, gelukkig is pluis niet bang, ben zelfs een keer rijdend het nieuwe jaar in gegaan O:)
Voor het hoesten ben ik begonnen met luchtwegsiroop en heb nog wat kruiden die ik erop loslaat, eens zien wat dat doet.

Somebitch, even tijd geven maar eerste tekenen dus vrij goed?
Humor is een goed teken toch?

Binck8 die is ook al grijs! Ik vind het zo grappig dat verschil te zien, pluis is 28 en valt echt nog wel mee qua grijsheid, 1 pony op stal is nog jaartje ouder maar er zijn er veel tussen de 20 en 25 en die zijn allemaal veel grijzer 8)7
Soms wel jammer maar het past wel bij hoe ze zich voelt denk ik.

Hagelslag, in ieder geval genoeg hooi voor de jaarwisseling? O:)

Zilfstar hopen dat hij het inderdaad lekker vindt

Hier hebben ze met een paar (pluis van 28, met dr vriend van 25, en 2 mannen van 10) gisteren en vandaag nog uurtje op de wei gestaan (en dat op kleigrond :):) )
Vandaag moest ze even wachten, en stond ze in de paddock terwijl ik haar mest opruimde, maar dat dan een andere pony die momenteel niet goed gaat al wel op het gras stond kon toch echt niet volgens haar _O-
10 minuten later was ze weer rustig
https://www.instagram.com/reel/DS5ifJPD ... AzMnR0Nw==

Blijkbaar kan je bij insta niet per bericht de privacy bewerken, helaas door vele spam accounts hem op prive moeten zetten, hoop dat fb link het wel doet
https://www.facebook.com/share/r/17dTZPpUvo/