[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:07

mirjamalvaro schreef:
[ [url=m/shMr0F.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze was vandaag weer heerlijk ouderwets knuffelig. Genoot echt van het borstelen en kriebelen. Staat heel rustig op haar hooi en kuil te knabbelen.
Wond gaat er ook iets netter uit zien.
Alleen door de boxrust kan vocht niet uit haar been, die word dus dikker nu. :

Wat een prachtig hoofdje heeft ze toch! <3

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:15

Hoe gaat het nu met de koorts, blijft die inmiddels weg?

Jammer dat ze niet meer mag bewegen, maar wel begrijpelijk als de hechtingen nog niet stevig genoeg blijven zitten.

Wat betreft de kosten, ik denk dat de meeste mensen geen 10.000 euro kunnen en willen betalen. Dat heeft ook niks met de liefde voor je paard te maken. Het is ook een keuze of je zoveel van je inkomen, als je het al hebt, reeel vindt om aan een operatie van je huisdier uit te geven. De meeste van ons moeten daar heel lang voor werken ...
Persoonlijk vind ik dat het bedrag dat je spendeert aan je paard tijdens herstel niks te maken heeft met hoeveel je er van houdt. Als je geen 10 mille uitgeeft houd je niet minder van je dier, als je het wel doet ook niet meer dan een ander.

Hoe langer je in een dergelijk behandeltraject zit, des te lastiger lijkt het mij wel om op een gegeven moment te zeggen 'de grens is nu bereikt'. Ik weet niet hoe Utrecht dat met jullie bespreekt? Hebben jullie overlegd met hen (vooraf) wat je wel en niet nog wilt, hoe lang je Kyara daar nog wilt laten staan en wat jullie maximum budget is?

anjali

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:19

Met veel veeartsen is een afbetalingsregeling bespreekbaar.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 19:19

Ik kan het (helaas) niet over de afspraken met Utrecht hebben, zoals de geldzaken. Hopelijk respecteren jullie dit. Er is uiteraard over gesproken. :)

Koorts was vannacht 40.1, maar in de ochtend en middag weer netjes. Blijft dus controle puntje.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:20

Dat hoeft ook niet hoor, dat bedoelde ik in elk geval niet. Meer of jullie wel telkens vooraf goed geïnformeerd worden wat nieuwe dingen kosten en wat de perspectieven zijn, zodat je zelf in controle blijft.

Oei, 40 koorts is best flink hoog inderdaad.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:23

Die koortspieken zijn wel raar, neem aan dat ze ook ontstekingswaarden bepalen? Wat laten die zien?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:31

Kostenplaatje en hoe jij dat bekostigd gaat helemaal niemand iets aan. Er wordt tegenwoordig voor vanalles crowdfunding aangevraagd. Hoe vaak zie je niet dat mensen crowdfunding aanvragen voor een exotische behandeling voor het welzijn van hun kind die niet onder de verzekering valt en die ze niet zelf kunnen betalen. Nu is het een paard dat anders ingeslapen had moeten worden. Ik zie het verschil niet. In beide gevallen probeer je iets goed te doen voor een dierbare wat eigenlijk je budget te boven gaat.

En ja ik vind ook dat iedereen met een paard een potje moet hebben voor onvoorziene kosten. Maar aan elk potje zit een einde en het is wel heel zuur als je op het einde van het potje de behandeling zou moeten staken als je vlak bij de oplossing bent.

En dan kan je stoer roepen, ik heb mijn paard verkocht toen ik de medische kosten niet meer kon betalen...nou knappe jongen die een paard dat in Utrecht staat met koliek verkocht krijgt. De keuze was niet verkopen of houden, de keuze was inslapen of leven. Ik vind het alleen maar goed dat TS het financiële risico genomen heeft en voor leven heeft gekozen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 19:32

Sim zeker.
Mysa, geloof dat dat goed zat.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:36

oji schreef:
Kostenplaatje en hoe jij dat bekostigd gaat helemaal niemand iets aan. Er wordt tegenwoordig voor vanalles crowdfunding aangevraagd. Hoe vaak zie je niet dat mensen crowdfunding aanvragen voor een exotische behandeling voor het welzijn van hun kind die niet onder de verzekering valt en die ze niet zelf kunnen betalen. Nu is het een paard dat anders ingeslapen had moeten worden. Ik zie het verschil niet. In beide gevallen probeer je iets goed te doen voor een dierbare wat eigenlijk je budget te boven gaat.

En ja ik vind ook dat iedereen met een paard een potje moet hebben voor onvoorziene kosten. Maar aan elk potje zit een einde en het is wel heel zuur als je op het einde van het potje de behandeling zou moeten staken als je vlak bij de oplossing bent.

En dan kan je stoer roepen, ik heb mijn paard verkocht toen ik de medische kosten niet meer kon betalen...nou knappe jongen die een paard dat in Utrecht staat met koliek verkocht krijgt. De keuze was niet verkopen of houden, de keuze was inslapen of leven. Ik vind het alleen maar goed dat TS het financiële risico genomen heeft en voor leven heeft gekozen.

mijn paard was gezond op moment van verkoop. Ik was het dus voor als er iets zou gebeuren. En wat al door mij en anderen is aangegeven, vaak kan je ook wel een betalingsregeling treffen

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:45

Jongens hou eens op met het geld onderwerp plz!
Ieder mag vragen wat hij wil. T’s rekent nergens op en de behandeling hing er ook niet van af.
Ik lees liever de ins en outs over behandeling en herstel.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:47

Dat filmpje mag best hoor, kan niet saai zijn.

En op de rest reageer ik niet

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:54

mirjamalvaro schreef:
Edit: heb filmpje dat ze eet, maar die is saai. :')

Niets rustgevender dan het geluid en uitzicht van een etend paard.

Fijn dat ze het zo goed doet nu!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 20:02

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:11

Heerlijk toch! Ze ziet er comfortabel uit en heeft een duidelijk doel.... die bak moet leeg!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:14

Heerlijk! Ik stel een live stream voor, met reclames tussendoor voor extra inkomsten. :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 20:16

_O-

Als ze volgende week echt thuis komt kan ik wel zulke filmpjes maken.
https://youtu.be/7hlt-X1T_h8
Dit was net via mijn camera op de rest van de paarden. :))
Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 09-02-19 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:30

Dikke benen vallen nog wel mee op het filmpje vind ik.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 20:33

oji schreef:
Dikke benen vallen nog wel mee op het filmpje vind ik.

Het is vooral LA, maar ben daar ook wel pietje precies in. Net zoals ik dat halsrek en de boxrust vreselijk vind voor haar. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:48

Kun je het niet een beetje masseren? Soms helpt dat ook wat.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 20:53

Cayenne schreef:
Kun je het niet een beetje masseren? Soms helpt dat ook wat.

Heb ik wel wat geprobeerd ja. :o

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:56

Mijn oude pony had heel snel dikke benen, wat voor hem hielp: een dweil nat maken met dalibourwater en dat rond zijn benen bandageren. Misschien dat een gewone klei smeren ook kan helpen?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:05

Gypsy schreef:
Heerlijk! Ik stel een live stream voor, met reclames tussendoor voor extra inkomsten. :')

kijk! Dat is nou een goed idee!

Wat een heerlijk filmpje. Wordt ik altijd heel rustig van als een paard lekker staat te kauwen
.
Fijn dat het goed gaat, ondanks de koorts

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:30

Ze heeft inderdaad lekker eetlust! Heerlijk filmpje hoor!

Heb je het idee dat ze aan de plek wil zitten? Als t gaat genezen kan t gaan jeuken.

Vind t ook knap hoe ze alles ondergaat, paarden moeten zich ook laten revalideren, als ze non-stop de stal afbreekt en de wond geen kans geeft wordt het alsnog niks.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 21:34

Ze laat zich vanaf het begin keurig behandelen, arts noemde haar al "menselijk" zoals ze alles leek te begrijpen.
Ze heeft ook nog totaal geen interesse getoond in de stoma, dus verwacht eigenlijk geen problemen daarmee.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:43

Super fijn is dat!!! Dat is ook altijd maar afwachten.