Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:57

Nope, het trekt na een half uurtje zonder handschoen weer weg.. alsof het nooit gebeurd is.
En omdat t doorbloeding stimuleert, dacht ik dat het misschien iets met bloed te maken heeft..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:53

Ik zou me kunnen voorstellen dat de doorbloeding in het stuk van de handschoen toeneemt door de bot stof. Aangezien de rest van je arm de normale doorbloeding nog heeft en die naar wat ik gok minder goed is ten opzichte van het stuk dat is geactiveerd door bot, zou het logisch kunnen zijn dat het bloed daar als het ware stokt doordat het " botst" tegen de normale doorbloeding.

Niet op kennis berust hoor dit.. totaal hypothetisch..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 00:21

Ik zat ook een beetje die richting op te denken.

Heb mail van bot, maar daar kan ik eigenlijk niets mee:
Als het nu alleen komt bij dragen, en trekt weg als u ze weer uit hebt, denk ik dat het niet kwaad kan.

Persoonlijk heb ik nog nooit zoiets van onze producten gehoord, maar misschien kan het, dat die eindigen van het handschoenen maken jouw polsen een stuk zweterig en daardoor ziet u deze resultaat.

Of misschien reageer uw huid voor de warmte. Misschien kunt u met zo'n warm weer een beetje minder die handschoenen dragen? Of kortere perioden?

Ik hoop dat u oplossing kunt vinden voor deze lastige situatie.

Als u nog vragen heeft, hoor ik het graag!
Ook als het beter wordt met een andere oplossing!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 23:02

Ik wilde toch nog even terugkoppelen dat BOT een hele nette oplossing heeft geboden. Vandaag heb ik nieuwe ontvangen en zijn mijn oude opgehaald.
Dat terwijl ik ze bij Horze heb gekocht, ze niet wisten hoe lang ik ze heb en niet eens een bon hoefde te zien. Ik vind het heel erg netjes!
Nu kijken of het met deze ook gebeurd.

Nog wel een andere vraag. Mijn paard loopt van het ene hoefprobleem in het andere. Bevangen, zweer en een stuk zool die eraf is gevallen, heelde en nu weer kapot is. Geen idee hoe dit opnieuw heeft kunne gebeuren, maar ik wilde doorbloeding beter stimuleren (hij staat al 24/7 buiten). Ik heb de springschoenen besteld,maar kan geen ervaringen vinden in het bijzonder bij hoefproblemen, zijn die er hier wel?

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 23:13

Dat hebben ze wel heel netjes opgelost, dat is fijn!
ik ben heel benieuwd naar de pasvorm van de springschoenen. Zelf verder geen ervaring met BOT en hoefproblemen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 23:18

Behalve dat ze groot zouden vallen lees ik er qua kwaliteit goeie verhalen over. Ik heb twee maten besteld :)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 23:46

Oh wat een super service.

Heb wel eens wat gelezen over de springschoenen ja. Beterschap met je paard

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:52

Hoi!

Ik lees al een tijdje mee, en ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven. Mijn paard heeft een blessure in het spronggewricht en is daar ook wat stijf. Zou de hakbeschermer van BoT wat voor ons zijn?

Alvast bedankt!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:01

Calente schreef:
Hoi!

Ik lees al een tijdje mee, en ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven. Mijn paard heeft een blessure in het spronggewricht en is daar ook wat stijf. Zou de hakbeschermer van BoT wat voor ons zijn?

Alvast bedankt!

Ik denk zeker dat hij zou kunnen helpen :j

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:20

Calente schreef:
Hoi!

Alvast bedankt!

Ik denk zeker dat de beschermer daar voor helpt! Ik gebruik hem zelf ook voor artrose in het sprongewricht en merk wel degelijk verschil

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:37

Pluisje, dankjewel!

Mariska, fijn om te horen! Hoe vind je hem qua maat vallen? Ik twijfel tussen M en L, ik heb een KWPNer van 1.70m met vrij grof beenwerk.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:57

Waarmee wassen jullie de spullen? Speciaal wasmiddel?

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:53

Mijn BOT zomerdeken is nu voor de eerste keer gewassen met gewoon wasproduct en op 30°.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:05

Ik deed eerst ook 30 graden, maar toch geswitched naar 40 graden omdat ik het qua geur anders niet goed schoon krijg.
Maar dat heb ik met alles op 30 graden :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:48

Calente schreef:
Pluisje, dankjewel!

Mariska, fijn om te horen! Hoe vind je hem qua maat vallen? Ik twijfel tussen M en L, ik heb een KWPNer van 1.70m met vrij grof beenwerk.

Ik heb L geloof ik. Mijn kwpn merrie is 1.68 (wel met redelijk fatsoenlijke stampers eronder)

Kijk ook eens op mp. Ik heb er destijds 3 gekocht via marktplaats voor de prijs van 1 nieuwe...

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:22

Ik heb de royal springschoenen in de maat m bij e pony, maar dan zijn ze ruim. Ze zijn bij mij voor in het land anders liggen der ijzers eraf

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:02

Calente schreef:
Pluisje, dankjewel!

Ik heb zelf een maat M voor een Welsh Cob van 1.52 en die valt goed misschien iet wat groot, maar een S was te klein geweest.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:14

Mijn BOT fleecedeken pluist heel erg aan de keramische textiel kant ;(. Hebben jullie dat ook?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:16

_San87_ schreef:
Mijn BOT fleecedeken pluist heel erg aan de keramische textiel kant ;(. Hebben jullie dat ook?

Ja ;( valt me zwaar tegen voor dat mega bedrag...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:41

pluisje88 schreef:
_San87_ schreef:

Ja ;( valt me zwaar tegen voor dat mega bedrag...

Aaah oliebol... Zo zonde ;(.

Ga er maandag toch eens een mail aan wagen. Het was een flink bedrag idd.

Elinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:20

Hoihoi,

Ik heb een vraagje, is er iemand die BoT hakbeschermers gebruikt bij een paard met een piephak? Mijn paard heeft door een nare infectie een einschuss been gehad en hierdoor een dikke sprong/piephak aan over gehouden. Zou graag ervaringen hier over horen :)

ps. wie gebruikt deze in combinatie met een stal bandage zodat het beter blijft zitten?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:37

Heeft er iemand ervaring met de hakbeschermers/spronggewricht beschermers?

Ik zie degene met opening op de hak, eentje zonder en de royal? Welke is hier van het degelijkst en zakt niet snel af.
Als ik me aan de maatvoering van de drogist zou moeten houden, bestel ik best een S. Ik had zijn spronggewricht gisteren opgemeten en kom op 38 cm bovenkant en 27 cm onderkant wat daarmee het beste overeenkomt. Al is mijn paard wel 1.65m.

Hij heeft al een half jaar wat vocht op zijn spronggewricht zitten en de dierenarts is al een spatonderzoek komen doen waar niets uitkomt. Loopt er ook niet slechter door en trekt wel weg na wat beweging maar komt telkens weer terug. Dierenarts vermoedt dat het uit de slijmbeurs komt. Ik wil eens kijken of het met de producten van back on track verbeterd.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:41

Ik heb die zonder opening. Werkt prima. Ze heeft hem toch alleen om als ik in de buurt ben. Dus max een paar uur.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:49

pluisje88 schreef:
Ik heb die zonder opening. Werkt prima. Ze heeft hem toch alleen om als ik in de buurt ben. Dus max een paar uur.

Merk jij een verschil met het dragen? Op welk gebied merk je een verschil?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:30

Ja zeker merk ik verschil. Ik heb hem dan wel om een andere reden maar het helpt de verkleving van haar lidteken oplossen en ze wordt soepeler. Paard heeft hem ook heel graag om. Ze vond het eerst naar dat ik wat om haar been wilde doen maar na de 2e keer ging ze er al echt voor staan