Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LadyKantje schreef:Ik ent mijn paard niet tegen Rhino, op advies mijn van VA. Het blijkt zo te zijn dat 90% van alle paarden besmet zijn met Rhino, en dat het soms (bij slechte weerstand etc) het virus bij het paard actief wordt en het zo verspreidt. Zie het virus als een herpes/koortslip virus dat is ook iets waar mensen mee besmet zijn en het komt ook ineens op als de weerstand wat slechter is. Hierom vond de VA het inenten niet nuttig omdat de meeste paarden het virus sowieso al hebben maar het (nog) niet actief is. Maar goed, het is de mening van 1 VA dus pin me nergens op vast. Zo is het mij geadviseerd.
poma schreef:Weet je wat ik nou niet snap: Afgelopen weekend kwam ik met mijn auto langs de Veerkracht in Heumen, staat daar de hele parkeerplaats vol met auto's en lopen er kinderen rondom de manege. Welliswaar zag ik een bord staan waarop stond dat de stallen niet toegankelijk waren maar wat moet iedereen daar dan? Er stond zelfs een auto met een trailer erachter. Lijkt me allemaal niet zo verstandig. Blijf daar nu toch gewoon weg! Sluit het hek en laat alleen mensen binnen die er daadwerkelijk iets te zoeken hebben zoals verzorgers, eventueel dierenarts en eventueel eigenaren van pensionpaarden. Dit in het belang van ons allemaal.
MissAmazone schreef:poma schreef:Weet je wat ik nou niet snap: Afgelopen weekend kwam ik met mijn auto langs de Veerkracht in Heumen, staat daar de hele parkeerplaats vol met auto's en lopen er kinderen rondom de manege. Welliswaar zag ik een bord staan waarop stond dat de stallen niet toegankelijk waren maar wat moet iedereen daar dan? Er stond zelfs een auto met een trailer erachter. Lijkt me allemaal niet zo verstandig. Blijf daar nu toch gewoon weg! Sluit het hek en laat alleen mensen binnen die er daadwerkelijk iets te zoeken hebben zoals verzorgers, eventueel dierenarts en eventueel eigenaren van pensionpaarden. Dit in het belang van ons allemaal.
Kom omdat er daar dag en nacht een hoop mensen aanwezig zijn, er slapen zelfs mensen op veldbedden in de binnenbak om de stallen en paarden goed in de gaten te kunnen houden vandaar waarschijnlijk de trailer dat is een dichte aanhanger om spullen te vervoeren, hoeft geen paard in te staan hé. Er is een ploegen team steeds en er zijn ook mensen die voor die ploegen koken, telefoon te beantwoorden enzo dus dan zijn er natuurlijk een boel auto's. Ook worden 50 paarden 3x per dag getemperatuurd e.d en daar zijn een hoop handen voor nodig. En die mensen hebben ook kinderen die soms effe mee moeten, want kleine kinderen laat je niet alleen thuis. Maar ook de kinderen weten wat ze wel en niet mogen, ze werken daar heel hard en erg gecoordineerd om de boel gezond te houden en op de rails te krijgen. De grootste piek is er geweest en nu is het nog even doorploegen naar de laatste loodjes.
slokkie schreef:Een idee voor de KNHS om een kaartje met de getroffen plekken, de quarantaine gebieden en de quarantaine tijd aan te geven.
Nu moet een ruiter op wedstrijd eerst alle getroffen gebieden googlen en met een kaart beslissen of er een route tussen de quarantaines geplanned kan.
Heleen_B schreef:Vanaf vandaag zijn bij ons alle verenigingslessen afgelast omdat er in Gelderland weer een nieuw geval bij is, het gaat om de abortusvariant. Deze informatie komt van een dierenarts. Ik weet verder niet de plaats. Iemand van jullie wat gehoord?
Ivonka schreef:Waarom is dit topic dan???
Toch om elkaar te informeren?
Ben er wel mee eens dat sommige mensen op zijn minst een paar apginas terug kunnen lezen want veel dingen komen nu tig keer langs.