Mijn mini-tje staat momenteel weer een maand met graasmasker op de weide.. Ik hoor veel mensen zeggen dat ze niet meer kunnen groomen met graasmasker.. Ik moet zeggen, hier had ik ook wat angst voor dus doe ik het zo: 'S nachts en voormiddag staan mijn paarden op de paddock, zonder masker, met hooi en kunnen de groomen en spelen zoveel ze willen. In de namiddag zet ik ze buiten op de weide met graasmasker. Mijn shetje staat ook gewoon aan de ingang van de paddock te wachten tot ik zijn masker omdoe en loopt vervolgens naar de ingang van de weide tot ik deze open doe. Voor hem is masker om = gras!
Bij mij op stal is het graasmasker en gehele weide. Maar die hele weide is gehooid geweest. Dus geen mega lang gras zoals op de foto op de vorige pagina.
Wel zo'n grote weide dat ze het niet bijgevreten krijgen... Op de foto zie je een bomenrij. Tot daar is de wei open.. Overigens zag ponylief er zo uit zonder korf en zonder dat er noemenswaardig gras gevoerd werd..
Dit was afgelopen weekend. Het is nog niet heel erg slankie, maargoed hij werkt ook maar 1x in de week serieuzer (half uurtje).. Verder heb ik het helaas heel druk
Die van mij werd iets te mager met masker op dus die staat nu dag met en dan weer een dag zonder. Ze krijgt wel krachtvoer bijgevoerd.
Akshay
Geplaatst: 02-07-13 21:48
JastieHorse schreef:
Die van mij werd iets te mager met masker op dus die staat nu dag met en dan weer een dag zonder. Ze krijgt wel krachtvoer bijgevoerd.
Ik denk dat die van mij dat ook zou worden als hij zijn masker niet had opgevreten.. Hij heeft nu nog altijd die met dat uitgevreten gat om, dus krijgt relatief veel binnen
dorientjuh
Geplaatst: 02-07-13 22:23
Ik ga morgen een tweede poging doen om mijn uv-netje aan mijn graasmasker te tapen. De vorige tape was nep ducktape, en ik heb vandaag de echte gekocht. Mijn paard staat trouwens met masker zonder strookbegrazing, maar het gras kan toch niet korter worden dan dat het nu is.
_Balou
Geplaatst: 03-07-13 08:25
pluklief schreef:
Die van mij staat op kort gras met het masker.
Kan die dan wel goed eten? Krijgt die er dan ook nog iets bij of niet?
Ja hoor die van mij kan nog genoeg eten, ze valt wel af maar dat is ook de bedoeling. Ze krijgt verder alleen een vitamine brok bij, een handje. En ze loopt ongeveer 5 dagen in de week. Wel is mijn merrie behoorlijk handig met het masker en ik denk dat je een ijslander zoals Embla niet heel snel te weinig kan geven.
Ik wil graag voor ik op vakantie ga weer een nieuwe graaskorf kopen, desnoods van mijn eigen geld. Ondanks dat mijn Haflinger al wat afgevallen is wil ik ook gewoon zo graag kunnen zeggen dat ik vind dat ze er qua gewicht gezond uit ziet.
@xbalou; die korf van de EJ heb ik ook. Enige wat ik kan zeggen is dat hij qua maat klein valt naar mijn mening. Moest een full voor mijn fjord die een kleine cob-kop heeft
Die van mij staat nu zonder korf. Hij had zijn oude nog om, met dat uitgesleten gat. En dat was inmiddels zo groot dat de appels er zo doorheen pasten Eens kijken wat dit oplevert dus Hij bleef namelijk ook maar schuurplekken krijgen Heb die nieuwe van de EJ nog liggen, dus als dit niet werkt dan krijgt hij die morgen weer om. Maar ik denk dat hij met die andere korf ook al vrij veel binnen kon krijgen
De mijne zweet heel erg bij de bovenkant van zijn neus ( en dan heeft hij hem maar een half uurtje steeds op gehad). Herkenbaar en wat te doen hiermee? Is er een van IR
Ik ben bang dat hij daar straks open van gaat liggen omdat hij een hele gevoelige huid heeft.