Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 02:07

KiWiKo schreef:
Jolliegirl schreef:
op natuurlijke wijze Lachen

nee Haha! Haha!

holistisch is het in zijn geheel zien Lachen Lachen

Precies!
En als je een echt goede DA hebt gaat hij of zij altijd holistisch te werk Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 02:53

Zit ook al een tijdje met mijn neus bovenop dit topic en ik kan niets anders zeggen dat ik respect voor je heb!

Ik zeg altijd 'waar er 1 kan eten, kunnen er ook 2 eten', maar met paarden ligt dat toch net even wat anders, zeker gezien de DA kosten die erbij komen kijken. Ik vind het SUPER wat je voor het paard over hebt en dat je er helemaal voor gaat.

Ik duim met je mee dat hij er snel bovenop komt Lachen

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 06:25

tja ik ben er ook een die al sinds het begin aan het meelezen is. Bloos

nu ook even voor het werk kijken of er wat nieuws is .[behalve dat negatieve gedoe natuurlijk]
ben ook zeer benieuwd wat er uit die scan komt , kan helaas pas na 17.00 uur kijken .

in een woord GEWELDIG ! ! !

K/Canjers , ik hoop dat er vanmiddag ''goeds'' uit komt ,en dat canjer gewoon lekker van zijn
leven kan genieten , en opgroeit in een gezond paard die deze inzet nooit zal vergeten.

succes, tot vanmiddag bij de hopenlijk ''goed nieuws update''

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:01

Ik wil je ook nog even succes wensen vanmiddag en ik zal voor jullie duimen!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:23

succes vanmiddag met de scan ik hoop dat de uitslag goed is.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:26

Succes vanmiddag!!!!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:33

Ik ben een stille meelezer, zag het topic op de begin-pagina en het trok mijn aandacht (net als de meeste hier) wel, zeker met de zomer/vakantie tijd waarin je zoveel Penny topics weer krijgt Knipoog
Maar dit is een topic waarin het echt om het redden van een paardje gaat.
Ik vind het knap wat je doet en hoe Canjer op alles reageert.

Wens je dus ook heel veel succes met zijn herstel en met de scan van vandaag, lees gewoon voortaan weer lekker mee Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:34

zeker weten dat er vandaag heel wat duimen rond gaan Knipoog

ben benieuwd hoe het gaat, en naar de uitslag.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:36

hihi _eenmalig_ het lijkt mij iig wel een paard met humor ja. Lachen Fijn toch ?
Ik duim voor deze namiddag. Ik vind dat er goed nieuws moet komen vandaag. Haha!

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:39

ik wou je toch even succes wensen vanmiddag, heb al een tijdje mee gelezen,en heb echt respect voor je!
ik hoop dat vanmiddag alles goed gaat! en dat canjer nog een fijn leven bij jou kan hebben!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:56

Heel veel succes vanmiddag.
Ik ga zo naar mn werk, dus lees alles vanavond pas, maar hoop op goed nieuws.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:12

Succes hoor ik zal aan jullie denken vanmiddag. HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLL VEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLL Succes!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:16

HEEEL VEEL SUCCE VAN MIDDAG!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:25

Heel veel succes vanmiddag.
En voor degene die er weer proberen achter te komen wie Eenmalig nu is, hou daar eens mee op. Waarom is dat nou zo belangrijk voor je. Snap het echt niet???
Het gaat hier over CANJER.
Resepteren is ook een vak blijkbaar, en vele hier kunnen dat blijkbaar niet.
Erger me echt vreselijk om deze berichten. Telkens weer bladzijdes vol gejammer.
Is echt niet leuk.

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:40

Ik wil je ook nog even heel veel succes wensen voor vanmiddag en zal duimen voor een goede uitslag. SUCCES!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:41

Super om tehoren dat hij met hele kleine beetjes vooruit gaat
Heel veel succes vanmiddag Knipoog

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:46

Nou ben eindelijk het topic door, vind het echt super dat je dit voor canjer over hebt.... Hoop ook echt dat het goed met hem gaat komen... wat bezield mensen toch om het zover te laten komen

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:47

Waarom gaat iedereen er toch vanuit dat dit paard verwaarloosd en mishandeld is?

Jullie kennen - net als ik - het hele verhaal toch helemaal niet? Er wordt hier maar van alles gespeculeerd en dat wordt voor de waarheid aangenomen. Het kan toch ook heel anders in elkaar zitten?

Ik kan ook speculeren hoor.
Misschien heeft het paard wel een ongeluk gehad en hebben de eigenaren er echt alles aan gedaan om het beest te helpen. Er stond toch al ergens dat het leek of hij een trap van een ander paard tegen zijn hoofd had gehad? Of misschien is dit paard al wel met een misvormde kaak geboren. Het staat toch nergens dat dit moedwillig door iemand gedaan is?

Misschien hebben de eigenaren wel van alles geprobeerd om hem te laten herstellen en hebben ze met pijn in hun hart en in overleg met de dierenarts besloten dat het toch maar beter was om hem in te laten slapen. De vorige eigenaren denken misschien nu wel dat hij vredig ingeslapen is terwijl zo'n pennymeid zonder middelen zo nodig dit paard moet redden. Je wilt niet weten hoe vaak dit gebeurd! Daarom is het ook altijd verstandig om er bij te blijven als je een paard in laat slapen of om achteraf bewijsmateriaal te vragen. Papieren achterhouden is geen garantie dat hij niet toch in de handel komt!

Is het paardwaardig dat zo'n jong paard nu met veel pijn en moeite gered moet worden terwijl het helemaal niet zeker is dat er een toekomst voor hem is?

Ik heb al een aantal malen gelezen dat hij altijd nog grasmaaier kan worden. Er is natuurlijk ook nog een kans dat hij met zijn misvormingen gewoon helemaal geen gras kan eten, of misschien wel alleen maar met heel veel pijn. Misschien gaat hij wel een toekomst tegemoet met vloeibaar voedsel en spijsverteringsproblemen. Misschien was dat wel de reden waarom de vorige eigenaren er voor gekozen hebben om hem in te laten slapen. Nou wat een lol doe je zo'n paard dan zeg!

Nou Penny meiden kom maar weer op met jullie Oh en Ah verhalen. Ik persoonlijk word een beetje misselijk van al die bewondering. Iemand die een beetje kritisch reageerd in dit topic wordt hier meteen afgemaakt. Maar misschien dat hier toch nog mensen zijn die zelf na kunnen denken. De meeste zullen inmiddels al wel afgehaakt zijn.

Is dat niet de bedoeling van advies vragen? Dat je ook advies krijgt? Niet alleen maar positief geslijm maar ook kritische opmerkingen? Zodat je eens aan het denken gezet wordt?

Ik persoonlijk vind het nogal verdacht dat er geen papieren bij dit paard zijn en dat de vorige eigenaren niet even gevraagd kan worden wat er met dit paard gebeurd is en wat de diagnose van de vorige behandelende dierenarts was.

Veel plezier met dit sensatietopic verder!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:50

Scubadoo, ik meen mij te herinneren dat ik gelezen had, dat wanneer het paard niet zodanig kan geholpen worden dat hij uiteindelijk zelfstandig zal kunnen eten / grazen, er alsnog zal besloten worden dat het genoeg is geweest. Dus hij gaat géén leven tegemoet van vloeibaar voedsel.

edit : hier zie, TS zegt het letterlijk zelf :
_eenmalig_ schreef:
...daar de uiteindelijke beslissing zal vallen als de echo gemaakt is. Ik vind namelijk niet dat als het niet te herstellen valt met zijn kaak ik hem zo door kan laten leven.
Hij moet uiteindelijk wel zelfstandig ook brokken en hooi kunnen eten.
En als ie op de weide staat moet ie kunnen grazen. Als blijkt dat dat niet meer mogelijk is zal ik afscheid van hem nemen.
Laatst bijgewerkt door jokari op 15-07-08 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:52

Scubadoo, leeseens even het topic door. Al je speculaties staan beschreven. Succes, over een paar uur ben je wel klaar met de 58 pagina's. Uiteraard zijn er Pennymeisjes, maar TS hefet nu wel bewezen dat zij niet zo is.

TS, heel veel succes zo!

Anoniem

Hij heeft al geen leven.

Tieneke

Scubadoo, alles wat de TS doet, gebeurt in overleg met een team van dierenartsen. Er wordt continu gekeken of het nog eerlijk is voor dit paard.
Weet je, op zich doet het er toch niet meer toe hoe het zo ver gekomen is met dit paard. Gespeculeer is er, maar daar is niemand iets mee, zeker het paard niet. En zolang de dierenartsen zeggen dat ze nog eerlijk naar het paard kunnen kijken en doorgaan... Wie ben ik om te zeggen (van hieruit, achter de computer) dat het allemaal te veel geworden is voor het paard? Wie ben ik, wie zijn wij om dat te doen?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:54

Scubadoo, er is door TS aangegeven dat er stappen tegen de vorige eigenaar ondernomen worden, dus er is geen sprake van vorige eigenaren niet bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:54

Scubadoo schreef:
Waarom gaat iedereen er toch vanuit dat dit paard verwaarloosd en mishandeld is?

Jullie kennen - net als ik - het hele verhaal toch helemaal niet? Er wordt hier maar van alles gespeculeerd en dat wordt voor de waarheid aangenomen. Het kan toch ook heel anders in elkaar zitten?

Ik kan ook speculeren hoor.
Misschien heeft het paard wel een ongeluk gehad en hebben de eigenaren er echt alles aan gedaan om het beest te helpen. Er stond toch al ergens dat het leek of hij een trap van een ander paard tegen zijn hoofd had gehad? Of misschien is dit paard al wel met een misvormde kaak geboren. Het staat toch nergens dat dit moedwillig door iemand gedaan is?

Misschien hebben de eigenaren wel van alles geprobeerd om hem te laten herstellen en hebben ze met pijn in hun hart en in overleg met de dierenarts besloten dat het toch maar beter was om hem in te laten slapen. De vorige eigenaren denken misschien nu wel dat hij vredig ingeslapen is terwijl zo'n pennymeid zonder middelen zo nodig dit paard moet redden. Je wilt niet weten hoe vaak dit gebeurd! Daarom is het ook altijd verstandig om er bij te blijven als je een paard in laat slapen of om achteraf bewijsmateriaal te vragen. Papieren achterhouden is geen garantie dat hij niet toch in de handel komt!

Is het paardwaardig dat zo'n jong paard nu met veel pijn en moeite gered moet worden terwijl het helemaal niet zeker is dat er een toekomst voor hem is?

Ik heb al een aantal malen gelezen dat hij altijd nog grasmaaier kan worden. Er is natuurlijk ook nog een kans dat hij met zijn misvormingen gewoon helemaal geen gras kan eten, of misschien wel alleen maar met heel veel pijn. Misschien gaat hij wel een toekomst tegemoet met vloeibaar voedsel en spijsverteringsproblemen. Misschien was dat wel de reden waarom de vorige eigenaren er voor gekozen hebben om hem in te laten slapen. Nou wat een lol doe je zo'n paard dan zeg!

Nou Penny meiden kom maar weer op met jullie Oh en Ah verhalen. Ik persoonlijk word een beetje misselijk van al die bewondering. Iemand die een beetje kritisch reageerd in dit topic wordt hier meteen afgemaakt. Maar misschien dat hier toch nog mensen zijn die zelf na kunnen denken. De meeste zullen inmiddels al wel afgehaakt zijn.

Is dat niet de bedoeling van advies vragen? Dat je ook advies krijgt? Niet alleen maar positief geslijm maar ook kritische opmerkingen? Zodat je eens aan het denken gezet wordt?

Ik persoonlijk vind het nogal verdacht dat er geen papieren bij dit paard zijn en dat de vorige eigenaren niet even gevraagd kan worden wat er met dit paard gebeurd is en wat de diagnose van de vorige behandelende dierenarts was.

Veel plezier met dit sensatietopic verder!

Daar gaan we weer. Zodra Canjer laat merken dat hij niet meer kan wordt hij direct verlost. Dat heeft ze zelf gezegt. Op de reactie van 'misschien was dat wel zo' dat kan ej mij nie twaarmaken. Dit had je dan meteen moeten zien, zo mager worden en die mondhoeken neeee, dat gaat echt heel snel door andere paarden . Ik weet zeker dta dit géén penny meid is aangezien ze wel 100.000 euro's aan Canjer moet besteden. Zonder middelen? Ik weet dat ze een goed begleinde VA heeft. En ik denk dat het paardwaardig is dat er heel veel gedaan wordt aan Canjer omdat hij een Kanjer is.

Enne, kan je voortaanm wat normaler reageren nu je ons afkraakt? Eenmalig wil het allerbeste voor Canjer en hij wordt steeds beter. En ik wil jou wel eens horen als hij over een paar jaar weer vrolijk door de wei loopt! Haha!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:55

Zoals ik het had begrepen, worden er stappen ondernomen richting de vorige eigenaren. En dat was een van de redenen waarom het onder een SA staat. Maar kom op, je zegt wel dat je zelf realistisch bent ed, maar er wordt 1000en keren gevraagt dit te laten rusten, waarom dit nu weer?

Is dit dan geen sensatie zoeken? Alle "pennys" opnaa*en?

Enne, ook hier brand het kaarsje nog hoor Knipoog